Πως ερμηνεύονται οι τοποθεσίες στις οποίες εμφανίζονται περιπτώσεις Στοιχειώματος και πως αντιλαμβάνεται η κοινότητα την αύρα που τα μέρη αυτά απορρέουν; Συνδέονται οι υπερβατικές λειτουργίες του υποσυνείδητου Νου αλλά και της Συνειδητότητας με την ύπαρξη Πνευμάτων; Ίσως η απάντηση να βρίσκεται μέσα σε κάποιο Στοιχειωμένο Όνειρο, στην έρευνα της Ανθρώπινης Υπερσυνειδητικής δραστηριότητας, στην εξάσκηση των Φωτεινών ονείρων αλλά και των Σαμανικών πρακτικών που χρησιμοποιούνται ευρέως ακόμα και στο σύγχρονο αστικό περιβάλλον.
Οι Εξελίξεις για το ζήτημα της έρευνας της Συνειδητότητας και την «Γήινων Μυστηρίων» οδήγησε στο «Project Interface”, την τελευταία φάση του “Dragon Project” που εδραιώθηκε την δεκαετία του 1970 και ερευνούσε τις επίγειες ενέργειες σε αρχαία μνημεία και τοποθεσίες. Αυτή η νέα φάση επικεντρώθηκε σε εθελοντές που κοιμήθηκαν και ονειρεύτηκαν σε επιλεγμένες αρχαίες τοποθεσίες για να διαπιστωθεί αν θα εμφανιστούν κάποια διαπροσωπικά και συγκεκριμένα σε σχέση με τον χώρο μοτίβα τα οποία ίσως θα μπορούσαν να αποκαλύψουν περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με τις πληροφορίες.
Εδώ εμφανίζεται ένα ενδιαφέρον σημείο: Προσδιορίζοντας και μόνο ορισμένες περιοχές ώς «ιερές τοποθεσίες» αυτό που συμβαίνει στο υποσυνείδητο του ανθρώπου είναι το γεγονός πως καταγράφει τις υπόλοιπες περιοχές ως μη ιερές, αφαιρώντας το πνευματικό από την Γη που διαθέτουμε στην κατοχή μας αλλά και την ζωή εν γένει. Το τι είναι αυτό που κάνει μερικές περιοχές «ιερότερες» από άλλες δεν είναι η κύρια ανησυχία σε αυτό το σημείο. Υπάρχει μία ισχυρή πιθανότητα όμως ή έρευνα του Paul Devereux να υποδεικνύει σοβαρούς συσχετισμούς μεταξύ πέτρινων κύκλων και γεωλογικών ρηγμάτων σε σχέση με αυτή την ιερότητα και την ύπαρξη στοιχειωμάτων στην τοποθεσία. Ο Δρ Michael Persinger έχει κάνει εξαιρετική δουλειά επίσης συνδέοντας τον Γεωμαγνητισμό, τις εναλλακτικές μορφές Συνειδητότητας και τα «Ανώμαλα Φαινόμενα», και ίσως δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε την επιρροή των ανθρωπίνως κατασκευασμένων ηλεκτρομαγνητικών πεδίων στο Ανθρώπινο μυαλό.
Το Στοιχειωμένο Όνειρο
Αν η αναζήτηση του Project Interface αποκαλύπτει τα μυστικά των ιερών τοποθεσιών, θα μπορούσε αυτή η έρευνα να ισχύσει και στην έρευνα των Στοιχειωμένων σπιτιών; Ένας από τους πλέον υποανάπτυκτους τομείς της Παραψυχολογικής Έρευνας είναι η αλληλεπίδραση της Ανθρώπινης Συνειδητότητας στα Στοιχειωμένα Σπίτια ή στοιχειωμένες τοποθεσίες. Γράφοντας επί του θέματος το 1920 ο Jung κατέγραψε μία σχετική παρατήρηση: «Μία από τις σημαντικότερες πηγές της Πρωτογενούς πίστης στα πνεύματα είναι τα όνειρα» (Jung 1982).
Η παραπάνω ερώτηση απορρέει από μία περίπτωση Στοιχειώματος στην οποία μία απο τους μάρτυρες είχε φωτεινά όνειρα, όνειρα που μονάχα έβλεπε στο σπίτι και ποτέ όταν έλειπε. Σε αυτό το όνειρο η ονειρευτής «ξυπνά» από ένα χτύπημα στην εξώπορτα. Ανοίγει την πόρτα και αντικρύζει τον προσφάτως πεθαμένο αδελφό της ο οποίος είχε σκοτωθεί σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα. Της λέει πως κάποιος τον πήρε μετά το δυστύχημα, τον τοποθέτησε στην κορυφή ενός ψηλού δέντρου όπου και τον επούλωσε, και της αναφέρει πως ήρθε να της δώσει ένα μήνυμα. Μία παράξενη πτυχή σε αυτό το ήδη παράξενο όνειρο είναι το γεγονός πως ο νεκρός αδελφός δεν έχει πλέον Σκελετική Δομή. Το όνειρο τελειώνει όταν ανοίγει τα μάτια του αποκαλύπτοντας το σκοτάδι που βρίσκονται μέσα τους, κάτι που κάνει την ονειρευτή να ξυπνήσει μέσα στα ουρλιαχτά.
Αν κοιτάξουμε πίσω από τις προφανείς προσωπικές και συναισθηματικές πτυχές του εν λόγω ονείρου θα διαπιστώσουμε ίσως κάποιες λεπτομέρειες με ισχυρά Σαμανικά Στοιχεία. Το ανέβασμα στην κορυφή του Δέντρου, η επούλωση, οι υπερφυσικές ιδιότητες (απώλεια Σκελετικής Δομής), και το μήνυμα προς τους ζωντανούς είναι όλα στοιχεία που βρίσκονται ενεργά στις Σαμανικές πρακτικές. Όμως εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα όνειρο, και αυτές οι προφανείς λεπτομέρειες παραβλέπονται από τους Ψυχικούς Ερευνητές, παραβλέποντας στοιχεία που ίσως ανοίξουν το κουτί της Πανδώρας με τις απαντήσεις στα ζητήματα του Στοιχειώματος.
Ο Carl Jung είχε παρόμοιες σκέψεις σχετικά με το ζήτημα : « Οι πρωτόγονοι μιλούν για πνεύματα, οι Ευρωπαίοι μιλούν για όνειρα.. Είμαι πεπεισμένος πως αν ένας Ευρωπαίος χρειαζόταν να βιώσει τις ίδιες ασκήσεις και τελετουργικά που πραγματοποιεί ο Σαμάνος θεραπευτής για να εμφανίσει τα πνεύματα, θα είχε τις ίδιες ακριβώς εμπειρίες. Θα τις ερμήνευε διαφορετικά βέβαια, και θα τις απαξίωνε εντελώς.» (Jung 1982).
Ίσως σε περιπτώσεις στοιχειωμένων σπιτιών να διαπιστώσουμε την εμφάνιση μίας εγκαταλελειμμένης Σαμανικής εμπειρίας. Εξάλλου αν τοποθετήσουμε αυτές τις εμπειρίες μέσα στο Δυτικό πλαίσιο πεποιθήσεων θα ανακαλύψουμε πως οι θεάσεις πνευμάτων και η μαγική χρήση των ονείρων ήταν τομείς ενός Σαμάνου!
Η επούλωση του Στοιχειωμένου
Τα Στοιχειωμένα Σπίτια προφανώς έχουν πολλά να μας διηγηθούν. Ο H.H Price, «Καθηγητής λογικής» στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και πρώην Πρόεδρος της Κοινότητας Ψυχικών ερευνών είχε διαπιστώσει πως όταν ερευνούμε τα πνεύματα και τις περιπτώσεις στοιχειωμάτων ερχόμαστε αντιμέτωποι με ένα διπλό πρόβλημα: « Το ζήτημα δεν είναι ούτε Νοητικό, ούτε φυσικό, μα κάτι ανάμεσα σε μάς κ τον κόσμο μας».
Οι περιπτώσεις Στοιχειώματος που αποδεικνύονται φάρσα είναι λιγοστές. Η πλειοψηφία των περιπτώσεων καταγράφονται από αυθεντικούς και ειλικρινείς ανθρώπους που παλεύουν να συμβιβαστούν με αυτό που βιώνουν. Κατατρομαγμένοι από αυτές τις εμπειρίες στέκονται μπερδεμένοι και ντρέπονται να αναφέρουν το ζήτημα στον οποιονδήποτε. Και φαίνεται πως είναι στο χέρι των Ψυχικών Ερευνητών, των Ψυχολόγων αλλά και των Λαογράφων να βοηθήσουν τους ανθρώπους που βρίσκονται σε μία τέτοια κατάσταση, οδηγώντας τους στην λύτρωση. Είναι δελεαστική η σύνδεση με αυτό που ο Jung αποκάλεσε «Υπερβατική Λειτουργία» σε περιπτώσεις στοιχειωμάτων, σε μία απόπειρα να συνδέσουμε τον Συνειδητό και Ασυνείδητο Νου με το «Πνεύμα του Τόπου» μέσα από Μυθοποιητικές προβολές αυτοίασης. Έστω και αν δεν το αντιλαμβανόμαστε, ο Μύθος παίζει ένα σημαντικό ρόλο στην αποκάλυψη του αινίγματος των Στοιχειωμένων σπιτιών: «Οι μύθοι αναπαράγουν τις πραγματικές διεργασίες του Υπερφυσικού, και επειδή έχουν ακριβώς αυτή την λειτουργικότητα όταν επαναλαμβάνονται απελευθερώνουν την διεργασία αυτής της παραφυσικής δραστηριότητας… Ο Μύθος διατηρεί κατά ένα τρόπο το Ιερό που ανυψώνει τα μυστικά που βρίσκονται μέσα στον Υποσυνείδητο Νου αλλά και την περιοχή στην οποία προβάλλουμε τις βαθύτερες σκέψεις και πράξεις μας»
Οι Εξελίξεις για το ζήτημα της έρευνας της Συνειδητότητας και την «Γήινων Μυστηρίων» οδήγησε στο «Project Interface”, την τελευταία φάση του “Dragon Project” που εδραιώθηκε την δεκαετία του 1970 και ερευνούσε τις επίγειες ενέργειες σε αρχαία μνημεία και τοποθεσίες. Αυτή η νέα φάση επικεντρώθηκε σε εθελοντές που κοιμήθηκαν και ονειρεύτηκαν σε επιλεγμένες αρχαίες τοποθεσίες για να διαπιστωθεί αν θα εμφανιστούν κάποια διαπροσωπικά και συγκεκριμένα σε σχέση με τον χώρο μοτίβα τα οποία ίσως θα μπορούσαν να αποκαλύψουν περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με τις πληροφορίες.
Εδώ εμφανίζεται ένα ενδιαφέρον σημείο: Προσδιορίζοντας και μόνο ορισμένες περιοχές ώς «ιερές τοποθεσίες» αυτό που συμβαίνει στο υποσυνείδητο του ανθρώπου είναι το γεγονός πως καταγράφει τις υπόλοιπες περιοχές ως μη ιερές, αφαιρώντας το πνευματικό από την Γη που διαθέτουμε στην κατοχή μας αλλά και την ζωή εν γένει. Το τι είναι αυτό που κάνει μερικές περιοχές «ιερότερες» από άλλες δεν είναι η κύρια ανησυχία σε αυτό το σημείο. Υπάρχει μία ισχυρή πιθανότητα όμως ή έρευνα του Paul Devereux να υποδεικνύει σοβαρούς συσχετισμούς μεταξύ πέτρινων κύκλων και γεωλογικών ρηγμάτων σε σχέση με αυτή την ιερότητα και την ύπαρξη στοιχειωμάτων στην τοποθεσία. Ο Δρ Michael Persinger έχει κάνει εξαιρετική δουλειά επίσης συνδέοντας τον Γεωμαγνητισμό, τις εναλλακτικές μορφές Συνειδητότητας και τα «Ανώμαλα Φαινόμενα», και ίσως δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε την επιρροή των ανθρωπίνως κατασκευασμένων ηλεκτρομαγνητικών πεδίων στο Ανθρώπινο μυαλό.
Το Στοιχειωμένο Όνειρο
Αν η αναζήτηση του Project Interface αποκαλύπτει τα μυστικά των ιερών τοποθεσιών, θα μπορούσε αυτή η έρευνα να ισχύσει και στην έρευνα των Στοιχειωμένων σπιτιών; Ένας από τους πλέον υποανάπτυκτους τομείς της Παραψυχολογικής Έρευνας είναι η αλληλεπίδραση της Ανθρώπινης Συνειδητότητας στα Στοιχειωμένα Σπίτια ή στοιχειωμένες τοποθεσίες. Γράφοντας επί του θέματος το 1920 ο Jung κατέγραψε μία σχετική παρατήρηση: «Μία από τις σημαντικότερες πηγές της Πρωτογενούς πίστης στα πνεύματα είναι τα όνειρα» (Jung 1982).
Η παραπάνω ερώτηση απορρέει από μία περίπτωση Στοιχειώματος στην οποία μία απο τους μάρτυρες είχε φωτεινά όνειρα, όνειρα που μονάχα έβλεπε στο σπίτι και ποτέ όταν έλειπε. Σε αυτό το όνειρο η ονειρευτής «ξυπνά» από ένα χτύπημα στην εξώπορτα. Ανοίγει την πόρτα και αντικρύζει τον προσφάτως πεθαμένο αδελφό της ο οποίος είχε σκοτωθεί σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα. Της λέει πως κάποιος τον πήρε μετά το δυστύχημα, τον τοποθέτησε στην κορυφή ενός ψηλού δέντρου όπου και τον επούλωσε, και της αναφέρει πως ήρθε να της δώσει ένα μήνυμα. Μία παράξενη πτυχή σε αυτό το ήδη παράξενο όνειρο είναι το γεγονός πως ο νεκρός αδελφός δεν έχει πλέον Σκελετική Δομή. Το όνειρο τελειώνει όταν ανοίγει τα μάτια του αποκαλύπτοντας το σκοτάδι που βρίσκονται μέσα τους, κάτι που κάνει την ονειρευτή να ξυπνήσει μέσα στα ουρλιαχτά.
Αν κοιτάξουμε πίσω από τις προφανείς προσωπικές και συναισθηματικές πτυχές του εν λόγω ονείρου θα διαπιστώσουμε ίσως κάποιες λεπτομέρειες με ισχυρά Σαμανικά Στοιχεία. Το ανέβασμα στην κορυφή του Δέντρου, η επούλωση, οι υπερφυσικές ιδιότητες (απώλεια Σκελετικής Δομής), και το μήνυμα προς τους ζωντανούς είναι όλα στοιχεία που βρίσκονται ενεργά στις Σαμανικές πρακτικές. Όμως εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα όνειρο, και αυτές οι προφανείς λεπτομέρειες παραβλέπονται από τους Ψυχικούς Ερευνητές, παραβλέποντας στοιχεία που ίσως ανοίξουν το κουτί της Πανδώρας με τις απαντήσεις στα ζητήματα του Στοιχειώματος.
Ο Carl Jung είχε παρόμοιες σκέψεις σχετικά με το ζήτημα : « Οι πρωτόγονοι μιλούν για πνεύματα, οι Ευρωπαίοι μιλούν για όνειρα.. Είμαι πεπεισμένος πως αν ένας Ευρωπαίος χρειαζόταν να βιώσει τις ίδιες ασκήσεις και τελετουργικά που πραγματοποιεί ο Σαμάνος θεραπευτής για να εμφανίσει τα πνεύματα, θα είχε τις ίδιες ακριβώς εμπειρίες. Θα τις ερμήνευε διαφορετικά βέβαια, και θα τις απαξίωνε εντελώς.» (Jung 1982).
Ίσως σε περιπτώσεις στοιχειωμένων σπιτιών να διαπιστώσουμε την εμφάνιση μίας εγκαταλελειμμένης Σαμανικής εμπειρίας. Εξάλλου αν τοποθετήσουμε αυτές τις εμπειρίες μέσα στο Δυτικό πλαίσιο πεποιθήσεων θα ανακαλύψουμε πως οι θεάσεις πνευμάτων και η μαγική χρήση των ονείρων ήταν τομείς ενός Σαμάνου!
Η επούλωση του Στοιχειωμένου
Τα Στοιχειωμένα Σπίτια προφανώς έχουν πολλά να μας διηγηθούν. Ο H.H Price, «Καθηγητής λογικής» στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και πρώην Πρόεδρος της Κοινότητας Ψυχικών ερευνών είχε διαπιστώσει πως όταν ερευνούμε τα πνεύματα και τις περιπτώσεις στοιχειωμάτων ερχόμαστε αντιμέτωποι με ένα διπλό πρόβλημα: « Το ζήτημα δεν είναι ούτε Νοητικό, ούτε φυσικό, μα κάτι ανάμεσα σε μάς κ τον κόσμο μας».
Οι περιπτώσεις Στοιχειώματος που αποδεικνύονται φάρσα είναι λιγοστές. Η πλειοψηφία των περιπτώσεων καταγράφονται από αυθεντικούς και ειλικρινείς ανθρώπους που παλεύουν να συμβιβαστούν με αυτό που βιώνουν. Κατατρομαγμένοι από αυτές τις εμπειρίες στέκονται μπερδεμένοι και ντρέπονται να αναφέρουν το ζήτημα στον οποιονδήποτε. Και φαίνεται πως είναι στο χέρι των Ψυχικών Ερευνητών, των Ψυχολόγων αλλά και των Λαογράφων να βοηθήσουν τους ανθρώπους που βρίσκονται σε μία τέτοια κατάσταση, οδηγώντας τους στην λύτρωση. Είναι δελεαστική η σύνδεση με αυτό που ο Jung αποκάλεσε «Υπερβατική Λειτουργία» σε περιπτώσεις στοιχειωμάτων, σε μία απόπειρα να συνδέσουμε τον Συνειδητό και Ασυνείδητο Νου με το «Πνεύμα του Τόπου» μέσα από Μυθοποιητικές προβολές αυτοίασης. Έστω και αν δεν το αντιλαμβανόμαστε, ο Μύθος παίζει ένα σημαντικό ρόλο στην αποκάλυψη του αινίγματος των Στοιχειωμένων σπιτιών: «Οι μύθοι αναπαράγουν τις πραγματικές διεργασίες του Υπερφυσικού, και επειδή έχουν ακριβώς αυτή την λειτουργικότητα όταν επαναλαμβάνονται απελευθερώνουν την διεργασία αυτής της παραφυσικής δραστηριότητας… Ο Μύθος διατηρεί κατά ένα τρόπο το Ιερό που ανυψώνει τα μυστικά που βρίσκονται μέσα στον Υποσυνείδητο Νου αλλά και την περιοχή στην οποία προβάλλουμε τις βαθύτερες σκέψεις και πράξεις μας»
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου