Εφαρμόζοντας τον «νόμο της έλξης» υποθέτει κανείς ότι θα πρέπει να κοινοποιήσει τις προθέσεις του και να απεικονίσει τον στόχο του προκειμένου να λάβουν σιγά σιγά σάρκα και οστά.Εσείς δεν έχετε παρά να ανακοινώσετε τους στόχους σας, ώστε οι φίλοι να σας υποστηρίξουν. Σωστά; Τηρήστε σιγή ιχθύος!
Οι δοκιμές που πραγματοποιούνται από το 1933 δείχνουν ότι οι άνθρωποι που μιλούν για τις προθέσεις τους είναι λιγότερο πιθανό να τις υλοποιήσουν. Ανακοινώνοντας τα σχέδιά σας σε άλλους ικανοποιείτε την αυτο-ταυτότητά σας αλλά την ίδια στιγμή μειώνονται τα κίνητρα για να κάνετε τη σκληρή δουλειά που απαιτείται.
Το 1933, ο W. Mahler διαπίστωσε ότι αν ένα άτομο ανακοινώσει τη λύση σε ένα πρόβλημα, και αναγνωριστεί από τους άλλους, εμφανίζεται τώρα στον εγκέφαλο ως «κοινωνική πραγματικότητα», ακόμη και αν δεν έχει πράγματι επιτευχθεί η λύση.
Ο καθηγητής ψυχολογίας Peter Gollwitzer με τη σειρά του έχει μελετήσει περί της αποκάλυψης των στόχων από το 1982 στο βιβλίο του Symbolic Self-Completion – και πρόσφατα δημοσίευσε τα αποτελέσματα των νέων δοκιμών σε ένα ερευνητικό άρθρο, «When Intentions Go Public: Does Social Reality Widen the Intention-Behavior Gap».
Τέσσερις διαφορετικές δοκιμές 63 ανθρώπων βρήκαν ότι εκείνοι που κράτησαν τις προθέσεις τους για τον εαυτό τους είχαν περισσότερες πιθανότητες να τις υλοποιήσουν από εκείνους που τις γνωστοποίησαν και έγιναν αποδεκτές από τους άλλους.
Μόλις μοιραστείτε τις προθέσεις σας με τους φίλους σας, η ίδια πράξη σας γεμίζει με μια «πρόωρη αίσθηση πληρότητας». Έχετε “σύμβολα” στον εγκέφαλό σας, που δημιουργούν την εικόνα του εαυτού σας. Δεδομένου ότι και οι δύο ενέργειες, και η πράξη και η ομιλία, δημιουργούν σύμβολα στο μυαλό σας, η ανακοίνωση ικανοποιεί τον εγκέφαλο αρκετά στον βαθμό που «αγνοεί την επιδίωξη περαιτέρω συμβόλων.»
Σε ένα παρόμοιο τεστ διαπιστώθηκε ότι η επιτυχία ενός υπο-στόχου (υγιεινά γεύματα) μειώνει τις προσπάθειες για την υλοποίηση άλλων σημαντικών υπο-στόχων (γυμναστήριο), για τον ίδιο λόγο. Μπορεί να φαίνεται αφύσικο να κρατήσετε τις προθέσεις και τα σχέδιά σας για εσάς, αλλά δοκιμάστε το.
Το 1933, ο W. Mahler διαπίστωσε ότι αν ένα άτομο ανακοινώσει τη λύση σε ένα πρόβλημα, και αναγνωριστεί από τους άλλους, εμφανίζεται τώρα στον εγκέφαλο ως «κοινωνική πραγματικότητα», ακόμη και αν δεν έχει πράγματι επιτευχθεί η λύση.
Ο καθηγητής ψυχολογίας Peter Gollwitzer με τη σειρά του έχει μελετήσει περί της αποκάλυψης των στόχων από το 1982 στο βιβλίο του Symbolic Self-Completion – και πρόσφατα δημοσίευσε τα αποτελέσματα των νέων δοκιμών σε ένα ερευνητικό άρθρο, «When Intentions Go Public: Does Social Reality Widen the Intention-Behavior Gap».
Τέσσερις διαφορετικές δοκιμές 63 ανθρώπων βρήκαν ότι εκείνοι που κράτησαν τις προθέσεις τους για τον εαυτό τους είχαν περισσότερες πιθανότητες να τις υλοποιήσουν από εκείνους που τις γνωστοποίησαν και έγιναν αποδεκτές από τους άλλους.
Μόλις μοιραστείτε τις προθέσεις σας με τους φίλους σας, η ίδια πράξη σας γεμίζει με μια «πρόωρη αίσθηση πληρότητας». Έχετε “σύμβολα” στον εγκέφαλό σας, που δημιουργούν την εικόνα του εαυτού σας. Δεδομένου ότι και οι δύο ενέργειες, και η πράξη και η ομιλία, δημιουργούν σύμβολα στο μυαλό σας, η ανακοίνωση ικανοποιεί τον εγκέφαλο αρκετά στον βαθμό που «αγνοεί την επιδίωξη περαιτέρω συμβόλων.»
Σε ένα παρόμοιο τεστ διαπιστώθηκε ότι η επιτυχία ενός υπο-στόχου (υγιεινά γεύματα) μειώνει τις προσπάθειες για την υλοποίηση άλλων σημαντικών υπο-στόχων (γυμναστήριο), για τον ίδιο λόγο. Μπορεί να φαίνεται αφύσικο να κρατήσετε τις προθέσεις και τα σχέδιά σας για εσάς, αλλά δοκιμάστε το.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου