Κυριακή 23 Ιουνίου 2019

Οι αρχαίοι κίονες γίνανε πέτρες, για να χτιστούν οι τοίχοι των νέων ναών…

Κατέστρεψαν τους ιερούς ναούς και τα ιερά άλση των Ελλήνων… Για να κτίσουν στη θέση τους τα δικά τους!

«Τους βωμούς αυτών συντρίψτε και τα άλση αυτών κατακόψτε και τα γλυπτά αυτών κατακάψτε με πυρ, ώστε να αφανιστεί το όνομα τους εκ του τόπου εκείνου». Έξοδος 34.1 – Δευτερονόμιο 7.5 – και 12.3.

Μια πολιτισμική γενοκτονία που βαφτίστηκε "ελληνοχριστιανικός πολιτισμός"

Αποτέλεσμα εικόνας για χριστιανικος ρυθμοςΜετά τη ρωμαϊκή θεομηνία που σάρωσε τους ελληνικούς καλλιτεχνικούς θησαυρούς επέρχεται ο χριστιανικός τυφώνας, νέα συμ­φορά για τα ανεπανάληπτα δημιουργήματα του κλασσικού πολιτισμού. Πραγματικά, οι τρομακτικότεροι βανδαλισμοί κατά των αρχαίων ελληνικών μνημείων και έργων τέχνης θα διαπραχθούν μετά την επικράτηση του χριστιανισμού σε Ανατολή και Δύση. Οι κατα­στροφές των κατακτητικών εκστρατειών και των πολεμικών συγκρούσεων από Πέρσες, Ρωμαίους, Φράγκους, Οθωμανούς είναι ασή­μαντες αν συγκριθούν με τον αφανισμό των καλλιτεχνικών θησαυρών στους πρώτους πέντε χριστιανικούς αιώνες. Πυρ και σίδηρος για τους αρχαίους ναούς και τα αγάλματα, για τα κλασσικά κείμενα και τις βιβλιοθήκες. Ήταν οι χειρότεροι βανδαλισμοί της ιστορίας. Η πολιτι­κή και η εκκλησιαστική εξουσία δεν στάθηκε ικανή να διαχωρίσει τη θρησκευτική πίστη από την πνευματική και καλλιτεχνική δημιουργία. Η απόρριψη της παλαιάς θρησκείας συνακολουθείται από τον διωγμό και τον όλεθρο του αρχαίου πολιτισμού. Με εντολή ή συνέργεια των ηγεμόνων του κράτους και της εκκλησίας, οι νεοπροσήλυτοι χριστιανοί συντρίβουν με σφύρες ή πυρπολούν έργα τέχνης, γκρεμίζουν μνημεία, ρίχνουν στο χυτήριο τα χρυσά και αργυρά καλλιτεχνήματα.

ΔΕΣ: Άγιοι καταστροφείς

Οι αρχαίοι ναοί, όταν δεν κατεδαφίζονται ή δεν κατερειπώνονται με την αφαίρεση της στέγης, μετατρέπονται σε χριστιανικές εκκλη­σίες. Αλλά όχι όλες. Όπως είναι γνωστό, ο προορισμός του αρχαίου ελληνικού τεμένους δεν ήταν η συγκέντρωση πιοτών στο εσωτερικό αλλά η εκπλήρωση ορισμένων θρησκευτικών τελετουργιών. Περιορισμένος ο χώρος δεν επαρκούσε για μεγάλη σύναξη, για λειτουργίες και κηρύγματα. Σε χριστιανικούς ναούς θα δια­μορφωθούν κυρίως οι βασιλικές, τα ορθογώνια ρωμαϊκά αρχιτεκτονήματα με τις εσωτερικές στοές και τα κλίτη.

Η επικράτηση του χριστιανισμού δεν έγινε παντού με ελεύθερο και ειρηνικό ενστερνισμό των νέων θρησκευτικών ιδεών αλλά και με βίαιη παρέμβαση της εξουσίας, με τρομοκρα­τία και ωμότητες, το ίδιο αποτρόπαιες με τις ρωμαϊκές κακουργίες εναντίον των χριστιανών.

Το πέρασμα από τη μια θρησκεία στην άλλη συνοδευόταν από αναστατώσεις και κρίσεις, κοινωνικές, πολιτικές, οικονομικές, ηθικές με θύματα τα μνημεία ενός περίλαμπρου πολιτι­σμού. Επιβάλλεται γι' αυτό μια σύντομη επισκό­πηση της μεγάλης Αλλαγής που σημειώθηκε στους πρώτους μεταχριστιανικούς αιώνες και μια περιγραφή του δραματικού σκηνικού. Η μελέτη των πηγών οδηγεί στη θλιβερή διαπίστωση ότι οι θησαυροί του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού που είχαν διασωθεί από τη ρωμαϊκή διαρπαγή αντιμετώπισαν το καταστροφικό χριστιανικό μένος σε Ανατολή και Δύση. Οι συμφορές που προκάλεσε το χριστια­νικό ιερατείο ξεπερνούσαν συχνά τα δεινά που επέφεραν οι βαρβαρικές επιδρομές. Χωρίς τον καταστροφικό ζήλο της νέας εξουσίας - πολι­τικής και εκκλησιαστικής - τα αριστουργήματα της αρχαίας τέχνης θα έλαμπαν ακόμα ακέραια - με τη φθορά που επιφέρουν ο χρόνος και τα φυσικά στοιχεία - και όλα τα έργα των αρχαίων διανοητών θα επιζούσαν, κτήμα της ανθρωπό­τητας. Σε αντίθεση με τον αρχαίο ελληνικό κόσμο, που όχι μόνο ανεχόταν τις ξένες λατρείες αλλά υιοθετούσε αλλόφυλες θεότητες - δεν υπήρχε άλλωστε ούτε δογματικό πλαίσιο ούτε εξουσία του ιερατείου - οι χριστιανοί αρχηγοί και ιερα­πόστολοι επέδειξαν πνεύμα φανατισμού και αδιαλλαξίας που οδηγούσε συχνά σε εξόντωση των αντιφρονούντων και εξαφάνιση των θρη­σκευτικών τους συμβόλων. Ακολουθούσαν την εβραϊκή παράδοση της ιδεολογικής μονοκρα­τορίας. Ο προφήτης Ηλίας, με θεϊκή εντολή, θανατώνει τους ιερείς του Βάαλ, θεού των Φοινίκων και των Χαναναίων. «Και είπεν Ηλιού προς τον λαόν συλλάβετε τους προφήτας του Βάαλ, μηδείς σωθήτω εξ αυτών και συνέλαβον αυτούς, και κατάγει αυτούς Ηλιού εις τον χείμαρρον Κισσών και έσφαξεν αυτούς εκεί». Οι Έλληνες όμως είχαν εντάξει τον Βάαλ στον δικό τους θρησκευτικό κύκλο ταυτίζοντας τον με τον Κρόνο και τον Δία.

Στους πρώτους τρεις αιώνες ο χριστιανισμός θα παραμείνει μειοψηφία στον ελληνορωμαϊκό κόσμο. Το ρεύμα θα δυναμώσει όταν θα ανακη­ρύξει ο Κωνσταντίνος τον χριστιανισμό επίσημη θρησκεία του ανατολικού ρωμαϊκού κράτους. Ωστόσο η νέα θρησκεία δεν διαδόθηκε με τον ίδιο ρυθμό σε όλα τα κοινωνικά στρώματα και σε όλες τις περιοχές. Είχε θερμές απηχήσεις περισσότερο στους ελληνόφωνους πληθυ­σμούς παρά στους Λατίνους, περισσότερο στα αστικά κέντρα παρά στις αγροτικές περιοχές, περισσότερο στις κατώτερες και μεσαίες τάξεις παρά στις ισχυρές και προνομιούχες.

Οι κάτοικοι των αγροτικών περιοχών, πιστοί πάντοτε στις παραδόσεις, αντιστέκονται εμμέ­νοντας στην πατροπαράδοτη πίστη και ιδεο­λογία. Ακόμα και στον έκτο και έβδομο αιώνα η παλαιά λατρεία ήταν ακόμα ζωντανή στους αγροτικούς πληθυσμούς που θεωρούσαν τους αρχαίους θεούς προστάτες της παραγωγής, των κοπαδιών και της υγείας.

Η αγροτική μάζα ήταν αδρανής και παθητική μ' όλο που την απομυζούσαν η κρατική εξουσία και οι φεουδάρχες. Υποτασσόταν χωρίς αντίστα­ση στους δυνάστες της. Το 90% των αυτοκρα­τορικών πόρων επί ρωμαιοκρατίας προερχόταν από τους αγροτικούς φόρους, και τα πλούτη των ανώτερων τάξεων από την εκμετάλλευση των δουλοπάροικων στις γαιοκτησίες.

Σπανιότατες οι εξεγέρσεις πληθυσμών της υπαίθρου. Όταν στον Δ αιώνα απαγορεύθηκε η αρχαία λατρεία και διατάχθηκε το κλείσιμο ή η κατεδάφιση των ναών και η καταστροφή των αγαλμάτων, σε ελάχιστες περιπτώσεις εκδηλώθηκε δυναμική αντίδραση στις επιδρομές κατά των ιερών. Η διείσδυση του χριστιανισμού στον αγροτικό κόσμο θα προχωρήσει με αργούς ρυθμούς και θα ολοκληρωθεί στον Ζ' αιώνα.

Επειδή δεν υπήρχαν στις αγροτικές περιο­χές συμπαγείς πληθυσμοί για να προβάλουν αντίσταση, οι χριστιανοί ιεραπόστολοι, με τις ένοπλες ακολουθίες τους, κατέστρεφαν κατά τις προσηλυτιστικές εκστρατείες όλα τα σύμβο­λα των αλλοθρήσκων. Κατακρήμνιζαν τα ιερά, εστίες λατρείας από γενιά σε γενιά, τρομοκρα­τούσαν τους γεωργούς, ερήμωναν την ύπαι­θρο, σκόρπιζαν την απόγνωση, προκαλούσαν κοινωνική αναστάτωση και οικονομική κρίση. Έπεφτε η παραγωγή, περιορίζονταν τα κρατικά έσοδα, στέρευε η κυριότερη πηγή φορολογίας.

Τις τραγικές συνέπειες των χριστιανικών επι­δρομών στις αγροτικές περιοχές καταγγέλλει ο Λιβάνιος στην περίφημη επιστολή του προς τον Θεοδόσιο Α. Σαρώνουν τα πάντα σαν αφηνια­σμένοι χείμαρροι και ερημώνουν την ύπαιθρο. Οι ναοί, αυτοκράτορα μου, είναι κτίσματα των αγρών, η ψυχή τους. Αυτές οι αγριότητες αφανίζουν τους γεωργούς, τους εξαθλιώνουν καθώς χάνουν το θάρρος τους. Και το αποτέλε­σμα: ξεπέφτουν οι χωρικοί, χάνει το δημόσιο.

Οι τοπικές εκκλησιαστικές Αρχές στρέφο­νταν εναντίον των ανυπεράσπιστων καλλιερ­γητών και χάλκευαν ψευδείς κατηγορίες για τη δήμευση των αγρών τους. Από τη μια μεριά οι εργατικές μέλισσες, γράφει ο Λιβάνιος, κι από την άλλη οι κηφήνες. Επιχειρούν τον βίαιο προσηλυτισμό, εισορμούν στα χωριά και με το πρόσχημα του «σωφρονισμού» επιδίδονται σε ληστείες.

Αυτές οι βαρβαρότητες προκάλεσαν συσπει­ρώσεις και αντίσταση των γεωργικών πληθυ­σμών. Ανησυχώντας η εκκλησιαστική ηγεσία απευθύνεται στην αυτοκρατορική εξουσία και εισηγείται τον βίαιο προσηλυτισμό των αγρο­τών. Ο Ιωάννης Χρυσόστομος καλεί τους γαι­οκτήμονες του Βυζαντίου να εκχριστιανίσουν τους δουλοπάροικους και κολήγους στα φέου­δα τους, να προσλάβουν ιερείς και να χτίσουν εκκλησίες. Ο διαβόητος Ιωάννης της Εφέσου (ΣΤ αι.) καυχιέται ότι κατά την προσηλυτιστική του εκστρατεία - με την τρομοκρατία και τον κνούτο - βάφτισε70.000 ειδωλολάτρες. Στη Δύση, ο πάπας Γρηγόριος, ο επιλεγόμενος Μέγας (Ε' αι.), διαπίστωσε ότι στη Σαρδηνία οι χωρικοί δωροδοκούσαν, καταβάλλοντος ένα είδος φόρου, τον κυβερνήτη του νησιού, για να συνεχίζουν ανενόχλητοι την παραδοσιακή τους λατρεία.

Συχνά η πολιτική και εκκλησιαστική εξουσία εξαπέλυε άγριους διωγμούς κατά των πιστών της παλαιάς θρησκείας επιστρατεύοντας τη συκοφαντία. Επειδή απαγορεύονταν, με διά­ταγμα του Κωνσταντίνου, οι θυσίες στα ιερά με την απειλή δημεύσεως περιουσιών, πολλοί χρι­στιανοί, όπως γράφει ο Λιβάνιος, κατέφευγαν σε ψευδείς καταγγελίες για να ενοχοποιήσουν τους αγρότες. Μαζεύονταν οι γεωργοί για να διασκεδάσουν και έσφαζαν ένα αρνί ή ένα μοσχάρι. Αμέσως οι χριστιανοί τους κατηγο­ρούσαν ότι «έθυσαν», ότι έκαναν ειδωλολατρι­κή θυσία παραβιάζοντας τον αυτοκρατορικό νόμο. Αν μάλιστα τραγουδούσαν αντιμετώπιζαν τη βαρειά κατηγορία ότι ανέμελπαν ύμνους στους αρχαίους θεούς.

Τα οικονομικά συμφέροντα που διακυβεύο­νταν και οι αναπότρεπτες κοινωνικές αναταρα­χές έπαιζαν πρωταρχικό ρόλο στην αναμέτρηση των δύο θρησκειών και υποδαύλιζαν τους βαν­δαλισμούς. Αυτή την πλευρά των αντιθέσεων - τα οικονομικά συμφέροντα - αποκαλύπτει η εχθρότητα που αντιμετώπισε ο απόστολος Παύλος κατά την προσηλυτιστική του περιοδεία στη Μ. Ασία. Στην 'Εφεσο ξεσηκώθηκε μέγα πλήθος και εμπόδισε την είσοδο του στο θέατρο. Γιατί; Κάποιος Δημήτριος «αργυροκόπος» που διατηρούσε βιοτεχνία κατα­σκευής ομοιωμάτων του ναού της Αρτέμιδος και απασχολούσε μεγάλον αριθμό τεχνιτών, συγκέντρωσε τους εργαζόμενους και τους προειδοποίησε ότι κινδυνεύουν να μείνουν άνεργοι αν επικρατήσει ο χριστιανισμός. Το ιερό της Εφέσου θα σβήσει και θα δυστυχήσουμε. Η πόλη αναστατώθηκε. «Ακούσαντες δε και γενόμενοι πλήρεις θυμού έκραζον λέγοντες: Μεγάλη η Άρτεμις Εφέσου». Ξεσηκώθηκαν οι κάτοικοι «και επλήσθη η πόλις όλη συγχύσεως· ώρμησαν δε ομοθυμαδόν εις το θέατρον».

Ο Λιβάνιος, στην έκκληση του προς τον αυτο­κράτορα Θεοδόσιο για προστασία των αρχαίων μνημείων και έργων τέχνης από τις βαρβαρότη­τες των χριστιανών, υπενθυμίζει τους διωγμούς των αλλοθρήσκων ιερών από τον Κωνσταντίνο. Δεν περιορίσθηκε στις βεβηλώσεις και ανατρο­πές βωμών και στον εμπρησμό και το κλείσιμο των αρχαίων ιερών αλλά και μετέτρεψε ναούς σε πορνεία. Καταγγέλλει επίσης ότι ο διωγμός της παλαιάς θρησκείας είχε ταπεινά ελατήρια. Απέβλεπε δηλαδή στην αρπαγή της περιουσίας των αρχαίων ναών και διανομή της στους ευνο­ουμένους της εξουσίας.

Οι ιεράρχες και ιεραπόστολοι εμπνέονταν στο μένος τους κατά των αγαλμάτων και έργων τέχνης της παλαιάς θρησκείας από την ιδεολογία της εβραϊκής λατρείας που κατα­δίκαζε τα «είδωλα», τον ανθρωπομορφισμό, την αναπαράσταση μορφών σε άψυχη ύλη. «Επικατάρατος πας άνθρωπος ος ποιήσει γλυπτόν και χωνευτόν, βδέλυγμα Κυρίω έργον χει­ρών τεχνίτου». Παραμερίζοντας τη διδασκαλία της ευαγγελικής αγάπης, του ανθρωπισμού και της αλληλεγγύης, επικαλούνται την μήνιν του ιουδαϊκού θεού κατά των λατρευτικών αντι­κειμένων των άλλων θρησκειών, τις αρές των προφητών και τις αγριότητες των εγκόσμιων ηγεμόνων. «Και ελάλησε Κύριος»: Αφανίστε όλα τα αγάλματα από μέταλλο και λίθο. «Και εγένετο λόγος Κυρίου»: Να συντριβούν όλα τα γλυπτά της Σαμάρειας, να καταστραφούν οι εικόνες και τα αγάλματα. «Τάδε λέγει Κύριος. Καταθρυμμάτισε και λίχνισε τα επιχρυσωμένα και επάργυρα αγάλματα και πέταξε τα σαν κοπριά».

Και η φωνή του Ησαΐα: Τα αγάλματα να πελεκηθούν όπως τα δέντρα στο δάσος. Όλα τα αγάλματα στη φωτιά. Γιατί δεν είναι θεοί αλλά χειροποίητα αντικείμενα, ξύλα και πέτρες. «Λέγει Κύριος Σαβαώθ: Θα εξαφανίσω ακόμα και τα ονόματα των αγαλμάτων, για να σβήσουν ολότελα από τη μνήμη». Δεν θα καταστραφούν μόνο τα αγάλματα σας αλλά και οι θεοί σας. Ο βασιλιάς Ιωσίας αναλαμβάνει εκστρατεία αφα­νισμού των αλλόθρησκων λατρευτικών συμ­βόλων. Γκρεμίζει τους βωμούς, κόβει τα ιερά άλση, θερίζει και τσακίζει τα αγάλματα, καίει τα οστά των ιερέων στους βωμούς, κονιορτοποιεί τα γλυπτά. Ένας άλλος βασιλιάς, ο Ασά, γκρέμι­σε το λατρευτικό άγαλμα της Αστάρτης.

Οι ιεραπόστολοι των πρώτων χριστιανικών αιώνων καλλιεργούσαν το μίσος αλλά και τον τρόμο για την παλαιά θρησκεία και τα σύμ­βολα της. Διαβεβαίωναν τους πιστούς ότι τα αγάλματα των θεών έκρυβαν επικίνδυνους δαί­μονες. Ταύτιζαν μάλιστα την ειδωλολατρία με την κλασσική παιδεία. Με αποτέλεσμα πολλοί χριστιανοί να απορρίπτουν με αποστροφή τον προγονικό πολιτισμό, τα επιτεύγματα του ελλη­νικού πνεύματος και των τεχνών. Όποιος μελε­τούσε τα αρχαία κείμενα έπαιζε με τη φωτιά...

ΑΡΧΑΙΟΙ ΝΑΟΙ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ

Ένα μικρό δείγμα της μεγάλης καταστροφής του Ελληνικού πολιτισμού και του μεγαλείου του!

ΠΕΡΙΟΧΗ: Αχερούσια λίμνη
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Μαντείο του Αχέροντα
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Χριστιανικό νεκροταφείο

ΠΕΡΙΟΧΗ: Δελφοί
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Κρήνη της Κασταλίας και το μαντείο του Απόλλωνα
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Κοιμητήριο του Αγίου Λουκά

ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Μαντείο της Αμφίκλειας και μαντείο του Δειραδιώτου Απόλλωνα
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Χριστινιανικό εκκλησάκι

ΠΕΡΙΟΧΗ: Μίλητος
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Μαντείο Διδύμων
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Εκκλησία του Ιωάννη του Θεολόγου

ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Μαντείο του Πτώου Απόλλωνα
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Μοναστήρι της Οσίας Πελαγίας

ΠΕΡΙΟΧΗ: Αθήνα οδός Μητροπόλεως
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Ιερό των Ιλισιάδων Μουσών
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Εκκλησάκι Αγίας Δύναμης

ΠΕΡΙΟΧΗ: Αθήνα
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Παρθενώνας
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Εκκλησία της Παρθένου Μαρίας (6ος μ.Χ αιώνας) 1456 Τουρκικό Τζαμί

ΠΕΡΙΟΧΗ: Αθήνα
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Ναός της Υπερβόρειας Ειλείθυιας
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Μητρόπολη Αθηνών

ΠΕΡΙΟΧΗ: Αθήνα βατραχονήσι
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Βωμός των Ιλισιάδων
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Εκκλησία της Αγίας Φωτεινής

ΠΕΡΙΟΧΗ: Αθήνα - Πειραιάς, ιερά οδός
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Αρχαίο νεκροταφείο Κεραμεικού
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Εκκλησία της Αγίας Τριάδας

ΠΕΡΙΟΧΗ: Αθήνα κεραμεικός
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Βωμός του Ζέφυρου και ιερό της Δήμητρας και της Κόρης
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Εκκλησία του Αγίου Σάββα

ΠΕΡΙΟΧΗ: Αθήνα Δαφνί
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Ναός του Απόλλωνα Δαφναίου
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Εκκλησία της Παναγίας

ΠΕΡΙΟΧΗ: Ελευσίνα
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Ναός του Τριπτόλεμου
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Εκκλησία του Αγίου Ζαχαρία

ΠΕΡΙΟΧΗ: Καισαριανή
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Ιερό της Άρτεμης
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Ιερά μονή Καισαριαννής

ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Ιερό των Καβείρων
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Ιερά μονή Αστερίου

ΠΕΡΙΟΧΗ: Μαρούσι
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Ναός της Άρτεμης Αμαρουσίας
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Εκκλησία του Αγίου Ιωάννη

ΠΕΡΙΟΧΗ: Άνω Γλυφάδα
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Ναός του Απόλλωνα
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Εκκλησία του Αγίου Ιωάννη

ΠΕΡΙΟΧΗ: Πεντέλη
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Αιπόλειο του Πανός
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Χριστιανικό εκκλησάκι

ΠΕΡΙΟΧΗ: Μαραθώνας
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Ιερό της Δήμητρας Χθονίας
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Μονή Βρανά

ΠΕΡΙΟΧΗ: Όλυμπος
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Ιερό βουνό των θεών
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Εκκλησία της Αγίας Παρασκευής και άλλα μικρά παρεκκλήσια

ΠΕΡΙΟΧΗ: Πελοπόννησος Σικυώνας
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Ναός της Άρτεμης
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Εκκλησία του Ζάρακα

ΠΕΡΙΟΧΗ: Αχαΐα Ζάρούχλα
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Ναός της Καταθεσίου Αρτέμιδος
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Χριστιανικό εκκλησάκι (1)

ΠΕΡΙΟΧΗ: Πελοπόννησος
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Εργαστήριο του Φειδία
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Χριστιανική βυζαντινή εκκλησία (2)

ΠΕΡΙΟΧΗ: Άργος
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Ιερό και μαντείο του Απόλλωνα και της Αθηνάς
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Εκκλησία του Αγίου Ηλία

ΠΕΡΙΟΧΗ: Αρχαία Τροιζήνα
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Ναός της Αφροδίτης Κατασκοπίας
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Εκκλησία της Επισκοπής

ΠΕΡΙΟΧΗ: Φλιούντα
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Ασκληπιείο
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Εκκλησία της Παναγίας

ΠΕΡΙΟΧΗ: Ταΰγετος
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Ναός του Διονύσου
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Εκκλησία του Προφήτη Ηλία

ΠΕΡΙΟΧΗ: Παλαιό Λουτρό
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Άγνωστος αρχαίος ναός
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Εκκλησία Αγίων Αναργύρων

ΠΕΡΙΟΧΗ: Μεγαλούπολη Τετράγιο όρος
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Ναός του Πάνα
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Ερημοκλήση της Αγίας Θεοδώρας

ΠΕΡΙΟΧΗ: Λαμία
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Ναός της Δήμητρας
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Εκκλησία του Αγίου Λουκά (3)

ΠΕΡΙΟΧΗ: Ευρυτανία Βελούχι
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Ναός του Διονύσου
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Εκκλησία της Μεταμορφώσεως

ΠΕΡΙΟΧΗ: Πήλιο
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Ιερό του Ερμή
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Εκκλησία των Ταξιαρχών και των Αγίων Πάντων (4)

ΠΕΡΙΟΧΗ: Παγγαίο
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: «Πέτρα του Απόλλωνα»
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Εκκλησία της Αγίας Μαρίνας

ΠΕΡΙΟΧΗ: Έδεσσα
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Ιερό του Υψίστου Δία
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Εκκλησία της Κοιμήσεως της Θεοτόκου

ΠΕΡΙΟΧΗ: Θεσσαλονίκη
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Ναός του Ήλιου
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Εκκλησία της Αγίας Σοφίας

ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Ναός της Αφροδίτης
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Εκκλησία της Αχειροποιήτου

ΠΕΡΙΟΧΗ: Κέρκυρα
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Ναός του Δία
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Εκκλησία της Παναγίας

ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Βωμός του Δία
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Εκκλησία του Αγίου Γεωργίου

ΠΕΡΙΟΧΗ: Κέρκυρα Παλαιοκαστρίτσα
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Ανάκτορο και ιερό του Βασιλιά Αλκίνοου
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Βυζαντινό μοναστήρι Παναγίας

ΠΕΡΙΟΧΗ: Λευκάδα Νυδρί
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Πυραμίδα
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Χριστιανικό Εκκλησάκι

ΠΕΡΙΟΧΗ: Κύθηρα
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Ναοί και ιερά
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Δεκάδες εκκλησίες

ΠΕΡΙΟΧΗ: Άθως (Άγιο Όρος)
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ: Άβατο Άρτεμης
ΕΚΚΛΗΣΙΑ: «Πρωτεύουσα» της Ορθοδοξίας (5)
----------------------
Σημειώσεις:

1: Στην συγκεκριμένη εκκλησία παντρεύτηκε ο ήρωας του 1821 Θεόδωρος Κολοκοτρώνης.

2: Σε αυτό το εργαστήριο του Φειδία φιλοτεχνήθηκε το χρυσαλεφάντινο άγαλμα του Δία.

3: Ο ναός της Δήμητρας επικοινωνεί υπογείως με το απέναντι βουνό που υπάρχει εκκλησία του Αγίου Λουκά.

4: Στο ιερό του Ερμή, ο Ερμής λατρευόταν ως κήρυκας και ψυχοπομπός. Το ίδιο ψυχοπομποί είναι και ο Μιχαήλ και ο αγγελιοφόρος Γαβριήλ σαν συνέχεια της παλιάς πίστης.

5: Το Άγιο Όρος ήταν ένα από τα πιο ιερά μέρη της αρχαιοελληνικής λατρείας όπου λατρεύονταν ο Δίας, ο Απόλλωνας, ο Διόνυσος, ο Ηρακλής, ο Τιτάνας, ο Νηρέας, η Αφροδίτη, η Μορφώ, η Άρτεμης, η Δήμητρα και άλλοι. Στην αρχαιότητα υπήρχε το άβατο της Άρτεμης που δεν επιτρεπόταν να πάνε άντρες. Στην αντιστροφή του σύμφωνα με το κώδικα του Παρθενώνα (θα αναφερθούμε σε άλλη έρευνα) αυτό ονομάστηκε το περιβόλι της Παναγίας και έγινε άβατο για τις γυναίκες. Ενώ η αδελφή του Απόλλωνα (Άρτεμις) είχε σαν βασίλειο της την άγρια φύση στο Άγιο Όρος που δεν είχε βεβηλωθεί από ανθρώπινο χέρι.

Άλλα στοιχεία:

Στην αρχαία κολώνα που υπάρχει στο εκκλησάκι του Αγίου Ιωάννη στην Αθήνα, οι πιστοί έδεναν πολύχρωμα νήματα και κορδέλες για να τους γιατρέψει ο Άγιος Ιωάννης. Αυτό είναι ένα καθαρά αρχαίο Ελληνικό έθιμο για να ζητήσουν προστασία από τον Απόλλωνα.

Στην Αγία Μαρίνα της Αθήνας που χτίστηκε πάνω στο ιερό του Πανοπέα, κατά την αρχαιότητα ο Πανοπέας έφτιαχνε ανθρώπους από πηλό!

Στην Ρόδο στο Ναό τον Ιπποτών -που χτίστηκε πάνω στον αρχαίο ναό της Αγνής- είχε την προσωνυμία της Αγνής και Παρθένου κάτι που απέκτησε η Παναγία (θα αναφερθούμε αναλυτικότερα σε αυτό σε άλλη έρευνα μας).

Στην Μονή Φιλανθρωπίνων στο νησάκι των Ιωαννίνων απεικονίζονται ως Άγιοι οι επτά σοφοί της Αρχαιότητας.

Ένα από τα αρχαιότερα μαντεία της Πάτρας έγινε Χριστιανικός ναός του Αγίου Ανδρέα. Το μαντείο αυτό ήταν αφιερωμένο στην θεά Γαία και μάλιστα το νερό της πηγής της στα αρχαία χρόνια θεωρούνταν αλάθητο στην διάγνωση των νόσων. Σήμερα το ίδιο νερό είναι αγίασμα…

Και χιλιάδες άλλα!

ΤΟ ΑΙΣΧΟΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...
 
xristianoi-taliban
 
ΔΕΣ:
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου