Η ρουτίνα της καθημερινότητας μπορεί να κάνει όλους μας να βαρεθούμε και να μην έχουμε όρεξη να ασχοληθούμε με τίποτα. Η βαρεμάρα μας κάνει να χάνουμε τον ενθουσιασμό μας για να κάνουμε πράγματα, ακόμα κι αν μας οδηγούν στο να πετύχουμε ένα στόχο που θέλουμε πολύ. Αυτό μπορεί να οδηγήσει φυσικά σε αποτυχία του να πετύχουμε το στόχο μας.
Αυτό τουλάχιστον δείχνει πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Experimental Social Psychology. Επιστήμονες έδωσαν σε φοιτητές ένα σταυρόλεξο για να λύσουν αφού τους ρώτησαν αν η δουλειά που είχαν να κάνουν είναι ενδιαφέρουσα. Στη συνέχεια τους έδωσαν ένα κείμενο σχετικά με τα σταυρόλεξα για να το διαβάσουν.
Τα αποτελέσματα; Αυτοί που δήλωσαν πως θα έχει ενδιαφέρον να λύσουν το σταυρόλεξο διάβασαν και το κείμενο με αποτέλεσμα να βρουν περισσότερες λέξεις και να πάνε καλύτερα στην άσκηση. Αυτοί που δήλωσαν πως θέλουν να λύσουν το σταυρόλεξο αλλά βαρέθηκαν να διαβάσουν το κείμενο δεν είχαν τα αναμενόμενα αποτελέσματα ακόμα κι αν είχαν ως στόχο την λύση του σταυρόλεξου.
Σε μια παρόμοια έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of Educational Psychology, επιστήμονες ζήτησαν από τους μισούς φοιτητές μιας τάξης χημείας να γράφουν κατά τη διάρκεια του εξαμήνου εκθέσεις για την αξία της χημείας στη ζωή τους ενώ οι άλλοι μισοί έπρεπε να γράφουν περιλήψεις του τι είχαν μάθει.
Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι μισοί που είχαν γράψει για το πως η χημεία τους ενθουσιάζει σε προσωπικό επίπεδο ήταν κι εκείνοι που πήραν καλύτερους βαθμούς. Όσοι έκαναν απλά και τυπικά το μάθημα, χωρίς να τους ενδιαφέρει να ασχοληθούν περισσότερο δεν τα πήγαν και τόσο καλά.
Αυτό τουλάχιστον δείχνει πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Experimental Social Psychology. Επιστήμονες έδωσαν σε φοιτητές ένα σταυρόλεξο για να λύσουν αφού τους ρώτησαν αν η δουλειά που είχαν να κάνουν είναι ενδιαφέρουσα. Στη συνέχεια τους έδωσαν ένα κείμενο σχετικά με τα σταυρόλεξα για να το διαβάσουν.
Τα αποτελέσματα; Αυτοί που δήλωσαν πως θα έχει ενδιαφέρον να λύσουν το σταυρόλεξο διάβασαν και το κείμενο με αποτέλεσμα να βρουν περισσότερες λέξεις και να πάνε καλύτερα στην άσκηση. Αυτοί που δήλωσαν πως θέλουν να λύσουν το σταυρόλεξο αλλά βαρέθηκαν να διαβάσουν το κείμενο δεν είχαν τα αναμενόμενα αποτελέσματα ακόμα κι αν είχαν ως στόχο την λύση του σταυρόλεξου.
Σε μια παρόμοια έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of Educational Psychology, επιστήμονες ζήτησαν από τους μισούς φοιτητές μιας τάξης χημείας να γράφουν κατά τη διάρκεια του εξαμήνου εκθέσεις για την αξία της χημείας στη ζωή τους ενώ οι άλλοι μισοί έπρεπε να γράφουν περιλήψεις του τι είχαν μάθει.
Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι μισοί που είχαν γράψει για το πως η χημεία τους ενθουσιάζει σε προσωπικό επίπεδο ήταν κι εκείνοι που πήραν καλύτερους βαθμούς. Όσοι έκαναν απλά και τυπικά το μάθημα, χωρίς να τους ενδιαφέρει να ασχοληθούν περισσότερο δεν τα πήγαν και τόσο καλά.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου