Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου 2020

CONFUCIUS: Θα ήθελα, Δάσκαλε*, να ακούσω τις δικές σου επιθυμίες

*Ο Δάσκαλος είναι ο Κομφούκιος

Κάποια στιγμή που ο Γεν Χουί και ο Τζονγκ Γιόου ήταν στο πλάι του, ο Δάσκαλος τους είπε: «Ελάτε , πείτε μου ο καθένας τις επιθυμίες σας».

Ο Τζονγκ Γιόου είπε: «Θα ήθελα να έχω άρματα και άλογα και ρούχα από ελαφριά γούνα, για να τα μοιράζομαι με τους φίλους μου. Το ξέρω πως έτσι θα κακομάθαιναν, αλλά δεν θα με δυσαρεστούσε αυτό».

Ο Γιεν Χουί είπε: “Θα ήθελα να μην καυχιέμαι για την αριστεία μου ούτε να επιδεικνύω τις αξιέπαινες πράξεις μου”.

Τότε ο Τζονγκ Γιόου είπε: “Θα ήθελα, Δάσκαλε, να ακούσω τις δικές σου επιθυμίες.”

Ο Δάσκαλος είπε: “Στους ηλικιωμένους θα ήθελα να προσφέρω ξεκούραση. Στους φίλους να δείχνω ειλικρίνεια. Στους νέους να φέρομαι με τρυφερότητα”.

Κοινό σημείο στις επιθυμίες και των τριών ομιλητών είναι η έλλειψη εγωισμού. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί η διαβάθμιση που παρατηρείται εδώ: Η ευχή του Τζονγκ Γιόου αφορά υλικά αγαθά, η ευχή του Γιεv Γouέν αφορά τους προσωπικούς του ηθικούς στόχους, ενώ η ευχή του Κομφούκιου χαρακτηρίζεται από απόλυτη απουσία εγωισμού.

ΚΟΜΦΟΥΚΙΟΣ, ΑΝΑΛΕΚΤΑ
 

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου