Η περιστρεφόμενη τραπεζαρία σε ένα πολυτελές παλάτι του αυτοκράτορα Νέρωνα υπήρχε πραγματικά.
Το υπερβολικό παλάτι του αυτοκράτορα Νέρωνα, το Domus Aurea, και για το οποίο μπορούσε να υπερηφανεύεται για τα 300 περίπου δωμάτια που το δάπεδό τους ήταν καλυμμένο από εκθαμβωτικά γυαλισμένο λευκό μάρμαρο, αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά το 2009 από μια ομάδα από Γάλλους και Ιταλούς αρχαιολόγους.
Τώρα, στο πολυτελές ανάκτορο έχει μόλις αποκαλυφθεί μια άλλη έκπληξη
- μια περιστρεφόμενη τραπεζαρία…! Μια αίθουσα που κάποτε υπηρέτησε τους επιφανείς επισκέπτες του περίφημου ηγεμόνα.
Οι αρχαιολόγοι έχουν ονομάσει την 2000 ετών περιστρεφόμενη πλατφόρμα ως μία από τις πιο περίεργες και περίπλοκες δομές της αρχαιότητας. Η ανακάλυψη επιβεβαιώνει μια
περιγραφή του παλατιού από τον αρχαίο ιστορικό Suetonius.
Ο Νέρωνας ήταν αυτοκράτορας της Ρώμης το 54-68 μ.Χ. και ο τελευταίος της Ιουλιο-Κλαυδιανής δυναστείας. Αυτός επικέντρωσε μεγάλο μέρος της προσοχής του στη διπλωματία, το εμπόριο, και την ενίσχυση της πολιτιστικής ζωής της αυτοκρατορίας. Αλλά ήταν επίσης γνωστός τόσο για την τυραννία που επέβαλε αλλά και τη ζωή της υπερβολής που έζησε Το 64 μ.Χ., μεγάλο μέρος της πόλης καταστράφηκε κατά τη μεγάλη πυρκαγιά της Ρώμης, την οποία πολλοί (;) Ρωμαίοι πίστευαν ότι ο ίδιος είχε ξεκινήσει με σκοπό την εκκαθάριση της γης για το σχεδιαζόμενο ανακτορικό συγκρότημα του. Είναι γνωστός ως αυτοκράτορας που ήταν πρώιμος διώκτης των Χριστιανών. Ήταν υπεύθυνος για πολλές εκτελέσεις, μεταξύ των οποίων και η μητέρα του, η γυναίκα του , και το πιθανότερο, του ετεροθαλής αδελφού του Britannicus.
Η κατασκευή του παλατιού του Νέρωνα ξεκίνησε αμέσως μετά τη μεγάλη πυρκαγιά είχε καθαρίσει τις αριστοκρατικές κατοικίες στις πλαγιές του Παλατινού Λόφου. Χτισμένο από τούβλα και μπετόν στα λίγα χρόνια μεταξύ της πυρκαγιάς και της αυτοκτονίας του Νέρωνα το 68 μ.Χ. , η εκτεταμένη χρήση σε φύλλα χρυσού που έδωσε στη βίλα και το όνομά της δεν ήταν το μόνο εξωφρενικό στοιχείο του ντεκόρ του: γύψινες οροφές βρέθηκαν με ημιπολύτιμους λίθους και καπλαμά από ελεφαντόδοντο , ενώ οι τοίχοι είχαν νωπογραφίες, συντονίζοντας τη διακόσμηση σε διαφορετικά θέματα σε κάθε μεγάλη ομάδα των δωματίων.
Στον Παλατίνο Λόφο στη Ρώμη.
Ιστορικός Suetonius έγραψε μια γλαφυρή περιγραφή του παλατιού για τις ζωές των Καισάρων, -.........Νέρων.........: Σε απόδοση....[….Ο προθάλαμος του ήταν αρκετά μεγάλος ώστε να περιέχει ένα κολοσσιαίο άγαλμα του αυτοκράτορα εκατόν είκοσι πόδια υψηλό(;) και ήταν τόσο εκτενής που είχε μια τριπλή κιονοστοιχία μήκους ενός μιλίου. Υπήρχε μια λίμνη πάρα πολύ μεγάλη , όπως μια θάλασσα, που περιβάλλεται από κτίρια που αντιπροσώπευαν τις πόλεις, εκτός από εκτάσεις της γης , που αυτά τα χωράφια καλλιεργούνταν, είχαν αμπέλια και λιβάδια και τα δάση, με μεγάλο αριθμό άγριων και κατοικίδιων ζώων. Στο υπόλοιπο του σπιτιού όλα τα μέρη είχαν επικαλυφτεί με χρυσάφι και ήταν στολισμένα με πολύτιμους λίθους και μαργαριτάρια. Υπήρχαν τραπεζαρίες-δωμάτια με κρουνούς από ελεφαντόδοντο, των οποίων οι πίδακες θα μπορούσαν να μετατραπούν και ψεκαστήρες κάτω από τα λουλούδια και ήταν εξοπλισμένα με σωλήνες για να πασπαλίζουν τους επισκέπτες με αρώματα. Η κύρια αίθουσα δεξιώσεων ήταν κυκλική και συνεχώς περιστρεφόμενη μέρα και νύχτα, όπως οι ουρανοί. Είχε λουτρά που τροφοδοτούνται με θαλασσινό νερό και το νερό με θείο. Όταν το οικοδόμημα τελείωσε σε αυτό το ύφος και το αφιέρωσε στον ίδιο , δεν μπορώ να πω τίποτα περισσότερο και που καταδέχτηκε να στεγάζεται σαν ένα ανθρώπινο ον…..]
Η περιγραφή εμφανίστηκε τόσο υπερβολική που οι ιστορικοί της σύγχρονης εποχής μας θεωρούσαν ότι ήταν εξαιρετικά αμφίβολο ότι αντικατοπτρίζει με ακρίβεια το πραγματικό παλάτι. Ωστόσο, η πιο πρόσφατη ανακάλυψη δείχνει ότι η περιγραφή του Suetonius ήταν τουλάχιστον εν μέρει σωστή.
Οι αρχαιολόγοι έσκαβαν σε ένα τεχνητό πρόβολο στη βορειοανατολική γωνία του Παλατίνου Λόφου της Ρώμης, όταν βρήκαν έναν κυκλικό , 12μετρο υψηλό πύργο, με ένα μεγάλο κεντρικό πυλώνα με τέσσερα μέτρα σε διάμετρο και 8 ζεύγη καμάρες που στηρίζουν δύο ορόφους. Κατά μήκος της κορυφής των άνω αψίδων, ήταν εν σειρά των ημι-σφαιρικές οπές, που γεμίζουν με ολισθηρό άργιλο - κάπως σαν τις κοιλότητες που χρησιμοποιήθηκαν σε μεγάλα πλοία και που περιέχουν πρωτόγονα ρουλεμάν, επί των οποίων κινούνται πλατφόρμες που τοποθετήθηκαν για τη μεταφορά βαρέων φορτίων.
Οι γραμμές των κοιλοτήτων που έχουν στη δομή πιστεύεται ότι στεγάζονται μεταλλικές σφαίρες που υποστήριζαν τον ανακυκλούμενο όροφο. Στο κάτω μέρος του πύργου, αρχαιολόγοι βρήκαν επίσης ενδείξεις ότι ένας μηχανισμός είχε κατασκευαστεί στον τοίχο. Καταθέσεις ασβεστίτη στις γύρω πέτρες δείχνουν ότι η συνεχής κίνηση του δαπέδου μπορεί να τροφοδοτείται από το νερό και η δύναμη να διοχετεύεται μέσω ενός συστήματος γραναζιών
Το επανορθωτικό μοντέλο του συστήματος των σφαιρών κατά την οποία το εστιατόριο του Νέρωνα περιστρέφεται. Francoise Villedieu και Edikom
Η Maria Antonietta Tomei, αρχαιολόγος και πρώην υπάλληλος του Υπουργείου Πολιτισμού στην Αρχαιολογική Εποπτεία, η οποία εποπτεύει την ανασκαφή πάνω στον Παλατίνο, δήλωσε ότι η ανακάλυψη της τραπεζαρίας ρίχνει νέο φως στον αυτοκράτορα Νέρωνα. Αν και ο Νέρων έχει μια φοβερή φήμη…. Αυτός δεν ήταν απλά μια αρνητική εικόνα….. Και τώρα, κατά την άποψή της, η μηχανική και η αρχιτεκτονική πολυπλοκότητα της ανακυκλούμενης τραπεζαρίας του ,τονίζουν το πάθος του για την επιστήμη και την τεχνολογία, καθώς και για τις τέχνες και τον πολιτισμό.
Το υπερβολικό παλάτι του αυτοκράτορα Νέρωνα, το Domus Aurea, και για το οποίο μπορούσε να υπερηφανεύεται για τα 300 περίπου δωμάτια που το δάπεδό τους ήταν καλυμμένο από εκθαμβωτικά γυαλισμένο λευκό μάρμαρο, αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά το 2009 από μια ομάδα από Γάλλους και Ιταλούς αρχαιολόγους.
Τώρα, στο πολυτελές ανάκτορο έχει μόλις αποκαλυφθεί μια άλλη έκπληξη
- μια περιστρεφόμενη τραπεζαρία…! Μια αίθουσα που κάποτε υπηρέτησε τους επιφανείς επισκέπτες του περίφημου ηγεμόνα.
Οι αρχαιολόγοι έχουν ονομάσει την 2000 ετών περιστρεφόμενη πλατφόρμα ως μία από τις πιο περίεργες και περίπλοκες δομές της αρχαιότητας. Η ανακάλυψη επιβεβαιώνει μια
περιγραφή του παλατιού από τον αρχαίο ιστορικό Suetonius.
Ο Νέρωνας ήταν αυτοκράτορας της Ρώμης το 54-68 μ.Χ. και ο τελευταίος της Ιουλιο-Κλαυδιανής δυναστείας. Αυτός επικέντρωσε μεγάλο μέρος της προσοχής του στη διπλωματία, το εμπόριο, και την ενίσχυση της πολιτιστικής ζωής της αυτοκρατορίας. Αλλά ήταν επίσης γνωστός τόσο για την τυραννία που επέβαλε αλλά και τη ζωή της υπερβολής που έζησε Το 64 μ.Χ., μεγάλο μέρος της πόλης καταστράφηκε κατά τη μεγάλη πυρκαγιά της Ρώμης, την οποία πολλοί (;) Ρωμαίοι πίστευαν ότι ο ίδιος είχε ξεκινήσει με σκοπό την εκκαθάριση της γης για το σχεδιαζόμενο ανακτορικό συγκρότημα του. Είναι γνωστός ως αυτοκράτορας που ήταν πρώιμος διώκτης των Χριστιανών. Ήταν υπεύθυνος για πολλές εκτελέσεις, μεταξύ των οποίων και η μητέρα του, η γυναίκα του , και το πιθανότερο, του ετεροθαλής αδελφού του Britannicus.
Η κατασκευή του παλατιού του Νέρωνα ξεκίνησε αμέσως μετά τη μεγάλη πυρκαγιά είχε καθαρίσει τις αριστοκρατικές κατοικίες στις πλαγιές του Παλατινού Λόφου. Χτισμένο από τούβλα και μπετόν στα λίγα χρόνια μεταξύ της πυρκαγιάς και της αυτοκτονίας του Νέρωνα το 68 μ.Χ. , η εκτεταμένη χρήση σε φύλλα χρυσού που έδωσε στη βίλα και το όνομά της δεν ήταν το μόνο εξωφρενικό στοιχείο του ντεκόρ του: γύψινες οροφές βρέθηκαν με ημιπολύτιμους λίθους και καπλαμά από ελεφαντόδοντο , ενώ οι τοίχοι είχαν νωπογραφίες, συντονίζοντας τη διακόσμηση σε διαφορετικά θέματα σε κάθε μεγάλη ομάδα των δωματίων.
Στον Παλατίνο Λόφο στη Ρώμη.
Ιστορικός Suetonius έγραψε μια γλαφυρή περιγραφή του παλατιού για τις ζωές των Καισάρων, -.........Νέρων.........: Σε απόδοση....[….Ο προθάλαμος του ήταν αρκετά μεγάλος ώστε να περιέχει ένα κολοσσιαίο άγαλμα του αυτοκράτορα εκατόν είκοσι πόδια υψηλό(;) και ήταν τόσο εκτενής που είχε μια τριπλή κιονοστοιχία μήκους ενός μιλίου. Υπήρχε μια λίμνη πάρα πολύ μεγάλη , όπως μια θάλασσα, που περιβάλλεται από κτίρια που αντιπροσώπευαν τις πόλεις, εκτός από εκτάσεις της γης , που αυτά τα χωράφια καλλιεργούνταν, είχαν αμπέλια και λιβάδια και τα δάση, με μεγάλο αριθμό άγριων και κατοικίδιων ζώων. Στο υπόλοιπο του σπιτιού όλα τα μέρη είχαν επικαλυφτεί με χρυσάφι και ήταν στολισμένα με πολύτιμους λίθους και μαργαριτάρια. Υπήρχαν τραπεζαρίες-δωμάτια με κρουνούς από ελεφαντόδοντο, των οποίων οι πίδακες θα μπορούσαν να μετατραπούν και ψεκαστήρες κάτω από τα λουλούδια και ήταν εξοπλισμένα με σωλήνες για να πασπαλίζουν τους επισκέπτες με αρώματα. Η κύρια αίθουσα δεξιώσεων ήταν κυκλική και συνεχώς περιστρεφόμενη μέρα και νύχτα, όπως οι ουρανοί. Είχε λουτρά που τροφοδοτούνται με θαλασσινό νερό και το νερό με θείο. Όταν το οικοδόμημα τελείωσε σε αυτό το ύφος και το αφιέρωσε στον ίδιο , δεν μπορώ να πω τίποτα περισσότερο και που καταδέχτηκε να στεγάζεται σαν ένα ανθρώπινο ον…..]
Η περιγραφή εμφανίστηκε τόσο υπερβολική που οι ιστορικοί της σύγχρονης εποχής μας θεωρούσαν ότι ήταν εξαιρετικά αμφίβολο ότι αντικατοπτρίζει με ακρίβεια το πραγματικό παλάτι. Ωστόσο, η πιο πρόσφατη ανακάλυψη δείχνει ότι η περιγραφή του Suetonius ήταν τουλάχιστον εν μέρει σωστή.
Οι αρχαιολόγοι έσκαβαν σε ένα τεχνητό πρόβολο στη βορειοανατολική γωνία του Παλατίνου Λόφου της Ρώμης, όταν βρήκαν έναν κυκλικό , 12μετρο υψηλό πύργο, με ένα μεγάλο κεντρικό πυλώνα με τέσσερα μέτρα σε διάμετρο και 8 ζεύγη καμάρες που στηρίζουν δύο ορόφους. Κατά μήκος της κορυφής των άνω αψίδων, ήταν εν σειρά των ημι-σφαιρικές οπές, που γεμίζουν με ολισθηρό άργιλο - κάπως σαν τις κοιλότητες που χρησιμοποιήθηκαν σε μεγάλα πλοία και που περιέχουν πρωτόγονα ρουλεμάν, επί των οποίων κινούνται πλατφόρμες που τοποθετήθηκαν για τη μεταφορά βαρέων φορτίων.
Οι γραμμές των κοιλοτήτων που έχουν στη δομή πιστεύεται ότι στεγάζονται μεταλλικές σφαίρες που υποστήριζαν τον ανακυκλούμενο όροφο. Στο κάτω μέρος του πύργου, αρχαιολόγοι βρήκαν επίσης ενδείξεις ότι ένας μηχανισμός είχε κατασκευαστεί στον τοίχο. Καταθέσεις ασβεστίτη στις γύρω πέτρες δείχνουν ότι η συνεχής κίνηση του δαπέδου μπορεί να τροφοδοτείται από το νερό και η δύναμη να διοχετεύεται μέσω ενός συστήματος γραναζιών
Το επανορθωτικό μοντέλο του συστήματος των σφαιρών κατά την οποία το εστιατόριο του Νέρωνα περιστρέφεται. Francoise Villedieu και Edikom
Η Maria Antonietta Tomei, αρχαιολόγος και πρώην υπάλληλος του Υπουργείου Πολιτισμού στην Αρχαιολογική Εποπτεία, η οποία εποπτεύει την ανασκαφή πάνω στον Παλατίνο, δήλωσε ότι η ανακάλυψη της τραπεζαρίας ρίχνει νέο φως στον αυτοκράτορα Νέρωνα. Αν και ο Νέρων έχει μια φοβερή φήμη…. Αυτός δεν ήταν απλά μια αρνητική εικόνα….. Και τώρα, κατά την άποψή της, η μηχανική και η αρχιτεκτονική πολυπλοκότητα της ανακυκλούμενης τραπεζαρίας του ,τονίζουν το πάθος του για την επιστήμη και την τεχνολογία, καθώς και για τις τέχνες και τον πολιτισμό.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου