Τα πρώτα αυτόνομα οχήματα που θα δείτε στους δρόμους θα είναι θηρία με 18 ρόδες. Αυτό τουλάχιστον πιστεύει η γερμανική Daimler, η οποία ξεκίνησε δοκιμές της πρώτης ρομποτικής νταλίκας.
Οι δοκιμές πραγματοποιούνται στους αυτοκινητόδρομους της Νεβάδα, μιας από τις τέσσερις αμερικανικές πολιτείες που έχουν δώσει άδεια για την κίνηση αυτόνομων οχημάτων στο οδικό δίκτυο. Για λόγους ασφάλειας απαιτείται η παρουσία ανθρώπινου οδηγού πίσω από το τιμόνι, ο οποίος όμως σπάνια χρειάζεται να παρέμβει.
Εξοπλισμένη με ραντάρ, αισθητήρες και υπολογιστές που ελέγχουν τα φρένα και το γκάζι, η πειραματική νταλίκα Inspiration αναπτύσσει ταχύτητες μέχρι 100 χιλιόμετρα ανά ώρα.
Πρώτες οι αυτόνομες νταλίκες στην αγορά;
Αν και τα αυτόνομα οχήματα της Google έχουν προσελκύσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον, η Daimler πιστεύει ότι τα αυτόνομα φορτηγά και νταλίκες θα φτάσουν πρώτα στην αγορά.
Το ταξίδι είναι πιο εύκολο στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν διασταυρώσεις, φανάρια και πεζοί, εξήγησε ο Βόλφγκανγκ Μπέρνχαρντ της Daimler AG.
Ωστόσο ο Μάρτιν Ντάουμ της Daimler Trucks North America παραδέχεται ότι οι αντιδράσεις της κοινής γνώμης θα μπορούσαν να αποδειχθούν εμπόδιο στη χρήση της νέας τεχνολογίας: ο κόσμος μπορεί να συγχωρεί μερικά θανατηφόρα τροχαία που προκαλούν κουρασμένοι οδηγοί, δεν θα συγχωρούσε όμως ούτε έναν θάνατο από ρομποτικό όχημα εκτός ελέγχου.
Η Daimler, πάντως, απέχει ακόμα αρκετά χρόνια από τα αρχίσει να δέχεται παραγγελίες.
Όπως είπε ο Μπέρνχαρντ, «απλά αρχίζουμε να προσφέρουμε έμπνευση στον κόσμο».
Πρώτες οι αυτόνομες νταλίκες στην αγορά;
Αν και τα αυτόνομα οχήματα της Google έχουν προσελκύσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον, η Daimler πιστεύει ότι τα αυτόνομα φορτηγά και νταλίκες θα φτάσουν πρώτα στην αγορά.
Το ταξίδι είναι πιο εύκολο στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν διασταυρώσεις, φανάρια και πεζοί, εξήγησε ο Βόλφγκανγκ Μπέρνχαρντ της Daimler AG.
Ωστόσο ο Μάρτιν Ντάουμ της Daimler Trucks North America παραδέχεται ότι οι αντιδράσεις της κοινής γνώμης θα μπορούσαν να αποδειχθούν εμπόδιο στη χρήση της νέας τεχνολογίας: ο κόσμος μπορεί να συγχωρεί μερικά θανατηφόρα τροχαία που προκαλούν κουρασμένοι οδηγοί, δεν θα συγχωρούσε όμως ούτε έναν θάνατο από ρομποτικό όχημα εκτός ελέγχου.
Η Daimler, πάντως, απέχει ακόμα αρκετά χρόνια από τα αρχίσει να δέχεται παραγγελίες.
Όπως είπε ο Μπέρνχαρντ, «απλά αρχίζουμε να προσφέρουμε έμπνευση στον κόσμο».
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου