Πολλά Ψέματα δεν κάνουν μιά Αλήθεια.
AstroTurf Κάτι Που Φαίνεται Ενώ Δεν Είναι.
Η αλήθεια είναι υπερεκτιμημένη «follow the Money»
Πανάρχαιες τεχνικές χειραγώγησης της κοινής γνώμης και του κοινού νου.
Προσέξτε εκείνη την τόσο διαδεδομένη παροιμία: «Από μικρό κι από τρελό μαθαίνεις την αλήθεια». Το συμπέρασμα είναι απλό και ολοκάθαρο: οι ενήλικοι και οι πνευματικά υγιείς ποτέ δεν λένε αλήθεια. Ο Πάρκμαν, ο ιστορικός, επισημαίνει: «Η αρχή της αληθείας ενδέχεται να καταλήξει σε παραλογισμό». Σε ένα άλλο σημείο, στο ίδιο κεφάλαιο, τονίζει: «Το απόφθεγμα είναι πολύ παλιό: η αλήθεια δεν πρέπει να λέγεται όλες τις φορές∙ και εκείνοι, τους οποίους ενοχλεί μια ασθενής συνείδηση, ωθώντας τους σε μια καθ’ έξιν παράβαση του ανωτέρου γνωμικού, είναι ηλίθιοι και κοινωνικές μάστιγες».
Σκληρή γλώσσα, κι όμως απολύτως αληθινή. Κανένας από μας δεν θα μπορούσε να ζήσει πλάι σε έναν καθ’ έξιν φιλαλήθη∙ όμως, κανένας από μας δεν είναι υποχρεωμένος να το κάνει. Ένας καθ’ έξιν ειλικρινής απλούστατα είναι ένα πλάσμα της φαντασίας. Δεν υπάρχει και δεν έχει υπάρξει ποτέ. Φυσικά, υπάρχουν άνθρωποι που νομίζουν ότι ποτέ δεν ψεύδονται, όμως δεν είναι έτσι κι αυτή ακριβώς η άγνοια είναι ένα από τα πράγματα που ντροπιάζουν τον λεγόμενο «πολιτισμό» μας. Όλοι ψεύδονται, κάθε μέρα και κάθε ώρα. Στον ύπνο και στον ξύπνο τους. Στα όνειρα, στη χαρά και στη λύπη τους. Ακόμα κι αν συγκρατήσουν τη γλώσσα τους, τα χέρια τους, τα μάτια τους, η συμπεριφορά τους, όλα εκφράζουν εξαπάτηση και μάλιστα σκόπιμη. Ακόμη και στις θρησκευτικές τελετές» -Mark Twain: Η Τέχνη του Ψεύδους
«Αλήθεια είναι η ιδιότητα που έχει κάτι όταν εκφράζει την πραγματικότητα. Αυτό που είναι σύμφωνο με ό,τι πραγματικά υπάρχει ή γίνεται. Η γνώμη που επιβεβαιώνεται από την εμπειρία και που είναι γενικά αποδεκτή, αρχή με γενική εφαρμογή που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση. Όπως γίνεται αντιληπτό υπάρχουν τόσες αλήθειες όσοι και οι άνθρωποι, αφού η πραγματικότητα δεν είναι κοινή και πρέπει να συμφωνηθεί και να μπει σε πρωτόκολλα. Για ό,τι δεν συμφωνείς να είναι πραγματικό· δεν είναι πραγματικό για εσένα. Γι’ αυτό γίνεται τόσος αόρατος πόλεμος για τον έλεγχο της συμφωνίας σου που είναι ταυτόσημη με την ύπαρξη της δικής τους πραγματικότητας. Αν αποσύρουν πολλοί άνθρωποι την συμφωνία τους σε ένα θέμα αυτό παύει να είναι πραγματικό και καταρρέει.»
Το ψέμα που μοιάζει με αλήθεια· είναι το όπλο των ισχυρών
«Οι αληθινές κουβέντες δεν είναι ευχάριστες, οι ευχάριστες κουβέντες δεν είναι αληθινές» -Λάο Τσε
H πραγματικότητά μας κατασκευάζεται, μεθοδικά κι εξαιρετικά πολύ προσεκτικά από ισχυρές πηγές εταιρικού και ειδικού ενδιαφέροντος, ώστε να επηρεάζει υποσυνείδητα, κρυφά, δόλια και προπαγανδιστικά τον μαζάνθρωπο, αποκαλούμενο κι ως «κοινή γνώμη». Κραυγαλέα κι ολοφάνερα ψέματα βγαίνουν σε δημόσια θέα προς συμφωνία, στην πολιτική, θρησκεία, ιατρική, δημοσιογραφία, τρομοκρατία, τρόφιμα, πόλεμο, υγεία, διασκέδαση, επιστήμες, πολέμους, εξοπλισμούς, χρηματιστήρια, αγορές κλπ. κλπ. Διαμορφώνονται και διανέμονται με τέτοιον φροντισμένο τρόπο ώστε να επηρεάσουν και να προγραμματίσουν το ανθρώπινο ζώο για να αποδεχθεί ως θέσφατο και πραγματικό αυτό που έχει γίνει καταστροφική κοινωνική νόρμα.
Η πρακτική του χειρισμού κι ελέγχου της «κοινής γνώμης» με παραμορφωμένα μηνύματα Μέσων Μαζικοποίησης έχει γίνει τόσο κοινή που μια ισχυρή βιομηχανία με ίδια οφέλη σχηματίζεται γύρω από αυτήν. Ο βασικός ρόλος αυτής της βιομηχανίας πλύσης εγκεφάλου είναι να αναμασάει πληροφορίες της εντολοδόχου γραμμής των ελίτ λόμπυ. Ποτέ δεν είναι πολύ σαφές ακριβώς, πόση αλήθεια λαμβάνει η βιομηχανία ειδήσεων, ούτε άλλωστε και την νοιάζει, …κι αυτοί το χρήμα ακολουθούν!
Σκάνδαλο; Χρηματίζονται άνθρωποι κι άνθρωποι και δη επιστήμονες γιατροί (δηλαδή είναι αναξιόπιστοι) κι εσένα σου πέφτει ο ουρανός στο κεφάλι; Μα σε κάθε τομέα ανακυκλώνεται το ίδιο μοτίβο, με πρώτη διδάξασα την θρησκευτική πανούκλα. Μην ξεχνάς ότι οι πρώτοι γιατροί ήταν οι βασιλείς και οι ιερείς. Αργότερα χωρίστηκαν για να νομίζεις ό,τι έχεις μια κάποια ψευδαίσθηση επιλογής, ενώ στην πραγματικότητα -που λόγω βλακείας δεν μπορείς να δεις- είναι όλα το ίδιο, υπάγονται κάτω από την ίδια ομπρέλα κι εσύ είσαι το προϊόν προς κατανάλωση και σε καμία περίπτωση πολίτης ή έστω υπήκοος.
ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ ΚΙ ΑΝΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Έξι όμιλοι, που τρέχουν την διαφήμιση στις ΗΠΑ, κατέχουν το 90% των μέσων ενημέρωσης: η General Electric (GE), News-Corp, η Disney, η Viacom, η Time Warner, και το CBS. Ωστόσο, αυτές οι επιχειρήσεις-ελίτ λειτουργούν υπό πολλές διαφορετικές μάρκες, όπως το FOX, ABC, CNN, Comcast, η Wall Street Journal, κλπ, δίνοντας σου την ψευδαίσθηση της επιλογής.
Αλλά και στο υπόλοιπο 10% έριξαν τους αγορασμένους για να καταπιαστούν με τα διάφορα θέματα που ο μαζάνθρωπος νομίζει ότι είναι του «παρασκηνίου» ενώ για την ελίτ είναι υψίστης σημασίας. Το να μιλάει ο μαζάνθρωπος για θέματα «ιερά» γι’ αυτούς είναι βλασφημία και με τρόπο έξυπνο διαστρεβλώνουν την πληροφορία και την διοχετεύουν όπως αυτοί θέλουν. Αντιλαμβάνεσαι λοιπόν ότι δεν είμαστε όλοι ίσια κι όμοια, οι νόμοι φτιάχνονται για σένα απ’ αυτούς και δεν ισχύουν στα υψηλότερα στρώματα εκτός κι αν το αποφασίσει ο Αφέντης. Έτσι βλέπουμε κατά καιρούς κάποια φαινομενικά, υψηλής σημασίας πιόνια (Dominique Strauss-Kahn, Harvey Weinstein, Kevin Spacey κ.α.) να κατακρημνίζονται από το βάθρο που τους έχουν τοποθετήσει προς ευχαρίστηση του χαχόλου που χειροκρότει και μιμιδίζει ότι του λένε χωρίς δεύτερη σκέψη … πόσο μάλλον κριτική σκέψη.
Νέες τακτικές πλύσης εγκεφάλου που ονομάζονται «Astroturf»
Αληθινά Ψέματα και Ψεύτικες Αλήθειες
Ο όρος «AstroTurf» προέρχεται από το AstroTurf ένα εμπορικό σήμα από τον γνωστό τεχνητό χλοτάπητα (ψεύτικο, κατασκευασμένο, μη αληθινό) που έχει σχεδιαστεί για να μοιάζει με φυσικό χορτάρι. Σημαίνει κάτι το ψεύτικο, κάτι που μοιάζει με κάτι· που όμως δεν είναι αυτό το κάτι. Η χρήση του όρου σημαίνει ότι, αντί για μια αληθινή ή φυσική δραστηριότητα που φαίνομενικά μοιάζει αληθινή, υπάρχει μια πραγματική που είναι ψεύτικη, ελεγχόμενη, τεχνητή κι αφανής προσπάθεια υποστήριξης, δόλιων κι αόρατων σκοπών.
Ο όρος AstroTurf ακούστηκε για πρώτη φορά το 1985 από τον Αμερικανό γερουσιαστή Lloyd Bentsen όταν είπε «ένας συνάδελφος από το Τέξας μπορεί να δει την διαφορά μεταξύ του φυσικού χλοοτάπητα και του AstroTurf» Ο Bentsen περιγράφει ένα «βουνό από κάρτες και γράμματα» που στάλθηκε στο γραφείο του για να προωθήσει τα συμφέροντα της ασφαλιστικής βιομηχανίας.
Οι Astroturfs είναι αυτοί που εργάζονται για το λεγόμενο Astroturfing μια πρακτική απόκρυψης της πραγματικής πηγής ενός μηνύματος, θέσης ή ιδέας π.χ. πολιτικών, διαφημιστικών, θρησκευτικών ή δημοσίων σχέσεων, για να φανεί ότι προέρχεται και υποστηρίζεται από έναν ή περισσότερους συμμετέχοντες σε αυτήν, επιστήμονες, ιερείς, ακαδημαϊκούς, δημοσιογράφους, συγγραφείς κ.λ.π. Πρόκειται για μια προπαγανδιστική, δόλια πρακτική που αποσκοπεί να προσδώσει αξιοπιστία σε δηλώσεις αυθεντίας, ασφάλεια προϊόντων, απόψεις, με ταυτόχρονη παρακράτηση κι απόκρυψη πληροφοριών της σύνδεσης με την κύρια πηγή. Αφαιρείται ό,τι δεν συμφέρει την πηγή και προβάλλεται ότι θέλει αυτή να προβάλλει.
Οι Astroturfs συνήθως μιλούν επώνυμα (φαίνονται) με την ειδικότητα τους -ιερείς, επιστήμονες, γιατροί, φαρμακοποιοί, δημοσιογράφοι και λοιποί- αυτοί που παρουσιάζονται με ψεύτικα προφίλ είναι οι γνωστοί «κλικαδόροι» ή «κράχτες» (όπως στους παπατζήδες) και σχολιαστές του διαδικτύου, όπως παλιότερα διείσδυαν στα διάφορα κινήματα για να περάσουν ως ισότιμα μέλη την ολέθρια προπαγάνδα τους, τώρα κάνουν ακριβώς το ίδιο σε ομάδες του internet και λοιπά Μέσα Μαζικοποίησης.
Αν και ο όρος Astroturf δεν είχε αναπτυχθεί ακόμα, ένα πρώιμο παράδειγμα της πρακτικής ήταν η Πράξη 1, Σκηνή 2 του έργου του Σαίξπηρ Julius Caesar. Στο έργο, ο Cassius γράφει ψεύτικες επιστολές για να πείσει τον Brutus να δολοφονήσει τον Caesar. Στις αρχές της δεκαετίας του 1900, ο προμηθευτής κυπέλλων μιας χρήσης Dixie Cups έπεισε τους ταξιδιώτες να αποφεύγουν τα δημόσια ποτήρια που βρέθηκαν σε τρένα και καταστήματα μέσω ενός φυλλαδίου που ονομάζεται The Campaigner. Το φυλλάδιο προειδοποιούσε ότι τα δημόσια ποτήρια μπορούσαν να διαδώσουν ασθένειες και δεν αποκάλυπτε ότι το μήνυμα είχε εμπορικό κίνητρο.
Πολλά Ψέματα δεν κάνουν μια Αλήθεια.
Ούτε και οι μισές αλήθειες κάνουν μια αλήθεια, κάνουν όμως μια καλή προπαγάνδα ή διαφήμιση.
Το Astroturf είναι μια διαστροφή κινημάτων, όταν πολιτικά, εταιρικά ή άλλα ειδικά συμφέροντα μεταμφιέζονται και δημοσιεύουν σε νέα blogs, ξεκινούν λογαριασμούς στο Facebook και το Twitter, δημοσιεύουν διαφημίσεις, επιστολές, υποβάλουν σχόλια στο διαδίκτυο και ξεγελούν ότι μιλάει ένα ανεξάρτητο ή λαϊκό κίνημα». Διάβασε μια περίληψη των τακτικών astroturf και φυσικά «follow the money». Παρατήρησε πόσο δημοφιλείς είναι στον πολιτισμό των ανθρώπινων μαϊμούδων.
– Δημιουργία σελίδων Wikipedia, παρακολουθούμενες από εταιρείες. Που κατάντησε από «ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια» κέντρο ελέγχου και προπαγάνδας, ειδικά αυτών που δεν μπορούν να διαβάσουν μια αράδα λέξεις από βιβλία. Να μην ξεχνάς ούτε δευτερόλεπτο, ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΔΙΝΟΥΝ ΔΩΡΕΑΝ κι αν κάτι δεν το έχεις πληρώσει, δεν έχει καμία αξία.
– Δημιουργία έντονης, πληρωμένης και στοχευμένης παρουσίας στα social media, συμπεριλαμβανομένων λογαριασμών σε Facebook και Twitter, που τα χειρίζονται πληρωμένοι επαγγελματίες. Είναι ολοφάνερο -σε εμάς τουλάχιστον- ποια προφίλ είναι Astroturfs αφού είναι ξεκάθαρο ότι υποστηρίζουν συγκεκριμένες ατζέντες που ενοχλούν τους εργοδότες τους.
Πολλές ιστοσελίδες για Astroturfing στην Ελλάδα ξεκίνησαν όταν η μάζα των ανθρώπων άρχισε να βλέπει τι γίνεται και να ψάχνεται, τότε ξεφύτρωσαν από τις τρύπες τους τρωκτικά που ενημέρωναν ότι όλα αυτά είναι hoaxes και με στοιχεία από ομοίους τους στο εξωτερικό διαστρέβλωσαν αυτό το σημαντικό θέμα. Ακολούθησε το χρήμα … κερδισμένη η Ελίτ φυσικά!
Όσους νόμους κι αν επιβάλλουν, πάντοτε αυτοί που δεν ανήκουν στην μάζα έχουν τρόπους να τους ξεπεράσουν, πάντα, στα πλαίσια του … νόμου! Το γνωρίζουν φυσικά κι έχουν αμολήσει λυτούς και δεμένους Astroturfers που μας διασκεδάζουν καθημερινά με τις κοτσάνες τους.
Και για να υπάρχει μια επικάλυψη «ψευδαίσθησης εξωτερικού ελέγχου» δήθεν ερευνούν άσχετα θέματα για ξεκάρφωμα ενώ κύρια πληρώνονται για να κινούνται εναντίον κάθε αρχέγονης, άχρονης, ιατρικής θεραπευτικής. Βάλουν εναντίον των φυσικών ιατρικών, βελονισμού, ομοιοπαθητικής, φρουτοθεραπειών, γιόγκα, ξηρασίας, ολιστικής ιατρικής κλπ ότι δηλαδή έφτασε τον άνθρωπο στο παρόν, πρέπει να υποβιβαστεί γιά να αναδειχθούν οι χρηματοδότες τους, φαρμακοβιομηχανίες και λοιπά εξουσιαστικά κέντρα. Κεδισμένοι; Ποιοί άλλοι … η εξουσία, η ελίτ.
– Κρυφή χρηματοδότηση μη κερδοσκοπικών οργανισμών για να δημιουργήσουν υποστήριξη τρίτων και παρουσία στο διαδίκτυο. Μάλιστα οι ΜΚΟ φτιάχτηκαν γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο (μεταξύ άλλων) και γι’ αυτό χρηματοδοτούνται άφθονα με πόρους από την Ελίτ. Κι εδώ «follow the money» είναι ξεκάθαρο ό,τι αυτοί που ωφελούνται τα μέγιστα είναι οι συστημικοί και οι κυβερνώντες. Ακόμη και πριν «εφευρεθεί» το ιντερνέτ οι άνθρωποι είχαν πάψει να έχουν εμπιστοσύνη στα Μέσα Μαζικοποίησης, έτσι δημιουργήθηκε η ανάγκη δημιουργίας οργανώσεων που φαινομενικά πηγάζουν από τα λαϊκά στρώματα, μοιάζουν να είναι «ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας» ενώ στην πραγματικότητα δημιουργήθηκαν, χρηματοδοτήθηκαν κι ελέγχονται από τα κέντρα ελέγχου του ανθρώπινου ζώου.
Με το ιντερνέτ και την τεράστια διασπορά της πληροφορίας χωρίς φίλτρο κι από ανεξάρτητους ανθρώπους, είναι πλέον παραπάνω από επιτακτικό να υπάρχουν εστίες «κατάρριψης ψευδών ειδήσεων» που να κρατάνε τα μπόσικα. Ένα κομμάτι από αυτές τις εστίες είναι και οι λεγόμενες ΜΚΟ με το λούστρο του «επαναστάτη» που χρησιμοποιούνται σαν το μακρύ χέρι του ΟΗΕ στον αόρατο ιστό έλεγχου που υφαίνει πάνω από τα κεφάλια του πολιτισμένου ανθρώπινου ζώου. Κοντολογίς όπου βλέπεις ΜΚΟ «κράτα μικρό καλάθι» και φυσικά «follow the money»
– Βελτιστοποίηση των μηχανών αναζήτησης σε blog και ιστοσελίδες τρίτων που υποστηρίζουν μια συγκεκριμένη ατζέντα. Δεκάδες παρακμιακοί ιστότοποι παρουσιάζουν μεγάλες επισκεψιμότητες που όμως είναι ψευδείς. Πολλά σεσημασμένα ονόματα της εγχώριας τηλεδημοσιογραφίας που υποδύονται τους ιδιοκτήτες sites έχουν φουσκώσει την ανύπαρκτη στην πραγματικότητα, επισκεψιμότητα τους και υπάρχουν μονάχα για να προωθούν την ατζέντα του εργοδότη τους. Είδαμε το σάιτ γνωστής τηλεπερσόνας, που έσκασε μύτη τσιφ πριν τις εκλογές να εκτοξεύεται σε μόλις μια εβδομάδα από το ξεκίνημα του σε νούμερα δυσθεώρητα που είναι όμως ψεύτικα, για να πατρονάρει γνωστή πολιτική ατζέντα και να κρατάει τον ηλίθιο μονίμως ηλίθιο.
– Εμμισθο trolling διαφόρων επιπέδων, το χρησιμοποιούν για να υποστηρίξουν συγκεκριμένα θέματα. Έχουν στηθεί στο ιντερνέτ άπειρα παραμάγαζα και πάμπολλες εργολαβικές σελίδες στα κοινωνικά δίκτυα, ώστε να πατρονάρουν ως δήθεν ανεξάρτητοι χρήστες τον εντολοδόχο τους. Είναι γνωστός ο πόλεμος για τα «60 λεπτά το tweet» των πολιτικών trolls. Γνωστά accounts, λογαριασμοί που αντιστοιχούν σε δημοφιλείς και υπερδραστήριες περσόνες του διαδικτύου, πολλές φορές με ψευδώνυμα, φαίνεται (δεν ξέρουμε αν είναι πραγματικό) ότι έχουν αποστασιοποιηθεί από το αφεντικό τους. Στο παρελθόν εξαπέλυαν χυδαίες και προσωπικές επιθέσεις, σε όποιον τολμούσε να ασκήσει οποιαδήποτε μορφής λογική πολιτική κριτική.
Η επιθετικότητα και η ανωνυμία, τους είχε κατατάξει σε μία πολυπληθή ομάδα/στρατιά του Διαδικτύου που έχει γίνει γνωστή ως «πολιτικά trolls» με τόνους μελανιού έχουν χυθεί για τη δραστηριότητά τους. Μάλιστα «follow the money» και σου γίνεται ξεκάθαρο ό,τι δεν κάνουν τα “troll – hoax – Fake” καμία εργασία όπως οι ηθικοί άνθρωποι. Πως ζούν; Ποιός τους πληρώνει; Αν βρεις ποιός, είναι ολοφάνερο το γιατί. Δεν είναι δύσκολο να βρεθεί, παρατήρησε που κατευθύνεται το μένος τους. Απολύτως ξεκάθαρα είναι συστημικοί κάτω από οποιαδήποτε χρωματιστή σημαία.
Εν μέσω μίας σύγκρουσης με τους πρώην συντρόφους του αποκάλυψε ότι όχι απλά βρισκόταν σε έμμισθη υπηρεσία, αλλά μάλιστα πληρωνόταν «60 λεπτά το tweet». και πριν σκεφτείς να πεις ότι το ποσό είναι ευτελές, σκέψου ότι ο συγκεκριμένος αγορασμένος, αλλά και πολλές χιλιάδες ακόμα, γράφουν εκατοντάδες tweet καθημερινά, οπότε … κάνε την σούμα. Αυτό μονάχα στην Ελλάδα, πολλαπλασίασε το επί … όσο σου επιτρέπει η φαντασία σου και θα δεις το ποσό να απογειώνεται στα σύννεφα που αρέσκεσαι να συχνάζεις και γι’ αυτό πέφτεις συχνά- πυκνά. Αυτό το χοντροειδές trolling βγήκε στην πιάτσα, αλλά σκέψου ότι σε επίπεδα πιο ανεβασμένα γίνεται με το γάντι και δεν θα το πάρεις χαμπάρι στον αιώνα τον αιώνων, δηλαδή ποτέ.-
– Χρηματοδότηση βιομηχανικής έρευνας που δολίως παρουσιάζεται ως ανεξάρτητη. Η λέξη «ανεξάρτητη» δηλώνει ότι κάποιος ή κάτι δεν έχει εξαρτήσεις κι εν προκειμένω αυτός που η δραστηριότητά του, η συμπεριφορά του κτλ. δεν επηρεάζεται, δεν καθορίζεται ή κατευθύνεται από κάτι άλλο ή από κάποιον άλλον. Ετσι έχει γίνει πολύ αγαπητή λέξη στο ανθρώπινο ζώο που διαβάζει αποτελέσματα ερευνών «ανεξάρτητων» ιδρυμάτων και υποθέτει ότι είναι αληθινές. Είναι πανεύκολο να παρουσιάσουν κάποια έρευνα ή κάποιον επιστήμονα ως ανεξάρτητο που ολοφάνερα ή συγκαλυμμένα να προβάλλει την δική τους ατζέντα, τωρινή ή μελλοντική.
Αυτό κάνουν οι διάσημοι επιστήμονες όπως οι Einstein, Hawkins, που δήθεν διαφωνούν, πάντα κάτω από την ίδια ομπρέλα. Φαντάσου λοιπόν τι γίνεται σε υψηλότερης σημασίας θέματα, όπως η Αθανασία, ο Χρόνος, η Υγεία, ο Χώρος, τα Αστρικά ταξίδια, Παράλληλοι Κόσμοι κλπ. κλπ.Όποια πραγματικά ανεξάρτητα ερευνητικά κέντρα υπάρχουν, ποτέ ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ δεν δημοσιεύονται τα ευρήματα τους σε συστημικά Μέσα Μαζικοποίησης. Ακολούθησε το χρήμα και τα γενικότερα οφέλη των «ανεξάρτητων» ερευνητών και θα καταλάβεις πόσο «ανεξάρτητοι» είναι.
– Χρηματοδότηση εμπειρογνωμόνων που εργάζονται σε άσχετα έργα, ενώ στην πραγματικότητα δημιουργούν πληρωμένους συμβούλους …«follow the money» αγάπη μου.
Την αλήθεια την φτιάχνει κανείς, ακριβώς όπως φτιάχνει και το ψέμα.
Οι AstroTurf τακτικές χρησιμοποιούνται για να δώσουν στα ανθρώπινα ζώα την εντύπωση ότι δήθεν υπάρχει ευρεία υποστήριξη για μια ατζέντα από αυθεντίες, όταν στην πραγματικότητα δεν υπάρχει τίποτε τέτοιο, υπάρχουν μονάχα συμφέροντα και πολύ, πάρα πολύ χρήμα. Σκοπός τους να δυσφημίσουν, να επικρίνουν και να γελοιοποιήσουν όποιους διαφωνούν χρησιμοποιώντας στερεότυπες λέξεις όπως συνωμοσιολόγος, κομπογιαννίτης, τσαρλατάνος, απατεώνας, για να στρέψουν μακριά από την αλήθεια και τα ψέματα αντ’ αυτής να γίνουν αποδεκτά.
Τα πρώτα σημάδια τακτικών AstroTurf περιλαμβάνουν τη χρήση εμπρηστικής γλώσσας που διεγείρει κατώτερα συναισθήματα, ειδικά τα σεξουαλικά, λέξεις όπως μανιακός, τρελός, ψέματα, απάτη, hoaxes, ψεύτικο, fake news, τσαρλατάνοι, συνομωσία, είναι σε συχνή χρήση.
Οι χειριστές του AstroTurf ισχυρίζονται ότι απομυθοποιούν μύθους που όμως δεν υπάρχουν ως μύθοι. Οι άνθρωποι ακούνε ότι κάτι είναι μύθος, ίσως το βρουν και στο Snopes (ιστοσελίδα Astroturfing δήθεν απομυθοποίησης ειδήσεων) κι αμέσως σκέφτονται ότι είναι πολύ έξυπνοι για να το πιστέψουν. Συχνά όμως η ιστορία με τον μύθο είναι η ίδια μύθος … κι εσύ το πίστεψες; Ακολούθησε το χρήμα καλύτερα, είναι ο ολοφάνερος δείκτης AstroTurf κι άφησε την θεώρηση του πόσο έξυπνος ή όχι είσαι!
Πως αντιμετωπίζεις τα AstroTurf, Hoaxes, Trolls, Fake News;
Ενας και μοναδικός τρόπος υπάρχει. ΚΟΒΕΙΣ ΚΑΘΕ ΓΡΑΜΜΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι στα forums, blogs, social media διαγράφεις τα σχόλια τους και τους μπλοκάρεις με συνοπτικές διαδικασίες. Δεν διαβάζεις τα κείμενα τους, δεν τα σχολιάζεις (ούτε βρίζοντας τους) δεν επιτρέπεις σε άλλους να σου μιλάνε γι’ αυτά, εννοείται πως δεν τα αναπαράγεις και δεν τους δίνεις καθόλου μονάδες προσοχής.
Η τροφή τους είναι οι «μονάδες προσοχής» αυτές είναι που τους αναπαράγουν και τους δίνουν υπόσταση, μην τους καθιστάς πραγματικούς. Αυτό τους σκοτώνει. Πραγματικός είναι αυτός που τραβάει μονάδες προσοχής, όποιος τραβάει τις περισσότερες κυβερνάει τους υπόλοιπους. Γι’ αυτό η Βασίλισσα μένει σε παλάτι και μαζεύει χρήματα, ενώ ο μαζάνθρωπος σε κουτόσπιτα που τα χρυσοπληρώνει. Το χρήμα πηγαίνει όπου υπάρχουν πολλές μονάδες προσοχής. Τα παλάτια και τις εκκλησίες, τα χρηματιστήρια και τα καζίνο, φτιάχνονται με συγκεκριμένο τρόπο για να τραβάνε πολλές μονάδες προσοχής κι άρα ύπαρξη, πραγματικότητα, γίνονται αληθινά κι όσο πιο αληθινό γίνεται τόσο περισσότερο χρήμα προσελκύει. Κόψε τους επομένως την φόρα, αφαιρώντας τους την όποια υπόσταση και μην τους κάνεις να υπάρχουν. Ταυτόχρονα συνέχισε με μεγαλύτερο σθένος κι ορμή την εργασία σου, αφού αυτή μονάχα έχει αληθινή υπόσταση και σημασία.
Ποιος λέει αλήθεια και ποιός ψέματα; Ποιά αλήθεια έχει αξία; Τίνος την Αλήθεια να πιστεύεις;
Πως μπορεί να ξεχωρίσει η αλήθεια από το ψέμα; Δεν υπάρχει τρόπος στα λόγια, πρώτον γιατί αλήθεια για σένα μπορεί να είναι κάτι που για κάποιον άλλον είναι ψέμα και τούμπαλιν. Υπάρχουν έρευνες επιστημόνων που λένε ότι η τάδε ουσία θεραπεύει εκείνο και υπάρχουν επιστήμονες που δεν συμφωνούν μαζί τους και λένε τα απολύτως αντίθετα. Υπάρχουν οι λάτρεις της Κβαντικής φυσικής και υπάρχουν κι αυτοί που είναι εντελώς αντίθετοι -αμφότεροι με επιστημονικές δημοσιεύσεις.
Ο Antonio Gramsci (1891- 1937) Ιταλός φιλόσοφος, συγγραφέας, πολιτικός και επιστήμονας, ήταν ξεκάθαρος ότι το κράτος δεν χαρακτηρίζεται μόνο από τη βία και την καταστολή, αλλά η σχέση του με την κοινωνία βασίζεται στο σχηματισμό και τη διάχυση πολιτιστικών, ιδεολογικών, διανοητικών και ηθικών συστημάτων αξιών και πεποιθήσεων. Κυρίαρχη είναι η έννοια της «ηγεμονίας».
Η αστική ηγεμονία αντιπροσωπεύει τον πολιτικό και οικονομικό έλεγχο, αλλά και την ικανότητα της κυρίαρχης τάξης να προβάλει τη δική της κοσμοθεωρία ως «λογική» και «φυσική» σε όσους είναι υποτελείς, οδηγώντας τους έτσι σε μια ενεργό ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ. Η ηγεμονική κοσμοθεωρία διαχέεται στην «κοινή λογική» στον «κοινό νου». Η ηγεμονία είναι επομένως συνάρτηση όχι τόσο των μηχανισμών καταστολής που διαθέτει το κράτος, όσο των μηχανισμών της ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ.
Φροντίζουν λοιπόν να ΣΥΜΦΩΝΕΙΣ με αυτά που αποκαλούν σκάνδαλα, face news, hoax και λοιπές νεοεποχίτικες μαλακίες που χρησιμοποιούν έντεχνα για να μένεις υπάκουος στο μαντρί τους.
*Να προσέχεις όταν συμφέροντα επιτίθενται σε ένα θέμα κάνοντάς το αμφιλεγόμενο ή επιτίθεται σε ανθρώπους, προσωπικότητες και οργανισμούς που περιβάλλουν το θέμα παρά το φέρνουν στην επιφάνεια, αυτό είναι AstroTurf. Και πάνω απ’ όλα, το AstroTurf τείνει να αποθέτει όλο τον δημόσιο σκεπτικισμό του για αυτούς που εκθέτουν τις αδικίες παρά για αυτούς που κάνουν τις αδικίες. Με άλλα λόγια αντί να αμφισβητούν την εξουσία, αμφισβητούν αυτούς που αμφισβητούν την εξουσία!
*Αυτός που αμφισβητεί το σύστημα είναι ο αληθινός κι όχι αυτός που το υποστηρίζει.
*Αυτός που δεν επιδιώκει να σε πείσει για την δική του αλήθεια νοιάζεται αληθινά κι όχι αυτός που σου επιβάλλει την αλήθεια του.
*Αυτός που σου δείχνει τον τρόπο να φτιάξεις την δική σου αλήθεια είναι αληθινός.
Αξία έχει η Αλήθεια που παράγει φιλοεπιβιωτικά ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ.
Αν στις θεωρίες τα αποτελέσματα δεν είναι ορατά, γιατί είναι θεωρίες επί θεωριών, στα αξιώματα είναι ολοφάνερα.
…κι επιτέλους σταμάτα να πιστεύεις τον κάθε μαλάκα κι άρχισε να ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ από μονος σου!
AstroTurf Κάτι Που Φαίνεται Ενώ Δεν Είναι.
Η αλήθεια είναι υπερεκτιμημένη «follow the Money»
Πανάρχαιες τεχνικές χειραγώγησης της κοινής γνώμης και του κοινού νου.
Προσέξτε εκείνη την τόσο διαδεδομένη παροιμία: «Από μικρό κι από τρελό μαθαίνεις την αλήθεια». Το συμπέρασμα είναι απλό και ολοκάθαρο: οι ενήλικοι και οι πνευματικά υγιείς ποτέ δεν λένε αλήθεια. Ο Πάρκμαν, ο ιστορικός, επισημαίνει: «Η αρχή της αληθείας ενδέχεται να καταλήξει σε παραλογισμό». Σε ένα άλλο σημείο, στο ίδιο κεφάλαιο, τονίζει: «Το απόφθεγμα είναι πολύ παλιό: η αλήθεια δεν πρέπει να λέγεται όλες τις φορές∙ και εκείνοι, τους οποίους ενοχλεί μια ασθενής συνείδηση, ωθώντας τους σε μια καθ’ έξιν παράβαση του ανωτέρου γνωμικού, είναι ηλίθιοι και κοινωνικές μάστιγες».
Σκληρή γλώσσα, κι όμως απολύτως αληθινή. Κανένας από μας δεν θα μπορούσε να ζήσει πλάι σε έναν καθ’ έξιν φιλαλήθη∙ όμως, κανένας από μας δεν είναι υποχρεωμένος να το κάνει. Ένας καθ’ έξιν ειλικρινής απλούστατα είναι ένα πλάσμα της φαντασίας. Δεν υπάρχει και δεν έχει υπάρξει ποτέ. Φυσικά, υπάρχουν άνθρωποι που νομίζουν ότι ποτέ δεν ψεύδονται, όμως δεν είναι έτσι κι αυτή ακριβώς η άγνοια είναι ένα από τα πράγματα που ντροπιάζουν τον λεγόμενο «πολιτισμό» μας. Όλοι ψεύδονται, κάθε μέρα και κάθε ώρα. Στον ύπνο και στον ξύπνο τους. Στα όνειρα, στη χαρά και στη λύπη τους. Ακόμα κι αν συγκρατήσουν τη γλώσσα τους, τα χέρια τους, τα μάτια τους, η συμπεριφορά τους, όλα εκφράζουν εξαπάτηση και μάλιστα σκόπιμη. Ακόμη και στις θρησκευτικές τελετές» -Mark Twain: Η Τέχνη του Ψεύδους
«Αλήθεια είναι η ιδιότητα που έχει κάτι όταν εκφράζει την πραγματικότητα. Αυτό που είναι σύμφωνο με ό,τι πραγματικά υπάρχει ή γίνεται. Η γνώμη που επιβεβαιώνεται από την εμπειρία και που είναι γενικά αποδεκτή, αρχή με γενική εφαρμογή που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση. Όπως γίνεται αντιληπτό υπάρχουν τόσες αλήθειες όσοι και οι άνθρωποι, αφού η πραγματικότητα δεν είναι κοινή και πρέπει να συμφωνηθεί και να μπει σε πρωτόκολλα. Για ό,τι δεν συμφωνείς να είναι πραγματικό· δεν είναι πραγματικό για εσένα. Γι’ αυτό γίνεται τόσος αόρατος πόλεμος για τον έλεγχο της συμφωνίας σου που είναι ταυτόσημη με την ύπαρξη της δικής τους πραγματικότητας. Αν αποσύρουν πολλοί άνθρωποι την συμφωνία τους σε ένα θέμα αυτό παύει να είναι πραγματικό και καταρρέει.»
Το ψέμα που μοιάζει με αλήθεια· είναι το όπλο των ισχυρών
«Οι αληθινές κουβέντες δεν είναι ευχάριστες, οι ευχάριστες κουβέντες δεν είναι αληθινές» -Λάο Τσε
H πραγματικότητά μας κατασκευάζεται, μεθοδικά κι εξαιρετικά πολύ προσεκτικά από ισχυρές πηγές εταιρικού και ειδικού ενδιαφέροντος, ώστε να επηρεάζει υποσυνείδητα, κρυφά, δόλια και προπαγανδιστικά τον μαζάνθρωπο, αποκαλούμενο κι ως «κοινή γνώμη». Κραυγαλέα κι ολοφάνερα ψέματα βγαίνουν σε δημόσια θέα προς συμφωνία, στην πολιτική, θρησκεία, ιατρική, δημοσιογραφία, τρομοκρατία, τρόφιμα, πόλεμο, υγεία, διασκέδαση, επιστήμες, πολέμους, εξοπλισμούς, χρηματιστήρια, αγορές κλπ. κλπ. Διαμορφώνονται και διανέμονται με τέτοιον φροντισμένο τρόπο ώστε να επηρεάσουν και να προγραμματίσουν το ανθρώπινο ζώο για να αποδεχθεί ως θέσφατο και πραγματικό αυτό που έχει γίνει καταστροφική κοινωνική νόρμα.
Η πρακτική του χειρισμού κι ελέγχου της «κοινής γνώμης» με παραμορφωμένα μηνύματα Μέσων Μαζικοποίησης έχει γίνει τόσο κοινή που μια ισχυρή βιομηχανία με ίδια οφέλη σχηματίζεται γύρω από αυτήν. Ο βασικός ρόλος αυτής της βιομηχανίας πλύσης εγκεφάλου είναι να αναμασάει πληροφορίες της εντολοδόχου γραμμής των ελίτ λόμπυ. Ποτέ δεν είναι πολύ σαφές ακριβώς, πόση αλήθεια λαμβάνει η βιομηχανία ειδήσεων, ούτε άλλωστε και την νοιάζει, …κι αυτοί το χρήμα ακολουθούν!
Σκάνδαλο; Χρηματίζονται άνθρωποι κι άνθρωποι και δη επιστήμονες γιατροί (δηλαδή είναι αναξιόπιστοι) κι εσένα σου πέφτει ο ουρανός στο κεφάλι; Μα σε κάθε τομέα ανακυκλώνεται το ίδιο μοτίβο, με πρώτη διδάξασα την θρησκευτική πανούκλα. Μην ξεχνάς ότι οι πρώτοι γιατροί ήταν οι βασιλείς και οι ιερείς. Αργότερα χωρίστηκαν για να νομίζεις ό,τι έχεις μια κάποια ψευδαίσθηση επιλογής, ενώ στην πραγματικότητα -που λόγω βλακείας δεν μπορείς να δεις- είναι όλα το ίδιο, υπάγονται κάτω από την ίδια ομπρέλα κι εσύ είσαι το προϊόν προς κατανάλωση και σε καμία περίπτωση πολίτης ή έστω υπήκοος.
ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ ΚΙ ΑΝΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Ο ειδικός μαζικής πλύσης εγκεφάλου L Wolfe αναφέρει: «Όπως έδειξαν οι ερευνητές του Tavistock, ήταν σημαντικό το γεγονός ότι τα θύματα της μαζικής πλύσης εγκεφάλου δεν πρέπει να γνωρίζουν ότι το περιβάλλον τους είναι ελεγχόμενο, πρέπει λοιπόν να υπάρχει ένας τεράστιος αριθμός πηγών πληροφόρησης, των οποίων τα μηνύματα πρέπει να ποικίλουν ελαφρώς, έτσι ώστε να καλύψουν την ψευδαίσθηση του εξωτερικού ελέγχου»Τα μηνύματα που παρουσιάζουν ως ειδήσεις, επιστημονικές, πολιτικές, θρησκευτικές, μουσικές, τέχνης κλπ· οι διάφορες καλοπληρωμένες αυθεντίες, πηγάζουν, ελέγχονται, διαμορφώνονται και διοχετεύονται από εταιρικές, ισχυρές πηγές· που ξοδεύουν άπειρα χρήματα και δύναμη για να τις επιβάλλουν μέσω κάθε είδους προπαγανδιστικής διαφήμισης και προβολής. Ακολούθησε το χρήμα σε μία οποιαδήποτε από αυτές τις αυθεντίες και θα σου γίνει ολοφάνερο.
Έξι όμιλοι, που τρέχουν την διαφήμιση στις ΗΠΑ, κατέχουν το 90% των μέσων ενημέρωσης: η General Electric (GE), News-Corp, η Disney, η Viacom, η Time Warner, και το CBS. Ωστόσο, αυτές οι επιχειρήσεις-ελίτ λειτουργούν υπό πολλές διαφορετικές μάρκες, όπως το FOX, ABC, CNN, Comcast, η Wall Street Journal, κλπ, δίνοντας σου την ψευδαίσθηση της επιλογής.
Αλλά και στο υπόλοιπο 10% έριξαν τους αγορασμένους για να καταπιαστούν με τα διάφορα θέματα που ο μαζάνθρωπος νομίζει ότι είναι του «παρασκηνίου» ενώ για την ελίτ είναι υψίστης σημασίας. Το να μιλάει ο μαζάνθρωπος για θέματα «ιερά» γι’ αυτούς είναι βλασφημία και με τρόπο έξυπνο διαστρεβλώνουν την πληροφορία και την διοχετεύουν όπως αυτοί θέλουν. Αντιλαμβάνεσαι λοιπόν ότι δεν είμαστε όλοι ίσια κι όμοια, οι νόμοι φτιάχνονται για σένα απ’ αυτούς και δεν ισχύουν στα υψηλότερα στρώματα εκτός κι αν το αποφασίσει ο Αφέντης. Έτσι βλέπουμε κατά καιρούς κάποια φαινομενικά, υψηλής σημασίας πιόνια (Dominique Strauss-Kahn, Harvey Weinstein, Kevin Spacey κ.α.) να κατακρημνίζονται από το βάθρο που τους έχουν τοποθετήσει προς ευχαρίστηση του χαχόλου που χειροκρότει και μιμιδίζει ότι του λένε χωρίς δεύτερη σκέψη … πόσο μάλλον κριτική σκέψη.
Νέες τακτικές πλύσης εγκεφάλου που ονομάζονται «Astroturf»
Αληθινά Ψέματα και Ψεύτικες Αλήθειες
Ο όρος «AstroTurf» προέρχεται από το AstroTurf ένα εμπορικό σήμα από τον γνωστό τεχνητό χλοτάπητα (ψεύτικο, κατασκευασμένο, μη αληθινό) που έχει σχεδιαστεί για να μοιάζει με φυσικό χορτάρι. Σημαίνει κάτι το ψεύτικο, κάτι που μοιάζει με κάτι· που όμως δεν είναι αυτό το κάτι. Η χρήση του όρου σημαίνει ότι, αντί για μια αληθινή ή φυσική δραστηριότητα που φαίνομενικά μοιάζει αληθινή, υπάρχει μια πραγματική που είναι ψεύτικη, ελεγχόμενη, τεχνητή κι αφανής προσπάθεια υποστήριξης, δόλιων κι αόρατων σκοπών.
Ο όρος AstroTurf ακούστηκε για πρώτη φορά το 1985 από τον Αμερικανό γερουσιαστή Lloyd Bentsen όταν είπε «ένας συνάδελφος από το Τέξας μπορεί να δει την διαφορά μεταξύ του φυσικού χλοοτάπητα και του AstroTurf» Ο Bentsen περιγράφει ένα «βουνό από κάρτες και γράμματα» που στάλθηκε στο γραφείο του για να προωθήσει τα συμφέροντα της ασφαλιστικής βιομηχανίας.
Οι Astroturfs είναι αυτοί που εργάζονται για το λεγόμενο Astroturfing μια πρακτική απόκρυψης της πραγματικής πηγής ενός μηνύματος, θέσης ή ιδέας π.χ. πολιτικών, διαφημιστικών, θρησκευτικών ή δημοσίων σχέσεων, για να φανεί ότι προέρχεται και υποστηρίζεται από έναν ή περισσότερους συμμετέχοντες σε αυτήν, επιστήμονες, ιερείς, ακαδημαϊκούς, δημοσιογράφους, συγγραφείς κ.λ.π. Πρόκειται για μια προπαγανδιστική, δόλια πρακτική που αποσκοπεί να προσδώσει αξιοπιστία σε δηλώσεις αυθεντίας, ασφάλεια προϊόντων, απόψεις, με ταυτόχρονη παρακράτηση κι απόκρυψη πληροφοριών της σύνδεσης με την κύρια πηγή. Αφαιρείται ό,τι δεν συμφέρει την πηγή και προβάλλεται ότι θέλει αυτή να προβάλλει.
Οι Astroturfs συνήθως μιλούν επώνυμα (φαίνονται) με την ειδικότητα τους -ιερείς, επιστήμονες, γιατροί, φαρμακοποιοί, δημοσιογράφοι και λοιποί- αυτοί που παρουσιάζονται με ψεύτικα προφίλ είναι οι γνωστοί «κλικαδόροι» ή «κράχτες» (όπως στους παπατζήδες) και σχολιαστές του διαδικτύου, όπως παλιότερα διείσδυαν στα διάφορα κινήματα για να περάσουν ως ισότιμα μέλη την ολέθρια προπαγάνδα τους, τώρα κάνουν ακριβώς το ίδιο σε ομάδες του internet και λοιπά Μέσα Μαζικοποίησης.
Αν και ο όρος Astroturf δεν είχε αναπτυχθεί ακόμα, ένα πρώιμο παράδειγμα της πρακτικής ήταν η Πράξη 1, Σκηνή 2 του έργου του Σαίξπηρ Julius Caesar. Στο έργο, ο Cassius γράφει ψεύτικες επιστολές για να πείσει τον Brutus να δολοφονήσει τον Caesar. Στις αρχές της δεκαετίας του 1900, ο προμηθευτής κυπέλλων μιας χρήσης Dixie Cups έπεισε τους ταξιδιώτες να αποφεύγουν τα δημόσια ποτήρια που βρέθηκαν σε τρένα και καταστήματα μέσω ενός φυλλαδίου που ονομάζεται The Campaigner. Το φυλλάδιο προειδοποιούσε ότι τα δημόσια ποτήρια μπορούσαν να διαδώσουν ασθένειες και δεν αποκάλυπτε ότι το μήνυμα είχε εμπορικό κίνητρο.
Πολλά Ψέματα δεν κάνουν μια Αλήθεια.
Ούτε και οι μισές αλήθειες κάνουν μια αλήθεια, κάνουν όμως μια καλή προπαγάνδα ή διαφήμιση.
Το Astroturf είναι μια διαστροφή κινημάτων, όταν πολιτικά, εταιρικά ή άλλα ειδικά συμφέροντα μεταμφιέζονται και δημοσιεύουν σε νέα blogs, ξεκινούν λογαριασμούς στο Facebook και το Twitter, δημοσιεύουν διαφημίσεις, επιστολές, υποβάλουν σχόλια στο διαδίκτυο και ξεγελούν ότι μιλάει ένα ανεξάρτητο ή λαϊκό κίνημα». Διάβασε μια περίληψη των τακτικών astroturf και φυσικά «follow the money». Παρατήρησε πόσο δημοφιλείς είναι στον πολιτισμό των ανθρώπινων μαϊμούδων.
– Δημιουργία σελίδων Wikipedia, παρακολουθούμενες από εταιρείες. Που κατάντησε από «ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια» κέντρο ελέγχου και προπαγάνδας, ειδικά αυτών που δεν μπορούν να διαβάσουν μια αράδα λέξεις από βιβλία. Να μην ξεχνάς ούτε δευτερόλεπτο, ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΔΙΝΟΥΝ ΔΩΡΕΑΝ κι αν κάτι δεν το έχεις πληρώσει, δεν έχει καμία αξία.
– Δημιουργία έντονης, πληρωμένης και στοχευμένης παρουσίας στα social media, συμπεριλαμβανομένων λογαριασμών σε Facebook και Twitter, που τα χειρίζονται πληρωμένοι επαγγελματίες. Είναι ολοφάνερο -σε εμάς τουλάχιστον- ποια προφίλ είναι Astroturfs αφού είναι ξεκάθαρο ότι υποστηρίζουν συγκεκριμένες ατζέντες που ενοχλούν τους εργοδότες τους.
Πολλές ιστοσελίδες για Astroturfing στην Ελλάδα ξεκίνησαν όταν η μάζα των ανθρώπων άρχισε να βλέπει τι γίνεται και να ψάχνεται, τότε ξεφύτρωσαν από τις τρύπες τους τρωκτικά που ενημέρωναν ότι όλα αυτά είναι hoaxes και με στοιχεία από ομοίους τους στο εξωτερικό διαστρέβλωσαν αυτό το σημαντικό θέμα. Ακολούθησε το χρήμα … κερδισμένη η Ελίτ φυσικά!
Όσους νόμους κι αν επιβάλλουν, πάντοτε αυτοί που δεν ανήκουν στην μάζα έχουν τρόπους να τους ξεπεράσουν, πάντα, στα πλαίσια του … νόμου! Το γνωρίζουν φυσικά κι έχουν αμολήσει λυτούς και δεμένους Astroturfers που μας διασκεδάζουν καθημερινά με τις κοτσάνες τους.
Και για να υπάρχει μια επικάλυψη «ψευδαίσθησης εξωτερικού ελέγχου» δήθεν ερευνούν άσχετα θέματα για ξεκάρφωμα ενώ κύρια πληρώνονται για να κινούνται εναντίον κάθε αρχέγονης, άχρονης, ιατρικής θεραπευτικής. Βάλουν εναντίον των φυσικών ιατρικών, βελονισμού, ομοιοπαθητικής, φρουτοθεραπειών, γιόγκα, ξηρασίας, ολιστικής ιατρικής κλπ ότι δηλαδή έφτασε τον άνθρωπο στο παρόν, πρέπει να υποβιβαστεί γιά να αναδειχθούν οι χρηματοδότες τους, φαρμακοβιομηχανίες και λοιπά εξουσιαστικά κέντρα. Κεδισμένοι; Ποιοί άλλοι … η εξουσία, η ελίτ.
– Κρυφή χρηματοδότηση μη κερδοσκοπικών οργανισμών για να δημιουργήσουν υποστήριξη τρίτων και παρουσία στο διαδίκτυο. Μάλιστα οι ΜΚΟ φτιάχτηκαν γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο (μεταξύ άλλων) και γι’ αυτό χρηματοδοτούνται άφθονα με πόρους από την Ελίτ. Κι εδώ «follow the money» είναι ξεκάθαρο ό,τι αυτοί που ωφελούνται τα μέγιστα είναι οι συστημικοί και οι κυβερνώντες. Ακόμη και πριν «εφευρεθεί» το ιντερνέτ οι άνθρωποι είχαν πάψει να έχουν εμπιστοσύνη στα Μέσα Μαζικοποίησης, έτσι δημιουργήθηκε η ανάγκη δημιουργίας οργανώσεων που φαινομενικά πηγάζουν από τα λαϊκά στρώματα, μοιάζουν να είναι «ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας» ενώ στην πραγματικότητα δημιουργήθηκαν, χρηματοδοτήθηκαν κι ελέγχονται από τα κέντρα ελέγχου του ανθρώπινου ζώου.
Με το ιντερνέτ και την τεράστια διασπορά της πληροφορίας χωρίς φίλτρο κι από ανεξάρτητους ανθρώπους, είναι πλέον παραπάνω από επιτακτικό να υπάρχουν εστίες «κατάρριψης ψευδών ειδήσεων» που να κρατάνε τα μπόσικα. Ένα κομμάτι από αυτές τις εστίες είναι και οι λεγόμενες ΜΚΟ με το λούστρο του «επαναστάτη» που χρησιμοποιούνται σαν το μακρύ χέρι του ΟΗΕ στον αόρατο ιστό έλεγχου που υφαίνει πάνω από τα κεφάλια του πολιτισμένου ανθρώπινου ζώου. Κοντολογίς όπου βλέπεις ΜΚΟ «κράτα μικρό καλάθι» και φυσικά «follow the money»
– Βελτιστοποίηση των μηχανών αναζήτησης σε blog και ιστοσελίδες τρίτων που υποστηρίζουν μια συγκεκριμένη ατζέντα. Δεκάδες παρακμιακοί ιστότοποι παρουσιάζουν μεγάλες επισκεψιμότητες που όμως είναι ψευδείς. Πολλά σεσημασμένα ονόματα της εγχώριας τηλεδημοσιογραφίας που υποδύονται τους ιδιοκτήτες sites έχουν φουσκώσει την ανύπαρκτη στην πραγματικότητα, επισκεψιμότητα τους και υπάρχουν μονάχα για να προωθούν την ατζέντα του εργοδότη τους. Είδαμε το σάιτ γνωστής τηλεπερσόνας, που έσκασε μύτη τσιφ πριν τις εκλογές να εκτοξεύεται σε μόλις μια εβδομάδα από το ξεκίνημα του σε νούμερα δυσθεώρητα που είναι όμως ψεύτικα, για να πατρονάρει γνωστή πολιτική ατζέντα και να κρατάει τον ηλίθιο μονίμως ηλίθιο.
– Εμμισθο trolling διαφόρων επιπέδων, το χρησιμοποιούν για να υποστηρίξουν συγκεκριμένα θέματα. Έχουν στηθεί στο ιντερνέτ άπειρα παραμάγαζα και πάμπολλες εργολαβικές σελίδες στα κοινωνικά δίκτυα, ώστε να πατρονάρουν ως δήθεν ανεξάρτητοι χρήστες τον εντολοδόχο τους. Είναι γνωστός ο πόλεμος για τα «60 λεπτά το tweet» των πολιτικών trolls. Γνωστά accounts, λογαριασμοί που αντιστοιχούν σε δημοφιλείς και υπερδραστήριες περσόνες του διαδικτύου, πολλές φορές με ψευδώνυμα, φαίνεται (δεν ξέρουμε αν είναι πραγματικό) ότι έχουν αποστασιοποιηθεί από το αφεντικό τους. Στο παρελθόν εξαπέλυαν χυδαίες και προσωπικές επιθέσεις, σε όποιον τολμούσε να ασκήσει οποιαδήποτε μορφής λογική πολιτική κριτική.
Η επιθετικότητα και η ανωνυμία, τους είχε κατατάξει σε μία πολυπληθή ομάδα/στρατιά του Διαδικτύου που έχει γίνει γνωστή ως «πολιτικά trolls» με τόνους μελανιού έχουν χυθεί για τη δραστηριότητά τους. Μάλιστα «follow the money» και σου γίνεται ξεκάθαρο ό,τι δεν κάνουν τα “troll – hoax – Fake” καμία εργασία όπως οι ηθικοί άνθρωποι. Πως ζούν; Ποιός τους πληρώνει; Αν βρεις ποιός, είναι ολοφάνερο το γιατί. Δεν είναι δύσκολο να βρεθεί, παρατήρησε που κατευθύνεται το μένος τους. Απολύτως ξεκάθαρα είναι συστημικοί κάτω από οποιαδήποτε χρωματιστή σημαία.
Εν μέσω μίας σύγκρουσης με τους πρώην συντρόφους του αποκάλυψε ότι όχι απλά βρισκόταν σε έμμισθη υπηρεσία, αλλά μάλιστα πληρωνόταν «60 λεπτά το tweet». και πριν σκεφτείς να πεις ότι το ποσό είναι ευτελές, σκέψου ότι ο συγκεκριμένος αγορασμένος, αλλά και πολλές χιλιάδες ακόμα, γράφουν εκατοντάδες tweet καθημερινά, οπότε … κάνε την σούμα. Αυτό μονάχα στην Ελλάδα, πολλαπλασίασε το επί … όσο σου επιτρέπει η φαντασία σου και θα δεις το ποσό να απογειώνεται στα σύννεφα που αρέσκεσαι να συχνάζεις και γι’ αυτό πέφτεις συχνά- πυκνά. Αυτό το χοντροειδές trolling βγήκε στην πιάτσα, αλλά σκέψου ότι σε επίπεδα πιο ανεβασμένα γίνεται με το γάντι και δεν θα το πάρεις χαμπάρι στον αιώνα τον αιώνων, δηλαδή ποτέ.-
– Χρηματοδότηση βιομηχανικής έρευνας που δολίως παρουσιάζεται ως ανεξάρτητη. Η λέξη «ανεξάρτητη» δηλώνει ότι κάποιος ή κάτι δεν έχει εξαρτήσεις κι εν προκειμένω αυτός που η δραστηριότητά του, η συμπεριφορά του κτλ. δεν επηρεάζεται, δεν καθορίζεται ή κατευθύνεται από κάτι άλλο ή από κάποιον άλλον. Ετσι έχει γίνει πολύ αγαπητή λέξη στο ανθρώπινο ζώο που διαβάζει αποτελέσματα ερευνών «ανεξάρτητων» ιδρυμάτων και υποθέτει ότι είναι αληθινές. Είναι πανεύκολο να παρουσιάσουν κάποια έρευνα ή κάποιον επιστήμονα ως ανεξάρτητο που ολοφάνερα ή συγκαλυμμένα να προβάλλει την δική τους ατζέντα, τωρινή ή μελλοντική.
Αυτό κάνουν οι διάσημοι επιστήμονες όπως οι Einstein, Hawkins, που δήθεν διαφωνούν, πάντα κάτω από την ίδια ομπρέλα. Φαντάσου λοιπόν τι γίνεται σε υψηλότερης σημασίας θέματα, όπως η Αθανασία, ο Χρόνος, η Υγεία, ο Χώρος, τα Αστρικά ταξίδια, Παράλληλοι Κόσμοι κλπ. κλπ.Όποια πραγματικά ανεξάρτητα ερευνητικά κέντρα υπάρχουν, ποτέ ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ δεν δημοσιεύονται τα ευρήματα τους σε συστημικά Μέσα Μαζικοποίησης. Ακολούθησε το χρήμα και τα γενικότερα οφέλη των «ανεξάρτητων» ερευνητών και θα καταλάβεις πόσο «ανεξάρτητοι» είναι.
– Χρηματοδότηση εμπειρογνωμόνων που εργάζονται σε άσχετα έργα, ενώ στην πραγματικότητα δημιουργούν πληρωμένους συμβούλους …«follow the money» αγάπη μου.
Την αλήθεια την φτιάχνει κανείς, ακριβώς όπως φτιάχνει και το ψέμα.
Οι AstroTurf τακτικές χρησιμοποιούνται για να δώσουν στα ανθρώπινα ζώα την εντύπωση ότι δήθεν υπάρχει ευρεία υποστήριξη για μια ατζέντα από αυθεντίες, όταν στην πραγματικότητα δεν υπάρχει τίποτε τέτοιο, υπάρχουν μονάχα συμφέροντα και πολύ, πάρα πολύ χρήμα. Σκοπός τους να δυσφημίσουν, να επικρίνουν και να γελοιοποιήσουν όποιους διαφωνούν χρησιμοποιώντας στερεότυπες λέξεις όπως συνωμοσιολόγος, κομπογιαννίτης, τσαρλατάνος, απατεώνας, για να στρέψουν μακριά από την αλήθεια και τα ψέματα αντ’ αυτής να γίνουν αποδεκτά.
Τα πρώτα σημάδια τακτικών AstroTurf περιλαμβάνουν τη χρήση εμπρηστικής γλώσσας που διεγείρει κατώτερα συναισθήματα, ειδικά τα σεξουαλικά, λέξεις όπως μανιακός, τρελός, ψέματα, απάτη, hoaxes, ψεύτικο, fake news, τσαρλατάνοι, συνομωσία, είναι σε συχνή χρήση.
Οι χειριστές του AstroTurf ισχυρίζονται ότι απομυθοποιούν μύθους που όμως δεν υπάρχουν ως μύθοι. Οι άνθρωποι ακούνε ότι κάτι είναι μύθος, ίσως το βρουν και στο Snopes (ιστοσελίδα Astroturfing δήθεν απομυθοποίησης ειδήσεων) κι αμέσως σκέφτονται ότι είναι πολύ έξυπνοι για να το πιστέψουν. Συχνά όμως η ιστορία με τον μύθο είναι η ίδια μύθος … κι εσύ το πίστεψες; Ακολούθησε το χρήμα καλύτερα, είναι ο ολοφάνερος δείκτης AstroTurf κι άφησε την θεώρηση του πόσο έξυπνος ή όχι είσαι!
Πως αντιμετωπίζεις τα AstroTurf, Hoaxes, Trolls, Fake News;
Ενας και μοναδικός τρόπος υπάρχει. ΚΟΒΕΙΣ ΚΑΘΕ ΓΡΑΜΜΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι στα forums, blogs, social media διαγράφεις τα σχόλια τους και τους μπλοκάρεις με συνοπτικές διαδικασίες. Δεν διαβάζεις τα κείμενα τους, δεν τα σχολιάζεις (ούτε βρίζοντας τους) δεν επιτρέπεις σε άλλους να σου μιλάνε γι’ αυτά, εννοείται πως δεν τα αναπαράγεις και δεν τους δίνεις καθόλου μονάδες προσοχής.
Η τροφή τους είναι οι «μονάδες προσοχής» αυτές είναι που τους αναπαράγουν και τους δίνουν υπόσταση, μην τους καθιστάς πραγματικούς. Αυτό τους σκοτώνει. Πραγματικός είναι αυτός που τραβάει μονάδες προσοχής, όποιος τραβάει τις περισσότερες κυβερνάει τους υπόλοιπους. Γι’ αυτό η Βασίλισσα μένει σε παλάτι και μαζεύει χρήματα, ενώ ο μαζάνθρωπος σε κουτόσπιτα που τα χρυσοπληρώνει. Το χρήμα πηγαίνει όπου υπάρχουν πολλές μονάδες προσοχής. Τα παλάτια και τις εκκλησίες, τα χρηματιστήρια και τα καζίνο, φτιάχνονται με συγκεκριμένο τρόπο για να τραβάνε πολλές μονάδες προσοχής κι άρα ύπαρξη, πραγματικότητα, γίνονται αληθινά κι όσο πιο αληθινό γίνεται τόσο περισσότερο χρήμα προσελκύει. Κόψε τους επομένως την φόρα, αφαιρώντας τους την όποια υπόσταση και μην τους κάνεις να υπάρχουν. Ταυτόχρονα συνέχισε με μεγαλύτερο σθένος κι ορμή την εργασία σου, αφού αυτή μονάχα έχει αληθινή υπόσταση και σημασία.
Ποιος λέει αλήθεια και ποιός ψέματα; Ποιά αλήθεια έχει αξία; Τίνος την Αλήθεια να πιστεύεις;
Πως μπορεί να ξεχωρίσει η αλήθεια από το ψέμα; Δεν υπάρχει τρόπος στα λόγια, πρώτον γιατί αλήθεια για σένα μπορεί να είναι κάτι που για κάποιον άλλον είναι ψέμα και τούμπαλιν. Υπάρχουν έρευνες επιστημόνων που λένε ότι η τάδε ουσία θεραπεύει εκείνο και υπάρχουν επιστήμονες που δεν συμφωνούν μαζί τους και λένε τα απολύτως αντίθετα. Υπάρχουν οι λάτρεις της Κβαντικής φυσικής και υπάρχουν κι αυτοί που είναι εντελώς αντίθετοι -αμφότεροι με επιστημονικές δημοσιεύσεις.
Ο Antonio Gramsci (1891- 1937) Ιταλός φιλόσοφος, συγγραφέας, πολιτικός και επιστήμονας, ήταν ξεκάθαρος ότι το κράτος δεν χαρακτηρίζεται μόνο από τη βία και την καταστολή, αλλά η σχέση του με την κοινωνία βασίζεται στο σχηματισμό και τη διάχυση πολιτιστικών, ιδεολογικών, διανοητικών και ηθικών συστημάτων αξιών και πεποιθήσεων. Κυρίαρχη είναι η έννοια της «ηγεμονίας».
Η αστική ηγεμονία αντιπροσωπεύει τον πολιτικό και οικονομικό έλεγχο, αλλά και την ικανότητα της κυρίαρχης τάξης να προβάλει τη δική της κοσμοθεωρία ως «λογική» και «φυσική» σε όσους είναι υποτελείς, οδηγώντας τους έτσι σε μια ενεργό ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ. Η ηγεμονική κοσμοθεωρία διαχέεται στην «κοινή λογική» στον «κοινό νου». Η ηγεμονία είναι επομένως συνάρτηση όχι τόσο των μηχανισμών καταστολής που διαθέτει το κράτος, όσο των μηχανισμών της ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ.
Φροντίζουν λοιπόν να ΣΥΜΦΩΝΕΙΣ με αυτά που αποκαλούν σκάνδαλα, face news, hoax και λοιπές νεοεποχίτικες μαλακίες που χρησιμοποιούν έντεχνα για να μένεις υπάκουος στο μαντρί τους.
*Να προσέχεις όταν συμφέροντα επιτίθενται σε ένα θέμα κάνοντάς το αμφιλεγόμενο ή επιτίθεται σε ανθρώπους, προσωπικότητες και οργανισμούς που περιβάλλουν το θέμα παρά το φέρνουν στην επιφάνεια, αυτό είναι AstroTurf. Και πάνω απ’ όλα, το AstroTurf τείνει να αποθέτει όλο τον δημόσιο σκεπτικισμό του για αυτούς που εκθέτουν τις αδικίες παρά για αυτούς που κάνουν τις αδικίες. Με άλλα λόγια αντί να αμφισβητούν την εξουσία, αμφισβητούν αυτούς που αμφισβητούν την εξουσία!
*Αυτός που αμφισβητεί το σύστημα είναι ο αληθινός κι όχι αυτός που το υποστηρίζει.
*Αυτός που δεν επιδιώκει να σε πείσει για την δική του αλήθεια νοιάζεται αληθινά κι όχι αυτός που σου επιβάλλει την αλήθεια του.
*Αυτός που σου δείχνει τον τρόπο να φτιάξεις την δική σου αλήθεια είναι αληθινός.
Αξία έχει η Αλήθεια που παράγει φιλοεπιβιωτικά ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ.
Αν στις θεωρίες τα αποτελέσματα δεν είναι ορατά, γιατί είναι θεωρίες επί θεωριών, στα αξιώματα είναι ολοφάνερα.
…κι επιτέλους σταμάτα να πιστεύεις τον κάθε μαλάκα κι άρχισε να ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ από μονος σου!
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου