Τρίτη 19 Απριλίου 2022

Οριοθέτηση

Η αρχή των πάντων είναι η οριοθέτηση.

Ο κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικά ιδανικά, διαφορετικές οπτικές γωνίες και διαφορετικά όρια. Υπάρχουν πράγματα που κάποιος τα δέχεται και κάποιος άλλος όχι. Το πιο ορθό λοιπόν για τον ίδιο μας τον εαυτό, αλλά και για μια υγιή σχέση με έναν άνθρωπο δίπλα μας, είναι να οριοθετηθούμε και να γίνουμε συγκεκριμένοι στο τι είναι αυτό που δεν παραβιάζει τον προσωπικό μας χώρο και τη δική μας ψυχική υγεία.

Είναι μια πολύ σημαντική διαδικασία που σπανίως γίνεται. Ώσπου έρχεται τελικά η στιγμή της παρεξήγησης ή του τσακωμού επειδή δεν θέσαμε ή δεν μας θέσανε όρια.

Ο καθένας από εμάς έχει την ευθύνη, κι όχι απλά το δικαίωμα να το κάνει αυτό.

Για παράδειγμα:

«Δεν μου αρέσει να μην σέβονται τον χρόνο μου, είναι περιορισμένος, έτσι λοιπόν, θα ήθελα να υπάρχει συνέπεια.»

«Δεν μου αρέσει να σχολιάζουν οι κοντινοί μου άνθρωποι αρνητικά κάποιους άλλους, δεν μου ταιριάζει ως χαρακτήρα και δεν μου προσφέρει τίποτα, παρά μόνο αρνητικά κύματα ενέργειας και χάσιμο χρόνου.»

«Θα ήθελα οι άνθρωποι που έχω κοντά μου να είναι θετικοί και να εκτιμούν τη ζωή, κατά κύριο λόγο. Δεν μου αρέσει η γκρίνια χωρίς λόγο δεν εξελίσσει κανέναν»

«Θα ήθελα να μπορούμε να επικοινωνούμε και να έχουμε κοντινές κοινωνικές απόψεις.»

«Θα ήθελα να μη μαλώνω με τους κοντινούς μου και να μην υπάρχουν εντάσεις.»

«Θα ήθελα να μην με κατακρίνεις και να μη με χαρακτηρίζεις ως κοντινός άνθρωπος μου, εφόσον δεν στο κάνω ούτε εγώ. Απέχει πολύ απ την ιδιοσυγκρασία μου και το θεωρώ μετατόπιση προσωπικού προβλήματος.»

«Θα ήθελα να με σέβεσαι όπως σε σέβομαι, κι αν κάνω λάθη να λέγονται με ευγενικό τρόπο.»

«Σε αυτή τη φάση της ζωής μου οι προτεραιότητες μου είναι αυτές.»

Μερικά παραδείγματα αρκετά συνηθισμένα, όπου όλοι έχουμε βιώσει κάποιο ή κάποια από αυτά. Αλλά, είτε δεν τοποθετηθήκαμε στο τι μας ενοχλεί ,είτε δεν τα ξεκαθαρίσαμε απ' την αρχή, είτε δεν θελήσαμε ποτέ να τα καταλάβουμε. Είτε δεν καταλάβαμε πως αυτό που ζητούσαμε δεν ήταν μόνο από τον άλλον αλλά είχαμε κι εμείς μερίδιο ευθύνης. Είναι πολύ βοηθητικό, να μπορούμε στα αλήθεια να ακούσουμε τι είναι αυτό που θέλει πραγματικά να επικοινωνήσει κάποιος άνθρωπος σε εμάς και το αντίστροφο.

Είναι ανεκτίμητης αξίας το να δουλεύουμε με τον εαυτό μας, για να μπορούμε να έχουμε υγιείς σχέσεις και να είμαστε θετικοί, όταν κάτι δεν μας αρέσει και μας ταλαιπωρεί να ζητάμε βοήθεια, για επαναπροσδιορισμό και εξέλιξη από ειδικούς! Εάν το κάναμε όλοι αυτό μη έχοντας προκαταλήψεις και στερεότυπα, η κοινωνία θα ήταν πολύ πιο λειτουργική και σε φανερά βελτιωμένο επίπεδο. Οι σχέσεις δεν θα ήταν συχνά τοξικές και οι εξαρτήσεις θα ήταν σε πολύ χαμηλότερο επίπεδο.

Αγάπησε τον εαυτό σου γιατί είναι υπέροχος, αναγνώρισε και βελτίωσε τα ελαττώματα σου, μην ενοχλείς τους γύρω σου και προσπάθησε να είσαι θετικός! Δούλεψε με τον εαυτό σου, μην είσαι απόλυτος/η , σε ζορίζει χωρίς λόγο. Οριοθετήσου σε σχέση με τους ανθρώπους γύρω σου, είναι απαραίτητο να γίνει, σε όλους (γονείς, φίλους, συντρόφους, παρέα, γνωστούς, συνεργάτες, συγγενείς). 

Η υγεία είναι το Α και το Ω σε όλα, από το σώμα μέχρι τη ψυχή, κι εννοείται πως αυτά συνδέονται άρρηκτα μεταξύ τους! Βελτιώσου κάθε μέρα κι από λίγο, προσπάθησε και η ζωή θα σε ανταμείψει. Κι έτσι, όταν θα μπορέσεις να ξεκαθαρίσεις το τοπίο μέσα σου και να οριοθετηθείς, οι σχέσεις σου θα είναι πραγματικά υγιείς κι εσύ ακόμη πιο χαρούμενος!

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου