Ντύσου πρόχειρα και φόρα το κραγιόν σου Θα σε απογειώσει! Η απάντηση στη θλίψη της κρίσης. Εσύ τι λες; Αρκεί ένα κραγιόν, ένα κολιέ από χάντρες ή ένα ζευγάρι σαγιονάρες για να απογειώσει τη διάθεσή σου; Κι όµως, ναι!
Στροφή στις μικρές αγορές: Ξέρουµε ότι οι εποχές του ξέφρενου shopping ανήκουν στο παρελθόν. Κι όµως, εµείς οι γυναίκες φαίνεται ότι βρήκαµε τη λύση στη μιζέρια της κρίσης. Στροφή στις μικρές αγορές τύπου κραγιόν, καλσόν, βερνίκι νυχιών έχουν ήδη κάνει οι περισσότερες, αφού αναγκαστικά πλέον χρειάζεται να γυρίσουν την πλάτη στις πολυτέλειες. Αυτό επιβεβαιώνουν εξάλλου και μεγάλες εταιρείες καλλυντικών.
Το φαινόµενο όµως δεν είναι καινούργιο. Η ιστορία δείχνει ότι εµφανίζεται κάθε φορά που η οικονοµία μπαίνει σε ύφεση. Οι ειδικοί, με τη σειρά τους, το βαφτίζουν lipstick effect (η επίδραση του κραγιόν) εξηγώντας ότι οι γυναίκες όταν βρίσκονται υπό πίεση αναβάλλουν αναγκαστικά μεγάλες αγορές όπως σπίτι, επώνυµο ρουχισµό κ.λπ. αγοράζοντας φτηνά καλλυντικά, αξεσουάρ και γενικά μικροεταιρεία που μπορούν να κάνουν τη ζωή τους πιο ευχάριστη.
Βελτιωτικό της διάθεσης: Σήµερα η επιστήµη της νευροβιολογίας επιβεβαιώνει αυτό που, υποψιαζόµαστε εδώ και χρόνια. Οι αγορές πράγµατι βελτιώνουν τη διάθεση, έστω και στιγµιαία, γιατί ενεργοποιούν τα τµήµατα του εγκεφάλου που σχετίζονται με την ανταµοιβή. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζαµε είναι ότι δεν χρειάζεται μια αγορά να είναι μεγάλη και δαπανηρή για να ενεργοποιήσει το σύστηµα ανταµοιβής. Έτσι, ακόµα και τα πιο μικρά και φτηνά πράγµατα μπορούν να προκαλέσουν στον εγκέφαλό μας την ίδια αντίδραση με τα πιο ακριβά.
…και στάση ζωής: Πίσω από το συγκεκριµένο φαινόµενο μπορεί να κρύβεται μια ολόκληρη στάση ζωής. Η πεποίθηση ότι οι μικρές απολαύσεις μπορούν να εξασφαλίσουν νότες χαράς αποτελεί βασική παράµετρο ευεξίας και ψυχικής ισορροπίας. Τα αλόγιστα έξοδα δεν είναι της εποχής και το lipstick effect είναι εδώ για να μας υπενθυµίσει πώς να αντλούµε χαρά και από τα απλά και μικρά πράγµατα.
Και φυσικά η απόλαυση δεν έχει απαραίτητα τη μορφή ενός κραγιόν. Μπορεί να βρίσκεται παντού γύρω μας : από το φρεσκοστυµµένο χυµό πορτοκάλι που πίνουµε κάθε πρωί, τη βόλτα στη φύση, την παρέα με αγαπηµένους ανθρώπους, μέχρι το δροσερό αεράκι που απολαµβάνουµε το βράδυ στη βεράντα μας.
Σηµάδι αλλαγής: Το lipstick effect δεν είναι τίποτα άλλο από ένα σηµάδι προσαρµογής και αλλαγής στη συµπεριφορά των καταναλωτών. Από ψυχολογικής και κοινωνιολογικής προσέγγισης, όταν οι άνθρωποι έχουν άγχος και αισθάνονται οικονοµικά ανασφαλείς, προτιµούν να αντλούν έστω μικρή και σύντοµη ευχαρίστηση από αποφάσεις χαµηλού ρίσκου.
Υιοθετούν λοιπόν καταναλωτικές συνήθειες όπως η έρευνα αγοράς, η διασταύρωση τιµών, η ιεράρχηση αναγκών, λέγοντας “αντίο” στην παρορµητική και χωρίς μέτρο κατανάλωση. Αντί λοιπόν να αποποιηθούν τις καταναλωτικές τους ανάγκες, στρέφονται σε χαµηλού κόστους αγορές για να εξυψώσουν τη διάθεσή τους.
info: Ένα ακόµα θετικό των μικρών αγορών είναι ότι οι καταναλωτές απαλλάσσονται και από ένα σηµαντικό εµπόδιο που βάζει φρένο στην απόλαυση: τις ενοχές.
Στροφή στις μικρές αγορές: Ξέρουµε ότι οι εποχές του ξέφρενου shopping ανήκουν στο παρελθόν. Κι όµως, εµείς οι γυναίκες φαίνεται ότι βρήκαµε τη λύση στη μιζέρια της κρίσης. Στροφή στις μικρές αγορές τύπου κραγιόν, καλσόν, βερνίκι νυχιών έχουν ήδη κάνει οι περισσότερες, αφού αναγκαστικά πλέον χρειάζεται να γυρίσουν την πλάτη στις πολυτέλειες. Αυτό επιβεβαιώνουν εξάλλου και μεγάλες εταιρείες καλλυντικών.
Το φαινόµενο όµως δεν είναι καινούργιο. Η ιστορία δείχνει ότι εµφανίζεται κάθε φορά που η οικονοµία μπαίνει σε ύφεση. Οι ειδικοί, με τη σειρά τους, το βαφτίζουν lipstick effect (η επίδραση του κραγιόν) εξηγώντας ότι οι γυναίκες όταν βρίσκονται υπό πίεση αναβάλλουν αναγκαστικά μεγάλες αγορές όπως σπίτι, επώνυµο ρουχισµό κ.λπ. αγοράζοντας φτηνά καλλυντικά, αξεσουάρ και γενικά μικροεταιρεία που μπορούν να κάνουν τη ζωή τους πιο ευχάριστη.
Βελτιωτικό της διάθεσης: Σήµερα η επιστήµη της νευροβιολογίας επιβεβαιώνει αυτό που, υποψιαζόµαστε εδώ και χρόνια. Οι αγορές πράγµατι βελτιώνουν τη διάθεση, έστω και στιγµιαία, γιατί ενεργοποιούν τα τµήµατα του εγκεφάλου που σχετίζονται με την ανταµοιβή. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζαµε είναι ότι δεν χρειάζεται μια αγορά να είναι μεγάλη και δαπανηρή για να ενεργοποιήσει το σύστηµα ανταµοιβής. Έτσι, ακόµα και τα πιο μικρά και φτηνά πράγµατα μπορούν να προκαλέσουν στον εγκέφαλό μας την ίδια αντίδραση με τα πιο ακριβά.
…και στάση ζωής: Πίσω από το συγκεκριµένο φαινόµενο μπορεί να κρύβεται μια ολόκληρη στάση ζωής. Η πεποίθηση ότι οι μικρές απολαύσεις μπορούν να εξασφαλίσουν νότες χαράς αποτελεί βασική παράµετρο ευεξίας και ψυχικής ισορροπίας. Τα αλόγιστα έξοδα δεν είναι της εποχής και το lipstick effect είναι εδώ για να μας υπενθυµίσει πώς να αντλούµε χαρά και από τα απλά και μικρά πράγµατα.
Και φυσικά η απόλαυση δεν έχει απαραίτητα τη μορφή ενός κραγιόν. Μπορεί να βρίσκεται παντού γύρω μας : από το φρεσκοστυµµένο χυµό πορτοκάλι που πίνουµε κάθε πρωί, τη βόλτα στη φύση, την παρέα με αγαπηµένους ανθρώπους, μέχρι το δροσερό αεράκι που απολαµβάνουµε το βράδυ στη βεράντα μας.
Σηµάδι αλλαγής: Το lipstick effect δεν είναι τίποτα άλλο από ένα σηµάδι προσαρµογής και αλλαγής στη συµπεριφορά των καταναλωτών. Από ψυχολογικής και κοινωνιολογικής προσέγγισης, όταν οι άνθρωποι έχουν άγχος και αισθάνονται οικονοµικά ανασφαλείς, προτιµούν να αντλούν έστω μικρή και σύντοµη ευχαρίστηση από αποφάσεις χαµηλού ρίσκου.
Υιοθετούν λοιπόν καταναλωτικές συνήθειες όπως η έρευνα αγοράς, η διασταύρωση τιµών, η ιεράρχηση αναγκών, λέγοντας “αντίο” στην παρορµητική και χωρίς μέτρο κατανάλωση. Αντί λοιπόν να αποποιηθούν τις καταναλωτικές τους ανάγκες, στρέφονται σε χαµηλού κόστους αγορές για να εξυψώσουν τη διάθεσή τους.
info: Ένα ακόµα θετικό των μικρών αγορών είναι ότι οι καταναλωτές απαλλάσσονται και από ένα σηµαντικό εµπόδιο που βάζει φρένο στην απόλαυση: τις ενοχές.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου