Η Κίνα παρήγαγε το πρώτο από μια νέα γενιά τρένων μαγνητικής αιώρησης ικανών να αναπτύσσουν ταχύτητες έως 600 km/h (373 mph), δηλαδή σχεδόν το μισό της ταχύτητας του ήχου. Η χώρα αναφέρει ότι αυτά θα είναι οι ταχύτερες υπηρεσίες επίγειων μεταφορών που υπάρχουν στον πλανήτη.
Το νέο σύστημα maglev (μαγνητικής αιώρησης) αποκαλύφθηκε στο κοινό στην πόλη Qingdao πριν από λίγες μέρες από τον κατασκευαστή του, την κινεζική κρατική εταιρεία CRRC Corporation, η οποία δήλωσε ότι τα νέα τρένα θα μπορούσαν να κάνουν το ταξίδι των 1.200 χιλιομέτρων μεταξύ Πεκίνο και Σαγκάης σε τρεισήμισι ώρες, συμπεριλαμβανομένων των χρόνων αναμονής. Αυτό σε σύγκριση με τις δύο ώρες και πέντε λεπτά με το αεροπλάνο ή με τις δώδεκα ώρες οδήγησης.
Δεν είναι ακόμη σαφές πού ακριβώς θα κυκλοφορήσουν αυτά τα τρένα «πύραυλοι», αλλά η Nikkei Asia επισημαίνει ότι η CRRC εξάγει τρένα σε όλο τον κόσμο, «ιδίως σε χώρες που έχουν υπογράψει την πρωτοβουλία του Πεκίνου για τις υποδομές Belt and Road». Τα τρένα μπορούν να διαμορφωθούν ώστε να έχουν από δύο έως 10 βαγόνια, με το καθένα να μπορεί να φιλοξενήσει έως και 100 επιβάτες, ανάλογα με τον εξοπλισμό.
Η Κίνα ισχυρίζεται ότι αυτό θα είναι το ταχύτερο επίγειο όχημα στον πλανήτη, αν και η Κεντρική Σιδηροδρομική Εταιρεία της Ιαπωνίας έχει ήδη δοκιμάσει το δικό της μαγνητικό τρένο υψηλής ταχύτητας με παγκόσμιο ρεκόρ 603 km/h (375 mph). Έτσι, ίσως η τυπική ταχύτητα ταξιδιού αυτού του οχήματος να ξεπεράσει το ιαπωνικό τρένο, ή ίσως οι δημιουργοί του να πιστεύουν ότι έχει μια καταπληκτική τελική ταχύτητα.
Σύμφωνα με την κινεζική εφημερίδα Global Times, το σύστημα φρένων σε αυτά τα τρένα είναι σημαντικά πιο αποτελεσματικό από τις προηγούμενες προσπάθειες – συγκεκριμένα, το τρένο που παρουσιάστηκε θα χρειαστεί μόνο 10 χιλιόμετρα για να σταματά, ενώ το τρέχον μαγνητικό τρένο της Σαγκάης χρειάζεται 16 χιλιόμετρα, άρα και περισσότερο χρόνο. Επιπλέον, η συγκεκριμένη κατασκευή παρουσιάζει χαμηλά επίπεδα ηχορύπανσης και απαιτεί λιγότερη συντήρηση από άλλα τρένα υψηλής ταχύτητας, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει εκπρόσωπος της εταιρείας.
Ωστόσο, υπάρχει ένα πράγμα που εμποδίζει αυτό το τρένο να μπορέσει να υποδεχτεί τους εργαζόμενους και τους επιβάτες – η έλλειψη ολοκληρωμένων δικτύων γραμμών maglev. Επί του παρόντος, η Κίνα διαθέτει μόνο μία γραμμή maglev σε εμπορική χρήση, η οποία συνδέει το αεροδρόμιο Pudong της Σαγκάης με τον σταθμό Longyang Road στην πόλη. Το ταξίδι των 30 χιλιομέτρων διαρκεί περίπου επτάμισι λεπτά, με το τρένο να αναπτύσσει ταχύτητα 430 χλμ/ώρα. Η δημιουργία σιδηρογραμμής υψηλών ταχυτήτων είναι προτεραιότητα για την Κίνα, η οποία θέλει να συνδέσει τις μεγάλες πόλεις για να μειώσει τον χρόνο και τα έξοδα του ταξιδιού.
Το τρένο είναι σε θέση να ταξιδεύει με τόσο υψηλές ταχύτητες λόγω της μαγνητικής αιώρησης. Η τεχνολογία χρησιμοποιεί ηλεκτρομαγνητική δύναμη για να αιωρήσει το σώμα του οχήματος σε απόσταση μικρότερη από δύο ίντσες από τις ράγες και να το ωθήσει προς τα εμπρός κατά μήκος των γραμμών. Ταξιδεύοντας πάνω σε ένα «μαξιλάρι» αέρα, η τριβή μειώνεται δραστικά, επιτρέποντάς του να ταξιδεύει ταχύτερα από τα παραδοσιακά τρένα, όπου οι τροχοί και οι ράγες έρχονται συνεχώς σε επαφή.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου