(’Αρθρον εγκληματολογικού ενδιαφέροντος)
Ενώ στη διεφθαρμένη βουλγαρική Εκκλησία, σαν να μην της έφθανε το σκάνδαλο των ομοφυλοφιλικών οργίων καλόγερων στη μονή Troyan της κεντρικής Βουλγαρίας (“Daily Mail” 21.2.2014, Hannah Roberts), ο επίσκοπος Αγαθονικείας Βόρις, τ.υποψήφιος διάδοχος του μπον βιβέρ μητροπολίτη Βάρνας Κύριλλου (που βρέθηκε το καλοκαίρι νεκρός κάτω από ύποπτες συνθήκες, έτσι που κάποιοι μίλησαν για δολοφονία), μπήκε αναγκαστικά σε αργία, λόγω της ύπαρξης ενός βίντεο στο οποίο συμμετέχει σε σεξουαλικό όργιο με τέσσερις γυναίκες, συνέβη και στην Ελλάδα ένα ιερό ατύχημα κι αμέσως μετά και στην Κύπρο. Μέσα σε τρεις ημέρες η μεσογειακή Ορθοδοξία υπέστη τριπλό χτύπημα.
Στη Μεσσηνία, δολοφονήθηκε ο πανοσιολογιότατος Φώτιος από δυο Ορθόδοξους νεαρούς, έναν Έλληνα γιό ψάλτη, που αρχικά τον είπαν 18χρονο ενώ είναι ανήλικος (17μιση) και έναν 24χρονο Γεωργιανό (αρχικά ως ύποπτος φερόταν κάποιος Ρουμάνος επισκέπτης του πρεσβυτερίου). Η αιτία λέγεται πως είναι η άρνηση του μακαρίτη να τους πληρώσει τα συμφωνημένα για τις υπηρεσίες τους. Ο καθένας μπορεί να υποθέσει, δεδομένης της υποκρισίας των τοπικών κοινωνιών (που «πέφτουν από τα σύννεφα») και της κουλτούρας του κουκουλώματος που επικρατεί, πόση είναι η έκταση του προβλήματος της ηθικής διαπαιδαγώγησης μερίδας της νεολαίας από κοσμοκαλόγερους.
Δεν είναι τυχαίο που ο βαθύς γνώστης των εκκλησιαστικών κ.Σταύρος Ζουμπουλάκης είχε γράψει στην ‘Καθημερινή’ το 2005 (27-02): «Ο αρχιμανδριτισμός, ασθένεια της Εκκλησίας. Η κρίση που συγκλονίζει την Εκκλησία της Ελλάδος …. είναι θεσμική, ηθική και πνευματική. …Η Εκκλησία δυναστεύεται– από τους αρχιμανδρίτες, από αυτό το σώμα φιλόδοξων, αθεολόγητων, απαίδευτων, αυταρχικών και ψυχολογικά προβληματικών –ίνα μη τι χείρον είπωμεν– ανθρώπων. Όταν ένα χριστιανόπουλο, δεκαεφτά ή δεκαοχτώ χρόνων, θέλει να βάλει τα ράσα, όχι για να γίνει παπάς ή καλόγερος αλλά αρχιμανδρίτης, κάτι δεν πάει καλά με την ψυχική ισορροπία του. Οι αρχιμανδρίτες ξέρουν καλά ένα μόνο πράγμα, αυτό ακριβώς που ξέρει κάθε καριερίστας, την τέχνη των συμμαχιών: …με ποιους να συνάψουν σχέσεις δοσοληψίας, οι οποίες, .. μπορεί να φτάσουν και πολύ μακριά… Το νοσηρό φαινόμενο του αρχιμανδριτισμού, … πρέπει να λάβει οριστικό τέλος,….».
Μέχρι όμως να λάβει τέλος, προτείνω οι αρχιμανδρίτες, της ομοταξίας που περιγράφει ο κ.Ζουμπουλάκης και οι μητροπολίτες, που είναι όλοι τους τ.αρχιμανδρίτες, να περιοριστούν στην εξομολόγηση ετοιμοθάνατων γριών, που συχνά αποδεικνύεται και καρποφόρα (Διαθήκες) και να αφήσουν τη Νεολαία ήσυχη. Αλλά δεν είναι μόνο άγαμοι κληρικοί οι Σάτυροι, είναι και έγγαμοι πρεσβύτεροι, που κακουργούν, όπως αυτός στην Κύπρο που καταδικάστηκε προχτές, τριτώνοντας το κακό με τα ιερά σεξουαλικά σκάνδαλα της Α.Μεσογείου, σε δέκα χρόνια φυλακή, επειδή βίασε την κόρη του αδελφού του και στη συνέχεια την απειλούσε πως θα την σκοτώσει αν μιλήσει, προτείνοντάς της και χρήματα για να τα ξεχάσει όλα.
Ενώ λοιπόν ο κ.Σαμαράς προσκυνούσε μυστικά και σεμνά την Παναγία στο Άγιο όρος τάζοντας και άλλες παροχές στους ατιμώρητους ρασοφόρους επιχειρηματίες, μεγάλο κακό χτύπησε την Τριφυλιανή Εκκλησία της εκλογικής του περιφέρειας. Πέρασαν επτά χρόνια από την πάνδημη κηδεία του αγιότατου μητροπολίτη Τριφυλίας (ή Τρυφηλότητος;) Στέφανου, που είχε κατηγορηθεί από την ‘Αυριανή’ (8/2/2005): «Να ξυρίσουν αμέσως τον τραγόπαπα. Πόρνος και σοδομιστής μέχρι το κόκκαλο, αμετανόητος και ανικανοποίητος διεστραμμένος ως και την δέκατη δεκαετία της ζωής του. Αυτός είναι ο “σεβασμιώτατος” …. το σαρκίο του οποίου παραδίδουμε στην χλεύη του ποιμνίου του σήμερα, με ελάχιστο δείγμα από τα φωτογραφικά ντοκουμέντα του βδελυρού βίου του και της ανίερης όσο και ψυχοπαθολογικής πολιτείας του υπό τη σκέπη του ράσου». Η γυναίκα ξεκίνησε 12χρονη στην αυλή του δεσπότη, που συνεννοείται με «νταβατζήδες να του στέλνουν πόρνες…αλλοδαπές…σε μοναστήρια», φυλακισμένη και η ίδια σε μονή γίνεται για 30 χρόνια «πάσα σε άλλους ιεράρχες και ανώμαλους», μέχρι που 40άρα πιά με κλονισμένα νεύρα «δραπέτευσε» και αποκάλυψε σε «άνθρωπο του Τύπου» όσα είδαν τα μάτια της».
Όμως, η Σύνοδος είναι δασκάλα των κουκουλωμάτων, όπως είχε καταγγείλει, επί του συγκεκριμένου, άλλος ευσεβής δημοσιογράφος: «Επιχείρηση συγκάλυψης και πάλι στην Ι.Σύνοδο…..Το γήρας έσωσε τον Τριφυλίας. Η ηλικία αποτέλεσε μια από τις κύριες αιτίες που οι Συνοδικοί Αρχιερείς παρέμειναν στην παλιά απόφασή τους, η οποία αναφέρει ότι θα αναμένουν το αποτέλεσμα της μηνύσεως που έχει υποβάλει ο Μητροπολίτης Τριφυλίας Στέφανος, προς την εφημερίδα «Αυριανή», που δημοσίευσε τις φωτογραφίες! Στην περίπτωση αυτή, ωστόσο, παραμένει εκτεθειμένος ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, ο οποίος στην ομιλία του προς την Ιεραρχία υπογράμμισε ότι οι φωτογραφίες εικονίζουν τον υπέργηρο Ιεράρχη (ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΜΑΚΡΗΣ, ‘ΣΤΥΛΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ’ 18/02/2014)
Ο άγιος Στέφανος αποσύρθηκε ένα χρόνο μετά και τον διαδέχθηκε ένας απόφοιτος της Αθωνιάδος, ο πρωτοσύγκελος της Μητρόπολης Σπάρτης, αυτής για την οποία ο Φύρερ ισχυρίστηκε πως ο Άγιος μητροπολίτης της κουβάλησε γέρους από κάποιο ίδρυμά της για να ψηφίσουν Χ.Α., χωρίς δυστυχώς η καταγγελία του να διερευνηθεί, ώστε να λάμψει η αθωότητα του Δεσπότη, που χριστιανικά φερόμενος δεν τον κάλεσε ούτε να ανακαλέσει. Ο πανίερος Στέφανος πέθανε το 2007 και κηδεύτηκε από το νέο δεσπότη, τον κλήρο και το λαό με όλες τις τιμές. Πέντε χρόνια μετά η τοπική Εκκλησία (16.9.2012), αγίασε τα γραφεία των τοπικών Ταγμάτων Εφόδου στην Κυπαρισσία, που τρεις μέρες πριν είχαν τραπεί σε φυγή κυνηγημένοι από τους ξένους μικροπωλητές όταν τους επιτέθηκαν στο πανηγύρι του «Τιμίου Σταυρού».
Ο καινούργιος μητροπολίτης είναι προφανώς ένας καλόπιστος άνθρωπος, που ούτε τα νυχτερινά σούρτα φέρτα νέων στο σπίτι του ιερού Φωτίου είχε πάρει χαμπάρι ή αν τα ήξερε θα υπέθετε πως οι νεαροί μουσαφίρηδες του φιλόξενου αρχιμανδρίτη, για τον οποίο οι ηλικιωμένες ενορίτισσες είπαν τα καλύτερα λόγια, πήγαιναν για μεσονύχτιο Κατηχητικό ή για να ζητήσουν ελεημοσύνη. Συμπτωματικά και ένας αρχιμανδρίτης της Μητρόπολης Σπάρτης, που προφυλακίστηκε το 2009 (αλήθεια τι απέγινε με την υπόθεση;) ως παιδόφιλος, Φώτιος λεγόταν κι αυτός, προς τιμήν του άγιου πατριάρχη, που χάρις στην βασιλική εύνοια έδιωξε τον επίσης άγιο προκάτοχό του και από λαϊκός έγινε μέσα σε μια εβδομάδα αρχηγός της Εκκλησίας.
Δεν είναι η πρώτη περίπτωση αρχιμανδρίτη που βρίσκεται δολοφονημένος σε τέτοιες συνθήκες.
Υπενθυμίζω:
Α. Ο Αγιορείτης αρχιμανδρίτης και ηγούμενος των Βλατάδων (1940-1966) όσιος Παγκράτιος Σαβράνης ο Ιβηρίτης, δολοφονήθηκε από αγνώστους, 81χρονος συνταξιούχος, στις 13 Σεπτεμβρίου 1976. Οι εφημερίδες αποκάλυψαν ότι ο ιερωμένος, ψώνιζε συστηματικά εραστές και τη βραδιά του φόνου θεάθηκε από το θυρωρό να ανεβαίνει τις σκάλες «αγκαζέ» με ξανθό νεαρό. Η «Απογευματινή» (18.9.1976) γράφει πως «λέγεται ότι ήταν ανώμαλος» (sic) και πως ερχόταν σπίτι του «συχνά παρέα με νεαρούς». Η ίδια εφημερίδα στις 20, 23 και 29, μιλάει για ανακρίσεις που έκανε η Αστυνομία σε «περισσότερα από 100 άτομα» γιατί ο πανοσιολογιότατος διέθετε «ευρύ κύκλο εφήμερων και ύποπτων γνωριμιών». Το έγκλημα δεν διελευκάνθηκε ποτέ. Υποθέτω πως αυτό συνέφερε την Εκκλησία που ειδάλλως θα είχε να αντιμετωπίσει και την κατακραυγή της δίκης. Ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες αυτής της υπόθεσης και του ιερού της περίγυρου.
Β. Ο πανοσιολογιότατος Δωρόθεος Τσάκος κληρικός της κρατικής Εκκλησίας (Μητρόπολη Σιδηροκάστρου) που καθαιρέθηκε το 1968 από τη Χούντα επί κιναιδισμώ, βρέθηκε δολοφονημένος μια νύχτα στην πλατεία Βάθη, ενώ έκανε τροτουάρ. Έφερε τον τίτλο του μητροπολίτη Πατρών μιας σέχτας των Παλαιοημερολογιτών.
Γ. Ο πανοσιολογιότατος αρχιμανδρίτης Στάνλευ Αδαμάκης, γαλουχήθηκε ως παιδί του ιερού στον καθεδρικό του Ευαγγελισμού της Βοστώνης από τον τότε ιερέα του και μετέπειτα Αρχιεπίσκοπο Ιάκωβο, ο οποίος τον χειροτόνησε μετά ιερέα. Το πνευματικό τέκνο του ιερού Ιακώβου, δολοφονήθηκε από το νεαρό Κινέζο εραστή του στις 20.7.2003. Ο πάτερ Adamakis είχε καταδικαστεί σε 78 ημέρες φυλακή το 1986 για παρενόχληση δυο εφήβων στην Καλιφόρνια. Αργότερα, ενώ βρισκόταν σε δικαστική επιτήρηση, αποπλάνησε άλλα δυο αγόρια και καταδικάστηκε τον Μάρτιο του 1990 σε 9 χρόνια και 8 μήνες φυλάκιση. Ο ελληνορθόδοξος μητροπολίτης Αντώνιος του Σαν Φραντσίσκο, δήλωσε τότε πως εκκρεμούσε ήδη από ένα χρόνο η καθαίρεσή του για επανειλημμένες αλλά όχι ουσιαστικές κατηγορίες για σεξουαλικές παρεκτροπές. Φαίνεται πως η από το 1986 πρώτη καταδίκη του δεν θεωρήθηκε επαρκές τεκμήριο.
Δ. Μια κυρά τρανή/τι σεμνή κι αγία/σαν την Παναγία!
Όπου κι αν φανή/όλοι κάτω σκύβουν/και τα μάτια τρίβουν
Την κοιτούν γνωστοί/κι άγνωστοι ακόμα/μ’ ανοικτό το στόμα
Σ’ όλα της σωστή/δεν ευρίσκει μία/σαν κι αυτή ομοία.
Σκέτη φορεσιά/πάντα θα φορέσει/στο Θεό ν’ αρέσει.
Και στην Εκκλησιά/πρώτη πρώτη τρέχει/βρέχει και δεν βρέχει.
Μόνο μιαν αυγή,/όπως λεν καμπόσες/σιχαμένες γλώσσες,
Έτυχε να βγη/από κάποιο σπίτι/μ’ έν’ Αρχιμανδρίτη (Γ.Σουρής).
Όπου κι αν φανή/όλοι κάτω σκύβουν/και τα μάτια τρίβουν
Την κοιτούν γνωστοί/κι άγνωστοι ακόμα/μ’ ανοικτό το στόμα
Σ’ όλα της σωστή/δεν ευρίσκει μία/σαν κι αυτή ομοία.
Σκέτη φορεσιά/πάντα θα φορέσει/στο Θεό ν’ αρέσει.
Και στην Εκκλησιά/πρώτη πρώτη τρέχει/βρέχει και δεν βρέχει.
Μόνο μιαν αυγή,/όπως λεν καμπόσες/σιχαμένες γλώσσες,
Έτυχε να βγη/από κάποιο σπίτι/μ’ έν’ Αρχιμανδρίτη (Γ.Σουρής).
Ο κ.Χ.Πασαλάρης του “Ελ. Τύπου”, χαρακτήρισε τη δολοφονία του πανοσιολογιότατου Άνθιμου Ελευθεριάδη το καλοκαίρι του 1997: “Ένα από τα πολλά και εξ ίσου νοσηρά που έζησε ο γράφων στην 55ετή καριέρα του, με πρωταγωνιστές βιτσιόζους ιεράρχες και διαβολικές καλόγριες” (28-7-’97). Η “Guardian” (‘Αυγή’, 2-8-1997), κατηγόρησε ως «σκοτεινό, μαφιόζο και χουντικό», τον εξομολόγο, που δολοφονήθηκε από την έγγαμη και μητέρα, διαταραγμένη ψυχικά, ενορίτισσα ερωμένη του (από τη οποία είχε αποσπάσει 27.500.000 δραχμές, επειδή είδε στον ύπνο του την Παναγία που του είπε να κατασκευάσει ένα μεγάλο εκκλησιαστικό έργο), προσθέτοντας πως ήταν μπλεγμένος σε ξέπλυμα χρημάτων στην Ανατολική Ευρώπη, πως συναντιόταν συχνά στην Αθήνα και στο Λονδίνο με περίεργους επιχειρηματίες από το πρώην ανατολικό μπλοκ, για να συζητήσει μια σειρά από μη θρησκευτικά σχέδια στην περιοχή και πως η αστυνομία ερευνά πιθανούς δεσμούς του με το ρωσικό υπόκοσμο που χρησιμοποιεί την Ελλάδα σαν βάση. Τρία χρόνια μετά, η “Sunday Express”, επανήλθε στη “σκοτεινή προσωπικότητα του ιερωμένου” και τις διασυνδέσεις του με την μαφία (“Ελευθεροτυπία”, 7-11-2000). Η εφημερίδα έγραψε πως υπήρχε κοινός τραπεζικός λογαριασμός 1,5 δις στερλίνων στο όνομά του. “Μέλη της ενορίας του (Λονδίνο)-έχουν γίνει θύματα βίας της Ρωσικής μαφίας, που προσπαθεί να πάρει πίσω τα χρήματά της…”. Η Εκκλησία τον κήδεψε με τιμές.
O συνήγορος της δράστριας Αλέξανδρος Κατσαντώνης υπέθετε ότι η χωρίς ελαφρυντικά αυστηρή καταδίκη της οφειλόταν «στο παραδικαστικό κύκλωμα», «….έχει παρέμβει επίορκος δικηγόρος…..όμως δεν ξέρω τι αντίκτυπο είχε στους δικαστές» και δηλώνει πως «άξιζε και άλλες σφαίρες….ο αρχιμανδρίτης» (Ρ.Μπραϊμιώτου “Espresso”-16.11.’05). Η δύστυχη αφέθηκε τελικά ελεύθερη μετά από 16 χρόνια, λόγω καλής διαγωγής. Η πρωτόδικη ποινή ήταν 20 χρόνια κάθειρξη. Αναγνωρίστηκαν τα ελαφρυντικά του πρότερου έντιμου βίου και της ανάρμοστης συμπεριφοράς του θύματος. Στο Εφετείο όμως καταδικάστηκε σε ισόβια! Σκληρόν το προς αρχιμανδρίτας λακτίζειν.
Ε. Αρχιμανδρίτης της μητρόπολης Ν.Σμύρνης, βρέθηκε δολοφονημένος το καλοκαίρι του 1996 στην πλατεία Κουμουνδούρου, όπου κατέφευγε προς άγραν νεαρών Αλβανών, πράγμα γνωστό σε αρκετούς αρχιερείς (“Crash”, Ιανουάριος 1997).
Στ. Ο 43χρονος αρχιμανδρίτης Ι.Π.Η. κάτοικος πόλης της Δ.Μακεδονίας, δέχθηκε “περίεργη επίθεση αγνώστων” και έπεσε σε κώμα, σε διαμέρισμά του στην Θεσσαλονίκη, στο οποίο δεν παρατηρήθηκαν ίχνη παραβίασης ή κλοπής. Εικάστηκε ότι “οι λόγοι επίθεσης είναι προσωπικοί και οι δράστες είναι γνωστοί στο θύμα” (“Ελευθεροτυπία”, 22-9-1997).
Ζ. Ο ιερέας Ι.Λ., δολοφονήθηκε από φίλο του για «ασήμαντες οικονομικές διαφορές» (‘Τraffic’, 22-1-2004).
Παράρτημα
Ανεξιχνίαστοι δολοφονίαι μητροπολιτών από άγνωστους γνωστούς τους.
1. Ο Άγιος Νύσσης Ελευθέριος:
«Έγκλημα στο πρεσβυτέριο»
Ο εθνικόφρων Νύσσης Ελευθέριος, που χοροστάτησε στην κηδεία του δικτάτορα Παπαδόπουλου, βρέθηκε νεκρός, με ένα μαντίλι στο στόμα, …. δε φαίνεται να υπάρχουν ίχνη διάρρηξης…. Στο βιβλίο ‘Φάκελλος Εκκλησία’ Σπ.Καρατζαφέρης, εκδ.Κάκτος-1979 (βιβλίο με αναδημοσιεύσεις των ρεπορτάζ του από την ‘Ελευθεροτυπία’, πρόλογος Σερ.Φυντανίδη), σελ.41, βρίσκουμε έγγραφο που υπογράφει ο Σταύρος Ιωσ.Παπαδάτος, Διοικητής Αγίου Όρους (28/5/1968). Το έγγραφο υποχρεώθηκε η Ι.Σύνοδος να το διαβιβάσει με καθυστέρηση δυο χρόνων στο αρμόδιο μητροπολίτη Αττικής κ.Νικόδημο: ‘Δελτίον ποιού Αρχιμανδρίτου Ελευθερίου Γεωργίου Κατσαϊτη-Λαυριώτου..’…» .
«ΕΝΑΣ ΓΗΡΑΙΟΣ ΙΕΡΩΜΕΝΟΣ ΜΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ. Δολοφονήθηκε ο Επίσκοπος Νύσσης Ελευθέριος. Πρώην ιερατικός προϊστάμενος στον Άγιο Νικόλαο, Shepherds Bush, Ν.Δ. Λονδίνο. ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΤΑ ΚΙΝΗΤΡΑ…» (Μπλογκ «Νεότερα νέα με χλεύη και κράξιμο»-7.1.2012).
2. Ο Άγιος Χαρτούμ Τίτος:
«Μυστηριώδης δολοφονία του μητροπολίτη Χαρτούμ. Στις 31 Ιουλίου 2000 ανακαλύπτεται από στελέχη του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας το πτώμα του μητροπολίτη Χαρτούμ, Τίτου Καράντζαλη, στο σπίτι του, στην πρωτεύουσα του Σουδάν. Ο 73χρονος ιεράρχης έχει δολοφονηθεί με ιδιαίτερα άγριο τρόπο, καθώς έφερε μαχαιριές σε όλο του το σώμα. …Από τις έρευνες της σουδανικής αστυνομίας οι υποψίες πέφτουν σε έναν 25χρονο άνδρα βρετανοκαναδικής καταγωγής, που αποτελούσε μάλλον οικείο πρόσωπο του περιβάλλοντος του ιεράρχη, και ο οποίος συνελήφθη και ομολόγησε την ενοχή του…… Ωστόσο, από εδώ και πέρα αρχίζει ένα περίεργο παιχνίδι με στόχο την ελληνική ομογένεια. Συλλαμβάνονται διαδοχικά 60χρονος τέως αντιπρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας, και ο πρόεδρος του Ελληνικού Αθλητικού Συλλόγου, σε κανέναν από τους δύο ομογενείς δεν απαγγέλλονται επισήμως κατηγορίες… Στο Χαρτούμ μετέβη και κλιμάκιο του υπ. Εξωτερικών της Ελλάδας, προκειμένου να απελευθερωθούν οι άδικα κατηγορούμενοι…».
«Δεν θα καλύψουμε τα αίτια της δολοφονίας του Τίτου, τονίζει το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας (9.8.2000)… ».
«Ο δολοφόνος ήταν γνωστός του Μητροπολίτη, που του άνοιξε να μπει, όπως δημοσιεύτηκε στον Τύπο και τα κίνητρα δεν ήταν θρησκευτικά ή πολιτικά δήλωσε εκπρόσωπος του Υπ.Εξωτερικών».
youtube:
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου