Οι λέξεις εντυπωσιάζουν. Όταν ακούμε για το Χάος προσπαθούμε να προσδιορίσουμε μέσα σε πλαίσια ανθρώπινης λογικής , εκείνο που δίχως αμφισβήτηση δεν μπαίνει σε τέτοια πλαίσια.
Ερευνώντας το Χάος
Και αρκετοί που αναζητούν τα απόκρυφα μυστικά της ανθρώπινης ύπαρξης, μπροστά στο χάος σαστίζουν, μιας και είναι μια δύναμη που δεν χαλιναγωγείται μέσα από παγιωμένες απόψεις…
Γιατί το Χάος είναι ρευστό, ”χορεύει” παλλόμενο συνεχώς, διαφοροποιείται, μεταστρέφεται.. Είναι το όλον, μέσα στο οποίο κινούμαστε και αναζητούμε.
Προτού όμως προσπαθήσει κάποιος να “δεί” το Χάος ως το μαγικό μέσο με το οποίο θα γίνει ταξιδευτής των μαγικών κόσμων, είναι καλό να προσπαθήσει να κατανοήσει τις αρχές που το διέπουν. Μα και να ρίξει μια κλεφτή ματιά στην ιστορία του Κινήματος όπως αυτό ξεκίνησε λίγα χρόνια πρίν.
Καταβολές και δημιουργία
Οι μαγικές αρχές του Χάους πρωτοδημιουργήθηκαν στο West Yorkshire της Αγγλίας κατά το 1970. Μέσα από μία ποικιλία τεχνικών που συχνά παρέπεμπαν στην Δυτική Τελετουργική μαγεία και τον Νεοσαμανισμό, πολλοί μαθητές πίστεψαν πως θα καταφέρουν να αλλάξουν την αντικειμενική εμπειρία τους μα και την πραγματικότητά τους. Εντωμεταξύ, μια συνάντηση μεταξύ του Peter Carroll και του Ray Sherwin στο Ντέπτφορντ το 1976 φέρεται ως η απαρχή της γέννησης της Μαγείας του Χάους.Τ0 1978 οι δύο προαναφερθέντες ίδρυσαν τους Illuminates of Thanateros (IOT). Ολόκληρη η επιστήμη της μαγείας του χάους αναλύεται στα 2 βιβλία του Carrol, το Liber Null που εκδόθηκε το 1978 και το Psychonaut (1981)
Φυσικά, όταν δημιουργείται κάτι νέο υιοθετεί διάφορες επιρροές από παλαιότερα συστήματα και μαγικές παραδόσεις. Έτσι λοιπόν, η εξέλιξη του μαγικού ρεύματος του Χάους πέρα από την συνεισφορά των ιδρυτών του, οφείλεται κατά κύριο λόγο στον Ώστιν Όσμαν Σπέαρ, (που είχε υπάρξει και μέλος του Argentum Astrum του Άλιστερ Κρόουλι στο παρελθόν) ο οποίος και δημιούργησε το σύστημα των συμβόλων και την χρήση της γνώσης που τα ενεργοποιεί.
Και έστω και αν υπάρχουν μερικές τεχνικές που είναι μοναδικές σχετικά με την Μαγεία του Χάους (Όπως μερικές μορφές της Μαγείας των συμβόλων), η Χαοτική μαγεία συχνά γίνεται ατομική και διαφέρει των άλλων συστημάτων. Στην μαγεία του Χάους η πίστη είναι ένα εργαλείο. Μερικές πηγές έμπνευσης περιλαμβάνουν διαφορετικούς τομείς όπως η Επιστημονική φαντασία, η Τελετουργική Μαγεία, ο ΝεοΣαμανισμός και ο διαπροσωπικός πειραματισμός. Και παρά την τεράστια προσωπική διαφοροποίηση, οι “Μάγοι του Χάους” (Chaotes) συχνά δουλεύουν με διαφορετικά συστήματα, όπως ο Ταοϊσμός, ο Ινδουισμός και άλλα.
Έτσι λοιπόν ο Σπέαρ βασιζόμενος ίσως στην σημαντικότερη αρχή της μαγείας του Χάους, πως η πίστη για έναν στόχο είναι το κλειδί,και πως η ελευθερία της δημιουργίας είναι μια μαγική πράξη από μόνη της διαφοροποίησε την δημιουργία συμβόλων μέσα από τις λέξεις, μέσα από την επιθυμία του ατόμου. Με κάποια συγκεκριμένη διαδικασία για παράδειγμα, μπορεί κάποιος να γράψει την επιθυμία του και μέσα από αναγραμματισμούς και συγχωνεύσεις λέξεων να δημιουργήσει το προσωπικό οπτικό του σύμβολο, το sigil πάνω στο οποίο θα διαλογιστεί…
Οι βάσεις του Χάους…
Ποιά είναι όμως τα βασικά στοιχεία που απαρτίζουν τούτη την μαγική τάση; Ας δούμε παρακάτω ένα απόσπασμα του ίδιου του Carrol από το Liber Null που αναλύει την γενική θεωρία του συστήματος των Illuminates of Thanateros:
“Τα μυστικά της μαγείας είναι συμπαντικά και έτσι η πρακτική φύση τους χρειάζεται λογικές απαντήσεις. Τα άτομα εκείνα που αντιλαμβάνονται και εξασκούνται πάνω σε τέτοιου είδους μυστικά φαίνεται πως έχουν προσεγγίσει την “κυριαρχία”. Αυτοί οι “Δάσκαλοι”, σε διάφορα σημεία της ιστορίας έχουν εμφυσήσει σε κόσμο την έμπνευση για την δημιουργία μαγικών, μυστικών, θρησκευτικών ταγμάτων με σκοπό την αφύπνιση. Τέτοιου είδους τάγματα έχουν κατά καιρούς αποκαλέσει τις σέκτες τους “οι Ιλλουμινάτοι”.
Τα μυστήρια εξάλλου μπορούν να διαφυλαχτούν μονάχα μέσα από συνεχείς αποκαλύψεις. Έτσι, το τάγμα των ΙΟΤ (Illuminates of Thanateros) συνεχίζει μια παράδοση επτά χιλιάδων ετών, παρ’ όλα αυτά το ίδιο το τάγμα δεν έχει την δική του ιστορία. Και σε ένα τάγμα χωρίς παρελθόν δεν μπορείς να αποκρύπτεις το μέλλον από το παρόν.
Το τάγμα φέρει το όνομα του θεού Έρωτα και του Θάνατου. Πέρα από το γεγονός πως οι δύο αυτές δυνάμεις είναι οι μεγαλύτερες εμμονές, ο έρωτας και ο Θάνατος αντιπροσωπεύουν τις θετικές και αρνητικές μεθόδους για την επίτευξη της μαγικής συνειδητότητας. Η λέξη illumination (φωτισμός) παραπέμπει στην έμπνευση, στην διαφώτιση, στην απελευθέρωση που επέρχεται από την επίτευξη των μαγικών μεθόδων.
Στο τάγμα δεν υπάρχει λογική ιεραρχία. Οι “μαθητές” εξασκούν τις δυνατότητές τους έχοντας τον καλύτερο δυνατό σύμβουλο – Τον ίδιο τον νου τους. Εξερευνούν τις πιθανότητες μετατρέποντας τον εαυτό τους κατά βούληση, και αναζητούν τις απόκρυφες μέσω των ονείρων και της μαγικής δραστηριότητας.”
Ενδιαφέρον έχει και η προσέγγιση του Phil Hine στο ζήτημα των αρχών της γενικής μαγείας του χάους, έτσι όπως τις παρουσιάζει σε 4 σημαντικές παραμέτρους μέσα από το σχετικό με το θέμα βιβλίο του “Oven-ready Chaos”:
1. Αποφυγή του Δογματισμού. Οι μαθητές του Χάους αποφεύγουν να αναμειχθούν με οποιαδήποτε μορφή Δογματισμού. Νιώθουν πως πρέπει να αλλάζουν τον νου τους, να έρθουν αντιμέτωποι με το ίδιο το εγώ τους και να προβάλουν μαγικές αντιπαραθέσεις με σκοπό την ίδια την εξέλιξη.
2. Η Κυριαρχία της προσωπικής εμπειρίας. Με λίγα λόγια, εκείνος που εξασκεί τις τέχνες του χάους, δεν βασίζεται σε βιωματικές εμπειρίες άλλων, παρά διαπιστώνει ο ίδιος τα αποτελέσματα που θα επιφέρει μια προσωπική του χαοτική πρακτική. Τα πάντα διαφέρουν ανάλογα με τον ψυχισμό και τις δυνατότητες του ατόμου.
3. μεταστροφή. Μία από τις αρχές του Χάους είναι πως ο Chaote θα πρέπει να μεταστρέφει τις πεποιθήσεις του σχετικά με την ζωή,τον κόσμο, τις συμπεριφορές και την κοινωνία. Χρησιμοποιώντας τέτοιου είδους ασκήσεις “μεταστροφής”, το άτομο μεγαλώνει τις “ρωγμές” της πραγματικότητας και είναι πλέον σε θέση να διαφοροποιεί καταστάσεις όποτε κρίνει πως είναι σκόπιμο.
4. Ποικίλες προσεγγίσεις. Η θεωρία της μαγείας του χάους, σε αντίθεση με όποιο άλλο μαγικό σύστημα δεν περιορίζει τις επιλογές του ατόμου. Δίνει μια ελευθερία επιλογής, σε πράγματα που ενδιαφέρουν τον chaote για να εξασκηθεί μαζί τους.
Για παράδειγμα, μπορεί κάποιος να πειραματιστεί με θέματα όπως η λογοτεχνία, η παραψυχολογία κ.α, να επιλέξει στοιχεία από οποιοδήποτε μαγικό σύστημα θελήσει ο ίδιος, και γενικότερα έχει την ελευθερία να πράξει ανάλογα με την φαντασία του.
Το υπέρτατο Χάος..
Μέσα από τις παραπάνω προσεγγίσεις μπορούμε να καταλάβουμε πως το Χαο-Μαγικό σύστημα είναι μια ελεύθερη μορφή μαγικής έκφρασης, που διαφοροποιείται από άτομο σε άτομο.
Λαμβάνοντας υπόψιν μερικές βασικές αρχές που προϋπήρχαν της χαοτικής μαγείας σε συνδυασμό με την ανυπέρβλητη ελευθερία που διέπει το Χάος, ο “μαθητής” πειραματίζεται πάνω σε δικά του πρότυπα, σύμβολα, ιδέες…
Αυτή η προσωπική “στρέβλωση” που ο καθένας πραγματοποιεί σύμφωνα με την δική του κρίση και μόνο, αντιπροσωπεύει την υπέρτατη φύση του χάους… Ένα σύνολο άπειρων δυνατοτήτων και συμπτώσεων που μεταστρέφεται και διαφοροποιείται από τον ψυχισμό και την δυναμική ενεργειακή παρέμβαση του ατόμου με τον μαγικό χωρο-χρόνο.
Ένα είδος αναβλύζουσας μαγείας, που δεν πηγάζει αποκλειστικά από τα καθιερωμένα μαγικά συστήματα και εγχειρίδια, μα από την δημιουργικότητα του μαγικού εαυτού… Μια ιδέα που σπάει τις όποιες παγωμένες δογματικές αντιλήψεις…
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου