Τα αυτόνομα διθέσια οχήματα της Google αναμένεται να κυκλοφορήσουν στους δρόμους μέχρι το 2020, σύμφωνα με την εταιρεία
Μια νέα τεχνολογία ικανή να «διαβάζει» τις χειρονομίες των ποδηλάτων ανέπτυξε η Google.
Σύμφωνα με την πατέντα του αμερικανικού κολοσσού, ο οποίος σχεδιάζει να ενσωματώσει το καινοτόμο σύστημα στα αυτόνομα οχήματά της, το μυστικό κρύβεται σε μια σειρά από αισθητήρες, κάμερες και ραντάρ, τα οποία σαρώνουν τις άκρες των δρόμων εντοπίζοντας π.χ. ποδηλάτες, μοτοσικλετιστές ή αντικείμενα.
Σε συνδυασμό με ένα ειδικό λογισμικό, το σύστημα «παρακολουθεί» τις χειρονομίες των ποδηλάτων και των μοτοσικλετιστών ώστε να προετοιμάσει το όχημα (π.χ. μειώνοντας την ταχύτητά του), σε περίπτωση που εκείνοι σηκώσουν το χέρι τους δείχνοντας ότι σκοπεύουν να στρίψουν.
Υψηλή νοημοσύνη στον δρόμο
Ο διαχωρισμός ενός ποδηλάτη ή ενός μοτοσικλετιστή από αντικείμενα που μπορεί να συναντήσει το όχημα στον δρόμο, εξηγεί η εταιρεία, πραγματοποιείται από τον υπολογισμό του ύψους και της φιγούρας του από το σύστημα.
Ο ειδικός αλγόριθμος της Google είναι σε θέση στη συνέχεια να αναγνωρίζει και να παρακολουθεί συγκεκριμένα σημεία του σώματός του, όπως για παράδειγμα τα χέρια του. Το σύστημα υπολογίζει την απόσταση των χεριών από το κεφάλι του ποδηλάτη, μεταφράζοντάς την στην πρόθεσή του να στρίψει ή να σταματήσει.
Η διθέσια «φυσαλίδα» της Google
Το αυτόνομο όχημα που οραματίζεται η Google, θα μοιάζει με μια διθέσια «φυσαλίδα» και θα διαθέτει κουμπιά για την εκκίνηση και τον τερματισμό της αυτόματης πορείας του. Οι επιβαίνοντες θα μπορούν να ρυθμίσουν τον προορισμό τους στο σύστημα, πληκτρολογώντας π.χ. την επιθυμητή διεύθυνση σε μια πλατφόρμα που θα θυμίζει σύστημα πλοήγησης.
Το πολυσυζητημένο όχημα, θα είναι ηλεκτροκίνητο ενώ θα διαθέτει μέγιστη ταχύτητα 40 χλμ./ώρα και εμβέλεια που θα αγγίζει περίπου τα 160 χλμ. Το μπροστινό μέρος της αυτοκινούμενης «φυσαλίδας» θα είναι κατασκευασμένο από μαλακό, αφρώδες υλικό, ενώ και το παρμπρίζ θα αποτελείται από εύκαμπτο υλικό για ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια των πεζών.
Τον περασμένο Μάρτιο, άλλη πατέντα της εταιρείας αφορούσε ένα σύστημα αερόσακων τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό του οχήματος. Για μεγαλύτερη ασφάλεια μάλιστα, οι εξωτερικοί αερόσακοι θα μπορούσαν να είναι φτιαγμένοι από αφρό μνήμης (memory foam) ώστε σε περίπτωση πρόσκρουσης να μην εκσφενδονίζουν π.χ. πεζούς ή ποδηλάτες.
Η Google αναφέρει ότι ήδη βρίσκεται σε συνομιλίες με μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ έχει θέσει ως στόχο την κυκλοφορία των αυτόνομων διθέσιων οχημάτων της μέχρι το 2020. Ωστόσο ο αμερικανικός κολοσσός πρόκειται σε πρώτη φάση να συλλέξει δεδομένα γύρω από τη διάδραση των αυτόνομων οχημάτων με άλλα οχήματα και με πεζούς.
Σύμφωνα με την πατέντα του αμερικανικού κολοσσού, ο οποίος σχεδιάζει να ενσωματώσει το καινοτόμο σύστημα στα αυτόνομα οχήματά της, το μυστικό κρύβεται σε μια σειρά από αισθητήρες, κάμερες και ραντάρ, τα οποία σαρώνουν τις άκρες των δρόμων εντοπίζοντας π.χ. ποδηλάτες, μοτοσικλετιστές ή αντικείμενα.
Σε συνδυασμό με ένα ειδικό λογισμικό, το σύστημα «παρακολουθεί» τις χειρονομίες των ποδηλάτων και των μοτοσικλετιστών ώστε να προετοιμάσει το όχημα (π.χ. μειώνοντας την ταχύτητά του), σε περίπτωση που εκείνοι σηκώσουν το χέρι τους δείχνοντας ότι σκοπεύουν να στρίψουν.
Υψηλή νοημοσύνη στον δρόμο
Ο διαχωρισμός ενός ποδηλάτη ή ενός μοτοσικλετιστή από αντικείμενα που μπορεί να συναντήσει το όχημα στον δρόμο, εξηγεί η εταιρεία, πραγματοποιείται από τον υπολογισμό του ύψους και της φιγούρας του από το σύστημα.
Ο ειδικός αλγόριθμος της Google είναι σε θέση στη συνέχεια να αναγνωρίζει και να παρακολουθεί συγκεκριμένα σημεία του σώματός του, όπως για παράδειγμα τα χέρια του. Το σύστημα υπολογίζει την απόσταση των χεριών από το κεφάλι του ποδηλάτη, μεταφράζοντάς την στην πρόθεσή του να στρίψει ή να σταματήσει.
Η διθέσια «φυσαλίδα» της Google
Το αυτόνομο όχημα που οραματίζεται η Google, θα μοιάζει με μια διθέσια «φυσαλίδα» και θα διαθέτει κουμπιά για την εκκίνηση και τον τερματισμό της αυτόματης πορείας του. Οι επιβαίνοντες θα μπορούν να ρυθμίσουν τον προορισμό τους στο σύστημα, πληκτρολογώντας π.χ. την επιθυμητή διεύθυνση σε μια πλατφόρμα που θα θυμίζει σύστημα πλοήγησης.
Το πολυσυζητημένο όχημα, θα είναι ηλεκτροκίνητο ενώ θα διαθέτει μέγιστη ταχύτητα 40 χλμ./ώρα και εμβέλεια που θα αγγίζει περίπου τα 160 χλμ. Το μπροστινό μέρος της αυτοκινούμενης «φυσαλίδας» θα είναι κατασκευασμένο από μαλακό, αφρώδες υλικό, ενώ και το παρμπρίζ θα αποτελείται από εύκαμπτο υλικό για ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια των πεζών.
Τον περασμένο Μάρτιο, άλλη πατέντα της εταιρείας αφορούσε ένα σύστημα αερόσακων τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό του οχήματος. Για μεγαλύτερη ασφάλεια μάλιστα, οι εξωτερικοί αερόσακοι θα μπορούσαν να είναι φτιαγμένοι από αφρό μνήμης (memory foam) ώστε σε περίπτωση πρόσκρουσης να μην εκσφενδονίζουν π.χ. πεζούς ή ποδηλάτες.
Η Google αναφέρει ότι ήδη βρίσκεται σε συνομιλίες με μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ έχει θέσει ως στόχο την κυκλοφορία των αυτόνομων διθέσιων οχημάτων της μέχρι το 2020. Ωστόσο ο αμερικανικός κολοσσός πρόκειται σε πρώτη φάση να συλλέξει δεδομένα γύρω από τη διάδραση των αυτόνομων οχημάτων με άλλα οχήματα και με πεζούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου