Το ΧΒ-70 Valkyrie, ήταν ένα γιγάντιο στρατηγικό υπερηχητικό πυρηνικό βομβαρδιστικό αεροπλάνο που ποτέ δεν μπήκε σε υπηρεσία.
Δεν θα ήταν υπερβολή αν υποστηρίζαμε ότι το πειραματικό βομβαρδιστικό XB-70 Valkyrie της North American Aviation (ο «χαμένος κρίκος» μεταξύ του B-52 και του B-1) αντιπροσωπεύει το απόγειο της εξέλιξης του αεριωθούμενου.
O κορυφαίος ιστορικός του χώρου, Bill Gunston, έχει γράψει μεταξύ άλλων τις εξής φράσεις για τη «Βαλκυρία» του W.Spivack: «Δεν έμοιαζε με κανένα άλλο αεροσκάφος προηγούμενο ή μεταγενέστερο. Για πρώτη φορά από την εποχή του Flyer των αδελφών Ράιτ ήταν ταυτόχρονα το βαρύτερο, ισχυρότερο (σε ώση), ακριβότερο και ταχύτερο αεροσκάφος του κόσμου (με εξαίρεση το αεροεκτοξευόμενο X-15).
Για λίγο έχανε τον τίτλο του μακρύτερου και εκείνου με τη μεγαλύτερη εμβέλεια. Ο σχεδιασμός του hardware αποτέλεσε το μεγαλύτερο μηχανολογικό άθλο στην Ιστορία της Αεροπορίας, ενώ ήταν το μεγαλύτερο πακέτο νέων υλικών και νέας τεχνολογίας στην αεροπορική Ιστορία, και ήταν από κάθε άποψη το κορυφαίο αεροπλάνο που είχε κατασκευαστεί μέχρι τότε.
Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι πρόκειται περί τεχνολογικού θαύματος μοναδικού στα παγκόσμια χρονικά των πτήσεων.
Τροφοδοτούταν από έξι κινητήρες, και μπορούσε να πετάξει στα 70.000 πόδια με Mach 3+, το οποίο ξεπερνούσε πολύ τα Σοβιετικά μαχητικά αεροσκάφη εκείνη τη χρονική περίοδο. Υπήρχαν μόνο δύο πρωτότυπα, λόγο του ότι ποτέ δεν μπήκε σε γραμμή παραγωγής.
Υπάρχει μόνο ένα από αυτά τα πρωτότυπα στο Εθνικό Μουσείο της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, στο Ντέιτον του Οχάιο. Το άλλο καταστράφηκε σε μια σύγκρουση στον αέρα κατά τη διάρκεια μιας πτήσης στις 8 Ιουνίου του 1966.
Εδώ είναι δύο φωτογραφίες που τραβήχτηκαν λίγο πριν από το ατύχημα:
Η παρακάτω φωτογραφία λήφθηκε αμέσως μετά τη σύγκρουση. Η μπάλα φωτιάς είναι από το F-104 με την πορτοκαλί ουρά να αγγίζει τη δεξιά πτέρυγα του Valkyrie πριν το κτύπημα, και να καταστρέφει το κάθετο σταθερό του ΧΒ-70, και μέρος της αριστερής πτέρυγας του.
Δεν θα ήταν υπερβολή αν υποστηρίζαμε ότι το πειραματικό βομβαρδιστικό XB-70 Valkyrie της North American Aviation (ο «χαμένος κρίκος» μεταξύ του B-52 και του B-1) αντιπροσωπεύει το απόγειο της εξέλιξης του αεριωθούμενου.
O κορυφαίος ιστορικός του χώρου, Bill Gunston, έχει γράψει μεταξύ άλλων τις εξής φράσεις για τη «Βαλκυρία» του W.Spivack: «Δεν έμοιαζε με κανένα άλλο αεροσκάφος προηγούμενο ή μεταγενέστερο. Για πρώτη φορά από την εποχή του Flyer των αδελφών Ράιτ ήταν ταυτόχρονα το βαρύτερο, ισχυρότερο (σε ώση), ακριβότερο και ταχύτερο αεροσκάφος του κόσμου (με εξαίρεση το αεροεκτοξευόμενο X-15).
Για λίγο έχανε τον τίτλο του μακρύτερου και εκείνου με τη μεγαλύτερη εμβέλεια. Ο σχεδιασμός του hardware αποτέλεσε το μεγαλύτερο μηχανολογικό άθλο στην Ιστορία της Αεροπορίας, ενώ ήταν το μεγαλύτερο πακέτο νέων υλικών και νέας τεχνολογίας στην αεροπορική Ιστορία, και ήταν από κάθε άποψη το κορυφαίο αεροπλάνο που είχε κατασκευαστεί μέχρι τότε.
Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι πρόκειται περί τεχνολογικού θαύματος μοναδικού στα παγκόσμια χρονικά των πτήσεων.
Τροφοδοτούταν από έξι κινητήρες, και μπορούσε να πετάξει στα 70.000 πόδια με Mach 3+, το οποίο ξεπερνούσε πολύ τα Σοβιετικά μαχητικά αεροσκάφη εκείνη τη χρονική περίοδο. Υπήρχαν μόνο δύο πρωτότυπα, λόγο του ότι ποτέ δεν μπήκε σε γραμμή παραγωγής.
Υπάρχει μόνο ένα από αυτά τα πρωτότυπα στο Εθνικό Μουσείο της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, στο Ντέιτον του Οχάιο. Το άλλο καταστράφηκε σε μια σύγκρουση στον αέρα κατά τη διάρκεια μιας πτήσης στις 8 Ιουνίου του 1966.
Εδώ είναι δύο φωτογραφίες που τραβήχτηκαν λίγο πριν από το ατύχημα:
Η παρακάτω φωτογραφία λήφθηκε αμέσως μετά τη σύγκρουση. Η μπάλα φωτιάς είναι από το F-104 με την πορτοκαλί ουρά να αγγίζει τη δεξιά πτέρυγα του Valkyrie πριν το κτύπημα, και να καταστρέφει το κάθετο σταθερό του ΧΒ-70, και μέρος της αριστερής πτέρυγας του.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου