Όταν χρησιμοποιούμε τους όρους αρσενική και θηλυκή αρχή δεν αναφερόμαστε στους άντρες και τις γυναίκες αλλά στις διαφορετικές ποιότητες. Αυτές οι δύο ποιότητες χρειάζεται να βρίσκονται σε ισορροπία μέσα στον καθένα από εμάς αν θέλουμε να φτάσουμε στην ύψιστη προοπτική ατομικά και συλλογικά, για την εξέλιξη όλης της ανθρωπότητας.
Ένα παράδειγμα της εκδήλωσης στο φυσικό επίπεδο της αρσενικής και θηλυκής ενέργειας ,είναι η τρέχουσα περιβαλλοντική κρίση όπου είναι το αποτέλεσμα μιας βαθιάς ανισορροπίας των δύο αυτών αρχών. Μιας ριζικής καταπίεσης της θηλυκής ενέργειας και μιας κυρίαρχης έκφρασης της αρσενικής συνειδητότητας.
Έχουμε αποσυνδεθεί από την θηλυκή αρχή (άντρες και γυναίκες εξίσου). Τώρα καλούμαστε να επανασυνδεθούμε, να εξισορροπήσουμε και να εναρμονίσουμε αυτές τις δύο αρχές μέσα μας και κατ’ επέκταση γύρω μας.
Τιμώντας το Κοσμικό Θηλυκό και το Κοσμικό Αρσενικό μέσα μας θέτουμε τη βάση για εξισορρόπηση. Το να δημιουργήσουμε ένα κόσμο βασισμένο στην αρμονία, την ισότητα και την αναγνώριση των δώρων του Θηλυκού και του Αρσενικού είναι ένα σημαντικό βήμα στο να δημιουργήσουμε ειρήνη.
Καθώς τιμούμε και αναγνωρίζουμε το αρσενικό και το θηλυκό, δημιουργούμε χώρο για ενότητα και αρμονία στον εσωτερικό και εξωτερικό μας κόσμο. Και οι δύο ενέργειες είναι ουσιώδεις και έχουν ισότιμο ρόλο στη δημιουργία του Ενός, της πληρότητας στη ζωή και το Κοσμικό. Ο πλήρης εναγκαλισμός των δώρων και των δύο ενεργειών και το να τους επιτρέψουμε να ενωθούν εντός μας και εκτός μας συντελούν σε ένα κόσμο ειρήνης, ωριμότητας και εξέλιξης.
Κάθε γυναίκα είναι μία μοναδική έκφραση του Κοσμικού-ιερού Θηλυκού.
Για να υπάρξει ισορροπία χρειάζεται να έρθουμε σε επαφή με όλες τις ποιότητες που αντιστοιχούν στην θηλυκή πλευρά μέσα μας. Με κάποιες μπορεί ήδη να έχουμε ισορροπημένη και υγιής σχέση, με κάποιες άλλες όχι.
Δεν είναι απαραίτητο να συμμορφωνόμαστε σε κάποιο από τα αρχέτυπα που αποτελούν το Κοσμικό θηλυκό, χρειάζεται μόνο να έρθουμε σε επαφή, να αγκαλιάσουμε και να επιτρέψουμε σε όλες τις θηλυκές μας ποιότητες να εκφραστούν μέσα από εμάς, με τον δικό μας προσωπικό και μοναδικό τρόπο.
Αφού το έχουμε κάνει αυτό ως γυναίκες, μπορούμε αντίστοιχα να συνδεθούμε και με τις αρσενικές μας ποιότητες και να τις εναρμονίσουμε με τις θηλυκές, έτσι ώστε η φροντίδα, η αγάπη και η συμπόνια (κ.λ.π.) να είναι ίσες με την δύναμη και την δράση (κ.λ.π.)
Αντίστοιχα, κάθε άντρας είναι μια μοναδική έκφραση του Κοσμικό Αρσενικού. Λόγω της ανισορροπίας που υπάρχει εδώ και χιλιάδες χρόνια, η αρσενική ενέργεια έχει παρερμηνευτεί και καταχραστεί.
Το Κοσμικό Αρσενικό λοιπόν χρειάζεται να επαναπροσδιορίσει τις αρσενικές ποιότητες, να αποκτήσει μια υγιής και ισορροπημένη σχέση με αυτές και κατόπιν να έρθει σε επαφή με τις θηλυκές ποιότητες μέσα του, επιτρέποντας στα συναισθήματα, στην αγάπη, στην συμπόνια να υπάρχει και να εκφράζεται ισότιμα με το θάρρος και την δύναμη και να συνδυάσει για παράδειγμα την δράση με την συμπόνια ώστε να παράγει εποικοδομητική δράση.
Ερχόμενοι αρχικά σε επαφή με την κυρίαρχη φύση μας –Οι γυναίκες με τις θηλυκές ποιότητες και οι άντρες με τις αρσενικές- το επόμενο βήμα είναι η εναρμόνιση και η εξισορρόπηση και των δύο μέσα μας.
Έτσι ενσαρκώνουμε το ενδυναμωμένο θεϊκό θηλυκό και το θεϊκό αρσενικό αντίστοιχα.
Οι κυρίαρχοι φόβοι που εμποδίζουν την γυναίκα να αγκαλιάσει τις θηλυκές αρχές, είναι ο φόβος της καταπίεσης, της κυριαρχίας, ο φόβος του να μην ακούγεται και να μην εκτιμάται.
Ο κυρίαρχος φόβος του αρσενικού, ώστε να αγκαλιάσει τις θηλυκές αρχές, είναι ο φόβος του να χάσει την κυριαρχία του.
Η αναγνώριση, η αποδοχή, η αγάπη, ο σεβασμός και η εκτίμηση αρσενικού και θηλυκού και η συνειδητή δράση είναι η βάση για αρμονία, πληρότητα και ενότητα. Οι δύο αυτές αρχές δεν είναι αντίθετες, είναι συμπληρωματικές και αλληλένδετες.
Οι ποιότητες που αντιπροσωπεύουν την θηλυκή αρχή είναι:
Αποκατάσταση, ζωή, ανανέωση, δημιουργία, γέννηση, θεραπεία, δεκτικότητα, ειλικρίνεια, μητρότητα, ανατροφή, αγάπη, κατανόηση, συμπόνια, διορατικότητα, φροντίδα, διαίσθηση, σοφία, συγχώρεση, σύνδεση, αρμονία, αισθησιασμός, το φεγγάρι.
Οι ποιότητες που αντιπροσωπεύουν την αρσενική αρχή είναι:
Δράση, κατεύθυνση, κίνηση, υπευθυνότητα, εστίαση, πατρότητα, γενναιοδωρία, ενθάρρυνση, διαύγεια, υλική αφθονία, μετασχηματισμός, διάνοια, ανάπτυξη, ο ήλιος.
Ιερό, Θεϊκό Θηλυκό-Αρχέτυπα
Η Θεά- Η Βασίλισσα- Η Ιέρεια- Η Πολεμίστρια- Η Ερωμένη- Η Σοφή Γυναίκα
Η Θεά (Θεότητα):
Η Θεά είναι το αρχέτυπο που παρέχει υπερβατική εμπειρία, επανασύνδεση με την πηγή και την φροντίδα της θεϊκής ουσίας. Είναι ένα μυστήριο, μια βαθιά εξερεύνηση, του Κενού, μέσα από το οποίο όλα προέρχονται, μια βαθιά εξερεύνηση στην άγνωστη άβυσσο που είναι η Αγάπη.
Η Θεά είναι η σπίθα της ζωής, η δυναμική, εμπνευστική, ρευστή ενέργεια της δημιουργίας και της εξέλιξης. Είναι η αρχέγονη, πρωταρχική, προγονική δημιουργός αιτία. Η σοφία της είναι ανεξιχνίαστη και συνεχώς εξελισσόμενη. Αντιπροσωπεύοντας συνεχώς το μυστήριο του αγνώστου και αμάθητου, πυροδοτεί τον Έρωτα, την επιθυμία και τη ζωτική δύναμη αναζητώντας νέες εμπειρίες, νέους συνδέσμους, νέες πιθανότητες μέσα από τελματωμένες παλαιές τεχνολογίες και διαδικασίες.
Η Θεά μας συνδέει σε μια συνεχή, αυξανόμενη ροή πιθανοτήτων και νεοτερισμών.
Μας εμπνέει σε επίπεδο ψυχής να εξελιχθούμε σε νέα υφή έκφρασης και σύνδεσης με τη ζωή σε όλο της το εύρος και την πληρότητα. Η Θεά εκπέμπει διαπροσωπική, αρμονική αγάπη για όλους και όλα τα όντα.
Το αρχέτυπο της Θεάς είναι το πεδίο της πνευματικότητας, του μυστικισμού, της εμπειρίας και της διαίσθησης.
Μια γυναίκα πλήρως ενωμένη με το αρχέτυπο της Θεάς εκπέμπει δυναμική ενέργεια, ροή, με συνεχώς εξελισσόμενη απεριόριστη διαίσθηση, σοφία και δημιουργικότητα.
Η παρουσία της εμπνέει και προκαλεί σε κάποιον την αίσθηση της ανανέωσης, παρακινεί και αναζωογονεί. Είναι πνευματικά ισορροπημένη και εκπέμπει αγάπη σε όλη την ζωή γύρω της, χωρίς προκαταλήψεις και διαχωρισμό. Ενώ είναι η πηγή των ιδεών και των λύσεων αναζητά την συνεργασία και την ομοφωνία σε όλες τις εκδηλώσεις και εκφράσεις.
Η Βασίλισσα (Μητέρα):
Ίσως το δυνατότερο αρχέτυπο και συγχρόνως το πιο καταπιεσμένο με προσδοκίες και καθήκοντα, είναι αυτό της Βασίλισσας (Μητέρας). Είναι αυτή που είναι η αυθεντία και η τροφοδότης της ζωής και η πρωταρχική τροφός των τέκνων.
Να γεννάς είναι το πιο εμβριθές επίτευγμα που μπορεί κάποιος να βιώσει. Η ζωή να δίνει ζωή! Να φροντίζει και να οδηγεί αυτή τη ζωή σε αυτό-συντήρηση και πληρότητα είναι ο ανιδιοτελής σκοπός της μητέρας. Η πιο σπουδαία σχέση που κάποιος μπορεί να έχει είναι με τη μητέρα που τον γέννησε. Κανένας άλλος δεσμός δε διαθέτει την εμπειρία τέτοιας σύνδεσης, αφοσίωσης και συμπλέγματος.
Είναι η Βασίλισσα που φέρνει τάξη και ευλογία, καλοσύνη, γονιμότητα, ισορροπία, συμπόνια, δικαιοσύνη και ανιδιοτελή αγάπη.
Ενώ το αρχέτυπο της Θεάς είναι η Δημιουργός, εμπνέοντας το όραμα και τη φαντασία, η Βασίλισσα φέρνει σε δημιουργία, σε ύπαρξη. Γεννά ζωή και φροντίζει ενεργά για την ανάπτυξη και την ευημερία αυτής.
Το πεδίο ορισμού του αρχέτυπου της Βασίλισσας (Μητέρας) είναι η υλική εκδήλωση, η οικογένεια, το ‘’βασίλειο’’ (η σφαίρα επιρροής της ζωής), ο υλικός πλούτος και η αφθονία.
Μια γυναίκα που εκφράζει πλήρως το αρχέτυπο της Βασίλισσας ((Μητέρας) ενδιαφέρεται για την ευεξία, την ευημερία και την ευτυχία της οικίας της και όλων όσων είναι υπό την κυριαρχία της με καλοκάγαθη αγάπη και φροντίδα.
Η Ιέρεια:
Το αρχέτυπο της Ιέρειας είναι πιθανότατα το λιγότερο γνωστό και κατανοητό, ειδικά στη σημερινή πατριαρχική μας κουλτούρα όπου κυριαρχεί και καθυποτάσσει την γυναικεία πνευματικότητα.
Το πεδίο ορισμού του αρχέτυπου της Ιέρειας είναι η διαισθητική επίγνωση και διορατικότητα της μυστικής και απόκρυφης γνώσης του αγνώστου, στην σφαίρα του πνεύματος.
Η Ιέρεια έχει μία μαγική σύνδεση με το Μεγάλο Μυστήριο, το Δημιουργικό κενό, την Μητέρα όλης της Δημιουργίας, την ενέργεια της Πηγής. Είναι ο σύνδεσμος και η συντονίστρια ανάμεσα στο υλικό και το πνευματικό. Είναι ένα διάμεσο ισχυρών πνευματικών, ψυχολογικών και συναισθηματικών ενεργειών που αποτελούν αυτό που είμαστε.
Η Ιέρεια επικαλείται και κατευθύνει ενέργειες ανάμεσα στην συνειδητή και υποσυνείδητη επίγνωση επηρεάζοντας την υλική και πνευματική αίσθηση της ευεξίας και της ευημερίας.
Μία γυναίκα σε πλήρη σύνδεση με το αρχέτυπο της Ιέρειας είναι μάστερ της υλικής και της πνευματικής της πραγματικότητας με εμπιστοσύνη στην γνώση του πώς να επικαλείται από τις πνευματικές αποθήκες ό,τι χρειάζεται για να μετασχηματίσει και να μεταμορφώσει όποιες ενέργειες θα μπορούσαν να κλονίσουν και να ανατρέψουν άλλες γυναίκες που δε βρίσκονται σε πληρότητα με το αρχέτυπο της Ιέρειας.
Είναι προσεκτική και στοχαστική και έχει βάθος στην παρουσία της και την διάνοιά της. Ξέρει πώς να αποκολλάται από εσωτερικές και εξωτερικές καταιγίδες και πώς να συνδέει βαθιές εσωτερικές αλήθειες με τη γήινη εμπειρία της ζωής. Βλέπει μία ανώτερη προοπτική και συντονίζεται με αυτή την αντήχηση. Δεν επηρεάζεται εύκολα από φθίνουσες παρορμήσεις και φέρνει δύναμη και αυτοπεποίθηση σε δύσκολες καταστάσεις που απαιτούν αλλαγή και μετάλλαξη, με χάρη και διορατικότητα
Η Πολεμίστρια:
Το αρχέτυπο της Πολεμίστριας είναι το λιγότερο αντιπροσωπευτικό και κατανοητό αρχέτυπο για τις γυναίκες. Διαστρεβλωμένο και παρεξηγημένο από την κυρίαρχη πατριαρχική κουλτούρα. Κάθε έκφραση της πολεμίστριας αντιμετωπίζεται με κατάκριση και επίκριση.
Οι ποιότητες της πολεμίστριας είναι η αποφασιστικότητα και η διαύγεια της σκέψης, η ανιδιοτελής υπηρεσία, η αυθεντική ταπεινότητα, η δύναμη και η εμπειρική γνώση, το κουράγιο να κάνει αυτό που είναι ‘’σωστό’’ ακόμα κι όταν αυτό είναι μια προσωπική πρόκληση, διατηρώντας και υποστηρίζοντας καθιερωμένα συστήματα και άκαμπτες φόρμες, πίστη στο ανώτερο καλό πέρα από το προσωπικό όφελος.
Είναι ανιδιοτελής και διατηρεί μια ζεστή, συμπονετική, επαινετική και γενναιόδωρη σύνδεση σε όποιον υπηρετεί. Πολεμά τον ‘’καλό αγώνα’’ προς όφελος του μεγαλύτερου καλού, κάνοντας την ζωή πιο πλήρη για όλους.
Η γειωμένη αυτοπεποίθηση, η ήρεμη συμπεριφορά, η δύναμη του αναστήματος της γυναίκας που ενσαρκώνει πλήρως το αρχέτυπο της πολεμίστριας είναι προφανής και αδιαμφισβήτητη.
Συμβάλλει χωρίς χειρισμούς και υπερβολές και χωρίς να απαιτεί την προσοχή. Ανταποκρίνεται πρόθυμα σε παρακλήσεις προς υπηρεσία, δείχνοντας σεβασμό προς όλους, ειδικά στους γηραιότερους, όπως και σε όλους τους άντρες, τις γυναίκες, τα παιδιά, τα ζώα και την γη.
Γνωρίζει τον εαυτό της και βρίσκει τη θέση της στις ομάδες, παίρνοντας ικανοποίηση μέσω της συμμετοχής χωρίς φιλοδοξία και ανταγωνισμό.
Η γυναίκα σε πλήρη σύνδεση με το αρχέτυπο της πολεμίστριας σε κάνει να νιώθεις ασφαλής, χωρίς να νιώθεις καταπίεση από την υποστήριξή της. Είναι αποφασιστική, εύκολα αποκρινόμενη από την καρδιά χωρίς το Εγώ της προσωπικότητας.
Η Ερωμένη:
Το αρχέτυπο της ερωμένης είναι ίσως το περισσότερο δυαδικό και διαστρεβλωμένο αρχέτυπο της μοντέρνας κοινωνίας. Υπάρχει η αντιπαράθεση του δυαδικού προτύπου της Παναγίας/Πόρνης που συσχετίζεται με την θηλυκή έκφραση του Έρωτα. Είναι είτε εξιδανικευμένη και πέρα από το εφικτό για τους άντρες προς λατρευτική άγνοια είτε υποτιμημένη και εκμεταλλευόμενη προς αχαλίνωτη λαγνεία. Και όμως, η πληρότητα του αρχέτυπου της Θεϊκής Ερωμένης μπορεί να περικλείει και να υπερνικά και τις δύο αυτές ανώριμες διακρίσεις.
Το αρχέτυπο της Ερωμένης έχει διαστρεβλωθεί σε μια εγωιστική και βαριά έκφραση με έλλειψη εύρους και πνεύματος. Ωστόσο η ερωμένη είναι η συνάντηση και ο συνδυασμός του σεξ και του πνεύματος, του έρωτα, της συμπαντικής ορμής για δέσιμο και ένωση.
Το αρχέτυπο της Ερωμένης σε πλήρη έκφραση είναι η αρχέγονη ενέργεια του πάθους, της σύμπλεξης με τη ζωή και της εκστατικής ύπαρξης, μία ζωντανή και ζωηρή άποψη του κόσμου.
Το πεδίο ορισμού του αρχέτυπου της Ερωμένης είναι οι πρωταρχικές ορμές της ύπαρξης: σεξ, φαί, ευημερία, παραγωγή και εκδηλώνεται με δημιουργική προσαρμογή και μυητική εμπειρία.
Η Θεϊκή Ερωμένη είναι η επιτομή του αισθησιασμού. Διαχέει αισθησιασμό στην διάθεση της, στην εμφάνιση της, στο περπάτημα της, στο παράστημα της. Ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για όλες τις μορφές αισθησιακής επαφής, βιώνοντας τον κόσμο σε όλο του το μεγαλείο. Είναι το αρχέτυπο του υγειές ερωτικού παιχνιδιού χωρίς ντροπή.
Μία γυναίκα σε πλήρη σύνδεση με το αρχέτυπο της Ερωμένης είναι αισθησιακή, είναι ανοικτή και σε προσκαλεί να αγγίξεις το μυαλό, το σώμα και την ψυχή της. Απολαμβάνει την σύνδεση με τους άλλους, ειδικά με το σημείο αυτό που είναι πέρα από την ικανοποίηση των αναγκών του Εγώ. Εκτιμά την ομορφιά σε όλες τις μορφές, βλέποντας και νιώθοντας την ομορφιά μέσα της, αναγνωρίζοντας ότι κατέχει αυτή την ομορφιά και ότι είναι συνδεδεμένη με αυτήν.
Είναι στο σώμα της, ζωογονώντας το με ζωτική ενέργεια μέσω του χορού, της γιόγκα ή της κίνησης φέρνει έρωτα, αισθησιασμό και την χαρά της ζωής σε οποιαδήποτε εκδήλωση ή συζήτηση.
Η Σοφή Γυναίκα:
Η Σοφή Γυναίκα φέρει Σαμανικά Οράματα. Δεν έχει απλώς πρόσβαση στον πνευματικό κόσμο, αλλά φέρνει με πρακτικούς τρόπους την πνευματική ‘’τεχνολογία’’ στην οικία της και στον περίγυρό της. Διεισδύει στην απέραντη διαισθητική σοφία της και θαυματουργά παράγει λύσεις και εφαρμογές που προωθούν την πρόοδο και την επίλυση των αντιπαραθέσεων, των προκλήσεων και των ανόμοιων καταστάσεων.
Η Σοφή Γυναίκα έχει υπάρξει ένα ουσιώδες αρχέτυπο για την επιβίωση της κοινότητας, της οικογένειας και του ανθρώπινου είδους. Η Σοφή Γυναίκα φέρνει μια υποστηρικτική όψη ‘’σωστής δράσης’’ του ντάρμα.
Είναι η έκφραση του Εγώ σε υπηρεσία και σε σωστή συνεργασία με την δύναμη του Ανώτερου Εαυτού.
Η Σοφή Γυναίκα παρατηρεί, ανιχνεύει, καταγράφει πληροφορίες από όλες τις πηγές (εσωτερικές και εξωτερικές) και μεταφέρει σοφία που οδηγεί σε ‘’σωστή δράση’’.
Η γυναίκα που βρίσκεται σε πλήρη σύνδεση με την αρχέτυπη έκφραση της Σοφής Γυναίκας, αθόρυβα και επιδέξια ενορχηστρώνει και μεταδίδει σοφές συμβουλές και διαισθητική κατεύθυνση που μετασχηματίζει τον δέκτη προς νέες πιθανότητες και μονοπάτια που αντανακλούν ‘’σωστή δράση’’ για το μονοπάτι της ζωής τους. Διακριτικά υποστηρίζει την σοφία των άλλων μη ψάχνοντας επευφημίες ή προσοχή για την προσφορά της. Είναι στοχαστική και ξεκουράζεται στη σύνδεση της με το πνεύμα και στη γειωμένη σύνδεσή της με τη γη, με το πνεύμα της Γης, τη πηγή της διαίσθησης και της σοφίας της.
Η σπουδαιότητα της συμβολής της Σοφής Γυναίκας έρχεται στο προσκήνιο σε περίοδο κρίσεων και έντονης ανάγκης, δια μέσω του μοναδικά διαμορφωμένου αγωγού μέσω του οποίου η Σοφή Γυναίκα ενσαρκώνει την σοφία και την ‘’σωστή δράση’’. Με την συμβολή της Σοφής Γυναίκας νιώθουμε αυτοπεποίθηση και σιγουριά ότι το μονοπάτι μας είναι το ‘’σωστό’’ για εμάς και αντιδρούμε στη ζωή με μία ηρεμία που μεταμορφώνει τις κρίσεις και τις αλλαγές, με σοφία και χάρη.
Ιερό – Θεϊκό Αρσενικό/Αρχέτυπα
Ο Θεός – Ο Βασιλιάς- Ο Ιερέας- Ο Πολεμιστής- Ο Εραστής- Ο Σοφός Άντρας
Ο Θεός (Θεότητα):
Το αρχέτυπο του Θεού είναι η υπερβατική – ενωμένη με όλα όσα υπάρχουν- όψη του εαυτού. Είναι το κομμάτι μας που συνηχεί με την διαπροσωπική, αρμονική αγάπη για όλους και όλα τα όντα. Το αρχέτυπο του Θεού είναι ο ορισμός της πνευματικότητας, της μυστικιστικής εμπειρίας και της διαίσθησης.
Ο άντρας που εκφράζει το αρχέτυπο του Θεού σε πληρότητα, είναι ενωμένος με όλα όσα είναι και έχει την αυτοπεποίθηση του ‘’γνωρίζω’’ που απορρέει από αυτή τη σύνδεση. Έχει πνευματική ισορροπία και προσανατολισμό και εκπέμπει άνευ όρων αγάπη προς όλους με την παρουσία του.
Η δύναμη του βρίσκεται στην παρουσία του. Η πνευματική κεντραρισμένη επίγνωσή του, εστιάζει ολοκληρωτικά στην παρούσα στιγμή. Ενσωματώνει την αγάπη η οποία εκφράζεται με συμπόνια σε όποιον βρίσκεται στην σφαίρα επιρροής του.
Όταν βρίσκεται κανείς υπό την παρουσία του, έχει εμπνευσμένες ιδέες και συνδέσεις που δημιουργούν νέες εμπειρίες. Υποστηρίζει, συμβάλλει και προάγει το θεϊκό δικαίωμα της ευτυχίας, ισότιμα, για όλες τις φυλές, τα φύλα και τις σεξουαλικές εκφράσεις. Καθοδηγεί εμπνέοντας δημιουργικότητα, ομορφιά και αναζήτηση της Αλήθειας, εκπληρώνοντας τα ανώτερα ιδανικά και αρχές μέσα από το παράδειγμά του και όχι μόνο την έμπνευση.
Έχει πνευματική καθοδήγηση, υποστηρίζοντας και προωθώντας την δημιουργία, την υπεροχή και την επίλυση σε όλες τις μορφές. Σπέρνει σκεπτομορφές και ιδέες, χωρίς την αίσθηση ιδιοκτησίας, για το ανώτερο καλό. Ο άντρας που ‘’στέκεται’’ πλήρως στο αρχέτυπο του Θεού, αγαπά με ανιδιοτέλεια, είναι περιεκτικός ανοιχτός, κεντραρισμένος στην καρδιά, φιλόξενος, εστιασμένος στο πνεύμα, υποστηρικτικός και προσφέρει έμπνευση.
Ο Βασιλιάς (Πατέρας):
Το αρχέτυπο του Βασιλιά (Πατέρα), ενεργά παίζει τον κεντρικό ρόλο της τάξης και της ευλογίας, της καλοσύνης και της ευφορίας, της δύναμης και της ισορροπίας. Ενώ το αρχέτυπο του Θεού σπέρνει δια μέσω της σκέψης και των ιδεών, ο βασιλιάς τις γεννά και ενεργά φροντίζει για την ωρίμανση και την περαιτέρω εκδήλωση τους σε ύπαρξη, εποπτεύοντας.
Το αρχέτυπο του Βασιλιά κυβερνά τον τομέα της υλικής εκδήλωσης, της οικογένειας, του ‘’βασιλείου’’, την σφαίρα επιρροής μας, συμπεριλαμβανομένων των σχέσεων μας με άτομα και φυσικές τοποθεσίες όπως π.χ. το σπίτι, την γειτονιά, την κοινότητα κ.λπ. καθώς και τον υλικό πλούτο και την αφθονία.
Το αρχέτυπο του Βασιλιά διαθέτει την έξοχη, αγνή ποιότητα της ‘’ανυποχώρητης δύναμης του χαρακτήρα’’ και όλοι βασίζονται σε αυτόν ότι δεν υποχωρεί σε μη ευγενή, ιδιοτελή συμφέροντα και εξαναγκασμούς.
Έτσι ο βασιλιάς εμπνέει και ενώνει το βασίλειο, να ακολουθεί την ηγεσία του. Συνδυάζει αυτή τη δύναμη με νοημοσύνη, ‘’σωστή δράση’’ και σοφία.
To να είσαι με έναν άντρα που βρίσκεται σε πλήρη σύνδεση και επαφή με το αρχέτυπο του Βασιλιά (Πατέρα ) σε κάνει να νοιώθεις ότι είναι υποστηρικτικός και ότι φροντίζει την ευημερία και την ειρηνική συμμετοχή και την ευτυχία όλων όσων εμπλέκονται μαζί του. Είναι μια σταθεροποιητική και καθησυχαστική επιρροή σε όλες τις καταστάσεις. Από την ισορροπία του και την δραστικότητα του (δύναμη- αποτελεσματικότητα) οι άλλοι ενθαρρύνονται και επηρεάζονται ώστε να μιμηθούν το παράδειγμά του. Η συμπεριφορά του είναι ώριμη και ακολουθείτε από σοφία και όχι εφηβικές παρορμήσεις.
Το αρχέτυπο του Βασιλιά είναι πολύπλοκο με πολλαπλές πτυχές που περιλαμβάνουν αυτή τη μοναδική έκφραση του Θεϊκού. Η σοφία του, φέρει μια διαπροσωπική ανιδιοτέλεια, όπως ένας ευγενικός πατέρας. Είναι ένας αντιπρόσωπος του Θεϊκού με ευλάβεια για όλη την ζωή. Είναι φιλάνθρωπος, δίκαιος, ήρεμος, νοιάζεται, είναι παρών – και συγχρόνως παθιασμένος-, σε πληρότητα και εγκάρδια υποστηρικτικός. Είναι καθησυχαστικός στην βεβαιότητα ότι όλα είναι όπως ακριβώς έπρεπε να είναι, όλα αλλάζουν και δεν υπάρχει έλλειψη ή τίποτα που να φοβάται.
Ο Ιερέας:
Το αρχέτυπο του Ιερέα είναι πιθανότατα το λιγότερο γνωστό και κατανοητό και το λιγότερο υποστηριγμένο στην κουλτούρα μας.
Το πεδίο ορισμού του Ιερέα είναι αυτό της πνευματικής επίγνωσης και διορατικότητας, συνδέοντας και αποκαλύπτοντας την υπερφυσική (απόκρυφη) γνώση του αγνώστου, με την φώτιση του Εαυτού και της ανιδιοτέλειας για τους πολλούς. Ο Ιερέας είναι ο αισθητήρας, ο σύνδεσμος και ο διευκολύνων ανάμεσα στον υλικό και πνευματικό κόσμο, τη συνειδητή προσωπικότητα και το Θεϊκό πεδίο του Πνεύματος.
Είναι το διάμεσο ισχυρών ενεργειών που συντελούν την εσωτερική συνάθροιση των αρχέτυπων και των στοιχείων της προσωπικότητας, εργαζόμενα στενά με τα αρχέτυπα του Βασιλιά και του Σοφού, δημιουργώντας και εκδηλώνοντας το πνεύμα σε μορφή.
Ο Ιερέας επικαλείται και κατευθύνει ενέργειες ανάμεσα στην συνειδητή και υποσυνείδητη επίγνωση, επηρεάζοντας την αίσθηση της ευημερίας και της επάρκειας στην ζωή μας. Ο Ιερέας φροντίζει την πνευματική σχέση ανάμεσα στην εγωική προσωπικότητα και το πνεύμα.
Βρισκόμενοι στην παρουσία ενός άντρα σε πλήρη σύνδεση με το αρχέτυπο του Ιερέα, νιώθουμε ότι είναι ένας άντρας που είναι κύριος της πνευματικής και της υλικής του πραγματικότητας και γνωρίζει πώς να φέρει από τις πνευματικές αποθήκες ότι χρειάζεται ώστε να μετασχηματίσει όποιες ενέργειες θα μπορούσαν να κλονίσουν και να ανατρέψουν άλλους άντρες που δεν βρίσκονται σε πληρότητα.
Είναι προσεκτικός και στοχαστικός και η παρουσία του έχει βάθος και διάνοια. Γνωρίζει πώς να διατηρεί ανώτερη προοπτική και μη προσκόλληση (ή να μένει ουδέτερος) σε εσωτερικές και εξωτερικές καταιγίδες και πώς να συνδέει βαθιές εσωτερικές αλήθειες και πηγές με την εμπειρία της ζωής. Δεν επηρεάζεται εύκολα από απατηλές επιρροές αλλά με χάρη και διορατικότητα φέρνει δύναμη και αυτοπεποίθηση στις δύσκολες καταστάσεις που απαιτούν επίλυση ή αλλαγή.
Ο Πολεμιστής:
Το αρχέτυπο του Πολεμιστή είναι αυτό που εκπροσωπείται περισσότερο από όλα τα άλλα στην κουλτούρα μας. Όντας εξυψωμένο και σεβαστό από την πατριαρχική κοινωνία σαν τον πειθαρχημένο ηγέτη και προστάτη. Ενώ αυτές είναι δύο από τις ποιότητες του πολεμιστή, είναι όλα αυτά που συντελούν στην ολότητά του που δομούν αυτό το αρχέτυπο στην πλήρη θεϊκή του έκφραση.
Οι ποιότητες του Πολεμιστή περιλαμβάνουν : αποφασιστικότητα και διαύγεια σκέψης, ανιδιοτελή υπηρεσία, γνήσια ταπεινότητα, δύναμη εμπειρικής γνώσης, κουράγιο να πράττει ότι υπηρετεί το ανώτερο καλό ακόμα κι όταν αυτό αποτελεί προσωπική πρόκληση. Υπηρετεί την διατήρηση και υποστηρίζει δομημένα συστήματα και φόρμες συνειδητά χωρίς τυφλή ακαμψία, με υποδειγματική αφοσίωση στο κοινό καλό πέρα από το προσωπικό όφελος. Δεν έχει προσκόλληση (ή είναι ουδέτερος ως προς το αποτέλεσμα) κατά τη διάρκεια μιας πρόκλησης και παρ’όλα αυτά συνδεδεμένος με τα αισθήματά του. Είναι ζεστός και συμπονετικός, εκτιμά και είναι γενναιόδωρος σε κάθε ευκαιρία. Πολεμά τον ‘’καλό πόλεμο’’ προς όφελος του κοινού καλού και κάνει την ζωή πιο πλήρης για όλους.
Υπό την παρουσία του Πολεμιστή, η δύναμη του χαρακτήρα του είναι προφανής και αδιαμφισβήτητη. Συμβάλλει χωρίς υπερβολές και χειρισμούς ή απαίτηση για προσοχή. Ανταποκρίνεται πρόθυμα σε παρακλήσεις υπηρεσίας, δείχνοντας σεβασμό προς όλους, ειδικά στους γηραιότερους, όπως και σε όλους τους άντρες, τις γυναίκες, τα παιδιά, τα ζώα και την γη.
Γνωρίζει τον εαυτό του και βρίσκει την θέση του στις ομάδες, βρίσκοντας ικανοποίηση μέσω της συμμετοχής, χωρίς φιλοδοξία και ανταγωνισμό.
Ο άντρας σε πλήρη σύνδεση με το αρχέτυπο του πολεμιστή σε κάνει να νοιώθεις ασφαλής, χωρίς να νοιώθεις καταπίεση από το ανάστημά του ή την προστασία του.
Ο Εραστής:
Το αρχέτυπο του Εραστή είναι ίσως η πιο παρεξηγημένη και παρ’ όλα αυτά οικεία αρχέγονη ενέργεια. Το αρχέτυπο του Εραστή έχει διαστρεβλωθεί σε μια εγωιστική και βαριά έκφραση με έλλειψη εύρους και πνεύματος. Εν τούτοις ο Εραστής είναι η συνάντηση και ο συνδυασμός του σεξ και του πνεύματος, του έρωτα, της συμπαντικής ορμής για σύνδεση και ένωση. Περιλαμβάνει την αλχημεία που εμποτίζει το πνεύμα στην σαρκική επιθυμία, προτρέποντας σε δέσμευση και ερωτική έκφραση. Παρ’ όλο που συνήθως εκφράζεται μέσω της ρομαντικής αγάπης και της σεξουαλικής φόρμας, το αρχέτυπο του Εραστή συμπεριλαμβάνει μια πολύ περισσότερο ευρεία έκφραση του Θείου.
Το αρχέτυπο του Εραστή στη πλήρη έκφρασή του είναι η αρχέγονη ενέργεια του πάθους, η εξεζητημένη δέσμευση με την ζωή και την εκστατική ύπαρξη. Μια ζωντανή και ζωηρή άποψη του κόσμου.
Το πεδίο ορισμού του Θεϊκού Εραστή είναι οι αρχέγονες ορμές της ύπαρξης: το σεξ, το φαί, η ευεξία, η προδημιουργία και εκδηλώνεται με δημιουργική προσαρμογή και μυητική εμπειρία.
Ο Εραστής είναι η επιτομή του αισθησιασμού. Ενδιαφέρεται στενά για όλες τις μορφές αισθησιασμού, βλέποντας τον κόσμο σε όλο του το μεγαλείο. Είναι το αρχέτυπο του παιχνιδιού και η υγιής ενσάρκωση χωρίς ντροπή. Το αρχέτυπο του Εραστή έχει μια μυστικιστική ποιότητα που αναζητά να βιώσει την ομορφιά και την ενότητα στην καθημερινή ζωή.
O άντρας που βιώνει πλήρως το αρχέτυπο του εραστή είναι αισθησιακός, είναι ανοιχτός και σε προσκαλεί να αγγίξεις το μυαλό, το σώμα και την ψυχή του. Είναι συνδεδεμένος και απολαμβάνει φυσική, ψυχολογική και πνευματική σύνδεση με τους άλλους και αντανακλά διευρυμένη αντίληψη και εμπειρία. Βυθίζεται στην εμπειρία, βιώνει την παρούσα στιγμή, εστιασμένος στην ποιότητα της σύνδεσης και της δέσμευσης. Εκτιμά την αισθησιακή εμπειρία της ζωής και συνηχεί βαθιά με πολλά επίπεδα της ύπαρξης. Είναι ευαίσθητος στις ανάγκες και στις διαθέσεις των άλλων και ανταποκρίνεται διαισθητικά. Είναι παρών στο σώμα του, εκπέμποντας ζωτική ενέργεια είτε μέσω του χορού, της γιόγκα, είτε μέσω της κίνησης. Φέρνει την χαρά της ζωής σε κάθε συνάθροιση, σε κάθε συζήτηση. Έχει σταματήσει την ‘’επίδειξη’’ και έχει χαλαρώσει στην αίσθηση του ‘’Είναι’’ χωρίς πίεση να καταφέρει ή να κερδίσει.
Ο Σοφός (Sage):
Το αρχέτυπο του Σοφού είναι μια σημαντική άποψη της έκφρασης του Ιερού Αρσενικού. Το αρχέτυπο του Σοφού είναι στενά συνδεδεμένο με το αρχέτυπο του Ιερέα, παρ’ όλα αυτά ο Σοφός εκφέρει μια επιπλέον όψη της ‘’σωστής δράσης’’, του ντάρμα.
Ο Σοφός είναι το Εγώ προς υπηρεσία και σε σωστή σχέση με την δύναμη του Ανώτερου Εαυτού.
Ο Σοφός παρατηρεί, εντοπίζει, ανιχνεύει πληροφορίες από όλες τις πηγές (εσωτερικές και εξωτερικές) και φέρνει σοφία που οδηγεί σε ‘’σωστή δράση’’. Ο Σοφός είναι μη προσκολλημένος στην ροή της καθημερινής ζωής, παρακολουθώντας και χρησιμοποιώντας τις ενέργειες με σοφία και σωστή δράση, όπως χρειάζεται για την συγχρονιστική αρμονία της ζωής.
Ο άντρας που βρίσκεται σε πλήρη σύνδεση και εκφράζει το αρχέτυπο του Σοφού αθόρυβα και επιδέξια ενορχηστρώνει και μεταδίδει σοφές συμβουλές και διαισθητική κατεύθυνση που μετασχηματίζει τον δέκτη προς νέες πιθανότητες και μονοπάτια που αντανακλούν ‘’σωστή δράση’’ για το μονοπάτι της ζωής τους. Διακριτικά υποστηρίζει τη σοφία των άλλων μη ψάχνοντας επευφημίες ή προσοχή για τη προσφορά του. Είναι στοχαστικός και ξεκουράζεται στην σύνδεση του με την γη, το πνεύμα της Γης, την πηγή της διαίσθησης και της σοφίας του.
Η σπουδαιότητα της συμβολής του Σοφού άντρα έρχεται στο προσκήνιο σε περίοδο κρίσεων και έντονης ανάγκης, διαμέσων του μοναδικά διαμορφωμένου αγωγού μέσω του οποίου ο Σοφός άντρας ενσαρκώνει την σοφία και την ‘’σωστή’’ δράση. Με την συμβολή του Σοφού άντρα νιώθουμε αυτοπεποίθηση και σιγουριά ότι το μονοπάτι μας είναι το ‘’σωστό’’ για εμάς και αντιδρούμε στη ζωή, με μια ηρεμία που μεταμορφώνει τις κρίσεις και τις αλλαγές με σοφία και χάρη.
Ενώ το αρχέτυπο του Ιερέα προσανατολίζεται προς τα εσωτερικά πεδία, το αρχέτυπο του Σοφού προσανατολίζεται προς τα έξω, εστιάζοντας στην υπηρεσία και στην διοχέτευση σοφίας στην ύπαρξη.
Τι σημαίνει αρχέτυπο
Ο όρος αρχέτυπο αναφέρεται σε:
1) Μία δήλωση, ένα μοτίβο συμπεριφοράς, ένα πρωτότυπο που λειτουργεί ως παράδειγμα προς μίμηση.
2) Η πλατωνική φιλοσοφική ιδέα, που αναφέρεται σε αγνές φόρμες που ενσωματώνουν τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά κάποιου πράγματος.
3) Σύμφωνα με την ψυχολογία του Γιούνγκ, τα αρχέτυπα αναφέρονται σε μια συλλογική ασυνείδητη ιδέα, μοτίβο σκέψης, εικόνα κ.λπ. παγκοσμίως παρούσα στις ατομικές ψυχές. (κ.α.)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου