Τί εννοούμε με τη λέξη «υγεία»; Συνήθως, αν ζητήσουμε από ένα γιατρό να μας δώσει τον ορισμό της υγείας, θα πει απλώς ότι υγεία είναι η απουσία της αρρώστιας. Αυτός όμως είναι αρνητικός ορισμός.
Είναι ατυχές το ότι πρέπει να ορίσουμε την υγεία σε σχέση με την αρρώστια. Η υγεία είναι κάτι θετικό, μια θετική κατάσταση. Η αρρώστια είναι κάτι αρνητικό. Η υγεία είναι η φύση μας. Η αρρώστια είναι μια επίθεση στη φύση μας. Έτσι, είναι πολύ παράξενο το ότι πρέπει να ορίσουμε την υγεία σε σχέση με την αρρώστια. Το να ορίζεις τον οικοδεσπότη σε σχέση με τον επισκέπτη είναι πολύ παράξενο.
Η υγεία συνυπάρχει μαζί μας. Η αρρώστια έρχεται περιστασιακά. Η υγεία μας συνοδεύει από τη γέννησή μας. Η αρρώστια είναι ένα επιφανειακό φαινόμενο. Αν όμως ζητήσουμε από ένα γιατρό να ορίσει την υγεία, το μόνο που μπορεί να πει είναι ότι η υγεία είναι παρούσα, όταν η αρρώστια απουσιάζει.
Ο Παράκελσος έλεγε ότι αυτή η ερμηνεία είναι λανθασμένη. Η έννοια της υγείας χρειάζεται να οριστεί θετικά. Πώς όμως μπορούμε να φτάσουμε σε ένα θετικό ορισμό, σε μια δημιουργική αντίληψη της υγείας;
Ο Παράκελσος συνήθιζε να λέει: «Μέχρι να γίνει γνωστή η κατάσταση της εσωτερικής σου αρμονίας, το περισσότερο που μπορείς, είναι να ανακουφιστείς από την αρρώστια, επειδή η εσωτερική σου αρμονία είναι η πηγή της υγείας σου. Όταν όμως ανακουφίζεσαι από μια αρρώστια, αμέσως κολλάς μια άλλη, επειδή δεν έχει γίνει τίποτα σχετικά με την εσωτερική σου αρμονία. Πρέπει να υποστηριχτεί η εσωτερική σου αρμονία».
Είναι ατυχές το ότι πρέπει να ορίσουμε την υγεία σε σχέση με την αρρώστια. Η υγεία είναι κάτι θετικό, μια θετική κατάσταση. Η αρρώστια είναι κάτι αρνητικό. Η υγεία είναι η φύση μας. Η αρρώστια είναι μια επίθεση στη φύση μας. Έτσι, είναι πολύ παράξενο το ότι πρέπει να ορίσουμε την υγεία σε σχέση με την αρρώστια. Το να ορίζεις τον οικοδεσπότη σε σχέση με τον επισκέπτη είναι πολύ παράξενο.
Η υγεία συνυπάρχει μαζί μας. Η αρρώστια έρχεται περιστασιακά. Η υγεία μας συνοδεύει από τη γέννησή μας. Η αρρώστια είναι ένα επιφανειακό φαινόμενο. Αν όμως ζητήσουμε από ένα γιατρό να ορίσει την υγεία, το μόνο που μπορεί να πει είναι ότι η υγεία είναι παρούσα, όταν η αρρώστια απουσιάζει.
Ο Παράκελσος έλεγε ότι αυτή η ερμηνεία είναι λανθασμένη. Η έννοια της υγείας χρειάζεται να οριστεί θετικά. Πώς όμως μπορούμε να φτάσουμε σε ένα θετικό ορισμό, σε μια δημιουργική αντίληψη της υγείας;
Ο Παράκελσος συνήθιζε να λέει: «Μέχρι να γίνει γνωστή η κατάσταση της εσωτερικής σου αρμονίας, το περισσότερο που μπορείς, είναι να ανακουφιστείς από την αρρώστια, επειδή η εσωτερική σου αρμονία είναι η πηγή της υγείας σου. Όταν όμως ανακουφίζεσαι από μια αρρώστια, αμέσως κολλάς μια άλλη, επειδή δεν έχει γίνει τίποτα σχετικά με την εσωτερική σου αρμονία. Πρέπει να υποστηριχτεί η εσωτερική σου αρμονία».