Και ποιος δεν έχει να αντιμετωπίσει καθημερινά στην ζωή του ”δύσκολους” και “παράλογους” ανθρώπους; Ανθρώπους που χρειάζονται ειδική μεταχείριση, για να καταφέρει κανείς να επικοινωνήσει και να φτάσει σε ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα …!!! Πολλές φορές παγιδευόμαστε στο να αφήσουμε ένα προκλητικό άτομο να μας χαλάσει την διάθεση μέσα στην ημέρα μας.
Τι μπορούμε να κάνουμε, ούτως ώστε να θωρακιστούμε απέναντι σε αυτά τα άτομα;Υπάρχουν κάποιες γενικές συμβουλές και κατευθύνσεις, που θα σας βοηθήσουν στο πως ναδιαχειριστείτε τους ανθρώπους, που σας δυσκολεύουν …. αλλά μην ξεχνάτε, ότι η κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και για αυτόν τον λόγο είναι συνετό να ακολουθήσετε τις οδηγίες, αφού προηγουμένως τις φιλτράρετε και τις προσαρμόσετε στις προσωπικές σας καταστάσεις !!
Ποιες είναι οι 10 Συμβουλές για την πιο αποτελεσματική διαχείριση των “δύσκολων ανθρώπων”;
1. Κρατήστε την ψυχραιμία σας
Πλεονέκτημα: Διατηρείτε την ψυχική σας ισορροπία και δεν διογκώνετε το πρόβλημα.
Τρόπος επίτευξης: Όσο περισσότερο καταφέρετε να πάρετε βαθιές αναπνοές απέναντι στις όποιες προκλήσεις, τόσο καλύτερη και πιο καθαρή θα είναι η κρίση σας, για να αντιμετωπίσετε την δύσκολη κατάσταση. Όσο θυμωμένοι κι αν είστε, μετρήστε μέσα σας μέχρι το 10 και σκεφτείτε κάτι που θα σας ανακουφίσει. Ποιο είναι αυτό; Ο στόχος είναι να μην χάσετε το δίκιο σας και όχι να ξεσπάσετε πάνω σε κάποιον, που σας δυσκολεύει. Άρα; Σκεφτείτε πιο καθαρά τον τρόπο, που θα επικοινωνήσετε πιο αποτελεσματικά μαζί του, βρείτε τον κώδικα στον οποίο μπορεί να ανταποκριθεί και χρησιμοποιήστε τον, για να καταφέρετε αυτό που θέλετε. Δεν σας συμφέρει απλά να του πάτε κόντρα, για να του σπάσετε και εσείς τα νεύρα.
2. Διατηρείστε την αξιοπρέπεια σας με περηφάνια για τον εαυτό σας
Πλεονέκτημα: Διατηρείτε την εσωτερική σας γαλήνη και αποφεύγετε την τριβή.
Τρόπος επίτευξης: Είναι ανώφελο να προσπαθείτε με τους ανθρώπους, που είναι εμμονικά προσκολημμένοι, να τους πείσετε για την δική σας αντιμετώπιση σε κάποια πράγματα. Χάνετε χρόνο και φαιά ουσία. Λειτουργείστε διπλωματικά, μην τους πάτε κόντρα σε αυτά που πρεσβεύουν και κρατήστε τις απαραίτητες αποστάσεις, για να μην σας δηλητηριάζουν οι συμπεριφορές τους. Όσο μπαίνετε στην μάχη να τους μεταπείσετε, εσείς θα χαλάτε την διάθεση σας και θα καταλήγετε πάντα στο ίδιο αποτέλεσμα. Να αισθάνεστε ματαιότητα …
3. Επιλέξτε το πότε θα έρθετε σε αντιπαράθεση
Πλεονέκτημα: Δεν καταναλώνετε άσκοπα ενέργεια και χρόνο. Αποφεύγετε ανούσιες αντιπαραθέσεις.
Τρόπος επίτευξης: Δεν είναι αποτελεσματικό σε μερικές περιπτώσεις να έρθετε σε άμεση σύγκρουση και διαφωνία με τα άτομα, που παραλογίζονται. Ποιες είναι αυτές οι περιπτώσεις; Αρχικά αυτές, που αφορούν την παροδική σας τριβή με αυτά τα άτομα, που δεν απαιτεί περαιτέρω επαφή και επικοινωνία. Όταν, για παράδειγμα, έρθετε αντιμέτωποι με έναν αγενή πωλητή, δεν είναι απαραίτητο να μπείτε σε λογομαχία μαζί του, γιατί μπορείτε να επιλέξετε να μην σας εξυπηρετήσει εκείνος ή γιατί θα συνδιαλλαγείτε μαζί του για πολύ λίγο. Επιπλέον, είναι και οι καταστάσεις που έχετε να κερδίσετε και πράγματα από τα συγκεκριμένα άτομα. Μπορεί να είναι δύσκολοι στην συνδιαλλαγή, αλλά ενδεχομένως να έχουν να προσφέρουν κάποια οφέλη σε εσάς και τους γύρω σας. Σταθείτε σε αυτά και προσπαθήστε να μην σας παρασύρουν τα αρνητικά τους κομμάτια.
4. Αποφύγετε τις αντιδράσεις και προσπαθήστε να είστε περισσότερο δυναμικοί
Πλεονέκτημα: Αποφεύγετε τις παρεξηγήσεις και επικεντρώνεστε στην ουσία του θέματος.
Τρόπος επίτευξης: Όταν, για παράδειγμα, νιώσετε ότι κάποιος σας έχει προσβάλει, είναι πιο σώφρον να περιμένετε πριν αντιδράσετε. Γιατί; Γιατί μπορεί να μην είχε στο 100% κακή πρόθεση, αλλά να υπάρχει κάποια άλλη εξήγηση για την συμπεριφορά του. Όταν, δηλαδή, ένας συνάδελφος σας στην δουλειά δεν σας έχει απαντήσει στα επανηλειμμένα σας μηνύματα, δεν είναι απαραίτητο να το έχει κάνει επίτηδες, αλλά μπορεί να είναι πολύ απασχολημένος. Πριν σιγουρευτείτε, καλό είναι να μην προσωποποιείτε τις συμπεριφορές των τρίτων. Επίσης, ένας άλλος τρόπος, για να μην τα παίρνετε αμέσως όλα προσωπικά, είναι να μπαίνετε για λίγο στα παπούτσια των άλλων. Εάν βρεθείτε έστω και για λίγο στην θέση τους, πως θα λειτουργούσατε …;
Όλη αυτή η τακτική θα σας βοηθήσει να γίνετε πιο αντικειμενικοί σκεπτόμενοι, ότι πολλές φορές οι άνθρωποι συμπεριφέρονται με έναν συγκεκριμένο τρόπο, όχι γιατί φταίτε εσείς, αλλά γιατί έχουν προσωπικά ζητήματα άλυτα και δύσκολα.
5. Ξεχωρίστε το πρόσωπο από το πρόβλημα
Πλεονέκτημα: Βοηθάτε τον εαυτό σας στο να γίνει καλός επιλυτής προβλημάτων με αποτελεσματικές επικοινωνιακές δεξιότητες. Κερδίζετε μεγαλύτερη εκτίμηση και συμπάθεια.
Τρόπος επίτευξης: Σε κάθε περίπτωση, που έχετε να επικοινωνήσετε κάτι, υπάρχουν δύο βασικές διαστάσεις-εκείνη που αφορά το άτομο και εκείνη που αφορά το ζήτημα. Αυτά τα δύο μην τα μπλέκετε. Προσπαθήστε να είστε “μαλακοί” με τον άνθρωπο και σκληροί στο ζήτημα, που έχετε να αντιμετωπίσετε. Για παράδειγμα: “Θα ήθελα πολύ να συζητήσω το συγκεκριμένο θέμα μαζί σου, γιατί είσαι πολύ σημαντικός για εμένα. Αλλά δυστυχώς δεν μπορώ να επικοινωνήσω με φωνές και ένταση. Για αυτόν τον λόγο, ή θα ηρεμήσουμε τα πνεύματα και θα μιλήσουμε με ήρεμο τόνο ή καλύτερα να τα πούμε κάποια άλλη στιγμή”.
6. Χρησιμοποιήστε ευπρεπές χιούμορ
Πλεονέκτημα: Όταν το χιούμορ κολλάει με την περίσταση, ο δύσκολος άνθρωπος αφοπλίζεται και εσείς μπορείτε να κρατήσετε τις απαραίτητες αποστάσεις.
Τρόπος επίτευξης: Το χιούμορ είναι από τα πιο δυνατά επικοινωνιακά εργαλεία. Για παράδειγμα: Όταν εσείς πείτε “καλημέρα τι κάνετε;” σε κάποιον και εκείνος σας κοιτάξει νευριασμένα και δεν σας απαντήσει, τότε εσείς μπορείτε με χαμόγελο και χωρίς να έχετε προσβληθεί να του απαντήσετε “αααα τόσο καλά είστε ;” Αυτό αυτομάτως μπορεί να σπάσει τον πάγο και να παρασύρει τον κακοδιάθετο και αντιδραστικό άνθρωπο να χαμογελάσει και να ξεκινήσει μία κουβέντα μαζί σας.
7. Ρίξτε τα φώτα όλα πάνω σε αυτούς
Πλεονέκτημα: Εφαρμόστε κατάλληλη πίεση, για να περιορίσετε την όποια δύσκολη συμπεριφορά.
Τρόπος επίτευξης: Είναι πού συνηθισμένο στην συμπεριφορά των επιθετικών, κυρίως, ατόμων να προσπαθούν να σας κάνουν να αισθανθείτε άβολα τονίζοντας το τι δεν κάνετε καλά. Με λίγα λόγια στέκονται στο “τι δεν πάει καλά” και όχι στο “πως μπορεί να λυθεί το πρόβλημα”. Αυτή η στάση έχει ως στόχο την κυριαρχία και όχι την επίλυση. Μην πέσετε στην παγίδα να λειτουργήσετε αμυντικά. Προσπαθήστε να ρίξετε και εσείς τα φώτα πάνω σε αυτά τα άτομα κάνοντας τους ερωτήσεις, όπως:
Άτομο που επιτίθεται-“Είσαι τόσο χαζός, που το κάνεις με αυτόν τον τρόπο”
Απάντηση-“Εάν μου μιλάτε με ασέβεια, δεν θα συνεχίσω να σας παρακολουθώ. Είναι τελικά αυτό που θέλετε; Ενημερώστε με και θα σας απαντήσω εάν και εγώ επιθυμώ να συνεχίσω να μιλάω μαζί σας ή να φύγω”.
8. Αντιμετωπίστε με θάρρος και ασφάλεια την συμπεριφορά των “νταήδων”
Πλεονέκτημα: Αυξάνετε την αυτοπεποίθηση σας και την εσωτερική σας ηρεμία. Περιορίζετε τις καταστάσεις, που ενδεχομένως να σας βλάψουν.
Τρόπος επίτευξης: Αυτό που πρέπει να τονιστεί στην περίπτωση των νταήδων είναι ότι αυτή την συμπεριφορά την βγάζουν στα άτομα, που λειτουργούν παθητικά και που δείχνουν ξεκάθαρα τις αδυναμίες τους. Επίσης, πολλές φορές οι υποτιθέμενοι ”παλικαράδες” είναι μέσα τους πολύ δειλοί. Για αυτό και όταν σταθεί κάποιος στο ανάστημα του και υπερασπιστεί δυναμικά τον εαυτό του, τότε εκείνοι κάνουν πίσω. Είναι καλό να συλλογιστείτε, ότι οι περισσότεροι, που το παίζουν“νταήδες”, στην πραγματικότητα έχουν υποστεί βία και κακοποίηση στην ιστορία τους. Αυτό δεν είναι σωστό να λειτουργήσει ως δικαιολογία για την άσχημη συμπεριφορά τους, αλλά ως κίνητρο να κατανοήσετε τα αίτια της κακής τους αντίδρασης. Εάν, λοιπόν, έχετε να αντιμετωπίσετε έναν τέτοιο άνθρωπο, είναι συνετό να σταθείτε στο ύψος σας έχοντας δίπλα σας συμπαράσταση και βοήθεια.
9. Αλλάξτε στάση από το να “ακολουθείτε” στο να “ηγηθείτε”
Πλεονέκτημα: Δίνετε επιρροή στις κατευθύνσεις και ροή στην επικοινωνία.
Τρόπος επίτευξης: Συνήθως, όταν επικοινωνούν δύο άνθρωποι, ο ένας ηγείται και ο άλλος ακολουθεί. Σε μία υγιή επικοινωνία, όμως, καλό είναι να εναλλάσσονται οι δύο ρόλοι. Οι άνθρωποι με την δύσκολη συμπεριφορά τις πιο πολλές φορές επιθυμούν τον ρόλο του καθοδηγητή δίνοντας έναν αρνητικό τόνο στην ατμόσφαιρα και επαναλαμβάνοντας συνέχεια το “τι είναι στραβό”. Μπορείτε να σταματήσετε αυτήν την τακτική αλλάζοντας το θέμα της συζήτησης κατευθύνοντας το εκεί, που εσείς επιθυμείτε.
10. Να θέσετε ξεκάθαρα τις συνέπειες
Πλεονέκτημα: Γίνεστε πιο δυναμικοί και λιγότερο αντιδραστικοί. Κερδίζετε την εκτίμηση και τον σεβασμό.
Τρόπος επίτευξης: Η ικανότητα να εκφράζετε ξεκάθαρα τις συνέπειες, που μπορεί να έχει μία συγκεκριμένη συμπεριφορά πάνω σε μία κατάσταση ή σε κάποιους ανθρώπους, είναι μία από τις μεγαλύτερες δυνάμεις στο να ακινητοποιήσετε την όποια δύσκολη συμπεριφορά. Με αυτόν τον τρόπο φέρνετε τον “προκλητικό άνθρωπο” προ των ευθυνών του και αυτό είναι κάτι, που ζορίζει και οδηγεί την κακότροπη συμπεριφορά σε υποταγή.
Τι μπορούμε να κάνουμε, ούτως ώστε να θωρακιστούμε απέναντι σε αυτά τα άτομα;Υπάρχουν κάποιες γενικές συμβουλές και κατευθύνσεις, που θα σας βοηθήσουν στο πως ναδιαχειριστείτε τους ανθρώπους, που σας δυσκολεύουν …. αλλά μην ξεχνάτε, ότι η κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και για αυτόν τον λόγο είναι συνετό να ακολουθήσετε τις οδηγίες, αφού προηγουμένως τις φιλτράρετε και τις προσαρμόσετε στις προσωπικές σας καταστάσεις !!
Ποιες είναι οι 10 Συμβουλές για την πιο αποτελεσματική διαχείριση των “δύσκολων ανθρώπων”;
1. Κρατήστε την ψυχραιμία σας
Πλεονέκτημα: Διατηρείτε την ψυχική σας ισορροπία και δεν διογκώνετε το πρόβλημα.
Τρόπος επίτευξης: Όσο περισσότερο καταφέρετε να πάρετε βαθιές αναπνοές απέναντι στις όποιες προκλήσεις, τόσο καλύτερη και πιο καθαρή θα είναι η κρίση σας, για να αντιμετωπίσετε την δύσκολη κατάσταση. Όσο θυμωμένοι κι αν είστε, μετρήστε μέσα σας μέχρι το 10 και σκεφτείτε κάτι που θα σας ανακουφίσει. Ποιο είναι αυτό; Ο στόχος είναι να μην χάσετε το δίκιο σας και όχι να ξεσπάσετε πάνω σε κάποιον, που σας δυσκολεύει. Άρα; Σκεφτείτε πιο καθαρά τον τρόπο, που θα επικοινωνήσετε πιο αποτελεσματικά μαζί του, βρείτε τον κώδικα στον οποίο μπορεί να ανταποκριθεί και χρησιμοποιήστε τον, για να καταφέρετε αυτό που θέλετε. Δεν σας συμφέρει απλά να του πάτε κόντρα, για να του σπάσετε και εσείς τα νεύρα.
2. Διατηρείστε την αξιοπρέπεια σας με περηφάνια για τον εαυτό σας
Πλεονέκτημα: Διατηρείτε την εσωτερική σας γαλήνη και αποφεύγετε την τριβή.
Τρόπος επίτευξης: Είναι ανώφελο να προσπαθείτε με τους ανθρώπους, που είναι εμμονικά προσκολημμένοι, να τους πείσετε για την δική σας αντιμετώπιση σε κάποια πράγματα. Χάνετε χρόνο και φαιά ουσία. Λειτουργείστε διπλωματικά, μην τους πάτε κόντρα σε αυτά που πρεσβεύουν και κρατήστε τις απαραίτητες αποστάσεις, για να μην σας δηλητηριάζουν οι συμπεριφορές τους. Όσο μπαίνετε στην μάχη να τους μεταπείσετε, εσείς θα χαλάτε την διάθεση σας και θα καταλήγετε πάντα στο ίδιο αποτέλεσμα. Να αισθάνεστε ματαιότητα …
3. Επιλέξτε το πότε θα έρθετε σε αντιπαράθεση
Πλεονέκτημα: Δεν καταναλώνετε άσκοπα ενέργεια και χρόνο. Αποφεύγετε ανούσιες αντιπαραθέσεις.
Τρόπος επίτευξης: Δεν είναι αποτελεσματικό σε μερικές περιπτώσεις να έρθετε σε άμεση σύγκρουση και διαφωνία με τα άτομα, που παραλογίζονται. Ποιες είναι αυτές οι περιπτώσεις; Αρχικά αυτές, που αφορούν την παροδική σας τριβή με αυτά τα άτομα, που δεν απαιτεί περαιτέρω επαφή και επικοινωνία. Όταν, για παράδειγμα, έρθετε αντιμέτωποι με έναν αγενή πωλητή, δεν είναι απαραίτητο να μπείτε σε λογομαχία μαζί του, γιατί μπορείτε να επιλέξετε να μην σας εξυπηρετήσει εκείνος ή γιατί θα συνδιαλλαγείτε μαζί του για πολύ λίγο. Επιπλέον, είναι και οι καταστάσεις που έχετε να κερδίσετε και πράγματα από τα συγκεκριμένα άτομα. Μπορεί να είναι δύσκολοι στην συνδιαλλαγή, αλλά ενδεχομένως να έχουν να προσφέρουν κάποια οφέλη σε εσάς και τους γύρω σας. Σταθείτε σε αυτά και προσπαθήστε να μην σας παρασύρουν τα αρνητικά τους κομμάτια.
4. Αποφύγετε τις αντιδράσεις και προσπαθήστε να είστε περισσότερο δυναμικοί
Πλεονέκτημα: Αποφεύγετε τις παρεξηγήσεις και επικεντρώνεστε στην ουσία του θέματος.
Τρόπος επίτευξης: Όταν, για παράδειγμα, νιώσετε ότι κάποιος σας έχει προσβάλει, είναι πιο σώφρον να περιμένετε πριν αντιδράσετε. Γιατί; Γιατί μπορεί να μην είχε στο 100% κακή πρόθεση, αλλά να υπάρχει κάποια άλλη εξήγηση για την συμπεριφορά του. Όταν, δηλαδή, ένας συνάδελφος σας στην δουλειά δεν σας έχει απαντήσει στα επανηλειμμένα σας μηνύματα, δεν είναι απαραίτητο να το έχει κάνει επίτηδες, αλλά μπορεί να είναι πολύ απασχολημένος. Πριν σιγουρευτείτε, καλό είναι να μην προσωποποιείτε τις συμπεριφορές των τρίτων. Επίσης, ένας άλλος τρόπος, για να μην τα παίρνετε αμέσως όλα προσωπικά, είναι να μπαίνετε για λίγο στα παπούτσια των άλλων. Εάν βρεθείτε έστω και για λίγο στην θέση τους, πως θα λειτουργούσατε …;
Όλη αυτή η τακτική θα σας βοηθήσει να γίνετε πιο αντικειμενικοί σκεπτόμενοι, ότι πολλές φορές οι άνθρωποι συμπεριφέρονται με έναν συγκεκριμένο τρόπο, όχι γιατί φταίτε εσείς, αλλά γιατί έχουν προσωπικά ζητήματα άλυτα και δύσκολα.
5. Ξεχωρίστε το πρόσωπο από το πρόβλημα
Πλεονέκτημα: Βοηθάτε τον εαυτό σας στο να γίνει καλός επιλυτής προβλημάτων με αποτελεσματικές επικοινωνιακές δεξιότητες. Κερδίζετε μεγαλύτερη εκτίμηση και συμπάθεια.
Τρόπος επίτευξης: Σε κάθε περίπτωση, που έχετε να επικοινωνήσετε κάτι, υπάρχουν δύο βασικές διαστάσεις-εκείνη που αφορά το άτομο και εκείνη που αφορά το ζήτημα. Αυτά τα δύο μην τα μπλέκετε. Προσπαθήστε να είστε “μαλακοί” με τον άνθρωπο και σκληροί στο ζήτημα, που έχετε να αντιμετωπίσετε. Για παράδειγμα: “Θα ήθελα πολύ να συζητήσω το συγκεκριμένο θέμα μαζί σου, γιατί είσαι πολύ σημαντικός για εμένα. Αλλά δυστυχώς δεν μπορώ να επικοινωνήσω με φωνές και ένταση. Για αυτόν τον λόγο, ή θα ηρεμήσουμε τα πνεύματα και θα μιλήσουμε με ήρεμο τόνο ή καλύτερα να τα πούμε κάποια άλλη στιγμή”.
6. Χρησιμοποιήστε ευπρεπές χιούμορ
Πλεονέκτημα: Όταν το χιούμορ κολλάει με την περίσταση, ο δύσκολος άνθρωπος αφοπλίζεται και εσείς μπορείτε να κρατήσετε τις απαραίτητες αποστάσεις.
Τρόπος επίτευξης: Το χιούμορ είναι από τα πιο δυνατά επικοινωνιακά εργαλεία. Για παράδειγμα: Όταν εσείς πείτε “καλημέρα τι κάνετε;” σε κάποιον και εκείνος σας κοιτάξει νευριασμένα και δεν σας απαντήσει, τότε εσείς μπορείτε με χαμόγελο και χωρίς να έχετε προσβληθεί να του απαντήσετε “αααα τόσο καλά είστε ;” Αυτό αυτομάτως μπορεί να σπάσει τον πάγο και να παρασύρει τον κακοδιάθετο και αντιδραστικό άνθρωπο να χαμογελάσει και να ξεκινήσει μία κουβέντα μαζί σας.
7. Ρίξτε τα φώτα όλα πάνω σε αυτούς
Πλεονέκτημα: Εφαρμόστε κατάλληλη πίεση, για να περιορίσετε την όποια δύσκολη συμπεριφορά.
Τρόπος επίτευξης: Είναι πού συνηθισμένο στην συμπεριφορά των επιθετικών, κυρίως, ατόμων να προσπαθούν να σας κάνουν να αισθανθείτε άβολα τονίζοντας το τι δεν κάνετε καλά. Με λίγα λόγια στέκονται στο “τι δεν πάει καλά” και όχι στο “πως μπορεί να λυθεί το πρόβλημα”. Αυτή η στάση έχει ως στόχο την κυριαρχία και όχι την επίλυση. Μην πέσετε στην παγίδα να λειτουργήσετε αμυντικά. Προσπαθήστε να ρίξετε και εσείς τα φώτα πάνω σε αυτά τα άτομα κάνοντας τους ερωτήσεις, όπως:
Άτομο που επιτίθεται-“Είσαι τόσο χαζός, που το κάνεις με αυτόν τον τρόπο”
Απάντηση-“Εάν μου μιλάτε με ασέβεια, δεν θα συνεχίσω να σας παρακολουθώ. Είναι τελικά αυτό που θέλετε; Ενημερώστε με και θα σας απαντήσω εάν και εγώ επιθυμώ να συνεχίσω να μιλάω μαζί σας ή να φύγω”.
8. Αντιμετωπίστε με θάρρος και ασφάλεια την συμπεριφορά των “νταήδων”
Πλεονέκτημα: Αυξάνετε την αυτοπεποίθηση σας και την εσωτερική σας ηρεμία. Περιορίζετε τις καταστάσεις, που ενδεχομένως να σας βλάψουν.
Τρόπος επίτευξης: Αυτό που πρέπει να τονιστεί στην περίπτωση των νταήδων είναι ότι αυτή την συμπεριφορά την βγάζουν στα άτομα, που λειτουργούν παθητικά και που δείχνουν ξεκάθαρα τις αδυναμίες τους. Επίσης, πολλές φορές οι υποτιθέμενοι ”παλικαράδες” είναι μέσα τους πολύ δειλοί. Για αυτό και όταν σταθεί κάποιος στο ανάστημα του και υπερασπιστεί δυναμικά τον εαυτό του, τότε εκείνοι κάνουν πίσω. Είναι καλό να συλλογιστείτε, ότι οι περισσότεροι, που το παίζουν“νταήδες”, στην πραγματικότητα έχουν υποστεί βία και κακοποίηση στην ιστορία τους. Αυτό δεν είναι σωστό να λειτουργήσει ως δικαιολογία για την άσχημη συμπεριφορά τους, αλλά ως κίνητρο να κατανοήσετε τα αίτια της κακής τους αντίδρασης. Εάν, λοιπόν, έχετε να αντιμετωπίσετε έναν τέτοιο άνθρωπο, είναι συνετό να σταθείτε στο ύψος σας έχοντας δίπλα σας συμπαράσταση και βοήθεια.
9. Αλλάξτε στάση από το να “ακολουθείτε” στο να “ηγηθείτε”
Πλεονέκτημα: Δίνετε επιρροή στις κατευθύνσεις και ροή στην επικοινωνία.
Τρόπος επίτευξης: Συνήθως, όταν επικοινωνούν δύο άνθρωποι, ο ένας ηγείται και ο άλλος ακολουθεί. Σε μία υγιή επικοινωνία, όμως, καλό είναι να εναλλάσσονται οι δύο ρόλοι. Οι άνθρωποι με την δύσκολη συμπεριφορά τις πιο πολλές φορές επιθυμούν τον ρόλο του καθοδηγητή δίνοντας έναν αρνητικό τόνο στην ατμόσφαιρα και επαναλαμβάνοντας συνέχεια το “τι είναι στραβό”. Μπορείτε να σταματήσετε αυτήν την τακτική αλλάζοντας το θέμα της συζήτησης κατευθύνοντας το εκεί, που εσείς επιθυμείτε.
10. Να θέσετε ξεκάθαρα τις συνέπειες
Πλεονέκτημα: Γίνεστε πιο δυναμικοί και λιγότερο αντιδραστικοί. Κερδίζετε την εκτίμηση και τον σεβασμό.
Τρόπος επίτευξης: Η ικανότητα να εκφράζετε ξεκάθαρα τις συνέπειες, που μπορεί να έχει μία συγκεκριμένη συμπεριφορά πάνω σε μία κατάσταση ή σε κάποιους ανθρώπους, είναι μία από τις μεγαλύτερες δυνάμεις στο να ακινητοποιήσετε την όποια δύσκολη συμπεριφορά. Με αυτόν τον τρόπο φέρνετε τον “προκλητικό άνθρωπο” προ των ευθυνών του και αυτό είναι κάτι, που ζορίζει και οδηγεί την κακότροπη συμπεριφορά σε υποταγή.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου