Έχετε μια σημαντική συνάντηση, κάποιο ραντεβού που δεν πρέπει με τίποτα να ξεχάσετε ή θέλετε γρήγορα και αποτελεσματικά να απομνημονεύσετε κάτι; Ξεχάστε τα πληκτρολόγια, αφήστε τα λάπτοπ στην άκρη και πιάστε ξανά τα μολύβια. Οι χειρόγραφες σημειώσεις θα σας βοηθήσουν να θυμάστε τις πληροφορίες καλύτερα από όταν τις πληκτρολογείτε, σύμφωνα με νέα έρευνα από ψυχολόγους του Πανεπιστημίου του Πρίνστον και του UCLA . Η μελέτη, που δημοσιεύεται στο περιοδικό Psychological Science, συνέκρινε το πόσο καλά οι 300 μαθητές μαθητές που παρακολούθησαν 15λεπτες ομιλίες του TED Talks διατήρησαν τις πληροφορίες μετά τη λήψη σημειώσεων. Οι μισοί χρησιμοποίησαν τον παραδοσιακό τρόπο χειρόγραφων σημειώσεων και οι υπόλοιποι τα λάπτοπ τους. Σε τρία διαφορετικά πειράματα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η λήψη σημειώσεων με ένα λάπτοπ μπορεί να είναι επιζήμια για την εκμάθηση.
Και οι δύο ομάδες απέδωσαν το ίδιο όταν μισή ώρα αργότερα κλήθηκαν να θυμηθούν πληροφορίες από τις διαλέξεις, αλλά η ομάδα που κρατούσε σημειώσεις σε χαρτί, παρουσίασε πολύ καλύτερα αποτελέσματα στο να μεταφέρει τις έννοιες και το νόημα. Οι ερευνητές υποθέτουν ότι το αποτέλεσμα ενδέχεται να προκύπτει από το γεγονός ότι κατά την πληκτρολόγηση, είναι εύκολο να γράψεις αυτολεξεί μια ομιλία, χωρίς όμως πραγματικά να σκέφτεσαι και με τη διαδικασία να γίνεται μηχανικά. Λαμβάνοντας σημειώσεις με το χέρι, απαιτεί να ακούς τις πληροφορίες, να τις επεξεργάζεσαι και στη συνέχεια να τις συνοψίζεις με δικά σου λόγια. Οι μαθητές που πήραν τις σημειώσεις σε φορητούς υπολογιστές έγραφαν μεν περισσότερα λόγια από εκείνους που χρησιμοποιούσαν τα μπλοκάκια τους, αλλά όταν τους δόθηκε η ευκαιρία να μελετήσουν τις σημειώσεις τους όλο αυτό το πρόσθετο περιεχόμενο δεν βοήθησε πολύ.
Οι μαθητές που έγραψαν σε χαρτί τις σημειώσεις τους, απέδωσαν καλύτερα τόσο σε θέματα εννοιολογικής κατανόησης όσο και πραγματικού περιεχομένου. «Σχεδόν κανείς δεν μπορεί στις μέρες μας να γράψει όσο γρήγορα πληκτρολογεί τόσο γρήγορα όσο γράφουμε αυτές τις μέρες, αλλά οι άνθρωποι που το προσπαθούν, μακροπρόθεσμα επωφελούνται όσον αφορά τη διαδικασία της κατανόησης και συνεπώς της εκμάθησης .» ανέφερε σχετικά με την έρευνα ο δρ. Μueller, ένας εκ των ψυχολόγων που διεξήγαγαν τα πειράματα. Πρόσθεσε όμως, πως είναι μάλλον αδύνατο να καταφέρεις στην εποχή μας να κάνεις τους μαθητές , αλλά και τους μεγαλύτερους ανθρώπους να στραφούν στο χαρτί και το μολύβι και να εγκαταλείψουν τα πληκτρολόγια.
Και οι δύο ομάδες απέδωσαν το ίδιο όταν μισή ώρα αργότερα κλήθηκαν να θυμηθούν πληροφορίες από τις διαλέξεις, αλλά η ομάδα που κρατούσε σημειώσεις σε χαρτί, παρουσίασε πολύ καλύτερα αποτελέσματα στο να μεταφέρει τις έννοιες και το νόημα. Οι ερευνητές υποθέτουν ότι το αποτέλεσμα ενδέχεται να προκύπτει από το γεγονός ότι κατά την πληκτρολόγηση, είναι εύκολο να γράψεις αυτολεξεί μια ομιλία, χωρίς όμως πραγματικά να σκέφτεσαι και με τη διαδικασία να γίνεται μηχανικά. Λαμβάνοντας σημειώσεις με το χέρι, απαιτεί να ακούς τις πληροφορίες, να τις επεξεργάζεσαι και στη συνέχεια να τις συνοψίζεις με δικά σου λόγια. Οι μαθητές που πήραν τις σημειώσεις σε φορητούς υπολογιστές έγραφαν μεν περισσότερα λόγια από εκείνους που χρησιμοποιούσαν τα μπλοκάκια τους, αλλά όταν τους δόθηκε η ευκαιρία να μελετήσουν τις σημειώσεις τους όλο αυτό το πρόσθετο περιεχόμενο δεν βοήθησε πολύ.
Οι μαθητές που έγραψαν σε χαρτί τις σημειώσεις τους, απέδωσαν καλύτερα τόσο σε θέματα εννοιολογικής κατανόησης όσο και πραγματικού περιεχομένου. «Σχεδόν κανείς δεν μπορεί στις μέρες μας να γράψει όσο γρήγορα πληκτρολογεί τόσο γρήγορα όσο γράφουμε αυτές τις μέρες, αλλά οι άνθρωποι που το προσπαθούν, μακροπρόθεσμα επωφελούνται όσον αφορά τη διαδικασία της κατανόησης και συνεπώς της εκμάθησης .» ανέφερε σχετικά με την έρευνα ο δρ. Μueller, ένας εκ των ψυχολόγων που διεξήγαγαν τα πειράματα. Πρόσθεσε όμως, πως είναι μάλλον αδύνατο να καταφέρεις στην εποχή μας να κάνεις τους μαθητές , αλλά και τους μεγαλύτερους ανθρώπους να στραφούν στο χαρτί και το μολύβι και να εγκαταλείψουν τα πληκτρολόγια.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου