Δευτέρα 27 Μαΐου 2019

Τα αντίθετα

Θέλω πάρα πολύ να βελτιωθώ σαν άνθρωπος. Να μην είμαι ζηλιάρης, να μην θυμώνω, να μην λέω ψέματα! Να εμπιστεύομαι τους ανθρώπους.

Όμως αυτό είναι αδύνατο.

Γιατί η ειλικρίνεια που δείχνει κάποιος προσπαθώντας να μην είναι ψεύτης, είναι η ψευτιά μασκαρεμένη. Η ηρεμία που προσπαθεί να επιδείξει κάποιος που είναι θυμωμένος, είναι ο ίδιος ο θυμός καμουφλαρισμένος και αργά η γρήγορα αυτός θα είναι και πάλι εκεί (ίσως μάλιστα εν μέσω οργισμένης έκρηξης). Όταν φοβάσαι μια κατσαρίδα, το θάρρος που παίρνεις για να την σκοτώσεις, δεν είναι διαφορετικό από τον φόβο σου. Η προσπάθειά μου να είμαι δίκαιος πηγάζει από την πρόθεση να αδικήσω. Η πίστη στον σύντροφο από την καταπίεση της επιθυμίας για απιστία. Αν πω “είμαι υπομονετικός” είμαι σίγουρα και ανυπόμονος!

Η ειλικρίνεια και η ψευτιά είναι δυο μεριές του ίδιου νομίσματος, η ειλικρίνεια και η ψευτιά είναι ένα. H μόνη ειλικρίνεια που είναι αληθινή είναι αυτή που συμβαίνει χωρίς να σκέφτομαι ότι πρέπει να είμαι ειλικρινής! Αν γνωρίζω ότι είμαι ειλικρινής, μάλλον δεν είμαι στα αλήθεια ειλικρινής, απλώς προσπαθώ να αποφύγω να είμαι ψεύτης, διότι με ενοχλεί αυτός ο χαρακτηρισμός… Ωστόσο η ψευτιά είναι εκεί. Η μόνη αφοσίωση είναι αυτή που δεν την έχεις σκεφτεί ποτέ. Η μόνη δικαιοσύνη είναι αυτή που δεν είναι γραμμένη σε νόμους. Η μόνη αληθινή αφοβία είναι αυτή που δεν ξέρεις ότι συμβαίνει! Η μόνη πραγματική εμπιστοσύνη είναι αυτή που δεν έχει μπει σε λέξεις.

Η μόνη αληθινή αρετή είναι αυτή την οποία δεν γνωρίζεις!

Δεν μπορώ να κάνω τίποτα για να γίνω καλύτερος. Η ιδέα του να γίνω καλύτερος είναι ένα με την ιδέα ότι είμαι χειρότερος. Υπάρχει και ένα άλλο μέρος όμως, βυθισμένο στη σιωπή, σε αυτή τη σιωπή που εξαϋλώνει τα δίπολα και τα πρόσωπα.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου