Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2021

Άγιοι καταστροφείς: Ο Άγιος Κύριλλος

Άγιοι της χριστιανοσύνης που φέρονται ως καταστροφείς του αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού ή των αντιπάλων τους ή και δολοφόνοι!

Ένας από τους γνωστούς ισχυρισμούς των χριστιανών απολογητών είναι ότι: "Οι χριστιανοί δεν έκαναν καταστροφές, ο Ελληνικός πολιτισμός κατέπεσε από μόνος του και αν έγιναν κάποιες ελάχιστες καταστροφές από κάποιους φανατικούς· αυτό έγινε λόγω των διωγμών που υπέστησαν από τους εθνικούς". Θα δούμε αν ευσταθεί αυτός ο πολύ συχνός ισχυρισμός τους, με βάση τα δικά τους κείμενα που είναι τα συναξάρια των αγίων, από τα οποία θα δούμε αποσπάσματα καταστροφών, όπως και από την ιστορία, τι αναφέρει για όσους από αυτούς τους αγίους, έχουμε ιστορικά στοιχεία.

Τα Συναξάρια είναι οι βιογραφίες των αγίων του Χριστιανισμού, άσχετα αν περιλαμβάνουν πλήθος μυθικών και υπερφυσικών στοιχείων, ή πολλές από αυτές είναι δημιουργήματα μεταγενέστερης ανάγκης για ύπαρξη πληθώρας μαρτύρων

Τα σχετικά με καταστροφές αποσπάσματα που ακολουθούν, είναι κυρίως από την συλλογή του Άγιου Νικόδημου του Αγιορείτη. Ακολουθεί ο "σύνδεσμος 1" στο πρωτότυπο. Ο δεύτερος "σύνδεσμος 2", είναι ένα διαδομένο συναξάρι στο Διαδίκτυο, που έχει μεταφρασμένα τα κείμενα, και ίσως πληροφορίες και από άλλα συναξάρια, αλλά όπως θα διαπιστώσετε και αρκετά αλλοιωμένα. Όταν ο δεύτερος σύνδεσμος είναι σε παρένθεση, υπάρχει αλλοίωση που συνήθως σημειώνεται δίπλα του σε παρένθεση. Για τα ιστορικά πρόσωπα χρησιμοποιήθηκαν άλλες πηγές.

Ο Άγιος Κύριλλος (εορτάζει για την Εκκλησία στις 18 Ιανουαρίου).

Ο Κύριλλος Αλεξανδρείας όπως δείχνουν τα στοιχεία δρούσε σαν αρχηγός μαφίας και μάλλον δεν ήταν ο μόνος. Συντηρούσε από τον πακτωλό χρημάτων που διαχειριζόταν και τους φόρους που μάζευε, έναν μεγάλο ιδιωτικό παραστρατιωτικό θεσμό παραβολάνων (αμόρφωτοι ρωμαλέοι εργάτες του λιμανιού της Αλεξάνδρειας) που ήταν υπάκουοι και φανατικοί, ό,τι χρειαζόταν για τις δουλειές εκείνες τις οποίες ένας καθώς πρέπει επίσκοπος δεν πρέπει να φαίνεται, αλλά ό,τι συμβαίνει να μοιάζει με λαϊκή οργή. Με την δράση λοιπών των παραβολάνων, έκλεισε τις εκκλησίες των Νοβατιανών, κατάσχεσε τις περιουσίες τους, εξαπέλυσε διωγμό κατά της πολυάριθμης εβραϊκής κοινότητας και επιτέθηκε στον Ρωμαίο διοικητή τον Ορέστη, που προσπάθησε να την υπερασπιστεί. Στην προσπάθειά του αυτή έστειλε τον όχλο που έλεγχε εναντίων του. Ο όχλος των χριστιανών προσπάθησε να σκοτώσει τον Ορέστη, και ταυτόχρονα να βλάψει το περιβάλλον του, επιτέθηκε στο Μουσείο έκαψε το Σεράπειο την δε φιλόσοφο Υπατία, αφού την συνέλαβαν σε ενέδρα όταν γύριζε σπίτι της, την διαμέλισαν με όστρακα (πήλινα κομμάτια), και έκαψαν τα μέλη της στην φωτιά.

Γράφει το βυζαντινό Λεξικό Σούδα στο λήμμα "Υπατία": "ῆδη γοῦν ποτέ συνέβη τόν ἐπισκοποῦντα τὴν ἀντικειμένην αἵρεσιν Κύριλλον, παριόντα διὰ τοῦ οἴκου τῆς Ὑπατίας, ἰδεῖν πολὺν ὠθισμὸν ὄντα πρὸς ταῖς θύραις ἐπιμίξ ἀνδρῶν τε καὶ ἵππων, τῶν μὲν προσιόντων τῶν δὲ ἀπιόντων τῶν δὲ καὶ προσισταμένων, ἐρωτήσαντα δε ὅ τι εἴη τὸ πλήθος καὶ περὶ οῦ κατά τὴν οἱκίαν Ο θόρυβος, ἀκοῦσαι παρὰ τῶν ἑπομένων ὅτι προσαγορεύοιτο νῦν ἡ φιλόσοφος Ὑπατία, καὶ ἐκείνης εἷναι τὴν οἰκίαν. μαθόντα δε οὕτω δηχθῆναι την ψυχήν ὥστε φόνον αὐτῆ ταχέως ἐπιβουλεῦσαι πάντων φόνων ἀνοσιώτατον· προελθούσι γὰρ κατὰ τὸ εἰωθός ἐπιθέμενοι πολλοί ἀθρόοι θηριώδεις ἄνθρωποι, ὡς ἀληθῶς σχέτλιοι, οὔτε θεῶν ὄπιν εἰδότες οὔτ' ἀνθρώπων νέμεσιν, ἀναιροῦσι την φιλόσοφον."
σύνδεσμος

Έγιναν αιματηρές μάχες από τους παραβολάνους του με τους νεστοριανούς, στην Γ’ Οικουμενική Σύνοδο (431) και στην "ληστρική" (439) της Εφέσου, μεταξύ Κυρίλλου και Νεστορίου που ήταν ο πατριάρχης της Κων/πόλεως. Για να λυθούν οι δογματικές τους διαφορές, έγιναν απίστευτα έκτροπα μέσα σε "ατμόσφαιρα τρομοκρατίας", με τεράστια χρηματικά ποσά που ξοδεύτηκαν για τον επηρεασμό των αξιωματούχων της αυλής και του αυτοκράτορα, με "όχλο", "ρωμαλέους μοναχούς" και "ροπαλοφόρους" εκατέρωθεν (με αγάπη φυσικά).
σύνδεσμος

Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι ότι η έντονη αντίδραση για τον Νεστοριανισμό που είχε ο Κύριλλος και όλος ο Αλεξανδρινός χριστιανικός όχλος που αυτός κατεύθυνε, στράφηκε πολύ γρήγορα στον Μονοφυσιτισμό και η ίδια η στρατιά των παραβολάνων το 457, έσφαξε μέσα στο Βαπτιστήριο του Μητροπολιτικού Ναού τον πατριάρχη Προτέριο, έκαψαν το σώμα του στον Ιππόδρομο της πόλης και έβαλαν στη θέση του τον Μονοφυσίτη Τιμόθεο τον Αίλουρο.

Η αλήθεια είναι ότι τα συναξάρια είναι σε απίστευτο βαθμό μυθολογήματα και εφόσον δεν μπορούμε να δεχτούμε ως αληθή τα εξόφθαλμα θαύματα που περιέχουν, άλλο τόσο και τις ιστορίες τους. Αυτά όμως μαζί και με τις πράξεις των ιστορικών αγίων, αλλά και ότι έχουμε δει ήδη για το πως επικράτησε ο Χριστιανισμός, δείχνουν την ιδεολογία των χριστιανών διαχρονικά στο πως έβλεπαν τις άλλες θρησκείες και το μίσος τους για τις θεωρήσεις των άλλων που δεν άντεχαν, κυρίως των αρχαίων Ελλήνων που τους θεωρούσαν "μιαρούς", και "διεφθαρμένους". Αντικατοπτρίζουν τελικά το ποιοι κατέστρεφαν τα αρχαία ιερά, επίσης αντικατοπτρίζει τον πραγματικό λόγο που έγιναν οι σχετικά λίγοι διωγμοί των χριστιανών: Έγιναν εξαιτίας της επιθετικής τους δράσης κατά της αρχαίας θρησκείας, αφού εκείνη την εποχή και μέχρι να επικρατήσουν, υπήρχε πραγματική ανεξιθρησκεία.

Βλέπετε, για τους χριστιανούς τότε δεν εθεωρείτο κακό να καταστρέψεις τον ναό μιας άλλης θρησκείας ή τα αγάλματα της, υπήρχαν άλλωστε και οι κανόνες του Δευτερονομίου που δεν φαίνεται κανείς στον Χριστιανισμό να τους θεωρεί ως άκυρους, το αντίθετο. Υπάρχουν επίσης και οι εντολές του ίδιου του Ιησού, που είπε: ότι όποιος δεν είναι μαζί του είναι εναντίον του, ότι θα φέρει διχόνοια και ότι όποιος είναι έξω από την διδασκαλία του, πρέπει να αποβληθεί και να ριφθεί στην φωτιά. Έτσι δεν μας κάνουν εντύπωση τα κατορθώματα και οι καταστροφές αγίων χριστιανών, αφού συμφωνούν και με την θεωρία του. Μια θεωρία που η σύγχρονη Εκκλησία θέλει να ξεχάσει ή να συμβολοποιήσει.

Η μελέτη αυτή μπήκε για να ξεκαθαρίσουμε άλλη μια φορά, ότι ο Χριστιανισμός στην ουσία του και συχνά με την πράξη του, δεν έχει καμιά σχέση με την αγάπη και την ειρήνη που δήθεν θέλει να μας πει, ειδικά στον τρόπο που εξαπλώθηκε. Ήταν φονταμενταλιστικός, δηλαδή επικροτούσε και εφάρμοσε την βία στους άλλους όπως κάνουν τώρα οι μουσουλμάνοι, το προβάλει αυτό σαν επίτευγμα στα κείμενα αλλά και σε εικόνες του. Έτσι εξαπλώθηκε και δυστυχώς δεν υπάρχει καμιά διασφάλιση ότι δεν μπορεί να ξαναγίνει κάποια στιγμή το ίδιο.

ΔΕΣ: Άγιοι καταστροφείς

1 σχόλιο :

  1. ΑΥΤΟΣ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΦΘΑΣΕ ΣΤΑ ΥΨΗΛΑ ΚΛΙΜΑΚΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΤΟΥ ΔΕΝ ΤΗΡΟΥΣΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΕΣΒΕΒΑΙ ΟΥΤΑ ΤΑ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΠΟΥ ΑΡΜΟΖΟΥΝ ΣΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΚΥΝΗΓΗΣΕ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΟΥΣΑΝ ΜΑΖΙ ΤΟΥ . ΕΝΑΣ ΣΑΠΙΟΣ ΑΝΘΡΩΠΑΚΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή