Τετάρτη 31 Αυγούστου 2022

Πολλοί προτιμούν να ζουν μέσα στο ψέμα

Πιστεύεις ότι έχω όρεξη να παραδεχθώ αυτά που ήδη διαισθάνομαι; Ξέρεις τι συνέπειες θα είχε για εμένα να παραδεχθώ ότι το ταίρι μου έχει εραστή/ερωμένη. Άσ’ τα, άνθρωπέ μου, άσ’ τα! Διαζύγιο, τα παιδιά, το διαμέρισμα, το δάνειο, τα κλάματα… Ασ’ τα! να υποκρίνομαι πως δεν συμβαίνει τίποτα, πως δεν βλέπω τα εξόφθαλμα πειστήρια και να εξακολουθώ να ζω μέσα στο ψέμα. Επιπλέον, αισθάνομαι ότι έχω και εγώ το δικαίωμα να λέω ψέματα με τον ίδιο τρόπο που οι άλλοι λένε σε εμένα. Συμφωνία κυρίων, συγγνώμη… συμφωνία ψευτών.

Η πραγματικότητα πάντα παρέχει ενδείξεις όταν πρόκειται περί απάτης να έχεις τον νου σου, μην τις αγνοείς. Όταν τα λόγια δεν εναρμονίζονται με τις πράξεις, να δίνεις όλη σου την προσοχή στις πράξεις, γιατί τα λόγια διατυπώνονται με μεγάλη ευκολία. Δώσε βάση στα σημάδια, μην τα αγνοείς. Αυτό είναι το κλειδί του ζητήματος και, ύστερα, αποφάσισε αν θέλεις να ξεδιαλύνεις την κατάσταση ή αν προτιμάς να συνεχίσεις να ζεις μέσα στο ψέμα. Μόλις σου παρουσίασα αυτό που ο Λίον Φέστιγκερ περιέγραψε ως γνωστική ασυμφωνία. Προτιμούμε να κοροϊδεύουμε τον εαυτό μας και να ζούμε μέσα σε ένα ψέμα, παρά να αντιμετωπίσουμε μια πραγματικότητα που πάει κόντρα στα συμφέροντα και τις επιθυμίες μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου