Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2018

Μαθαίνω τη δύναμη μου

Σχετική εικόναΠρέπει αναμφισβήτητα να είμαστε δυνατοί. Πόσο όμως και για πόσο; Γνωρίζουμε αν είμαστε ή όχι; Πως θα το μάθουμε; Πως θα βρούμε τη δύναμη;

Έχει αποδειχτεί πως επιβάλλεται να είμαστε δυνατοί ώστε να αντέχουμε, να παλεύουμε και να μπορούμε να αντεπεξέλθουμε στα πάντα. Η ζωή δεν είναι εύκολη ή απλή μήτε όλα έρχονται όπως θέλουμε. Η προσπάθεια κι ο αγώνας να υπομείνει κανείς αλλά και να πραγματοποιήσει ίσως όνειρα, είναι μόνιμη ή τουλάχιστο θα έπρεπε θα είναι.

Αυτό απαιτεί μια δύναμη που όμως δεν είναι δεδομένη αλλά και ούτε ευκολονόητο πως υπάρχει σε κάθε άνθρωπο ή στο βαθμό ή για στο μέτρο που χρειάζεται. Ενίοτε είναι έμφυτο χαρακτηριστικό μα πολλάκις δε μένει άλλη επιλογή από το να γίνει επίκτητο αφού κρίνει την επιβίωση αρχικά και την επιτυχία ή την εξέλιξη μετέπειτα.

Τι σημαίνει είμαι δυνατός
Είναι δυνατός καταρχάς δεν σημαίνει ότι δεν έχω δικαίωμα να λυγίσω. Δεν σημαίνει επίσης πως δεν είναι λογικό ή ανθρώπινο να δειλιάσω, να πτοηθώ, να γονατίσω. Είμαι δυνατός σημαίνει αρχικά έχω αποδεχτεί πως ό,τι περνά από το δικό μου χέρι θα το παλέψω να γίνει εφικτό και ό,τι δεν περνά, θα το ανεχτώ μην επιτρέποντας στον εαυτό μου να δυστυχήσει.

Είμαι δυνατός δεν σημαίνει δεν έχω ανάγκη ανθρώπους να με εμψυχώσουν, να με πάρουν μια αγκαλιά ή δεν πρέπει να κλάψω ή να πονώ. Είμαι δυνατός σημαίνει όμως σίγουρα πως ακόμη κι αν πέσω θα κάνω τα πάντα για να σηκωθώ, θα κρατηθώ από ό,τι μπορέσω και θα βάλω την ελπίδα μπροστάρη δίχως να με εγκαταλείψω. Σημαίνει θα πιστεύω στον εαυτό μου και θα μου έχω πίστη κι εμπιστοσύνη απαγορεύοντας το φόβο ή τη λύπη να με κάνουν υποχείριό τους.

Είμαι δυνατός σημαίνει προσαρμόζομαι κι αποδέχομαι το οτιδήποτε τύχει και κάνω ό,τι μπορώ καλύτερο με αυτό όντας ώριμος και μην αξιώνοντας να πάνε όλα όπως το μυαλό μου τα έπλασε. Είμαι δυνατός σημαίνει συγχωρώ το εαυτό μου για τα λάθη μου και μαθαίνω από αυτά μα συγχωρώ και τους άλλους μην αφήνοντας κακίες ή όποιο αρνητικό συναίσθημα να με αλλάξει ή να μου στερήσει πράγματα.

Είμαι δυνατός σημαίνει δεν έχω καμιά προσκόλληση στο χτες και δεν μεμψιμοιρώ μα επικεντρώνομαι στο σήμερα και στο αύριο όσο μπορώ. Είμαι δυνατός σημαίνει ξέρω τα πλεονεκτήματά μου μα και τα μειονεκτήματά μου και δουλεύω προς την αυτοβελτίωσή μου. Δεν σημαίνει πως είμαι αποτυχημένος αν οι συγκυρίες δεν φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα και δεν είμαι αδύναμος αν πάρω το χρόνο μου να συνέλθω από το ό,τι με στενοχώρησε. Είμαι δυνατός δεν σημαίνει είμαι τέλειος και ούτε χρειάζεται να αποδεικνύω κάτι από αυτά σε κανέναν.

Είμαι δυνατός σημαίνει πως φιλοσοφώ τα πράγματα και τις καταστάσεις, τις αξιολογώ, αναλαμβάνω τις ευθύνες μου μα και είμαι έτοιμος να αλλάξω γνώμη ή πορεία αν πρέπει. Είμαι δυνατός σημαίνει με αγαπάω αφενός, με σέβομαι και δεν με υποτιμώ μήτε έχω μεγάλη ιδέα για τον εαυτό μου.

Που βρίσκω δύναμη;
Ένα καλό ερώτημα και διόλου ρητορικό αποτελεί το που και πως θα βρει κανείς αυτή την περιβόητη δύναμη σε μόνιμη βάση ή τουλάχιστο όταν απαιτείται. Η απάντηση αφορά όλους μας και δεν υπάρχει μαγική συνταγή ή συγκεκριμένος τρόπος.

Καταρχήν από τον ίδιο μας τον εαυτό την αντλούμε, ο οποίος ακόμη κι όταν εμείς θαρρούμε πως δεν την έχει πλανιόμαστε πλάνην οικτράν. Μέσα μας βρίσκεται, στο παρελθόν μας και σε όσα κουβαλάμε βρίσκεται, σε όσα αντέξαμε ήδη και μας έκαναν αυτό που είμαστε σήμερα.

Βρίσκεται στην αγάπη προς τα δικά μας πρόσωπα και για τη ζωή γενικότερα. Στη θέληση και στην ψυχή μας βαθιά περιμένοντς να ανασυρθεί. Την βρίσκουμε όταν απλά έρθει η κατάλληλη στιγμή και προφανώς είναι η μόνη επιλογή, είναι μονόδρομος.

Την βρίσκουμε πεισμώνοντας ή όντας θυμωμένοι, την βρίσκουμε στην αξιοπρέπειά μας και στις ανάγκες μας. Την αντλούμε από το μυαλό μας που αν το θελήσουμε μπορούμε να το εκπαιδεύσουμε προς όποια κατεύθυνση και να σκεφτούμε διαφορετικά. Την αναζητάμε στην πίστη μας ακόμη στον όποιο θεό ή στην προσευχή μα και στο διαλογισμό αν θέλουμε. Την βρίσκουμε από πραγματικούς φίλους,τα παιδιά μας, γονείς ή το σύντροφο που είναι εκεί για μας. Την βρίσκουμε διευρύνοντας τους ορίζοντες μας με όποιο τρόπο όπως η δημιουργία. Την αντλούμε από τη μοναξιά μας και την αυτοκριτική μας επίσης.

Δούνε και λαβείν
Η δύναμη είναι κάτι το οποίο μπορείς να λάβεις αλλά και να δώσεις κι εσύ με τη σειρά σου. Αν την πάρεις από οτιδήποτε εκτός από άνθρωπο, δεν την επιστρέφεις τουλάχιστο σε αυτή τη μορφή. Αν πάρεις όμως δύναμη από άλλους, μπορείς και θα έπρεπε κιόλας να κάνεις το ίδιο είτε σε αυτούς αν σε χρειαστούν επίσης είτε σε οποιονδήποτε άλλον.

Η δύναμη από και προς ανθρώπους δίνεται με παρουσία καταρχήν. Αποδεικνύει ότι είσαι εκεί και το εννοείς κάνοντας μετέπειτα αυτό που έχει ανάγκη κάποιος. Αν αυτό σημαίνει μια αγκαλιά, την προσφέρεις. Αν σημαίνει ειλικρινή άποψη και κριτική εφόσον ζητηθεί, κι αυτό το κάνεις. Αν αυτό σημαίνει σιωπή ή αντίστοιχα λόγια γλυκά ή ακόμη και επιστράτευση χιούμορ ή κοινών βιωμάτων, το κάνεις. Αν αυτό σημαίνει συζήτηση ή απλά να ακούς κι αυτό το κάνεις.
Όλα αυτά μπορούν να δώσουν δύναμη απ΄τη δική σου σε κάποιον άλλον και είναι δανεικά.

Εν κατακλείδι αυτό που αξίζει να θυμόμαστε είναι ότι πάντα διαθέτουμε αποθέματα δύναμης.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου