Κυριακή, 21 Ιουλίου 2013

Έρχεται το χάπι που… γυμνάζει


Επιστήμονες υποστηρίζουν ότι σύντομα θα μπορούμε να γυμναζόμαστε καταπίνοντας απλώς ένα χάπι, αφού –όπως λένε- δημιούργησαν το συστατικό που μιμείται την άσκηση στους μυς.

Το συστατικό που δημιούργησαν, χορηγήθηκε με ένεση σε ποντίκια και τα αποτελέσματα των μετρήσεών τους έδειξαν ενεργοποίηση του μεταβολισμού τους και βελτίωση των επιπέδων της χοληστερίνης και του ύπνου.

Το συστατικό αυτό ουσιαστικά επηρέασε τα επίπεδα μιας πρωτεΐνης στους μυς, γνωστής ως REV-ERB.

Στόχος των επιστημόνων είναι κάποια στιγμή στο μέλλον να δημιουργήσουν ένα χάπι που θα μας προσφέρει τα οφέλη της άσκησης, χωρίς να χρειαστεί να σηκωθούμε από τη θέση μας. Αυτό θα μπορούσε να είναι εξαιρετικά σημαντικό για ανθρώπους με κινητικά προβλήματα.

Κατά τη διάρκεια της έρευνας, όταν το συστατικό χορηγήθηκε σε παχύσαρκα ποντίκια, τα βοήθησε να χάσουν βάρος και να βελτιώσουν τα επίπεδα χοληστερίνης. Τα συγκεκριμένα ποντίκια άρχισαν επίσης να χρησιμοποιούν πιο πολύ οξυγόνο μέσα στην ημέρα και δαπανούσαν 5% περισσότερη ενέργεια, παρ’ όλο που δεν αύξησαν τις μετακινήσεις τους συγκριτικά με τα υπόλοιπα ποντίκια. Στην πραγματικότητα, δηλαδή, βελτιώθηκε ο μεταβολισμός τους.

Οι ερευνητές συνεργάστηκαν με τους συναδέλφους τους από το Ινστιτούτο Pasteur στη Γαλλία, καθώς και με άλλα Ιδρύματα, προκειμένου να ανακαλύψουν τι κάνει το συγκεκριμένο συστατικό στο εσωτερικό των μυών, στους οποίους παρέχει την «αόρατη» άσκηση.

Οι επιστήμονες γνώριζαν ότι το συστατικό αυξάνει τη δραστικότητα της πρωτεΐνης REV-ERB, αλλά δεν ήξεραν με ποιο τρόπο επιδρούσε στους μυς. Έτσι, ανέπτυξαν ένα γένος ποντικιών που δεν είχαν μεγάλη ποσότητα της συγκεκριμένης πρωτεΐνης στα κύτταρα των μυών τους, τα οποία μάλιστα χαρακτήρισαν ως «αντιαθλητικά». Ως αποτέλεσμα, η αντοχή των ποντικιών ελαττώθηκε, με τη μέγιστη περιεκτικότητα σε οξυγόνο να είναι κατά 60% χαμηλότερη από το φυσιολογικό.

Όταν, όμως, σε άλλο σημείο του πειράματος, οι επιστήμονες προσέθεσαν το συστατικό, τα κύτταρα άρχισαν να παράγουν περισσότερη πρωτεΐνη REV-ERB και ακολούθως μεγάλη ποσότητα νέων μιτοχονδρίων (των κυτταρικών κατασκευών που βοηθούν να παραχθεί ενέργεια ενώ καταναλώνει οξυγόνο, στους μυς), ενδυναμώνοντας παράλληλα τα ήδη υπάρχοντα.

«Το συστατικό αυτό λειτουργεί σαν άσκηση μιμητικής», εξηγεί ο συμπράττων συγγραφέας της έρευνας και πρόεδρος του Τμήματος Φαρμακολογίας και Επιστήμης της Φυσιολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου του St Louis, Thomas Burris και προσθέτει:

«Μπορεί κάποια στιγμή στο μέλλον ένα τέτοιο φάρμακο να επιτρέψει σε ανθρώπους που δεν μπορούν για οποιονδήποτε λόγο να γυμναστούν, να απολαύσουν τα οφέλη της άσκησης στην υγεία».

Γιατί πρέπει να πίνουμε νερό το πρωί με άδειο στομάχι - Τα πέντε οφέλη


Το ότι η καθημερινή κατανάλωση μεγάλης ποσότητας νερού μόνο καλό μπορεί να προκαλέσει στον ανθρώπινο οργανισμό είναι γνωστό. Ωστόσο, η πρωινή κατανάλωση νερού με άδειο στομάχι κρύβει πέντε επιπλέον οφέλη.

  • Συγκεκριμένα, η κατανάλωση νερού το πρωί με άδειο στομάχι έχει τις εξής ευεργετικές ιδιότητες:
  • Συμβάλει στην ισορροπία του λεμφικού συστήματος και έτσι ο οργανισμός καταπολεμά καλύτερα τις λοιμώξεις.
  • Καθαρίζει το παχύ έντερο με αποτέλεσμα να είναι πιο εύκολη η απορρόφηση των συστατικών από τον οργανισμό μας.
  • Αυξάνεται η παραγωγή νέων κυττάρων του στο αίμα και στους μύες
  • Βοηθά στην απώλεια βάρους καθώς αυξάνει το μεταβολισμό κατά 24%.
  • Βοηθά στην απομάκρυνση των τοξινών από το αίμα με αποτέλεσμα να έχουμε λαμπερό και καθαρό δέρμα.

Τα μυστικά της Σφίγγας από την μεγάλη πυραμίδα του Χέοπος


Λίγα μέτρα πιο πέρα από την Μεγάλη Πυραμίδα της Γκίζας (Χέοπος) βρίσκεται η περίφημη Σφίγγα της Αιγύπτου που έχει κεφάλι γυναίκας, σώμα ταύρου, πόδια λονταριού και φτερά αετού. Ποια είναι όμως η σκοπιμότητα της υπάρξεώς της μέσα στο χώρο των πυραμίδων της Γκίζας, κάτω από τα πόδια της Μεγάλης Πυραμίδας και τι παριστάνει;

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Σφίγγες γενικά είναι κατά την μυθολογία διάφορα τέρατα που τα μέλη του σώματός των αποτελούνται από διάφορα του ενός όντα. Ήσαν άγρια τέρατα, σιωπηλά και αινιγματικά. Τέτοιες σφίγγες κατά την αρχαιότητα υπήρχαν σε διάφορα μέρη του τότε γνωστού κόσμου και είχαν περιβληθεί με διάφορες μυθολογικές ιστορίες. Στην αρχαία Ελλάδα ήταν γνωστή η Σφίγγα της Βοιωτίας που είχε πρόσωπο και στήθος γυναίκας, σώμα λιονταριού, φτερά όρνιθας και ουρά φιδιού.


Η μυθολογία λέει ότι γεννήθηκε από την Έχιδνα και τον Τυφώνα ή Όρθρον και καθόταν στο δρος Φικίον, όπου περίμενε του διερχόμενους από εκεί στους οποίους έθετε το γνωστό περίφημο αίνιγμα : «Τι εστίν ό, μίαν έχων φωνήν, τετράπουν και δίπουν και τρίπουν γίγνεται;» και εφόσον ως ήταν επόμενο οι διαβάτες που δεν έβρισκαν την λύση τους κατέτρωγε.

Λέγεται ότι από εκεί κάποτε πέρασε και ο Οιδίποδας και συναντήθηκε με την Σφίγγα, η οποία έθεσε και σε αυτόν το ίδιο αίνιγμα. Ο Οιδίποδας έδωσε τη σωστή απάντηση: "O 'Ανθρωπος!".. και η Σφίγγα από το κακό της έπεσε στο γκρεμό και σκοτώθηκε.

Όλες οι Σφίγγες χαρακτηρίζονται από τις ιδιότητες του κρυψίνους (αυτός που κρύβει την σκέψη του) και του αινιγματώδους. Συνεπώς η Σφίγγα των Πυραμίδων της Αιγύπτου πρέπει να εξετασθεί από την άποψη τι κρύβει αυτή η σκέψη της και τι αίνιγμα μας δίνει. Εάν δεν διαθέτει αυτές τις δύο ικανότητες τότε δεν θα έπρεπε να είναι Σφίγγα.

Στο βιβλίο του Tom Valentine «Το μυστήριο της Μεγάλης Πυραμίδας» περιγράφει μεταξύ των άλλων και τα εξής: «Πολλοί είναι αυτοί που πιστεύουν ότι η Σφίγγα κτίστηκε από τα μέλη μυστικής οργάνωσης και πως υπάρχει ένας απόκρυφος σύνδεσμος ανάμεσα στην αινιγματική Σφίγγα και στην Μεγάλη Πυραμίδα». Πρώτα απ' όλα είναι απολύτως βέβαιο ότι την Σφίγγα θα την έκτισαν άνθρωποι μεμυημένοι και μάλιστα από τον κύκλο των ιερατείων.

Το ότι απογορευότανε στους εκάστοτε Φαραώ να μπαίνουν μέσα στην Μεγάλη Πυραμίδα είναι απολύτως βέβαιο και πληρως δικαιολογημένο, όχι όμως από την άποψη της προσβολής του θρησκευτικού αισθήματος του λαού, αλλά για την προστασία της ίδιας της Ζωής του Φαραώ.

Και αυτό γιατί το Αιγυπτιακό ιερατείο ήξερε πολύ καλά την ενεργειακή συμπεριφορά του εσωτερικού της Πυραμίδας, ήξεραν δηλαδή ότι μέσα στην αίθουσα του Βασιλιά γινότανε μια απώλεια μάζας - ενέργειας (Πράνα) από κάθε ζωντανό οργανισμό που θα έμπαινε μέσα, όπως ακριβώς έχει αποκαλύψει ο Πυθαγόρας για τα ενεργειακά πυραμιδικά φαινόμενα.


Το ίδιο ακριβώς έγινε και στα χρόνια μας, όταν ο τότε αρχηγός κράτους της Σοβιετικής Ένωσης Κρούτσεφ επισκέφθηκε την Μεγάλη Πυραμίδα και δεν τόλμησε να μπει μέσα, ύστερα από επίμονες και απαιτητικές συστάσεις των μυστικών υπηρεσιών της χώρας του. Επίσης ο συγγραφέας του βιβλίου «Η αντλία του Φαραώ» Έντουαρντ Κάνκλ υποστηρίζει πως η Σφίγγα χρησίμευε σαν μια δευτερεύουσα αντλία, εφόσον βρίσκεται πλησιέστερα στο ποτάμι.

Η άποψη αυτή σε συσχετιμό με όλο υδραυλικό σύστημα που περιγράφει για να βρει τον τρόπο ανύψωσης των μεγάλων ογκολίθων για την κατασκευή της Πυραμίδας είναι αρκετά εύλογη, όμως θα πρέπει εάν αληθεύει να είναι όχι η βασική αιτία της ύπαρξης της Σφίγγας αλλά να είναι μια επικουρική πιθανότητα. Όλα λοιπόν αυτά τα συμπεράσματα και οι θεωρείες καθώς και άλλες απόψεις που είδαν το φως της δημοσιότητας, όχι μόνο δεν μας φωτίζουν το αίνιγμα, αλλά μας περιπλέκουν ακόμα περισσότερο την πραγματική αλήθεια.

Ας δούμε λοιπόν μια άλλη οπτική του θέματος

Ξεκινάω την σκέψη μου με τις παραδοχές ότι η Σφίγγα κρύβει ένα μυστικό και μας δίνει και ένα αίνιγμα για να βρούμε την λύση του και ότι η Σφίγγα της Γκίζας την έφτιαξαν άνθρωποι από το περιορισμένο περιβάλλον των ιερατείων που ήταν μυημένοι στα απόκρυφα μυστικά των.


Όταν λέω την Σφίγγα την έφτιαξαν, εννοώ βέβαια την ιδέα της κατασκευής συνέλαβαν και έθεσαν σε εφαρμογή επί εδάφους και όχι ότι οι ίδιοι δούλεψαν σαν εργάτες για την κατασκεή της, πράγμα που και αυτό ακόμα δεν αποκλείεται για λόγους ασφάλειας του μυστικού.

Αφού λοιπόν η ιδέα, η σκέψη βγήκε από τα μεμυημένα μέλη των ιερατείων θα πρέπει να χρησιμοποίησαν την γνωστή μόνο σ΄αυτά απόκρυφη γλώσσα τους. Ο απόκρυφος ιερατικός κώδικας που χρησιμοποιούσαν τα διάφορα μαντεία και ειδικότερα το Μαντείο των Δελφών, ήταν ο κώδικας τηςαριθμολεξίας και όχι της αριθμοσοφίας.

Έτσι εφαρμόζοντας τον ιερατικό κώδικα του Μαντείου των Δελφών στη λέξη «Η Σφίγξ» βρίσκουμε το μυστικό που περικλείει μέσα της η Σφίγγα. Συγκεκριμένα βρίσκουμε ότι η αριθμητική αξία της φράσεως «Η Σφίγξ» είναι ο κωδικός αριθμός 781 που αντιστοιχεί στην αριθμητική αξία της φράσεως «ΣΥΝ ΠΑΝ». Άρα Η ΣΦΙΓΞ = ΣΥΝ ΠΑΝ = 781 , όπου το τόνισμα των φράσεων δηλώνει την λέξη «αριθμητική αξία».

Άρα το απόκρυφο μυστικό που περικλείει μέσα της η Σφίγγα είναι το «ΣΥΝ ΠΑΝ» το οποίο προέρχεται από το σημερινό ΣΥΜΠΑΝ, διότι ως γνωστό στα αρχαία χρόνια δεν υπήρχε η λέξη σύμπαν υπό ενιαία μορφή, πράγμα που έγινε αργότερα με μετατροπή του γράμματος (ν) προ του γράμματος (π) σε (μ) όπως ακριβώς γίνεται με τη λέξη συν-παίκτης - συμπαίκτης. Επίσης η απόδειξη αυτή ότι η Μεγάλη Πυραμίδα της Αιγύπτου παριστάνει το ΣΥΜΠΑΝ με όλους τους νόμους της δημιουργίας μας το έχει αποδείξη περίτρανα ο Πυθαγόρας. Από αυτό σε συνδυασμό με το αποκαλυφθέν μυστικό της Σφίγγας βγαίνει το συμπέρασμα ότι η Σφίγγα έχει άμεση σχέση με την Μεγάλη Πυραμίδα και αποτελεί την προμετώπη της.

Εκτός από το μυστικό που έχει μέσα της η Σφίγγα μας ζητάει να βρούμε τη λυση και ενός αινίγματος. Το αίνιγμα αυτό βγαίνει από τη μορφή της, δηλαδή : «Που άνθρωπος τε και Ταύρος και Ιέραξ και Λέων συνεισί;". Στη σημερινή μετάφραση μπορούμε να πούμε το παραπάνω αίνιγμα ως εξής : «Πού συνυπάρχουν και ο άνθρωπος και ο Ταύρος και ο Λέων και ο Αετός;». Προφανώς βέβαια συνηπάρχουν στην εικόνα της Αιγυπτιακής Σφίγγας που παριστάνει το Σύμπαν. Άρα συν ηπάρχουν στο Σύμπαν ή αλλιώς το Σύμπαν αποτελείται από αυτά τα 4 στοιχεία. Όμως αυτά τα 4 στοιχεία οι αρχαίοι Έλληνες τα εξομοίωναν αντίστοιχα με τα τέσσερα στοιχεία της μορφής της φύσης, δηλαδή ΝΕΡΟ (ΥΓΡΑ), ΓΗ (ΣΤΕΡΑ), ΑΕΡΑΣ (ΑΕΡΙΑ) ΚΑΙ ΦΩΤΙΑ (ΕΝΕΡΓΕΙΑ).

Επίσης τα ίδια σύμβολα συνυπάρχουν και στα σημεία του ορίζοντα, δηλαδή αντίστοιχα στον Βορρά ο Άνθρωπος (Νερό), στην ανατολή ο Ταύρος (Γη), στη Δύση ο Αετός (Αέρας) και στο Νότο ο Λέων (Φωτιά). Με άλλα λόγια η λύση του αινίγματος της Σφίγγας της Αιγύπτου είναι ότι το Σύμπαν αποτελείται από τέσσερεις μορφές στοιχείων, υγράς μορφής, στερεάς μορφής, αερίου μορφής και ανεργειακής μορφής. Έτσι συνάγουμε ότι η λύση του αινίγματος προαπαιτεί πρώτα την έυρεση του μυστικού της που είναι το «ΣΥΜ ΠΑΝ» και ύστερα βρίσκεται η λύση του αινίγματος που είναι το «ΣΥΝ ΠΑΝΤΙ».

Σχετικά με τις παραπάνω τέσσερεις μορφές των στοιχείων της φύσεως όπως παρουσιάζονται στην Σφίγγα και αναφέρονται από τους αρχαίους Έλληνες σοφούς με τους συμβολισμούς Άνθρωπος/Νερό, Ταύρος/Γη, Αετός/Αέρας, και Λέων/Φωτιά παρατηρούμε ότι οι συμβολισμοί αυτοί υπεισήλθαν και στην Χριστιανική θρησκεία. Στις ορθόδοξες χριστιανικές εκκλησίες απεικονίζονται οι τέσσερεις ευαγγελιστές Ματθαίος, Μάρκος, Λουκάς και Ιωάννης καθένας τους με ένα από τα παραπάνω τέσσερα σύμβολα-στοιχεία. Μάλιστα δε η απεικόνιση των ευαγγελιστών γίνεται στην επιφάνεια των τεσσάρων κολονών που συγκρατούν τον θόλο της εκκλησίας.

Δηλαδή συμπεραίνουμε ότι υπάρχει μια πλήρης ταύτιση στην αποκάλυψη των ιδίων αληθειών. Αλλά και στο βιβλίο της Αποκάλυψης του Ευαγγελιστή Ιωάννη διβάζουμε την ίδια ακριβώς μυστικιστική και υπερβατική αλήθεια : « .... και εν μέσω του θρόνου και κύκλω του θρόνου τέσσερα ζώα γέμοντα οφθαλμών έμπροσθεν και όπισθεν, και το ζώον το πρώτον όμοιον λέοντι, και το δεύτερον ζώον όμοιον μόσχω και το τρίτον ζώον έχων το πρόσωπον ως ανθρώπου και το τέταρτον ζώον όμοιον αετώ πετομένω».

Το νευρικό σύστημα «ξεκλειδώνει» τον καρκίνο


Είναι γνωστό ότι το άγχος πλήττει το ανοσοποιητικό μας σύστημα και μάλιστα η παρατεταμένη επίδρασή του στον οργανισμό μπορεί να προκαλέσει διάφορες παθήσεις μεταξύ αυτών και καρκίνο.

Ωστόσο, σύμφωνα με νέα έρευνα για τον καρκίνο του προστάτη, ο τρόπος που αντιδρά ο οργανισμός μας -μέσω του νευρικού συστήματος- σε συνθήκες άγχους παίζει καθοριστικό ρόλο στην εξάπλωση των όγκων.

Η νέα μελέτη, που περιελάμβανε ανάλυση δειγμάτων ιστών τόσο από πειραματόζωα όσο και από ασθενείς με καρκίνο του προστάτη, επικεντρώθηκε στο Αυτόνομο Νευρικό Σύστημα (ΑΝΣ), το οποίο ελέγχει όλες τις αυτόματες λειτουργίες του οργανισμού, όπως την λειτουργία της καρδιάς, της αναπνοής, της πέψης κ.ά.

Επιστήμονες από το Ιατρικό Κολέγιο Albert Einstein στη Νέα Υόρκη εξέτασαν τους δύο κλάδους του Αυτόνομου Νευρικού Συστήματος:

Το Συμπαθητικό Νευρικό Σύστημα (ΣΝΣ) και το Παρασυμπαθητικό Νευρικό Σύστημα (ΠΝΣ). Το Συμπαθητικό Νευρικό Σύστημα προετοιμάζει το σώμα ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει σε δύσκολες καταστάσεις, προκαλώντας την αύξηση του καρδιακού ρυθμού και του ρυθμού της αναπνοής σε αντίθεση με το Παρασυμπαθητικό Νευρικό Σύστημα, το οποίο βοηθά το σώμα να χαλαρώσει.

Η έρευνα έδειξε ότι το ΣΝΣ συμμετέχει στα πρώτα στάδια του καρκίνου του προστάτη και ότι το ΠΝΣ εμπλέκεται αργότερα, όταν πια ο καρκίνος έχει εξαπλωθεί. Μάλιστα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι κατά την προετοιμασία του οργανισμού να αντιμετωπίσει μια απειλή (π.χ. το άγχος) εκκρίνεται μια νευροχημική ουσία, η νοραδρεναλίνη, η οποία συγκεντρώνεται στην επιφάνεια των καρκινικών κυττάρων και συμβάλλει στην απελευθέρωση χημικών ουσιών που επιταχύνουν τη δημιουργία και την αύξηση των καρκινικών όγκων.

Δυστυχώς, η συμβολή του ΠΝΣ, που έχει ηρεμιστική δράση, έρχεται πολύ αργότερα. Οι νευρικές του ίνες απελευθερώνουν μια διαφορετική χημική ουσία, η οποία στέλνει σήματα στους συνδετικούς ιστούς που περιβάλλουν τα καρκινικά κύτταρα να αποχωριστούν τον όγκο και να μεταφερθούν σε άλλα μέρη του σώματος.

Κατά την ανάλυση των δειγμάτων από ιστούς που είχαν προσβληθεί από καρκίνο του προστάτη διαπιστώθηκε ότι μέσα και γύρω από τους επιθετικούς όγκους υπήρχαν περισσότερες νευρικές ίνες σε σχέση με τους μη επιθετικούς όγκους.

Οι επιστήμονες έχουν ενδείξεις ότι μία από τις κύριες κατηγορίες φαρμάκων που μεταξύ άλλων ρυθμίζουν την αρτηριακή πίεση, οι β-αποκλειστές, θα μπορούσαν να βοηθήσουν στη θεραπεία του καρκίνου του προστάτη, καθώς φαίνεται ότι μπορούν να μπλοκάρουν τους υποδοχείς της νοραδρεναλίνης. Ωστόσο, είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί, διότι δεν έχει εξακριβωθεί αν τα ευρήματά τους βρίσκουν έδαφος και σε άλλες μορφές καρκίνου.

«Παρά το γεγονός ότι θα χρειαστεί να γίνουν περαιτέρω μελέτες, τα νέα δεδομένα δίνουν ενδείξεις ότι τα φάρμακα που στοχεύουν στο αυτόνομο νευρικό σύστημα μπορεί να αποδειχθούν θεραπευτικά για τον καρκίνο του προστάτη», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Paul Frenette.

Τα αποτελέσματα της έρευνας δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Science.

Κούροι του Διός: Οι Διόσκουροι – Θεοί Προστάτες των Σπαρτιατών


Δίδυμοι δωρικοί Θεοί των Ελλήνων αλλά και των Ρωμαίων (στους Έλληνες Κάστωρ και Πολυδεύκης και στους Ρωμαίους Castor και Pollux) αντίστοιχοι, κατά τον Τάκιτο (Germania 43), των τευτονικών Θεών Αλκίς (Αλκιδών;).

Γεννήθηκαν μέσα από ένα αυγό στο όρος Ταϋγετο ως Λακεδαιμόνιοι παίδες, υιός του Διός και της Λήδας (“Κούροι Διός”) ο αθάνατος Πολυδεύκης καί υιός της Λήδας και του βασιλέως Τυνδάρεω (“Τυνδαρίδαι”) ο θνητός Κάστωρ.

Μία μυθολογική αφήγηση που διασώζει ο Πίνδαρος στον 10ο “Νεμεονίκη” του διηγείται ότι όταν ο Κάστωρ σκοτώθηκε από τον Αρκάδα Ίδα, ο Πολυδεύκης ζήτησε από τον πατέρα του Δία να τον αναστήσει δηλώνοντας πρόθυμος να αποποιηθεί ακόμη και αυτή την Αθανασία, ο δε Ζεύς κανόνισε έκτοτε να ανεβαίνουν εκ περιτροπής στον Όλυμπο, ημέρα παρά ημέρα, ως αιώνια (ηλιακά) σύμβολα της κυκλικής ροής της θείας ουσίας μέσα σε αθάνατες και θνητές μορφές για την εξασφάλιση του Αενάου.

Εκτός από ηλιακοί Θεοί της αφοσιώσεως (ηθική πλευρά) αλλά και της κυκλικότητος των πραγμάτων (φυσική πλευρά), οι “λευκόπωλοι” (ιππείς λευκών αλόγων) Θεοί Διόσκουροι είναι επίσης και δωρητές στους ανθρώπους των ιππευτικών και πυγμαχικών τεχνικών αλλά και των πολεμικών χορών και ασμάτων.

Στην ηθική τους πλευρά είναι επίσης Θεοί του μαχητικού θάρρους, του αγωνιστικού έθους (ως “Αφετήριοι”, δηλαδή αρχίζοντες τον αγώνα), της φιλότητος, της πολιτικής βουλήσεως (υπό την επίκληση “Αμβούλιοι”, με ιδιαίτερο βωμό τους στην Σπάρτη), της εκπαιδευτικής αγωγής των νεαρών ανδρών και της φιλοξενίας, καθώς επίσης, στην φυσική πλευρά τους, και έφοροι κάποιων μετεωρολογικών φαινομένων και προστάτες των ναυτικών από τις τρικυμίες όπως και οι Κάβειροι, με τους οποίους εσχετίσθησαν μετά τον 3ο αιώνα π.α.χ.χ., στη δε Δήλο, κατά τους ελληνιστικούς χρόνους ταυτίσθηκαν προς αυτούς με ιδιαίτερο ιερέα (Διοσκούρων Καβείρων) παρά την σαφή χθόνια φύση των δευτέρων.

Οι ναυτικοί προσεύχονταν σε αυτούς ως “Θεούς Σωτήρες” για κατάπαυση των τρικυμιών και μετά τους τιμούσαν, ως Ολυμπίους, σε ευχαριστήρια θυσία με προσφορά λευκού προβάτου.

Από την κλασική αρχαιότητα και εντεύθεν οι “Σωτήρες Θεοί” Διόσκουροι επεκτείνουν την σφαίρα τους ως ηλιακές συνειδήσεις και στο πεδίο της θεραπευτικής (λ.χ. ως ακόλουθοι του Ασκληπιού στην Επίδαυρο), ενώ ως “Θεοί Μεγάλοι” λατρεύτηκαν στον Κλείτορα Αρακαδίας και τις Κεφαλές Αττικής.

Σύμβολό τους ένα ζεύγος “πίλων” (ημισφαιρικών κρανών, των δύο ημίσεων του αυγού της Λήδας) με ένα αστέρι στην κορυφή ενός εκάστου (Τα τελευταία μόνο από το τέλος του 4ου αιώνος π.α.χ.χ. κι εντεύθεν. Ο Σχολιστής Λυκόφρονος, διασώζει αόριστα στο σημείο 88 τη μυθολογική αφήγηση ότι ο Ζεύς ενώθηκε με τη Λήδα υπό μορφή άστρου).

Το άλλο σύμβολό τους, τα λεγόμενα “Δόκανα” (δύο κάθετα ξύλα που συνδέονται με άλλα δύο χιαστί, σύμβολο της ακλονήτου συντροφικότητος) αποτελούσε την πολεμική σημαία των Σπαρτιατών. Προς τιμήν τους εωρτάζονταν τα «Διοσκούρια» σε σειρά αχαϊκές και δωρικές πόλεις με γυμνικούς αγώνες και θυσίες. Στη Σπάρτη και την Κυρήνη εορτάζονταν με παιδιές και συμπόσια. «Διοσκούρια» εόρταζαν από το 496 π.α.χ.χ. και οι Ρωμαίοι, που καθιέρωσαν για αυτά την 8η Απριλίου του κάθε έτους, σε ανάμνηση του θριάμβου τους κατά των Λατίνων στη μάχη της Ρηγίλλης, κατά την οποία η παράδοση ήθελε να έχουν επιφανεί οι Διόσκουροι πάνω σε λευκά άλογα ως συμπολεμιστές των Ρωμαίων.

Το 414 κτίσθηκε στο Φόρουμ της Ρώμης περικαλλής Ναός τους που φιλοξενούσε και συνεδριάσεις της Συγκλήτου, ενώ άλλο μεγάλο λατρευτικό κέντρο υπήρξε το Τusculum, καθώς και η Όστια, το επίνειο της Ρώμης. Στο Άργος, όπου ο Κάστωρ εθεωρείτο αρχηγέτης των γενών της Λέρνης και ένας από τους Δώδεκα Ολυμπίους Θεούς, οι Έλληνες εόρταζαν επίσης προς τιμήν των Διοσκούρων τα λεγόμενα «Μιξαρχαγέτια» με θυσίες και πλούσια δείπνα. Στην Αθήνα λατρεύονταν με το όνομα Άνακες ή Άνακτες Παίδες.

Η λατρεία των Διοσκούρων τέθηκε εκτός νόμου το 359 από τον χριστιανό αυτοκράτορα Κωνστάντιο που διέταξε την καταστροφή όλων των Ιερών τους και την θανάτωση όλων των ιερέων τους.

Ο άγνωστος μικρόκοσμος του ανθρώπινου σώματος


Έχετε αναρωτηθεί ποτέ εάν είμαστε οι “κάτοχοι” του ίδιου μας του σώματος;

Τι εννοούμε με τη λέξη “κάτοχοι”;

Εννοούμε εάν το ίδιο μας το σώμα το κατοικούμε μόνο εμείς, ή μας κάνουν παρέα διάφορα μικρά πλασματάκια, τα οποία όχι μόνο δεν βλέπουμε, αλλά είναι τόσο μικρά που και οι απολήξεις των νεύρων μας αδυνατούν να εντοπίσουν. Στο υπέροχο βίντεο που θα δείτε, δεν θα πιστεύετε τι ζει πάνω και μέσα στο σώμα μας...


Με τη βοήθεια της τεχνολογίας αλλά και ειδικών μικρο- καμερών οι επιστήμονες κατέγραψαν τόσο τα βακτήρια που ζουν μέσα στο κορμί μας, αλλά και τους διάφορους μικροοργανισμούς που είναι για παράδειγμα κατά 1 τρισεκατομμύριο φορές, μικρότεροι από το κεφάλι μιας καρφίτσας.

Πρόκειται για έναν άγνωστο μικρόκοσμο που καμιά φορά όταν τον βλέπουμε μας τρομάζει. Μας τρομάζει, αλλά υπάρχει πάνω μας.

Επίσης στο βίντεο θα δείτε και τα περίφημα ακάρεα που ζουν στο μαξιλάρι μας.

Δείτε το βίντεο είναι άκρως εντυπωσιακό...

Τι εστί καλοκαιρινή κατάθλιψη...


Το καλοκαίρι είναι η εποχή της διασκέδασης. Η μόνη ίσως περίοδος του χρόνου που χαλαρώνουμε πραγματικά, βρισκόμαστε με αγαπημένα πρόσωπα σε γνωστά ή καινούρια μέρη, η εποχή που έχουμε την ευκαιρία να έρθουμε σε αληθινή επαφή με τον εαυτό μας.

Υπάρχει η προσωπική προσδοκία αλλά και η κοινωνική πίεση ότι στις διακοπές πρέπει να περνάμε καλά. Είναι όμως έτσι για όλους; Γιατί κάποιοι άνθρωποι αισθάνονται λιγότερο χαρούμενοι το καλοκαίρι;

Οι λόγοι είναι πολλοί. Η Εποχιακή Συναισθηματική Διαταραχή είναι ένας από αυτούς. Πρόκειται για μια διαταραχή που προκαλεί ένα αίσθημα κατάθλιψης όταν οι μέρες γίνονται μικρότερες και κρύες, δηλαδή τον χειμώνα. Σύμφωνα με έρευνες όμως, στο 10% των ατόμων που πάσχουν από ΕΣΔ τα συμπτώματα κατάθλιψης φαίνεται να πυροδοτούνται στην αρχή του καλοκαιριού. Ιδιαίτερα σε χώρες θερμές, με παρατεταμένο καλοκαίρι, η καλοκαιρινή εκδοχή της ΕΣΔ είναι συχνότερη από αυτή του χειμώνα.

Τα συμπτώματα της καλοκαιρινής κατάθλιψης συχνά περιλαμβάνουν

  1. -απώλεια της όρεξης
  2. -δυσκολίες στον ύπνο
  3. -απώλεια βάρους
  4. -άγχος

Γιατί οι αλλαγές στην εποχή του χρόνου μπορεί να προκαλέσουν κατάθλιψη;

Ανατροπή του προγράμματος το καλοκαίρι. Τα άτομα που έχουν βιώσει ξανά κατάθλιψη ίσως γνωρίζουν ότι η σταθερότητα της ρουτίνας είναι κλειδί στην απομάκρυνση των συμπτωμάτων. Το καλοκαίρι όμως το σταθερό πρόγραμμα πάει περίπατο κι αυτή η αλλαγή μπορεί να προκαλέσει στρες, για παράδειγμα τα παιδιά είναι όλη μέρα στο σπίτι και χρειάζονται προσοχή με αποτέλεσμα να αλλάζουν οι ισορροπίες στην καθημερινότητα. Οι διακοπές διαταράσσουν τη δουλειά, τον ύπνο, τις διατροφικές συνήθειες.

Η εικόνα του σώματος.Όσο ανεβαίνει η θερμοκρασία και τα ρούχα ελαφραίνουν πολλοί άνθρωποι αρχίζουν να ανησυχούν ιδιαίτερα για την εικόνα τους. Αισθάνονται άσχημα για το σώμα τους με αποτέλεσμα, σε πολλές περιπτώσεις, να αποφεύγουν από ντροπή κοινωνικές συγκεντρώσεις σε χώρους όπου είναι πιθανό να δείξουν το σώμα τους.

Οικονομικές ανησυχίες. Το καλοκαίρι είναι μία πολυέξοδη εποχή. Το άγχος για τα επιπλέον έξοδα μπορεί να αποτελέσει άλλον ένα λόγο γένεσης της καλοκαιρινής κατάθλιψης.

Η ζέστη. Πολλά άτομα απολαμβάνουν τη ζέστη της εποχής. Για εκείνους όμως που δεν την αγαπούν η κατάσταση μπορεί να γίνει πραγματικά καταπιεστική με συνέπεια να κρύβονται στο σπίτι αποφεύγοντας διάφορες καθημερινές δραστηριότητες και να γίνονται μαλθακοί και οκνηροί.

Πώς μπορούμε να αισθανθούμε καλύτερα;

Κοιμηθείτε αρκετά: παρά τις πολλές δραστηριότητες του καλοκαιριού που μας κρατάνε ξύπνιους μέχρι αργά, καλό θα ήταν να κοιμάστε αρκετές ώρες. Η έλλειψη ύπνου ενεργοποιεί την κατάθλιψη. Μην το παρακάνετε με δίαιτα και άσκηση: το υπερβολικό άγχος για την εμφάνιση με το μαγιό μας κάνει ανήσυχους και δυστυχισμένους. Η άσκηση σε λογικά πλαίσια βοηθάει στην καταπολέμηση της κατάθλιψης.

Κι αν η ζέστη είναι υπερβολική για τη γυμναστική σας βρείτε άλλους φυσικούς τρόπους να μείνετε ενεργοί. Προστατέψτε τον εαυτό σας: μη συγκρίνετε το πώς νιώθετε σε σχέση με τον ενθουσιασμό άλλων για το καλοκαίρι. Δεν είστε υποχρεωμένοι να νιώθετε χαρούμενοι μόνο και μόνο επειδή το ημερολόγιο γράφει Ιούνιος.

Σκεφτείτε γιατί μπορεί να αισθάνεστε έτσι και μην πιέζετε τον εαυτό σας. Να συμμετέχετε μόνο στις εκδηλώσεις που σας ευχαριστούν πραγματικά. Ζητήστε βοήθεια: αν αισθάνεστε να βυθίζεστε στα αρνητικά συναισθήματα μιλήστε σε έναν ειδικό, ανεξάρτητα από την εποχή. Δεν υπάρχει λόγος να αγνοείτε το πώς νιώθετε περιμένοντας τον Σεπτέμβρη.

Όταν ὁ Σωκράτης περιέγραφε τὴν Γῆ ἀπὸ ψηλά


Λέγεται τοίνυν, ἔφη, ὦἑταῖρε, πρῶτον μὲν εἶναι τοιαύτη ἡ γῆ αὐτὴἰδεῖν, εἴ τις ἄνωθεν θεῷτο, ὥσπερ αἱ δωδεκάσκυ- τοι σφαῖραι, ποικίλη, χρώμασιν διειλημμένη, ὧν καὶ τὰἐνθάδε εἶναι χρώματα ὥσπερ δείγματα, οἷς δὴ οἱ γραφῆς καταχρῶνται. ἐκεῖ δὲ πᾶσαν τὴν γῆν ἐκ τοιούτων εἶναι, καὶ πολὺἔτι ἐκ λαμπροτέρων καὶ καθαρωτέρων ἢ τούτων∙ τὴν μὲν γὰρ ἁλουργῆ εἶναι [καὶ] θαυμαστὴν τὸ κάλλος, τὴν δὲ χρυσοειδῆ, τὴν δὲὅση λευκὴ γύψου ἢ χιόνος λευκοτέραν, καὶἐκ τῶν ἄλλων χρωμάτων συγκειμένην ὡσαύτως, καὶἔτι πλειόνων καὶ καλλιόνων ἢὅσα ἡμεῖς ἑωράκαμεν. καὶ γὰρ αὐτὰ ταῦτα τὰ κοῖλα αὐτῆς, ὕδατός τε καὶἀέρος ἔκπλεα ὄντα, χρώματός τι εἶδος παρέχεσθαι στίλβοντα ἐν τῇ τῶν ἄλλων χρωμάτων ποικιλίᾳ, ὥστε ἕν τι αὐτῆς εἶδος συνεχὲς ποικίλον φαντάζεσθαι.


Σε νεοελληνική απόδοση:

Λέγεται λοιπόν, ω συνομιλητή, πως η γη είναι, αν την έβλεπε κανείς από ψηλά, σαν τις σφαίρες που είναι από δώδεκα κομμάτια διαφορετικού δέρματος. Δηλαδή είναι πολύχρωμη σφαίρα και τα μέρη της ξεχωρίζουν από τα χρώματα που έχει το καθένα, ενώ τα χρώματα που χρησιμοποιούν οι ζωγράφοι μας εδώ, δεν είναι παρά απομιμήσεις εκείνων των χρωμάτων.

Εκεί λοιπόν όλη η γη είναι χρωματισμένη απ’ αυτά τα χρώματα, που είναι πιο λαμπερά και καθαρά από τα εδώ. Κάποιο μέρος της είναι πορφυρό και καταπληκτικό στην ομορφιά, ενώ άλλο χρυσωπό, άλλο λευκότερο από το γύψο και το χιόνι, και έτσι είναι χρωματισμένη και με τα άλλα χρώματα, και ακόμα περισσότερα, και ωραιότερα από όσα εμείς έχουμε δει.

Γιατί ακόμα και οι κοιλότητές της που είναι γεμάτες αέρα και νερό, παίρνουν μια απόχρωση λαμπερή μέσα στην ποικιλία των άλλων χρωμάτων, ώστε να δίνει την εντύπωση μιας ενιαίας εικόνας πολύχρωμης.

Έργο «ΦΑΙΔΩΝ» ή «περί ψυχής»


Σχόλιο:

Υπάρχει ακριβώς η ίδια περιγραφή της γης (από δώδεκα κομμάτια διαφορετικού δέρματος) και στον “Τίμαιο” του Πλάτωνος. Από που έχουν άραγε “αντληθεί” αυτές οι γνώσεις; Αναφέρεται και η μεγάλη Ήπειρος που βρίσκεται μετά τον Ωκεανό που απλώνεται έξω από τις στήλες του Ηρακλέους. (Ηράκλειες Στήλες σημερινό Γιβραλτάρ) Προσωπική μου εκτίμηση ότι αυτός ο πολιτισμός που ζούμε δεν πρέπει να είναι ο πρώτος και μόνο κάποιες γνώσεις μυημένων σώθηκαν από τον προηγούμενο.

Κων/νος Πλεύρης 22/01/2013. Όταν ο Σωκράτης περιέγραφε την Γη ..από ψηλά!