Διότι όποιο παιδάκι αλείψουν οι ιερείς μ’ αυτό, μετά την βάφτιση, γίνεται ένας καλός άνθρωπος, ο οποίος ποτέ δεν κάνει κακές πράξεις. Δεν κλέβει, ας πούμε, ποτέ ούτε και γίνεται φιλοχρήματος, όπως οι Δεσποτάδες, οι Αρχιμανδρίτες, το παπαδαριό και οι καλόγεροι. Ακούσατε ποτέ εσείς κάποιον από τους παραπάνω να κλέψει ή να είναι φιλοχρήματος; Ποτέ. Μη γένοιτο.
Αλλά τι είναι το Άγιο Μύρο; Που οφείλονται οι αγιαστικές του χάρες; Το γνωρίζετε; Δεν το γνωρίζετε. Ώρα λοιπόν να το μάθετε. Οφείλονται στα συστατικά του και στον τρόπο παρασκευής του. Αμέ. Απόδειξη: όλα τα στοιχεία από το ευσεβέστατο μπλοκ http://fdathanasiou.wordpress.com του Πρωτοπρεσβυτέρου Δημητρίου Αθανασίου, Εκπαιδευτικού-Χημικού. Και Πρωτοπρεσβύτερος ο παππούλης και Χημικός! Ο κατάλληλος άνθρωπος, που λέτε, για το θέμα μας. Στον ουρανό τον ψάχναμε, στην γη τον βρήκαμε!Τα υλικά τουρκικής κυρίως κουλτούρας είναι:
Ελαιον καθαρόν …………………………………………………………………………. οκ. 700
Οίνος στίφων μέλας …………………………………………………………………… οκ. 200
Ανθόνερον αρίστης ποιότητας ……………………………………………………….. λιτ. 32
Ροδόσταμον αρίστης ποιότητας ……………………………………………………….. λιτ. 40
Μαστίχη καθαρή ………………………………………………………………………… λιτ. 20
Μετζουβί ή κόμμι ευώδες …………………………………………………………………. λιτ. 20
Αμωμον (γενί παχάρ) …………………………………………………………………….. λιτ. 6
Ξυλαλόη μαβέρτη ………………………………………………………………………… λιτ. 4
Πέπερι μακρόν (δαρί φιλφίλ) ………………………………………………………… λιτ. 4 1/2
Κάρυα αρωματικά (τζεβίζ πεβά ή χιντιστάν) …………………………………. λιτ. 6
Φύλλος ινδικός (σαδέτζ χιντί ή χιντ γιαπραγί) …………………………… λιτ.1 1/2
Ξυλοκασία ήτοι αγγέλικα Βοεμίας (σελιχί καπουγιού ή αντζελίκ κιοκιού ή μελέκ κιοκιού)….. λιτ. 4
Στύραξ υγρά (μεχέ σελέ ή καρά κισενλούκ γιαγί) ……………………. λιτ. 4
Σμύρνα καθαρά (μουρού σαφί) ………………………………………………………….. λιτ. 12
Πέπερις (καρά μπιμπέρ ή φουλφούλι ασβέστι) ……………………………. λιτ. 10
Εχινάνθη (ιχτίρι μεκάι ή κιαπέ σαμανί) …………………………………….. λιτ. 4
Ξυλοβάλσαμον ………………………………………………………………………… λιτ. 1 1/2
Ακορος ή κάλαμος ευώδης (αζάκ εγιρί ή βετζ) …………………………………. λιτ. 6
Ιρις φλωρεντινή (ιρισά ή μενεξέ κιοκιού) …………………………………….. λιτ. 12
Βάκχαρις ή αντ’ αυτής εμπερατόρια (σαφρέντ παχαρί ή κρατ κιοκιού) …. λιτ. 6
Αριστολοχία βέρα (τζεραβέντι ταβίλ) ……………………………………… λιτ. 1 1/2
Καρποβάλσαμον ή κουβέβι (χάμπουλ παλασάν ή ή κεπαπέ) ……………….. λιτ. 4
Κύπερις (τοπαλάκ κιοκιού ή σαδ) ………………………………………………………… λιτ. 6
Μυρισινόκοκκα (μερσίν τοχουμού) ………………………………………………………. λιτ. 2
Νάρδος κελτική (σουμπούλι φρεγκί ή σουμπούλι ρουμί) ………………….. λιτ. 4
Κασσία μέλαινα ή αντ’ αυτής κασκαρίλια όπερ εστί φλοιός αμπάρεως
(καρεμφίλ καπουγιού ή άμπερκα πουγιού) … λιτ. 4
Βάλανος μυριψική (χάμπουλ μπαν).………………………………. λιτ. 1 1/2
Καρδάψωμον μικρόν (κακουλέγι σαγίρ) ……………………………………….. λιτ. 6
Κρυόφυλλα (καρεμφίλ) ………………………………………………………………….. λιτ. 12
Κινάμωμον (ταρτζίν) ………………………………………………………………………. λιτ. 12
Ασσαρον βέρον (εσαρούν) ……………………………………………………………….. λιτ. 6
Μάκερος Ολλάνδας (μπεσπάσεγι χιντί) ………………………………………………… . λιτ. 4
Τερέβινθος βενετική (τιρεμεντίνη βενεδίκ) ………………………………….. λιτ. 14
Ρετσίνη λευκή καθαρά (τσαμ σακίζ εμπιάζ) ………………………………….. λιτ. 28
Μυροβάλανον καθαρόν (χελιλέγι χιντί) ………………………………………………… λιτ. 4
Σάμψυχος ή μαντζουράνα (μερτζαντζού) ………………………………………………. λιτ. 4
Λάδανος καθαρά (λαδένι κιριντί) ………………………………………………………… λιτ. 20
Στάχυς νάρδου ινδικού (σουμπούλι χιντί) ………………………………………………. λιτ. 4
Λίβανος λευκός (κισινλούκ εμπιάζ) ……………………………………………………… λιτ. 20
Ζιγγίβερις λευκή (τζεντζεπίλ εμπιάζ) …………………………………………. λιτ. 12
Ζαρνάβας (ζουρουμπάτ) ………………………………………………………………….. λιτ. 5
Τύλλις (χαλαμπέ τοπόι τοχουμού) ……………………………………………………… λιτ. 4
Ελένιον (ατζί κιοκιού) …………………………………………………………………….. λιτ. 4
Ύλη μετά την έψησιν των ανωτέρω τω Μύρω εγχεομένη.
Ελαιον κινναμώμου σειλάνικον (ταρτζίν γιαγί) ……………………………… λιτ. 1 1/2
Ελαιον καρυοφύλλων ………………………………………………………………….. λιτ. 1 1/2
Μοσχοκαρυδέλαιον Ολλάνδας πηκτόν (χιντιστάν τζεβισί γιαγί) ……… λιτ. 3
Βάλσαμον Μέκκας ήτοι βαλσαμέλαιον (κιαμπέ πελεσανί ή πελεσέγκ γιαγί)...λιτ. 14
Ροδέλαιον ή έλαιον τριανταφύλλου (γκιουλ αγατζί γιαγί) ………… δρμ. 200
Έλαιον μάκερις (πεσπασέι χιντί γιαγί) ……………………………….. δρμ. 20
Έλαιον κίτρου …………………………………………………………………………… δραμ. 70
Έλαιον καρποβαλσάμου ……………………………………………………………….. δραμ. 35
Έλαιον σαμψύχου ……………………………………………………………………… δραμ. 35
Έλαιον δάφνης …………………………………………………………………………. δραμ. 70
Έλαιον δενδρολιβάνου ………………………………………………………………… δραμ. 35
Έλαιον νάρδου ή λεβάντας ……………………………………………………………… δραμ. 35
Μόσχος ινδικός (μίσκι χιντί ) ……………………………………………………………. δραμ. 40
Αμπαρι (αμπέρ εμπιάζ) ………………………………………………………………… δραμ. 65
Ένα σωρό παράδες χρειάζονται για να παρασκευαστεί το Άγιο Μύρο. Αλλά δεν υπάρχει θέμα χρημάτων. Τόσοι και τόσοι Δεποτάδες, Αρχιμανδρίτες, παπάδες και καλόγεροι δουλεύουν και ιδροκοπάνε καθημερινά στα χωράφια και στα εργοστάσια της Εκκλησίας. Κάτι περισσεύει από τον κόπο τους και για την Παρασκευή του Αγίου Μύρου.
Η συνταγή είναι εβραϊκή του Μωυσή.
Η συνταγή είναι εβραϊκή του Μωυσή.
Η παρασκευή (έψηση) του Αγίου Μύρου βασίζεται στην περιγραφή του Μωυσή στο Βιβλίο της Εξόδου (Έξοδος λ΄22-25)
Καὶ ἐλάλησε Κύριος πρὸς Μωυσῆν λέγων· 18 ποίησον λουτῆρα χαλκοῦν καὶ βάσιν αὐτῷ χαλκῆν, ὥστε νίπτεσθαι· καὶ θήσεις αὐτὸν ἀνὰ μέσον τῆς σκηνῆς τοῦ μαρτυρίου καὶ ἀνὰ μέσον τοῦ θυσιαστηρίου καὶ ἐκχεεῖς εἰς αὐτὸν ὕδωρ, 19 καὶ νίψεται Ἀαρὼν καὶ οἱ υἱοὶ αὐτοῦ ἐξ αὐτοῦ τὰς χεῖρας καὶ τοὺς πόδας ὕδατι. 20 ὅταν εἰσπορεύωνται εἰς τὴν σκηνὴν τοῦ μαρτυρίου, νίψονται ὕδατι καὶ οὐ μὴ ἀποθάνωσιν· ἢ ὅταν προσπορεύωνται πρὸς τὸ θυσιαστήριον λειτουργεῖν καὶ ἀναφέρειν τὰ ὁλοκαυτώματα Κυρίῳ, 21 νίψονται τὰς χεῖρας καὶ τοὺς πόδας ὕδατι· ὅταν εἰσπορεύωνται εἰς τὴν σκηνὴν τοῦ μαρτυρίου, νίψονται ὕδατι, ἵνα μὴ ἀποθάνωσι· καὶ ἔσται αὐτοῖς νόμιμον αἰώνιον, αὐτῷ καὶ ταῖς γενεαῖς αὐτοῦ μετ᾿ αὐτόν. 22 καὶ ἐλάλησε Κύριος πρὸς Μωυσῆν λέγων· 23 καὶ σὺ λάβε ἡδύσματα, τὸ ἄνθος σμύρνης ἐκλεκτῆς πεντακοσίους σίκλους καὶ κινναμώμου εὐώδους τὸ ἥμισυ τούτου διακοσίους πεντήκοντα καὶ καλάμου εὐώδους διακοσίους πεντήκοντα 24 καὶ ἴρεως πεντακοσίους σίκλους τοῦ ἁγίου καὶ ἔλαιον ἐξ ἐλαιῶν εἲν 25 καὶ ποιήσεις αὐτὸ ἔλαιον χρῖσμα ἅγιον, μύρον μυρεψικὸν τέχνῃ μυρεψοῦ· ἔλαιον χρῖσμα ἅγιον ἔσται. 26καὶ χρίσεις ἐξ αὐτοῦ τὴν σκηνὴν τοῦ μαρτυρίου καὶ τὴν κιβωτὸν τῆς σκηνῆς τοῦ μαρτυρίου 27 καὶ πάντα τὰ σκεύη αὐτῆς καὶ τὴν λυχνίαν καὶ πάντα τὰ σκεύη αὐτῆς καὶ τὸ θυσιαστήριον τοῦ θυμιάματος 28 καὶ τὸ θυσιαστήριον τῶν ὁλοκαυτωμάτων καὶ πάντα αὐτοῦ τὰ σκεύη καὶ τὴν τράπεζαν καὶ πάντα τὰ σκεύη αὐτῆς καὶ τὸν λουτῆρα καὶ τὴν βάσιν αὐτοῦ 29 καὶ ἁγιάσεις αὐτά, καὶ ἔσται ἅγια τῶν ἁγίων· πᾶς ὁ ἁπτόμενος αὐτῶν ἁγιασθήσεται. 30 καὶ Ἀαρὼν καὶ τοὺς υἱοὺς αὐτοῦ χρίσεις καὶ ἁγιάσεις αὐτοὺς ἱερατεύειν μοι. 31 καὶ τοῖς υἱοῖς Ἰσραὴλ λαλήσεις λέγων· ἔλαιον ἄλειμμα χρίσεως ἅγιον ἔσται τοῦτο ὑμῖν εἰς τὰς γενεὰς ὑμῶν. 32 ἐπὶ σάρκα ἀνθρώπου οὐ χρισθήσεται, καὶ κατὰ τὴν σύνθεσιν ταύτην οὐ ποιήσετε ὑμῖν ἑαυτοῖς ὡσαύτως· ἅγιόν ἐστι καὶ ἁγίασμα ἔσται ὑμῖν. 33 ὃς ἂν ποιήσῃ ὡσαύτως, καὶ ὃς ἂν δῷ ἀπ᾿ αὐτοῦ ἀλλογενεῖ, ἐξολοθρευθήσεται ἐκ τοῦ λαοῦ αὐτοῦ.34 καὶ εἶπε Κύριος πρὸς Μωυσῆν· λάβε σεαυτῷ ἡδύσματα, στακτήν, ὄνυχα, χαλβάνην ἡδυσμοῦ καὶ λίβανον διαφανῆ, ἴσον ἴσῳ ἔσται· 35 καὶ ποιήσουσιν ἐν αὐτῷ θυμίαμα, μυρεψικὸν ἔργον μυρεψοῦ, μεμιγμένον, καθαρόν, ἔργον ἅγιον. 36 καὶ συγκόψεις ἐκ τούτων λεπτὸν καὶ θήσεις ἀπέναντι τῶν μαρτυρίων ἐν τῇ σκηνῇ τοῦ μαρτυρίου, ὅθεν γνωσθήσομαί σοι ἐκεῖθεν· ἅγιον τῶν ἁγίων ἔσται ὑμῖν. 37 θυμίαμα κατὰ τὴν σύνθεσιν ταύτην οὐ ποιήσετε ὑμῖν ἑαυτοῖς· ἁγίασμα ἔσται ὑμῖν Κυρίῳ· 38 ὃς ἂν ποιήσῃ ὡσαύτως ὥστε ὀσφραίνεσθαι ἐν αὐτῷ, ἀπολεῖται ἐκ τοῦ λαοῦ αὐτοῦ.
ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΑΝ ΤΟ ΜΥΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΩΝ ΠΛΗΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΝΑΟΥΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ , ΩΣ ΘΥΜΙΑΜΑ, ΣΤΙΣ ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΚΛΗΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ. Ο ΔΙΑΣΗΜΟΣ ΙΑΤΡΟΣ ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ ΣΥΝΙΣΤΟΥΣΕ ΤΟ ΜΥΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΠΗΤΑ ΤΟΥ ΣΤΟΜΑΤΟΣ, ΕΝΩ ΤΟ ΘΕΩΡΟΥΣΕ ΚΑΛΟ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑ. ΕΠΙΣΗΣ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΑΙΓΥΠΤΙΟΙ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΑΝ ΣΑΝ ΣΥΣΤΑΤΙΚΟ ΤΩΝ ΑΡΩΜΑΤΙΚΩΝ ΣΚΕΥΑΣΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΟΡΙΖΟΝΤΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΜΟΥΜΙΩΝ ΚΑΙ ΩΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΛΗΓΕΣ. ΟΙ ΑΙΓΥΠΤΙΟΙ ΕΠΙΣΗΣ , ΕΚΑΙΓΑΝ ΜΥΡΟ ΚΑΘΕ ΜΕΣΗΜΕΡΙ, ΣΤΙΣ ΤΕΛΕΤΕΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ. ΣΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ ΑΝΑΚΑΛΥΦΘΗΚΕ ΕΝΑΣ ΠΑΠΥΡΟΣ ΠΟΥ ΧΡΟΝΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΣΤΟ 1550 Π.Χ. ΣΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ 700 ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ (ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ) ΠΟΥ ΘΕΡΑΠΕΥΟΝΤΑΝ ΜΕ ΜΥΡΟ. ΑΡΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΠΟΙΟΝ ΕΚΛΕΨΕ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΓΗ Ο ΓΙΑΧΒΕ ΠΟΥ ΕΔΩΣΕ ΣΤΟΝ ΜΩΥΣΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφή