Κυριακή 6 Απριλίου 2014

Ο "καλός" γονιός λύνει τα προβλήματα πριν ακόμη εμφανιστούν. O υπεύθυνος μαθαίνει στο παιδί να τα λύνει μόνο του.

Ο "καλός" γονιός λύνει τα προβλήματα πριν ακόμη εμφανιστούν. O υπεύθυνος μαθαίνει στο παιδί να τα λύνει μόνο του.Είναι προτιμότερο να ρωτάμε αντί να λέμε τη γνώμη μας
Τι νομίζεις πως μπορεί να γίνει τώρα;
Τι θα έκανες εσύ στη θέση μου;
Πώς πιστεύεις ότι γίνεται αυτό;
Θέλεις να προσπαθήσουμε μαζί;
Ξέρω ότι μπορείς δοκίμασε!

- Αντί να συνεχίζουμε να είμαστε "καλοί" γονείς (!) ας αποφασίσουμε άμεσα να γίνουμε υπεύθυνοι γονείς.  Τα αποτελέσματα θα είναι ορατά σε όλους σύντομα. Αλλά το πιο σημαντικό θα ξέρουμε ότι μεγαλώνουμε έναν υπεύθυνο άνθρωπο.
- Η Συναισθηματική Νοημοσύνη (EQ) στις μέρες μας είναι σπουδαιότερη από τον Δείκτη Νοημοσύνης (IQ). Αναγνωρίστε τα συναισθήματα για σας, για το παιδί σας, για τους άλλους.  Κρύβεται μια άλλη οπτική της ζωής.

- .....και κάτι που θέλει να σας πει το παιδί σας:
Άκουσέ με
Όταν σε ρωτάω κάτι κι εσύ αρχίζεις να μου δίνεις συμβουλές δεν κάνεις αυτό που σου ζήτησα.
Όταν γκρινιάζω για κάτι κι εσύ αρχίζεις να μου λες πως δεν πρέπει να αισθάνομαι έτσι, ποδοπατείς τα συναισθήματά μου.
Όταν σου λέω ένα πρόβλημά μου κι εσύ νομίζεις πως πρέπει να κάνεις κάτι για να το λύσεις, όσο κι αν σου φαίνεται παράξενο με απογοητεύεις.

Άκουσέ με ! Μόνο αυτό σου ζητάω ... άκουσέ με! Μη μου μιλήσεις, μην κάνεις πράγματα  για μένα δεν είναι αυτό που θέλω.  Απλώς άκουσέ με.
Μπορώ να τα καταφέρω και μόνος μου. Δεν είμαι ανήμπορος. Είμαι μόνο ένας μικρός άνθρωπος που θέλει εκπαίδευση. Ίσως αποθαρρυμένος και δισταχτικός αλλά όχι ανίκανος.
Όταν κάνεις αυτό που μπορώ, μου εντείνεις το φόβο και την αδυναμία μου, και τελικά τη μειονεξία μου. Έχω αρκετή από μόνος μου ζώντας σ’ έναν κόσμο μεγάλων, μη μου προσθέτεις κι άλλη.
Όταν απλά αποδεχτείς αυτό που αισθάνομαι, αφού βέβαια ψάξεις για να το βρεις, (καλό είναι να το επιβεβαιώσεις μαζί μου αφού με ρωτήσεις γιατί φοβάμαι πως δεν τα ξέρεις όλα),  όσο παράλογο κι αν είναι, τότε μόνο μπορώ να προχωρήσω, να καταλάβω τι κρύβει ο παραλογισμός μου.
Κι όταν πια το καταλάβω, οι απαντήσεις γίνονται ξεκάθαρες, και δεν χρειάζομαι συμβουλές. Δεν υπάρχουν παράλογα συναισθήματα σαν καταλάβουμε τι κρύβουν.
Γι’ αυτό, σε παρακαλώ άκουσέ με! Άκουσέ με ! Κι αν θέλεις να μιλήσεις, περίμενε τη σειρά σου και τότε θα σ’ ακούσω κι εγώ! Άλλωστε αυτό δεν μου λες να κάνω;
Πολύ με μπερδεύεις όταν άλλα μου λες κι άλλα κάνεις!

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου