Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2018

Μην έχεις τύψεις για τα λάθη σου, είναι οι εμπειρίες της ζωής σου

Ναι, λύγισα πολλές φορές κατά τη διαδρομή μου. Και γέμισα και θυμό, και φώναξα, και ναι ούρλιαξα ακόμα και με άκουσαν αυτιά που δεν έφταιγαν σε τίποτα. Είμαι σίγουρος ότι κατά την κρίση μου αδίκησα και κάποιους αναζητώντας με αυτόν τον τρόπο να οχυρώσω τις αδυναμίες μου απέναντί τους. Δεν έβλεπα πάντα ότι καθρέφτιζαν τα σκοτάδια μου.

Ομολογώ κιόλας ότι με φωνές επιχείρησα να επιβάλλω την άποψή μου. Και σήκωσα και μεγάλα κατηγορώ υψώνοντας το δείκτη της παλάμης μου! Δεν είχα τότε κατά νου ότι όποτε δείχνεις, τα άλλα τρία δάχτυλα δείχνουν εσένα! Και χρησιμοποίησα πολλάκις την εύκολη έκφραση του εσύ φταις!

Ούτε πάντα και σε όλα δεν ήμουν τελείως ειλικρινής. Τουλάχιστον μέχρι να αναγνωρίσω την δύναμη της έκφρασης της αλήθειας. Μπορώ να πω με σιγουριά ότι υπάρχουν άνθρωποι που δεν έχουν να πουν τα καλύτερα λόγια για μένα. Αναγνωρίζω όμως πλέον ότι, δεν μπορούμε να κάνουμε όλοι μαζί παρέα, αλλά μπορούμε να συνυπάρχουμε σίγουρα.

Δεν υπάρχει λόγος να πρέπει να αλλάξω έτσι ώστε να είμαι αρεστός σε όλους, ούτε κανένας θα πρέπει να αλλάξει για να μου αρέσει. Υπάρχει αρκετός χώρος για όλους μας αρκεί να καταλάβουμε ότι τίποτα γύρω μας δεν μπορεί να είναι ίδιο με εμάς, επειδή αποτελεί μια μοναδικότητα η οποία έχει ένα δικό της δρόμο να διαβεί.

Αυτό που θέλω ιδιαίτερα να τονίσω είναι, ότι είναι απόλυτα φυσιολογικό να έχει περάσει κανείς ή να περνάει από αυτά τα στάδια, τις καταστάσεις και τα συναισθήματα. Αυτό είναι ανθρώπινο και απόλυτα φυσιολογικό. Δεν είναι λόγος για να γεμίζουμε τύψεις. Έχει χτιστεί γύρω μας μια εικόνα που δείχνει ότι οτιδήποτε παρεκκλίνει από μια πλήρως ελεγχόμενη και ιδανική κατάσταση είναι νοσηρότητα και αποτελεί ψυχοπάθεια.

Όχι, η ανθρωπότητα δεν έχει κατακτήσει τη νιρβάνα! Η ανθρωπότητα αποτελείται από θνητούς και ευάλωτους ανθρώπους. Από άτομα που θα βγουν εκεί έξω και θα κάνουν λάθος, θα φάνε τα μούτρα τους και θα προκαλέσουν δυσαρέσκεια στους άλλους. Από ανθρώπους που οι επιλογές τους θα τους φέρουν στο χείλος του γκρεμού και θα ωθήσουν άλλους ανθρώπους στο δικό τους χείλος.

Από ανθρώπους που μέσα στη ζωή, θα περάσουν από όλα τα στάδια έτσι ώστε να ωριμάσει μέσα τους αυτό που λέγεται εμπειρία, ώστε να έχουν το περιθώριο για να επιλέγουν την εμπειρία που επιθυμούν, που τους είναι περισσότερο λειτουργική, και που προάγει το ύψιστο δυναμικό τους.

Μέχρι να συμβεί αυτό, η δοκιμή είναι μονόδρομος, τα αρνητικά συναισθήματα είναι το φυσικό επακόλουθο, και η ενδοσκόπηση και παρατήρηση του δρόμου που διαβήκαμε είναι το εργαλείο που θα μας επιτρέψει να μην επιλέξουμε ξανά να περάσουμε από την ίδια εμπειρία.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου