Σύμφωνα με μια πιλοτική έρευνα του ψυχολόγου στο Πανεπιστήμιο του Sussex Dr. David Lewis, τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας μαθαίνουν πολύ περισσότερο αν τα κάνουμε να γελάνε.
Αφού μελέτησε μια ομάδα παιδιών κάτω των πέντε ετών, βρήκε ότι η ικανότητα των παιδιών να συγκρατούν και να θυμούνται πληροφορίες αυξανόταν αν αυτά είχαν καλή ψυχική διάθεση. Η έρευνα κατέληξε ότι το γέλιο αύξησε την ικανότητα μάθησης τουλάχιστον 67% και έκανε τα παιδιά να θυμούνται περισσότερο, τουλάχιστον κατά 15%.
Η έρευνα περιελάμβανε την ανάγνωση ιστοριών και κατόπιν ερωτήσεις σχετικά με τις ιστορίες αυτές. Οι ανάγνωση και οι ερωτήσεις έγιναν αρχικά μετά την παρακολούθηση ενός εκπαιδευτικού ντοκιμαντέρ για δεινόσαυρους και ξανά στη συνέχεια, όταν τα παιδιά γελούσαν και ήταν εμφανώς χαρούμενα, ύστερα από την παρακολούθηση κινουμένων σχεδίων.
Λίγες ημέρες αργότερα, ξαναρωτήθηκαν τα παιδιά και ανακάλυψαν ότι ο θετικός αντίκτυπος του γέλιου ήταν ευεργετικός όχι μόνο για την ικανότητα μάθησης αλλά και για την μακρόχρονη μνήμη τους.
Η έρευνα παραγγέλθηκε από τους οργανωτές της ισπανικής προσχολικής τηλεοπτικής σειράς κινουμένων σχεδίων Pocoyo και ευθυγραμμίζεται με την έρευνα που λαμβάνει χώρα τα τελευταία 40 χρόνια και δείχνει προς την ίδια κατεύθυνση: όταν κάνουμε τα παιδιά να γελάνε, η ικανότητά τους για μάθηση βελτιώνεται. Σύμφωνα με το Dr. David Lewis, αυτό συμβαίνει γιατί :
– Πρώτα απ” όλα το γέλιο ενθαρρύνει μια πιο χαλαρή και πιο θετική στάση απέναντι στη μάθηση.
– Δεύτερον, μειώνει το άγχος για την αποτυχία ή τα λάθη, που αποτρέπει πολλά παιδιά, ακόμη και από την προσπάθεια μια απάντηση.
– Τρίτον, ενισχύει τη δημιουργικότητα και την προθυμία να κάνει το παιδί τις συνδέσεις μεταξύ των διαφόρων πτυχών του θέματος. Με λίγα λόγια, το γέλιοβοηθά το έργο του εγκεφάλου καλύτερα.
Αφού μελέτησε μια ομάδα παιδιών κάτω των πέντε ετών, βρήκε ότι η ικανότητα των παιδιών να συγκρατούν και να θυμούνται πληροφορίες αυξανόταν αν αυτά είχαν καλή ψυχική διάθεση. Η έρευνα κατέληξε ότι το γέλιο αύξησε την ικανότητα μάθησης τουλάχιστον 67% και έκανε τα παιδιά να θυμούνται περισσότερο, τουλάχιστον κατά 15%.
Η έρευνα περιελάμβανε την ανάγνωση ιστοριών και κατόπιν ερωτήσεις σχετικά με τις ιστορίες αυτές. Οι ανάγνωση και οι ερωτήσεις έγιναν αρχικά μετά την παρακολούθηση ενός εκπαιδευτικού ντοκιμαντέρ για δεινόσαυρους και ξανά στη συνέχεια, όταν τα παιδιά γελούσαν και ήταν εμφανώς χαρούμενα, ύστερα από την παρακολούθηση κινουμένων σχεδίων.
Λίγες ημέρες αργότερα, ξαναρωτήθηκαν τα παιδιά και ανακάλυψαν ότι ο θετικός αντίκτυπος του γέλιου ήταν ευεργετικός όχι μόνο για την ικανότητα μάθησης αλλά και για την μακρόχρονη μνήμη τους.
Η έρευνα παραγγέλθηκε από τους οργανωτές της ισπανικής προσχολικής τηλεοπτικής σειράς κινουμένων σχεδίων Pocoyo και ευθυγραμμίζεται με την έρευνα που λαμβάνει χώρα τα τελευταία 40 χρόνια και δείχνει προς την ίδια κατεύθυνση: όταν κάνουμε τα παιδιά να γελάνε, η ικανότητά τους για μάθηση βελτιώνεται. Σύμφωνα με το Dr. David Lewis, αυτό συμβαίνει γιατί :
– Πρώτα απ” όλα το γέλιο ενθαρρύνει μια πιο χαλαρή και πιο θετική στάση απέναντι στη μάθηση.
– Δεύτερον, μειώνει το άγχος για την αποτυχία ή τα λάθη, που αποτρέπει πολλά παιδιά, ακόμη και από την προσπάθεια μια απάντηση.
– Τρίτον, ενισχύει τη δημιουργικότητα και την προθυμία να κάνει το παιδί τις συνδέσεις μεταξύ των διαφόρων πτυχών του θέματος. Με λίγα λόγια, το γέλιοβοηθά το έργο του εγκεφάλου καλύτερα.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου