“Κρισναμούρτι: Το πιο δύσκολο πράγμα στη ζωή είναι να μην είσαι δεμένος με καμιά ιδέα• το δέσιμο με την ιδέα το ονομάζουν «συνέπεια». Aν έχεις ιδανικό, ας πούμε, τη «μη βία», πρέπει να προσπαθείς να είσαι συνεπής μ’ αυτό το ιδανικό. Τώρα; εκείνος που κάνει την ερώτηση στην πραγματικότητα θέλει να πει: «Τώρα μας λέτε να σκεφτόμαστε μόνοι μας, πράγμα που είναι διαφορετικό από εκείνο που λέγατε όταν ήσαστε μικρός. Γιατί δεν είστε συνεπής;»
Τι σημαίνει να είσαι συνεπής; Αυτό είναι πραγματικά ένα πολύ σημαντικό σημείο.
Να είσαι συνεπής σημαίνει ότι έχεις ένα νου ο οποίος ακολουθεί αμετάβλητα ένα ειδικό μοντέλο σκέψης — που σημαίνει ότι δεν κάνεις αντιφατικά πράγματα, ετούτο σήμερα και το αντίθετο αύριο. Προσπαθούμε να βρούμε τι είναι ένας συνεπής νους.
Ο νους που λέει: «έχω πάρει όρκο να είμαι το τάδε και θα είμαι αυτό μέχρι το τέλος της ζωής μου», ονομάζεται συνεπής, αλλά στην πραγματικότητα είναι ένας πάρα πολύ κουτός νους επειδή κάποτε έβγαλε ένα συμπέρασμα κι από τότε ζει σύμφωνα μ’ αυτό το συμπέρασμα! Είναι σαν ένας άνθρωπος να χτίζει έναν τοίχο γύρω του και ν’ αφήνει τη ζωή να τον προσπερνάει.
Είναι ένα πολύπλοκο πρόβλημα• ίσως μοιάζει να το υπεραπλουστεύω, αλλά δεν νομίζω. Όταν ο νους απλώς είναι συνεπής γίνεται μηχανικός και χάνει τη ζωντάνια, τη λάμψη, την ομορφιά τής ελεύθερης κίνησης. Είναι σαν να λειτουργεί μέσα στα πλαίσια ενός μοντέλου…”
Τι σημαίνει να είσαι συνεπής; Αυτό είναι πραγματικά ένα πολύ σημαντικό σημείο.
Να είσαι συνεπής σημαίνει ότι έχεις ένα νου ο οποίος ακολουθεί αμετάβλητα ένα ειδικό μοντέλο σκέψης — που σημαίνει ότι δεν κάνεις αντιφατικά πράγματα, ετούτο σήμερα και το αντίθετο αύριο. Προσπαθούμε να βρούμε τι είναι ένας συνεπής νους.
Ο νους που λέει: «έχω πάρει όρκο να είμαι το τάδε και θα είμαι αυτό μέχρι το τέλος της ζωής μου», ονομάζεται συνεπής, αλλά στην πραγματικότητα είναι ένας πάρα πολύ κουτός νους επειδή κάποτε έβγαλε ένα συμπέρασμα κι από τότε ζει σύμφωνα μ’ αυτό το συμπέρασμα! Είναι σαν ένας άνθρωπος να χτίζει έναν τοίχο γύρω του και ν’ αφήνει τη ζωή να τον προσπερνάει.
Είναι ένα πολύπλοκο πρόβλημα• ίσως μοιάζει να το υπεραπλουστεύω, αλλά δεν νομίζω. Όταν ο νους απλώς είναι συνεπής γίνεται μηχανικός και χάνει τη ζωντάνια, τη λάμψη, την ομορφιά τής ελεύθερης κίνησης. Είναι σαν να λειτουργεί μέσα στα πλαίσια ενός μοντέλου…”
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου