Το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, που προέρχεται από μυρμηκικό οξύ κατασκεύασαν Oλλανδοί φοιτητές. Το μυρμηκικό ή μεθανικό οξύ υπάρχει στη φύση, κυρίως στα δηλητήρια των υμενόπτερων, όπως οι μέλισσες, οι σφήκες και τα μυρμήγκια, από τα οποία πήρε και την εμπειρική του ονομασία. Όπως επισημαίνει η εικοσαμελής ομάδα φοιτητών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου του Αϊντχόβεν της Ολλανδίας, το μυρμηκικό οξύ είναι ένα υγρό που μπορεί να μεταφερθεί και να αποθηκευτεί με ευκολία, σε αντίθεση με το υδρογόνο που πρέπει να μεταφέρεται υπό συνθήκες υψηλής πίεσης και να αποθηκεύεται με δαπανηρό εξοπλισμό.
Επιπλέον, εάν υιοθετηθεί ευρέως, το μυρμηκικό οξύ θα μπορούσε να αποθηκεύεται στο αυτοκίνητο με τον ίδιο ακριβώς τρόπο όπως η βενζίνη χρησιμοποιώντας το υπάρχον ντεπόζιτο χωρίς την ανάγκη μετατροπών, κάτι που συνεπάγεται χαμηλότερο κόστος συγκριτικά με το υδρογόνο. Εντός του αυτοκινήτου, το οξύ διασπάται σε διοξείδιο του άνθρακα και υδρογόνο, δηλαδή το καύσιμο που κινεί το όχημα. Η χρήση του μυρμηκικού οξέος ως πηγή υδρογόνου προσφέρει επίσης πολύ μεγαλύτερο εύρος επιλογών αποθήκευσης σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το οξύ μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αποθήκευση του πιθανού πλεονάσματος ηλιακής και αιολικής ενέργειας και να διατεθεί σε πρατήρια του καυσίμου.
Η ομάδα παρουσίασε ένα λειτουργικό μοντέλο μικρής κλίμακας και ελπίζει να ολοκληρώσει τη μετατροπή ενός πραγματικού υδρογονοκίνητου αυτοκινήτου ως το 2017. Στη συνέχεια, η ομάδα σκοπεύει να αναπτύξει ένα λεωφορείο που θα κινείται με μυρμηκικό οξύ. Η ιδέα βραβεύτηκε με χρηματικό έπαθλο 50.000 Ευρώ στον διαγωνισμό τεχνολογίας «Open Mind» του ολλανδικού τεχνολογικού ιδρύματος «STW».
Επιπλέον, εάν υιοθετηθεί ευρέως, το μυρμηκικό οξύ θα μπορούσε να αποθηκεύεται στο αυτοκίνητο με τον ίδιο ακριβώς τρόπο όπως η βενζίνη χρησιμοποιώντας το υπάρχον ντεπόζιτο χωρίς την ανάγκη μετατροπών, κάτι που συνεπάγεται χαμηλότερο κόστος συγκριτικά με το υδρογόνο. Εντός του αυτοκινήτου, το οξύ διασπάται σε διοξείδιο του άνθρακα και υδρογόνο, δηλαδή το καύσιμο που κινεί το όχημα. Η χρήση του μυρμηκικού οξέος ως πηγή υδρογόνου προσφέρει επίσης πολύ μεγαλύτερο εύρος επιλογών αποθήκευσης σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το οξύ μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αποθήκευση του πιθανού πλεονάσματος ηλιακής και αιολικής ενέργειας και να διατεθεί σε πρατήρια του καυσίμου.
Η ομάδα παρουσίασε ένα λειτουργικό μοντέλο μικρής κλίμακας και ελπίζει να ολοκληρώσει τη μετατροπή ενός πραγματικού υδρογονοκίνητου αυτοκινήτου ως το 2017. Στη συνέχεια, η ομάδα σκοπεύει να αναπτύξει ένα λεωφορείο που θα κινείται με μυρμηκικό οξύ. Η ιδέα βραβεύτηκε με χρηματικό έπαθλο 50.000 Ευρώ στον διαγωνισμό τεχνολογίας «Open Mind» του ολλανδικού τεχνολογικού ιδρύματος «STW».
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου