Ήταν κάποτε ένας ιδιότροπος γέρος που ζούσε σε μια σπηλιά, όπου είχε καταφύγει για να σωθεί από το θόρυβο των χωριών. Ο κόσμος έλεγε πως είναι μάγος και γι’ αυτό ο γέρος είχε μαθητές που έλπιζαν να μάθουν απο αυτόν την τέχνη της μαγείας. Ο ίδιος όμως δεν ενδιαφερόταν καθόλου γι αυτό.
Το μόνο που ήθελε ήταν να μάθει τι ήταν αυτό που δε γνώριζε, αλλά που ήταν σίγουρος πως συμβαίνει συνέχεια....
Αφού διαλογίστηκε για πάρα πολύ καιρό πάνω σε εκείνο που βρίσκεται πέρα απο το διαλογισμό, δεν έβλεπε καμία άλλη διέξοδο απο το να πάρει ένα κομμάτι κόκκινη κιμωλία και να αρχίσει να σχεδιάζει κάθε είδους διαγράμματα πάνω στους τοίχους της σπηλιάς, για να βρει τι μορφή μπορεί να έχει αυτό που δεν ήξερε. Μετά από πολλές προσπάθειες ανακάλυψε τυχαία τον κύκλο.
‘’Αυτό το σχήμα είναι σωστό’’, είπε. ‘’ Και τώρα να κάνουμε ένα τετράπλευρο μέσα του!’’ Το σχεδίασε και αισθάνθηκε πως το διάγραμμα ήταν ακόμα καλύτερο.
Οι μαθητές του ήταν περίεργοι, αλλά το μόνο που καταλάβαιναν ήταν πως ο γέρος κάτι σκάρωνε και θα έδιναν τα πάντα για να μάθουν τι ήταν αυτό.
Όταν όμως τον ρωτούσαν: ‘’Τι κάνεις εκεί ; ‘’ αυτός δεν τους απαντούσε. Μετά ανακάλυψαν τα διαγράμματα στον τοίχο και είπαν: ‘’Αυτό είναι !’’- και άρχισαν όλοι να αντιγράφουν και να μιμούνται τα διαγράμματα.
Αλλά με αυτό τον τρόπο αντέστρεψαν όλη τη διαδικασία χωρίς να το καταλάβουν έφτιαξαν πρώτα το αποτέλεσμα ελπίζοντας πως έτσι θα επαναλαμβανόταν από μόνη της η διαδικασία που είχε οδηγήσει σε αυτό το αποτέλεσμα.
Το μόνο που ήθελε ήταν να μάθει τι ήταν αυτό που δε γνώριζε, αλλά που ήταν σίγουρος πως συμβαίνει συνέχεια....
Αφού διαλογίστηκε για πάρα πολύ καιρό πάνω σε εκείνο που βρίσκεται πέρα απο το διαλογισμό, δεν έβλεπε καμία άλλη διέξοδο απο το να πάρει ένα κομμάτι κόκκινη κιμωλία και να αρχίσει να σχεδιάζει κάθε είδους διαγράμματα πάνω στους τοίχους της σπηλιάς, για να βρει τι μορφή μπορεί να έχει αυτό που δεν ήξερε. Μετά από πολλές προσπάθειες ανακάλυψε τυχαία τον κύκλο.
‘’Αυτό το σχήμα είναι σωστό’’, είπε. ‘’ Και τώρα να κάνουμε ένα τετράπλευρο μέσα του!’’ Το σχεδίασε και αισθάνθηκε πως το διάγραμμα ήταν ακόμα καλύτερο.
Οι μαθητές του ήταν περίεργοι, αλλά το μόνο που καταλάβαιναν ήταν πως ο γέρος κάτι σκάρωνε και θα έδιναν τα πάντα για να μάθουν τι ήταν αυτό.
Όταν όμως τον ρωτούσαν: ‘’Τι κάνεις εκεί ; ‘’ αυτός δεν τους απαντούσε. Μετά ανακάλυψαν τα διαγράμματα στον τοίχο και είπαν: ‘’Αυτό είναι !’’- και άρχισαν όλοι να αντιγράφουν και να μιμούνται τα διαγράμματα.
Αλλά με αυτό τον τρόπο αντέστρεψαν όλη τη διαδικασία χωρίς να το καταλάβουν έφτιαξαν πρώτα το αποτέλεσμα ελπίζοντας πως έτσι θα επαναλαμβανόταν από μόνη της η διαδικασία που είχε οδηγήσει σε αυτό το αποτέλεσμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου