Το κρυστάλλινο ασημένιο φεγγάρι συνδέθηκε
με τις παρθένες θεές των φεγγαριών, την Άρτεμη, «την Κυνηγό με το ασημένιο τόξο»
και την Diana, οι μορφές των οποίων εμπνεύστηκαν και δημιουργήθηκαν από ασήμι.
Οι αργυροχόοι της Εφέσου, που δημιούργησαν τέτοιες εικόνες, αναφέρονται ακόμα
και στη Καινή Διαθήκη.
Σήμερα, στην – ευαίσθητης ισορροπίας – χημική σύνθεση του ασημιού μπορούμε να βρούμε ίχνη της φύσης του που συνδέεται με την Σελήνη. Είναι ένα μέταλλο που απαιτεί σκοτάδι για τις αντιδράσεις του. Ένας φωτογράφος χρειάζεται σκοτάδι στο στούντιό του για να εργαστεί με αυτό το μέταλλο. Τα ειδικά μπουκάλια και τα δοχεία που είναι φτιαγμένα από σκούρο γυαλί χρησιμοποιούνται για τις αναλύσεις και αντιδράσεις του ασημιού, και τα άλατά του διαλύονται γρήγορα από την έκθεση στο φως της ημέρας.
Το ασήμι και ο χρυσός είναι τα δύο μέταλλα που παρουσιάζουν στενή σύνδεση με το φως στη χημεία τους, αν και προς αντίθετη κατεύθυνση. Ο Ήλιος παράγει τα διαφορετικά χρώματα της ημέρας, ενώ η Σελήνη που λάμπει μόνο από το αντανακλώμενο φως δίνει μαύρους, άσπρους και γκρίζους τόνους σε μια φεγγαρόλουστη σκηνή. Ο χρυσός ο ίδιος παράγει διαφορετικά χρώματα και ο οποιοσδήποτε αισθάνεται την εκλυόμενη ακτινοβολία του, ενώ το ασήμι λαμβάνει φωτεινές εικόνες παθητικά, και επηρεάζεται αρνητικά από τη επαφή του με το φως.
Οι ασημένιες εικόνες της φωτογραφίας είναι μόνο μαύρες, άσπρες και γκρίζες και για έγχρωμες ταινίες είναι απαραίτητο να χρησιμοποιούνται άλατα και πέρα από αυτά του ασημιού.
Ασημένια Φαντασία
Οι αστρολόγοι συνδέουν τη Σελήνη με την ικανότητα της φαντασίας, της ονειροπόλησης, όπως παραδείγματος χάριν στους γεμάτους φαντασία συγγραφείς ή τους ονειροπόλους ποιητές.
Η ίδια ιδιότητα είναι αυτή που ευθύνεται για το γεγονός ότι το ασήμι είναι σε θέση να δημιουργεί εικόνες. Στη φωτογραφία δημιουργεί μια αναπόληση-εικόνα του παρελθόντος, στους καθρέφτες δίνει την εικόνα αυτού που υπάρχει στο παρόν. Σήμερα, οι περισσότεροι καθρέφτες γίνονται με επένδυση του γυαλιού με ασήμι. Κοιτάζοντας το είδωλό μας σε έναν καθρέφτη δεν αντιλαμβανόμαστε ποτέ ότι κοιτάμε σε ένα φύλλο του ασημιού.
Υπάρχει μια συγκεκριμένη δεκτικότητα και μια παθητικότητα εδώ και ομοίως κοιτάζοντας μια φωτογραφία δεν γίνεται αντιληπτό ποτέ σε μας ότι εξετάζουμε πραγματικά μια εικόνα διαφορετική, την οποία δημιουργεί το ζελατινοειδές ασήμι. Δεν έχουμε γνώση της ύπαρξης του μετάλλου, αλλά μόνο τις εικόνας που αναπαράγει. Το ασήμι χρησιμοποιείται από τη βιομηχανία του κινηματογράφου για να διαμορφώσει «τις εικόνες της ασημένιας οθόνης».
Είναι πάντα το βασικό μέταλλο που χρησιμοποιείται για την παραγωγή των ταινιών, έγχρωμων καθώς επίσης και ασπρόμαυρων και η βιομηχανία παραγωγής ταινιών είναι ένας σημαντικός παράγοντας μείωσης των παγκοσμίων αποθεμάτων ασημιού.
Από αστρολογική άποψη, κάποιος μπορεί να πει ότι τα όνειρα και οι φαντασίες που ο κινηματογράφος δημιουργεί είναι κατά κάποιο τρόπο σεληνιακής φύσης, επειδή το φεγγάρι συνδέεται με τα όνειρα και τη φαντασία. Από τη ευαίσθητη και δεκτική φύση της Σελήνης, το ασήμι, ως ζελατίνη, θα καταγράψει πιστά τις φωτεινές εικόνες.
Οι τεχνικές χρωματογραφίας των μετάλλων που αναπτύχθηκαν από την Kolisko είναι ένα άλλο παράδειγμα της δύναμης του ασημιού να διαμορφώνει εικόνες. Εδώ οι ποικίλες εικόνες που ενισχύονται από την πτώση του κολλοειδούς ασημιού παράγονται όχι από το φως, αλλά από τους μεταβαλλόμενους όρους του ίδιου του κόσμου. Κατάλληλα χρησιμοποιούμενη, αυτή η τεχνική είναι μια εμπειρική μέθοδος για να εντοπίσει κανείς τη συνάφεια που περιγράφεται εδώ. Η δεκτικότητα του ασημιού σε σχέση με τη Σελήνη εδώ φανερώνεται εντυπωσιακά.
Μια σωστή τοποθέτηση έγινε από τον κριτικό της εργασίας της Agnes Fyfe «Die Signatur der Venus im Pflanzenreich» (Το σημάδι της Αφροδίτης στην συμπαντική σφαίρα). Αυτό αποτελεί συνέχεια της προηγούμενης εργασίας της Fyfe, «Το σημάδι του Ερμή στην συμπαντική σφαίρα». Ο κριτικός επισήμανε ότι εργασία της Kolisko αναφερόταν στα «μέταλλα επάνω από τον Ήλιο», όπως ο σίδηρος, ο κασσίτερος, και ο μόλυβδος, ενώ η εργασία της Fyfe για την κοσμική δύναμη αναφερόταν στα «μέταλλα κάτω από τον Ήλιο», όπως τον χαλκό και τον υδράργυρο.
Έτσι και τα επτά από αυτά τα μέταλλα έχουν χρησιμοποιηθεί πλέον για την χρωματογραφική καταγραφή των κοσμικών γεγονότων των σχετικών πλανητών τους.
Και στις δύο περιπτώσεις το ασήμι χρησιμοποιείται κανονικά για την αναπαραγωγή και ανάδειξη των εικόνων, αν και στην τελευταία περίπτωση και ο χρυσός μπορεί να χρησιμοποιηθεί, εάν ενδιαφέρει πρωτίστως η απόδοση του χρώματος παρά της μορφής.
Το ασήμι είναι ένα στοιχείο που δημιουργεί ανακλάσεις
Μια ανάλυση του ασημιού σε έναν δοκιμαστικό σωλήνα δημιουργεί εύκολα έναν καθρέφτη επάνω στο γυαλί, μέσα από ένα απλό σχολικό πείραμα χημείας. Σαν μέταλλο έχει την υψηλότερη ηλεκτρική και θερμική αγωγιμότητα από όλα τα άλλα, καθώς επίσης είναι και ο καλύτερος μέχρι τώρα γνωστός ανακλαστήρας του ορατού φωτός.
Το μεγαλύτερο μέρος των παγκόσμιων αποθεμάτων ασημιού εμφανίζεται διαλυμένο στους ωκεανούς, υπενθυμίζοντάς μας τη σύνδεση του φεγγαριού με τις υδάτινες καταστάσεις. Το ιωδιούχο ασήμι χρησιμοποιείται για να δημιουργήσει τη βροχή, με το ψέκασμα του ως λεπτή σκόνη επάνω στα σύννεφα, η οποία οδηγεί σταδιακά σε συμπύκνωση. Ο Σαίξπηρ αποκάλεσε το φεγγάρι «χλωμή τροφό των πλημμύρων», και οι βροχοπτώσεις καθώς επίσης και οι παλίρροιες έχει αποδειχθεί ότι επηρεάζονται από το σεληνιακό κύκλο.
Στη δεκαετία του ’50, το ιονισμένο ασήμι άρχισε να χρησιμοποιείται ως βακτηριοκτόνο για τα απολυμαντικά συστήματα του νερού, υπό μορφήν ιζήματος σε κόκκους άνθρακα. Μια μελέτη του αμερικανικού ναυτικού, που χρησιμοποιεί τα σκάφη που περνούν μέσω των μολυσμένων υδάτων, διαπίστωσε ότι μια συγκέντρωση ασημιού 10:1.000.000.000 έκανε τα αποθέματα του νερού και πάλι ασφαλή προς πόση (ομοιοπαθητικά, μια D8 συγκέντρωση), και αυτή η μέθοδος χρησιμοποιείται σήμερα από τις ναυτιλιακές εταιρίες. Τα καλά οικιακά συστήματα καθαρισμού του νερού περιέχουν σήμερα, παράλληλα με ένα σύστημα εναλλαγής ιόντων, έναν ασημένιο σωλήνα που ενεργεί ως βακτηριοκτόνο.
Από καιρό ήταν γνωστό ότι το νερό που μεταφέρεται σε ασημένια φλασκιά παραμένει φρέσκο. Οι άποικοι που κινούνται πέρα από την αμερικανική δύση συνήθιζαν να καθαρίζουν ένα φλασκί νερού αφήνοντας μια ολόκληρη νύχτα ένα ασημένιο δολάριο μέσα. Στο John Hopkins University της Μέρυλαντ, οι ερευνητές κράτησαν μια κοινοτική πισίνα καθαρή ακριβώς με έναν φίλτρο άνθρακα-ασημιού.
Η έκθεση κατέληγε, «κατά τη διάρκεια του χρόνου λειτουργίας του φίλτρου ασημιού-άνθρακα, δεν υπήρξε κανένα παράπονο για μολύνσεις αυτιών ή ενοχλήσεις ματιών. Οι λουόμενοι και, ειδικότερα, οι κολυμβητικές ομάδες απόλαυσαν το καθαρό, σαν κρύσταλλο, καθαρισμένο με ασήμι νερό, χωρίς τα συνηθισμένα παράπονα για τα απολυμαντικά που προκαλούσαν κνησμό, ερεθισμό των ματιών, αποχρωματισμό των μαγιό και των μαλλιών.»
Εδώ που βλέπουμε τη δράση του ασημιού ως βακτηριοκτόνου, τη δράση του επάνω στο νερό ως μετάλλου της Σελήνης, διατηρώντας την ποιότητα του. Αλλά, η σεληνιακή ιδιότητα του ασημιού για αγνότητα μπορεί να εκτιμηθεί και με άλλους τρόπους, όπως από τον ιδιαίτερο ήχο των ασημένιων κουδουνιών.
Από τέτοιες εκτιμήσεις συνάγουμε ότι τα ακόλουθα επίθετα έχουν σχέση με το ασήμι: αντανακλαστικό, εικονοπλαστικό, δεκτικό, ευσυγκίνητο, ευαίσθητο, καθαρό. Είναι αυτά σεληνιακά γνωρίσματα; Τουλάχιστον, θεωρείται ότι είναι. Συγκρίνετέ τα με τον κατάλογο γνωρισμάτων που καθορίζουν μια «σεληνιακή προσωπικότητα» Γλυκό, ευσυγκίνητο, αδιάφορο, ιριδίζον, ονειρικό, συνετό, πνευματικό, φίνο, καθημερινό (μη) …μία ανατρεπτική προσωπικότητα που υμνήθηκε περισσότερο από τους επινοητικούς συγγραφείς, τους ποιητές και τους δραματουργούς.
Σύγχρονες χρήσεις
Σήμερα, η κύρια αύξηση των αγορών ασημένιων αντικειμένων προέρχεται από τη χρήση του στα κοσμήματα και τη διακόσμηση – κυρίως στην Ινδία. Η δεκαετία του ’90 έχει σηματοδοτήσει την τεράστια αύξηση αυτής της ινδικής αγοράς, μεγάλο μέρος της οποίας υπό την μορφή βαρέων βαρών κοσμημάτων – βραχιόλια για τους αστραγάλους, δαχτυλίδια και περιδέραια. Ουσιαστικά κάθε Ινδή γυναίκα φορά μια αλυσίδα στον αστράγαλο, η οποία είναι σχεδόν πάντα ασημένια. Πόσο ταιριαστό είναι ότι το μέταλλο της Σελήνης μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε αυτά τα θηλυκά και διακοσμητικά πλαίσια.
Πολλά οικιακά και διακοσμητικά αντικείμενα, που δωρίζονται συχνά κατά την διάρκεια του γάμου, είναι ασημένια, όπως και εκείνα που χρησιμοποιούνται στις αντίστοιχες τελετές. Οι μουσουλμάνοι χρησιμοποιούν πολύ λιγότερο το ασήμι λόγω των κανόνων που επιβάλλονται από το Koράνι, πράγμα το οποίο φαίνεται περίεργο, αφού το σύμβολο της σελήνης, άρα και του ασημιού, είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το Ισλάμ.
Η φωτογράφηση είναι η κύρια χρήση για το ασήμι, παρά τον ανταγωνισμό από τις ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές. Η εταιρεία Britannia Refined Metals του Κεντ εξάγει περίπου το χρόνο 500 τόνους ασημιού από τον ακατέργαστο μόλυβδο, χρησιμοποιώντας το μόλυβδο που αποστέλλεται από την Αυστραλία. Καθαρίζει το ασήμι, επιτυγχάνοντας αγνότητα 99,9% και το πωλεί έπειτα σε μορφές ράβδου στις αγορές πολύτιμων μετάλλων του Λονδίνου.
Οι εμπορικές συναλλαγές της Αγοράς Μετάλλων του Λονδίνου (LME) είναι εύκολο να βρεθούν. Εμπορεύονται το ασήμι, όπως αποδεικνύεται από το σύμβολο της ημισελήνου! Το LME είναι παγκόσμιο και μεγαλύτερο κέντρο εμπορικών συναλλαγών για τα μη σιδηρούχα μέταλλα. Οι έμποροι μετάλλων χρησιμοποιούν πάντα τα παραδοσιακά αλχημικά σύμβολα.
Θεραπευτικές δυνάμεις του ασημιού
Οι θεραπευτικές ιδιότητες του ασημιού εμφανίζονται τόσο μητρικές και προστατευτικές όπως ακριβώς ταιριάζει στη σεληνιακή φύση του. Εδώ παρατίθεται μια διαδικτυακή παράθεση εμπειρίας για τις θεραπείες, από την «Jeana» που ήταν άρρωστη και υπέφερε από μαστίτιδα «Ήμουν πολύ, πολύ άρρωστη και τα αντιβιοτικά δεν βοηθούσαν καθόλου» όταν ο πατέρας της πρότεινε να δοκίμαζε κάποια μορφή ζελατινοειδούς ασημιού. «Όντας σκεπτικίστρια, ήπια το ποτήρι με το ασήμι πολύ αργά, προσπαθώντας να αντιληφθώ οτιδήποτε παράξενο στην γεύση του κ.λπ. κλπ. Μέχρι το επόμενο πρωί, η μαστίτιδά μου είχε εξαφανιστεί χωρίς το παραμικρό σημάδι. Το στήθος μου δεν ήταν πλέον κόκκινο ή πρησμένο. Δεν θήλαζα το μωρό μου καθόλου κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου της μαστίτιδας. Έπρεπε να χρησιμοποιήσω καυτή συμπίεση για να πάρω έστω και μια σταγόνα γάλα από το δεξί μου στήθος. Αλλά μέχρι το επόμενο πρωί, το γάλα μου είχε ελεύθερη ροή και αισθάνθηκα υπέροχα»
«Το ζελατινοειδές ασήμι θεωρείται ασφαλές να χρησιμοποιηθεί τόσο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης όσο και της γαλουχίας. Το ασήμι έχει έναν δυναμικό τρόπο να θεραπεύει πληγές και να διορθώνει τον τραυματισμένο ιστό»
Αυτό πρωτοπαρουσιάστηκε από τον Dr Robert Becker στο έργο του “The Body electric” (Ηλεκτρισμένο σώμα) το 1973. Διαπίστωσε ότι με τη χρήση ασημένιων ηλεκτροδίων θα μπορούσε να ενεργοποιήσει τα κύτταρα που σχηματίζουν τον σκελετό και να προχωρήσει και στην θεραπεία του δέρματος και του υποδόρειου ιστού, όπως περιγράφεται σε μια πρόσφατη έρευνα από τον κ. Best:
«Εν μέρει ως αποτέλεσμα από την εργασία του Βecker, το ασήμι έχει χρησιμοποιηθεί στη θεραπεία των οστών για πολλά χρόνια τώρα και ενσωματώνεται στους επιδέσμους για να επιταχύνει τη θεραπεία, μια πρόσφατη αμερικανική μελέτη ανέφερε ότι οι ασημένιοι καθετήρες μπορούν να αποτρέψουν ουρικές μολύνσεις πολύ καλύτερα από ό,τι αυτοί χωρίς επίστρωση»
Υπάρχει μια αναβίωση ενδιαφέροντος για το ζελατινοειδές ασήμι για την καταπολέμηση των κρυολογημάτων και των ιών και θα μπορούσε κάλλιστα να ειπωθεί ότι δεν υπάρχει πιο χρήσιμο δοχείο για το οικογενειακό ντουλάπι φαρμάκων. Από τα λεγόμενα του Best πάλι, η «σύγχρονη έρευνα μπορεί τελικά να αποκαταστήσει το ασήμι στην παλαιότερα αποδεκτή θέση του ως πιθανώς το πιο ευπροσάρμοστο και αποτελεσματικό φυσικό παράγοντα ενάντια στα βακτηρίδια, τους μύκητες και, πρόσφατα, τους υπάρχοντες ιούς – με το εξαιρετικά σημαντικό επιχείρημα ότι με τα τελευταία ευρήματα είναι σχεδόν αδύνατο να διαφωνήσει κανείς.
«Επίσης, το ζελατινοειδές ασήμι χρησιμοποιείται στις κρέμες για την περιποίηση του δέρματος χάρη στις αντισηπτικές ιδιότητές του, που είναι αποτελεσματικές στο λιπαρό δέρμα, το οποίο είναι επιρρεπές σε στίγματα και κνησμό. «
Το ζελατινοειδές ασήμι είναι το αντιβιοτικό της φύσης και έχει αντιμικροβιακή επίδραση,» ένα ομοιοπαθητικός γιατρός στην κλινική London Fermacia επεσήμανε, προσθέτοντας ότι καθάρισε το δέρμα.
Οι γιατροί είναι πιθανό να συνεχίσουν να διαφωνούν με αυτές τις ευγενείς, θεραπευτικές δυνάμεις του ασημιού, επειδή οι θεωρίες τους δεν μπορούν να το ανταποδείξουν. Δεδομένου ότι η Σελήνη (το φεγγάρι) τείνει να αποφεύγει τη λογική εξήγηση, παραμένοντας αινιγματική με έναν τρόπο που μπερδεύει τους αστρονόμους, έτσι και το ασήμι ως μέταλλο της μπορεί να κάνει το ίδιο.
Σήμερα, στην – ευαίσθητης ισορροπίας – χημική σύνθεση του ασημιού μπορούμε να βρούμε ίχνη της φύσης του που συνδέεται με την Σελήνη. Είναι ένα μέταλλο που απαιτεί σκοτάδι για τις αντιδράσεις του. Ένας φωτογράφος χρειάζεται σκοτάδι στο στούντιό του για να εργαστεί με αυτό το μέταλλο. Τα ειδικά μπουκάλια και τα δοχεία που είναι φτιαγμένα από σκούρο γυαλί χρησιμοποιούνται για τις αναλύσεις και αντιδράσεις του ασημιού, και τα άλατά του διαλύονται γρήγορα από την έκθεση στο φως της ημέρας.
Το ασήμι και ο χρυσός είναι τα δύο μέταλλα που παρουσιάζουν στενή σύνδεση με το φως στη χημεία τους, αν και προς αντίθετη κατεύθυνση. Ο Ήλιος παράγει τα διαφορετικά χρώματα της ημέρας, ενώ η Σελήνη που λάμπει μόνο από το αντανακλώμενο φως δίνει μαύρους, άσπρους και γκρίζους τόνους σε μια φεγγαρόλουστη σκηνή. Ο χρυσός ο ίδιος παράγει διαφορετικά χρώματα και ο οποιοσδήποτε αισθάνεται την εκλυόμενη ακτινοβολία του, ενώ το ασήμι λαμβάνει φωτεινές εικόνες παθητικά, και επηρεάζεται αρνητικά από τη επαφή του με το φως.
Οι ασημένιες εικόνες της φωτογραφίας είναι μόνο μαύρες, άσπρες και γκρίζες και για έγχρωμες ταινίες είναι απαραίτητο να χρησιμοποιούνται άλατα και πέρα από αυτά του ασημιού.
Ασημένια Φαντασία
Οι αστρολόγοι συνδέουν τη Σελήνη με την ικανότητα της φαντασίας, της ονειροπόλησης, όπως παραδείγματος χάριν στους γεμάτους φαντασία συγγραφείς ή τους ονειροπόλους ποιητές.
Η ίδια ιδιότητα είναι αυτή που ευθύνεται για το γεγονός ότι το ασήμι είναι σε θέση να δημιουργεί εικόνες. Στη φωτογραφία δημιουργεί μια αναπόληση-εικόνα του παρελθόντος, στους καθρέφτες δίνει την εικόνα αυτού που υπάρχει στο παρόν. Σήμερα, οι περισσότεροι καθρέφτες γίνονται με επένδυση του γυαλιού με ασήμι. Κοιτάζοντας το είδωλό μας σε έναν καθρέφτη δεν αντιλαμβανόμαστε ποτέ ότι κοιτάμε σε ένα φύλλο του ασημιού.
Υπάρχει μια συγκεκριμένη δεκτικότητα και μια παθητικότητα εδώ και ομοίως κοιτάζοντας μια φωτογραφία δεν γίνεται αντιληπτό ποτέ σε μας ότι εξετάζουμε πραγματικά μια εικόνα διαφορετική, την οποία δημιουργεί το ζελατινοειδές ασήμι. Δεν έχουμε γνώση της ύπαρξης του μετάλλου, αλλά μόνο τις εικόνας που αναπαράγει. Το ασήμι χρησιμοποιείται από τη βιομηχανία του κινηματογράφου για να διαμορφώσει «τις εικόνες της ασημένιας οθόνης».
Είναι πάντα το βασικό μέταλλο που χρησιμοποιείται για την παραγωγή των ταινιών, έγχρωμων καθώς επίσης και ασπρόμαυρων και η βιομηχανία παραγωγής ταινιών είναι ένας σημαντικός παράγοντας μείωσης των παγκοσμίων αποθεμάτων ασημιού.
Από αστρολογική άποψη, κάποιος μπορεί να πει ότι τα όνειρα και οι φαντασίες που ο κινηματογράφος δημιουργεί είναι κατά κάποιο τρόπο σεληνιακής φύσης, επειδή το φεγγάρι συνδέεται με τα όνειρα και τη φαντασία. Από τη ευαίσθητη και δεκτική φύση της Σελήνης, το ασήμι, ως ζελατίνη, θα καταγράψει πιστά τις φωτεινές εικόνες.
Οι τεχνικές χρωματογραφίας των μετάλλων που αναπτύχθηκαν από την Kolisko είναι ένα άλλο παράδειγμα της δύναμης του ασημιού να διαμορφώνει εικόνες. Εδώ οι ποικίλες εικόνες που ενισχύονται από την πτώση του κολλοειδούς ασημιού παράγονται όχι από το φως, αλλά από τους μεταβαλλόμενους όρους του ίδιου του κόσμου. Κατάλληλα χρησιμοποιούμενη, αυτή η τεχνική είναι μια εμπειρική μέθοδος για να εντοπίσει κανείς τη συνάφεια που περιγράφεται εδώ. Η δεκτικότητα του ασημιού σε σχέση με τη Σελήνη εδώ φανερώνεται εντυπωσιακά.
Μια σωστή τοποθέτηση έγινε από τον κριτικό της εργασίας της Agnes Fyfe «Die Signatur der Venus im Pflanzenreich» (Το σημάδι της Αφροδίτης στην συμπαντική σφαίρα). Αυτό αποτελεί συνέχεια της προηγούμενης εργασίας της Fyfe, «Το σημάδι του Ερμή στην συμπαντική σφαίρα». Ο κριτικός επισήμανε ότι εργασία της Kolisko αναφερόταν στα «μέταλλα επάνω από τον Ήλιο», όπως ο σίδηρος, ο κασσίτερος, και ο μόλυβδος, ενώ η εργασία της Fyfe για την κοσμική δύναμη αναφερόταν στα «μέταλλα κάτω από τον Ήλιο», όπως τον χαλκό και τον υδράργυρο.
Έτσι και τα επτά από αυτά τα μέταλλα έχουν χρησιμοποιηθεί πλέον για την χρωματογραφική καταγραφή των κοσμικών γεγονότων των σχετικών πλανητών τους.
Και στις δύο περιπτώσεις το ασήμι χρησιμοποιείται κανονικά για την αναπαραγωγή και ανάδειξη των εικόνων, αν και στην τελευταία περίπτωση και ο χρυσός μπορεί να χρησιμοποιηθεί, εάν ενδιαφέρει πρωτίστως η απόδοση του χρώματος παρά της μορφής.
Το ασήμι είναι ένα στοιχείο που δημιουργεί ανακλάσεις
Μια ανάλυση του ασημιού σε έναν δοκιμαστικό σωλήνα δημιουργεί εύκολα έναν καθρέφτη επάνω στο γυαλί, μέσα από ένα απλό σχολικό πείραμα χημείας. Σαν μέταλλο έχει την υψηλότερη ηλεκτρική και θερμική αγωγιμότητα από όλα τα άλλα, καθώς επίσης είναι και ο καλύτερος μέχρι τώρα γνωστός ανακλαστήρας του ορατού φωτός.
Το μεγαλύτερο μέρος των παγκόσμιων αποθεμάτων ασημιού εμφανίζεται διαλυμένο στους ωκεανούς, υπενθυμίζοντάς μας τη σύνδεση του φεγγαριού με τις υδάτινες καταστάσεις. Το ιωδιούχο ασήμι χρησιμοποιείται για να δημιουργήσει τη βροχή, με το ψέκασμα του ως λεπτή σκόνη επάνω στα σύννεφα, η οποία οδηγεί σταδιακά σε συμπύκνωση. Ο Σαίξπηρ αποκάλεσε το φεγγάρι «χλωμή τροφό των πλημμύρων», και οι βροχοπτώσεις καθώς επίσης και οι παλίρροιες έχει αποδειχθεί ότι επηρεάζονται από το σεληνιακό κύκλο.
Στη δεκαετία του ’50, το ιονισμένο ασήμι άρχισε να χρησιμοποιείται ως βακτηριοκτόνο για τα απολυμαντικά συστήματα του νερού, υπό μορφήν ιζήματος σε κόκκους άνθρακα. Μια μελέτη του αμερικανικού ναυτικού, που χρησιμοποιεί τα σκάφη που περνούν μέσω των μολυσμένων υδάτων, διαπίστωσε ότι μια συγκέντρωση ασημιού 10:1.000.000.000 έκανε τα αποθέματα του νερού και πάλι ασφαλή προς πόση (ομοιοπαθητικά, μια D8 συγκέντρωση), και αυτή η μέθοδος χρησιμοποιείται σήμερα από τις ναυτιλιακές εταιρίες. Τα καλά οικιακά συστήματα καθαρισμού του νερού περιέχουν σήμερα, παράλληλα με ένα σύστημα εναλλαγής ιόντων, έναν ασημένιο σωλήνα που ενεργεί ως βακτηριοκτόνο.
Από καιρό ήταν γνωστό ότι το νερό που μεταφέρεται σε ασημένια φλασκιά παραμένει φρέσκο. Οι άποικοι που κινούνται πέρα από την αμερικανική δύση συνήθιζαν να καθαρίζουν ένα φλασκί νερού αφήνοντας μια ολόκληρη νύχτα ένα ασημένιο δολάριο μέσα. Στο John Hopkins University της Μέρυλαντ, οι ερευνητές κράτησαν μια κοινοτική πισίνα καθαρή ακριβώς με έναν φίλτρο άνθρακα-ασημιού.
Η έκθεση κατέληγε, «κατά τη διάρκεια του χρόνου λειτουργίας του φίλτρου ασημιού-άνθρακα, δεν υπήρξε κανένα παράπονο για μολύνσεις αυτιών ή ενοχλήσεις ματιών. Οι λουόμενοι και, ειδικότερα, οι κολυμβητικές ομάδες απόλαυσαν το καθαρό, σαν κρύσταλλο, καθαρισμένο με ασήμι νερό, χωρίς τα συνηθισμένα παράπονα για τα απολυμαντικά που προκαλούσαν κνησμό, ερεθισμό των ματιών, αποχρωματισμό των μαγιό και των μαλλιών.»
Εδώ που βλέπουμε τη δράση του ασημιού ως βακτηριοκτόνου, τη δράση του επάνω στο νερό ως μετάλλου της Σελήνης, διατηρώντας την ποιότητα του. Αλλά, η σεληνιακή ιδιότητα του ασημιού για αγνότητα μπορεί να εκτιμηθεί και με άλλους τρόπους, όπως από τον ιδιαίτερο ήχο των ασημένιων κουδουνιών.
Από τέτοιες εκτιμήσεις συνάγουμε ότι τα ακόλουθα επίθετα έχουν σχέση με το ασήμι: αντανακλαστικό, εικονοπλαστικό, δεκτικό, ευσυγκίνητο, ευαίσθητο, καθαρό. Είναι αυτά σεληνιακά γνωρίσματα; Τουλάχιστον, θεωρείται ότι είναι. Συγκρίνετέ τα με τον κατάλογο γνωρισμάτων που καθορίζουν μια «σεληνιακή προσωπικότητα» Γλυκό, ευσυγκίνητο, αδιάφορο, ιριδίζον, ονειρικό, συνετό, πνευματικό, φίνο, καθημερινό (μη) …μία ανατρεπτική προσωπικότητα που υμνήθηκε περισσότερο από τους επινοητικούς συγγραφείς, τους ποιητές και τους δραματουργούς.
Σύγχρονες χρήσεις
Σήμερα, η κύρια αύξηση των αγορών ασημένιων αντικειμένων προέρχεται από τη χρήση του στα κοσμήματα και τη διακόσμηση – κυρίως στην Ινδία. Η δεκαετία του ’90 έχει σηματοδοτήσει την τεράστια αύξηση αυτής της ινδικής αγοράς, μεγάλο μέρος της οποίας υπό την μορφή βαρέων βαρών κοσμημάτων – βραχιόλια για τους αστραγάλους, δαχτυλίδια και περιδέραια. Ουσιαστικά κάθε Ινδή γυναίκα φορά μια αλυσίδα στον αστράγαλο, η οποία είναι σχεδόν πάντα ασημένια. Πόσο ταιριαστό είναι ότι το μέταλλο της Σελήνης μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε αυτά τα θηλυκά και διακοσμητικά πλαίσια.
Πολλά οικιακά και διακοσμητικά αντικείμενα, που δωρίζονται συχνά κατά την διάρκεια του γάμου, είναι ασημένια, όπως και εκείνα που χρησιμοποιούνται στις αντίστοιχες τελετές. Οι μουσουλμάνοι χρησιμοποιούν πολύ λιγότερο το ασήμι λόγω των κανόνων που επιβάλλονται από το Koράνι, πράγμα το οποίο φαίνεται περίεργο, αφού το σύμβολο της σελήνης, άρα και του ασημιού, είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το Ισλάμ.
Η φωτογράφηση είναι η κύρια χρήση για το ασήμι, παρά τον ανταγωνισμό από τις ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές. Η εταιρεία Britannia Refined Metals του Κεντ εξάγει περίπου το χρόνο 500 τόνους ασημιού από τον ακατέργαστο μόλυβδο, χρησιμοποιώντας το μόλυβδο που αποστέλλεται από την Αυστραλία. Καθαρίζει το ασήμι, επιτυγχάνοντας αγνότητα 99,9% και το πωλεί έπειτα σε μορφές ράβδου στις αγορές πολύτιμων μετάλλων του Λονδίνου.
Οι εμπορικές συναλλαγές της Αγοράς Μετάλλων του Λονδίνου (LME) είναι εύκολο να βρεθούν. Εμπορεύονται το ασήμι, όπως αποδεικνύεται από το σύμβολο της ημισελήνου! Το LME είναι παγκόσμιο και μεγαλύτερο κέντρο εμπορικών συναλλαγών για τα μη σιδηρούχα μέταλλα. Οι έμποροι μετάλλων χρησιμοποιούν πάντα τα παραδοσιακά αλχημικά σύμβολα.
Θεραπευτικές δυνάμεις του ασημιού
Οι θεραπευτικές ιδιότητες του ασημιού εμφανίζονται τόσο μητρικές και προστατευτικές όπως ακριβώς ταιριάζει στη σεληνιακή φύση του. Εδώ παρατίθεται μια διαδικτυακή παράθεση εμπειρίας για τις θεραπείες, από την «Jeana» που ήταν άρρωστη και υπέφερε από μαστίτιδα «Ήμουν πολύ, πολύ άρρωστη και τα αντιβιοτικά δεν βοηθούσαν καθόλου» όταν ο πατέρας της πρότεινε να δοκίμαζε κάποια μορφή ζελατινοειδούς ασημιού. «Όντας σκεπτικίστρια, ήπια το ποτήρι με το ασήμι πολύ αργά, προσπαθώντας να αντιληφθώ οτιδήποτε παράξενο στην γεύση του κ.λπ. κλπ. Μέχρι το επόμενο πρωί, η μαστίτιδά μου είχε εξαφανιστεί χωρίς το παραμικρό σημάδι. Το στήθος μου δεν ήταν πλέον κόκκινο ή πρησμένο. Δεν θήλαζα το μωρό μου καθόλου κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου της μαστίτιδας. Έπρεπε να χρησιμοποιήσω καυτή συμπίεση για να πάρω έστω και μια σταγόνα γάλα από το δεξί μου στήθος. Αλλά μέχρι το επόμενο πρωί, το γάλα μου είχε ελεύθερη ροή και αισθάνθηκα υπέροχα»
«Το ζελατινοειδές ασήμι θεωρείται ασφαλές να χρησιμοποιηθεί τόσο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης όσο και της γαλουχίας. Το ασήμι έχει έναν δυναμικό τρόπο να θεραπεύει πληγές και να διορθώνει τον τραυματισμένο ιστό»
Αυτό πρωτοπαρουσιάστηκε από τον Dr Robert Becker στο έργο του “The Body electric” (Ηλεκτρισμένο σώμα) το 1973. Διαπίστωσε ότι με τη χρήση ασημένιων ηλεκτροδίων θα μπορούσε να ενεργοποιήσει τα κύτταρα που σχηματίζουν τον σκελετό και να προχωρήσει και στην θεραπεία του δέρματος και του υποδόρειου ιστού, όπως περιγράφεται σε μια πρόσφατη έρευνα από τον κ. Best:
«Εν μέρει ως αποτέλεσμα από την εργασία του Βecker, το ασήμι έχει χρησιμοποιηθεί στη θεραπεία των οστών για πολλά χρόνια τώρα και ενσωματώνεται στους επιδέσμους για να επιταχύνει τη θεραπεία, μια πρόσφατη αμερικανική μελέτη ανέφερε ότι οι ασημένιοι καθετήρες μπορούν να αποτρέψουν ουρικές μολύνσεις πολύ καλύτερα από ό,τι αυτοί χωρίς επίστρωση»
Υπάρχει μια αναβίωση ενδιαφέροντος για το ζελατινοειδές ασήμι για την καταπολέμηση των κρυολογημάτων και των ιών και θα μπορούσε κάλλιστα να ειπωθεί ότι δεν υπάρχει πιο χρήσιμο δοχείο για το οικογενειακό ντουλάπι φαρμάκων. Από τα λεγόμενα του Best πάλι, η «σύγχρονη έρευνα μπορεί τελικά να αποκαταστήσει το ασήμι στην παλαιότερα αποδεκτή θέση του ως πιθανώς το πιο ευπροσάρμοστο και αποτελεσματικό φυσικό παράγοντα ενάντια στα βακτηρίδια, τους μύκητες και, πρόσφατα, τους υπάρχοντες ιούς – με το εξαιρετικά σημαντικό επιχείρημα ότι με τα τελευταία ευρήματα είναι σχεδόν αδύνατο να διαφωνήσει κανείς.
«Επίσης, το ζελατινοειδές ασήμι χρησιμοποιείται στις κρέμες για την περιποίηση του δέρματος χάρη στις αντισηπτικές ιδιότητές του, που είναι αποτελεσματικές στο λιπαρό δέρμα, το οποίο είναι επιρρεπές σε στίγματα και κνησμό. «
Το ζελατινοειδές ασήμι είναι το αντιβιοτικό της φύσης και έχει αντιμικροβιακή επίδραση,» ένα ομοιοπαθητικός γιατρός στην κλινική London Fermacia επεσήμανε, προσθέτοντας ότι καθάρισε το δέρμα.
Οι γιατροί είναι πιθανό να συνεχίσουν να διαφωνούν με αυτές τις ευγενείς, θεραπευτικές δυνάμεις του ασημιού, επειδή οι θεωρίες τους δεν μπορούν να το ανταποδείξουν. Δεδομένου ότι η Σελήνη (το φεγγάρι) τείνει να αποφεύγει τη λογική εξήγηση, παραμένοντας αινιγματική με έναν τρόπο που μπερδεύει τους αστρονόμους, έτσι και το ασήμι ως μέταλλο της μπορεί να κάνει το ίδιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου