14ΑΥΓ
Κόσμοι 1, 2 και 3 ο Πόπερ χωρίζει τον κόσμο σε τρεις κατηγορίες
Κόσμος 1: Ο κόσμος των φυσικών αντικειμένων και εκδηλώσεων, συμπεριλαμβανομένων των βιολογικών οντοτήτων
Κόσμος 2: ο κόσμος των νοητικών αντικειμένων και εκδηλώσεων
Κόσμος 3: αντικειμενική γνώση
Η αλληλεπίδραση του Κόσμου 1 και Κόσμου 2
Η θεωρία της αλληλεπίδρασης μεταξύ του Κόσμου 1 και του Κόσμου 2 είναι μια εναλλακτική θεωρία ως προς τον Καρτεσιανό δυισμό, που βασίζεται στη θεώρηση ότι το σύμπαν απαρτίζεται από δύο πρωταρχικές ουσίες: Res Cogitans και Res Extensa. (Ο Καρτέσιος (Descartes) διακρίνει την πραγματικότητα σε, res cogitans(νοητική ουσία) σημαίνει την νοητική πραγματικότητα και res extensa που αντιπροσωπεύει τη φυσική πραγματικότητα,) Η κοσμολογία του Πόπερ αρνείται αυτή την ουσιοκρατία, αλλά κρατά την οπτική της κοινής αντίληψης στο ότι η σωματική και νοητική ως καταστάσεις υπάρχουν, και αλληλεπιδρούν μεταξύ τους.
Κόσμος 3
Ο Ποπεριανός Κόσμος 3 περιέχει τα προϊόντα της σκέψης. Συμπεριλαμβάνει αφηρημένα αντικείμενα όπως επιστημονικές θεωρίες, ιστορίες, μύθους, εργαλεία, κοινωνικούς θεσμούς, και καλλιτεχνικές εργασίες.
Η αλληλεπίδραση του Κόσμου 2 και Κόσμου 3
Η αλληλεπίδραση του Κόσμου 2 με τον Κόσμο 3 βασίζεται στην θεώρηση ότι ο Κόσμος 3 είναι ‘μερικώς’ αυτόνομος. Για παράδειγμα, η ανάπτυξη των επιστημονικών θεωριών στο Κόσμο 3 οδηγούν σε απρόβλεπτες συνέπειες και μαζί μ’ αυτό προβλήματα και αντιφάσεις ανακαλύπτονται από τον Κόσμο 2. Άλλο παράδειγμα είναι το ότι η διαδικασία της μάθησης κάνει τον Κόσμο 3 να μεταβάλει τον Κόσμο 2.
Η αλληλεπίδραση του Κόσμου 1 και Κόσμου 3
Στον Κόσμο 3 εμπεριέχονται επίσης πράγματα όπως επιτεύξεις μηχανικής και τέχνης. Τα αντικείμενα του Κόσμου 3, αν και σώζονται στον Κόσμο 1, είναι ενσωματωμένα και τους δίνει επιπλέον νόημα ο Κόσμος 3. Για παράδειγμα, η ουσιαστική αξία του Άμλετ σαν αντικείμενο του Κόσμου 3 έχει πολλές εφαρμογές (υλοποιήσεις)στον Κόσμο 1, των φυσικών αντικειμένων. Αυτή η ιδέα θα ήταν προς την κατεύθυνση ενός βασικού αντικειμένου (meta-object), ή η μορφή μιας ύπαρξης.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου