Εγώ: Η παρούσα κατάσταση του κόσμου της ύλης, ορατής και αόρατης και όχι μόνο
της ανθρωπότητας. Στην καθομιλουμένη είναι η λέξη που υπάρχει σε κάθε πρόταση,
είτε ακούγεται είτε όχι, μαζί με τις συγγενικές της –μου δικό μου, εμένα, με-
αλλά και η πλέον παραπλανητική σαν λέξη, γιατί σαν έννοια είναι η απόλυτη
καταστροφή. Στην καθημερινή χρήση το ΕΓΩ, το κομματιασμένο, δηλώνει το αρχέγονο
λάθος, την πλανεμένη αντίληψη για το Άτμητο το Άρρητο, Το ΕΓΩ είναι η πλασματική
ψευδαίσθηση ενός διαιρεμένου σε χιλιάδες κομμάτια εαυτού.
Το “εγώ” είναι ο άνθρωπος, ο παγωμένος, παγιωμένος. Σκέψου το νερό, κινείται
παντού, μπαίνει παντού, είναι ρευστό, πολύ όμορφα και φυσικά υπακούει στον
συμπαντικό κανόνα “τα πάντα ρει”. Μέχρι που αποκτά ‘εγώ’. Τότε παύει να είναι
ρευστό και γίνεται πάγος. Παύει να είναι μέρος, του, σε συνεχή ροή σύμπαντος,
και γίνεται πέτρα παγωμένη. Καμία ροή. Ακίνητο μέχρι να λιώσει – πεθάνει.
Αυτή ακριβώς είναι και η κατάσταση των περισσότερων ανθρώπων. Παγ(ι)ωμένη.
Αυτό συμβαίνει όταν ο άνθρωπος μπαίνει σε ομάδες, δίνοντας φυσικά την συμφωνία
του. Όταν οι ομάδες και οι πεποιθήσεις του “εγώ” του κλέβουν την ελευθερία του
–ροή- και εγκλωβίζοντας τον, τον παγώνουν. Παύει να είναι πλέον ελεύθερος και
αποκτά εγώ ή εμείς, που είναι το ίδιο.
Όμως προκειμένου να γίνεις αποδεκτός κι αρεστός στην κοινωνία κατατάσσεσαι σε
κάποιο σύνολο-ομάδα και Συμφωνείς να δέχεσαι ακόμα και το μεγαλύτερο ψέμα γι’
απόλυτη αλήθεια, προκείμενου να σε αποδεχτούν. Από την κούνια όλους τους
ανθρώπους μας διδάσκουν να υποτασσόμαστε και να συμφωνούμε, στις απόψεις του
συνόλου και αυτό συμβαίνει πάνω απ’ όλα στην ερμηνεία της πραγματικότητας και
προπαντός στις μεγάλες Αλήθειες, πυλώνες την κοινωνίας-φυλακή, δηλ. θρησκείες,
πολιτική, οικονομία, αθλητισμός και κάθε λογής –ισμούς.
Μεγαλώνοντας έχεις εκπαιδευτεί να αγνοείς, ορισμένες όψεις της
πραγματικότητας, γιατί οι άλλοι ενήλικοι τις θεωρούν γελοίες ή ανύπαρκτες και
για να είσαι αποδεκτός τις αποδέχεσαι κι εσύ δηλ. ΣΥΜΦΩΝΕΙΣ πως υπάρχουν, άρα
υπάρχουν και ο κύκλος της κάθε ανοησίας και της Δημιουργίας διαιωνίζεται.
Μαθαίνεις να βλέπεις τις γεωμετρικές μορφές. Συμφωνείς ότι υπάρχουν μόνο
τρεις διαστάσεις. Συμφωνείς πως ο θεός είναι χριστιανός, μουσουλμάνος, βραχμάνος
ή ό,τι άλλο σου υποδείξουν, συμφωνείς πως υπάρχει θεός ή αιώνια φλόγα ή άπειρο ή
δύναμη ή αλήθεια ή ό,τι άλλο σου έχουν πει κάποιοι άλλοι πριν καν μπορέσεις να
σκεφτείς μόνος σου γι αυτά τα θέματα.
Αποδέχεσαι και συμφωνείς, για την εικόνα του κόσμου που σου παρουσιάζουν. Πως
πρέπει να δουλεύεις για να ζήσεις και μάλιστα συμφώνησες πως πρέπει να σου
αρέσει που δουλεύεις για να ζήσεις. Πως πρέπει να κάνεις οικογένεια και να
φροντίζεις την οικογένεια σου, μα όχι απαραίτητα και την οικογένεια των άλλων
ανθρώπων. Να κάνεις παιδιά, γιατί χρειάζεσαι τα παιδιά, (ποιοί άραγε τα
χρειάζονται; το σκέφτηκες κάποια στιγμή;) να κάνεις πολλούς φίλους, πιστούς
πελάτες, φανατικούς εχθρούς κλπ κλπ και όλα αυτά Συμφώνησες πως είναι αληθινά
και μάλιστα πως είναι δικές σου σκέψεις ή ανακαλύψεις …κι αυτός είναι ο
μοναδικός λόγος που υπάρχουν. Επειδή Συμφώνησες πως υπάρχουν.
Δεν υπάρχει αντικειμενική αλήθεια και δεν παρατηρείς μόνο το φυσικό κόσμο.
Συμμετέχουμε όλοι οι άνθρωποι σε αυτόν … κι αναφερόμαστε μονάχα στους ανθρώπους
κι όχι σε άλλα όντα κατά πολύ ανώτερα από την όποια ανθρώπινη συμφωνία περί του
κόσμου και της όποιας Αλήθειας του. Σκέφτομαι μερικές φορές πως κάποια όντα που
διαθέτουν επτά ή δέκα αισθήσεις για να αντιλαμβάνονται τα πράγματα, πως
κινούνται στο άυλο διαθέτοντας μεγάλη ενέργεια και τότε ο Πυθαγόρης κι ο
Ηράκλειτος φαντάζουν αστείοι, πόσο μάλλον όλοι εμείς οι υπόλοιποι με τις
μεγαλοστομίες μας και την τεράστια ιδέα που έχουμε για το άχρηστο και υπερφίαλο
ΕΓΩ, που καταδυναστεύει την ζωή μας, που μόνοι μας του επιτρέψαμε και
Συμφωνήσαμε να υπάρχει.
Άλλη μια παρανόηση, που ανόητα ή σκόπιμα κυκλοφορεί, ειδικά σε κύκλους
“διδασκάλων” το ΕΜΕΙΣ, θεωρώντας λανθασμένα πως το “εμείς” είναι Gestalt. Ακούμε
λοιπόν “πότε επιτέλους θα πάψουμε να είμαστε ατομιστές και θα γίνουμε εμείς;” σε
όλες τις παραλλαγές. Αλλά δεν είναι έτσι.
Το Gestalt δηλώνει
πως “το όλον, είναι μεγαλύτερο από το σύνολο των μερών του”
Ναι αλλά μόνο αν τα μέρη του είναι Άτμητα.
Πιο απλά, 5 άνθρωποι
(στην κατάσταση Άτμητότητας ) σε ένα σύνολο Gestalt, δεν είναι 5 άνθρωποι
ενεργειακά σαν σύνολο δράσης-ύπαρξης, αλλά το 5 πολλαπλασιάζεται στην νιοστή για
να είναι Gestalt. Αυτή η κατάσταση σε καμία περίπτωση δεν πετυχαίνεται στο πεδίο
δράσης του “εγώ” που είναι η κατάσταση της τμητής ταυτότητας
(κατακερματισμένη).
Από την άλλη, 5
άνθρωποι (στην κατάσταση του “εγώ” δηλ, τμητοί) σε ομάδα είναι 1+1+1+1+1=5
άνθρωποι (εγώ)σε ομάδα, αυτό δεν είναι Gestalt, είναι μια ομάδα 5 ανθρώπων. 5
“εγώ” μαζεμένα που κάνουν μια ομάδα 5 “εμείς”. Δηλαδή, κάθε μικρή ή μεγάλη
ομάδα πολλών μικρών “εγώ” δεν φτιάχνει ένα Gestalt, αλλά μια μάζα, όχλο
ανθρώπινων μικρών “εγώ”, κατακερματισμένων χωρίς καμία ολότητα, που είναι η
βασική κατάσταση της Ατμητότητας.
Δες αυτά τα
μικρούλικα “εγώ” όταν κατεβαίνουν (πάντα κατεβαίνουν, και δεν ανεβαίνουν) στις
πλατείες και παίζουν το παιχνίδι “αγανακτισμένοι”. Αλλά ποτέ καμία μάζα-όχλος
από πολλά ασήμαντα εγώ, δεν πέτυχε ΠΟΤΕ, τίποτε στην σκακιέρα της δημιουργίας.
Μόνο ο ΚΑΤΕΡΓΑΡΗΣ, μπορεί να αλλάξει τις καταστάσεις, τα γεγονότα, την ροή της
ιστορίας …και είναι πάντα στον ενικό, δεν υπάρχουν κατεργάρηδες.
Gestalt δημιουργείται
ΜΟΝΟ, αν συνυπάρξει σε δράση κάποιος ΚΑΤΕΡΓΑΡΗΣ μαζί με κάποιον άλλο ΚΑΤΕΡΓΑΡΗ,
και ΠΟΤΕ σε πληθυντικό αριθμό, γιατί ο ΚΑΤΕΡΓΑΡΗΣ για να είναι ΚΑΤΕΡΓΑΡΗΣ
σημαίνει πως έχει πετύχει την κατάσταση του ΑΤΟΜΙΚΟΝ ή αλλιώς ΑΤΜΗΤΟΝ
(αδιαίρετος, αυτός που δεν διασπάται σε μικρότερα κομμάτια, αυτός που δεν μπορεί
να διαιρεθεί, ο ΟΛΟΚΛΗΡΟΣ) …και Ατμητότητα, ορίζεται ως η κατάσταση ύπαρξης και
δράσης του Άτμητου.
Δεν υπάρχει
ακριβής περιγραφή της κατάστασης του Άτμητον, γιατί εκτός από Άτμητον, είναι και
Άρρητον, δηλ. δεν μπορεί να περιγραφεί με λέξεις, ή να εκφραστεί με
λόγια.
Η Ατμητότητα είναι συνώνυμη με την
Αρρητότητα.
Άτομα που πέτυχαν
αυτή την κατάσταση είναι ελάχιστοι μεταξύ των αρίστων, την πέτυχε ο Σιντάρτα
Γκαουτάμα και … ποιός άλλος άραγε;
Παρατήρησε τον άνθρωπο-εγώ-τμητό, από τον τρόπο που περπατάει, που τρώει, που
μιλάει, που στέκεται, που αναπνέει, που παντρεύεται, που ερωτεύεται, αγωνίζεται,
πονάει, ζητάει, πεθαίνει. Από την σαπίλα των σκέψεων, των συναισθημάτων, των
πράξεων του. Λέει «Εγώ» και πιστεύει, πως ο κόσμος πρέπει να του υποκλίνεται.
«Έτσι είμαι Εγώ» «Εγώ θα πάω, θα κάνω θα φάω, θα πάρω, θα φέρω..» “Εγώ” και μόνο
ένα ασήμαντο “εγώ”, ένα τέρας με 5.000 κεφάλια, είναι αυτό που συντηρεί και
ενισχύει αυτόν τον κόσμο και τα ανθρωπάκια, φαντάσματα, που σέρνονται πάνω στο
πρόσωπο της γης, όλων των δημιουργιών.
Αυτό που κατασπαταλάει την Ενέργεια σου, την Δύναμη σου είναι η διατήρηση του
«Εγώ». Αυτό είναι που Οργίζεται, Προσβάλλεται, Καταθλίβεται, Απειλεί με
αυτοκτονία, μέχρι που να πετύχει την επιθυμητή επιβεβαίωση
. Μια και γνωρίζει πως δεν έχει
κάποια απτή ουσία, αναζητά συνεχώς να έχει δίκιο μέσα από τα άλλα ανθρώπινα όντα
του εγώ, τα άψυχα όντα γιατί μόνο αυτά ασχολούνται με τέτοια ασήμαντα γεγονότα,
τα οποία αποδέχονται και φέρονται λες και το «εγώ» είναι κάτι υπαρκτό.
Μόνο με αυτό τον τρόπο το «εγώ» ξεγελιέται και πιστεύει πως είναι αληθινό,
ενώ γνωρίζει πως στην πραγματικότητα είναι ένα συνονθύλευμα από τίποτα. Ένα
φάντασμα, σε ένα ολόγραμμα.
Τίποτα από αυτά, δεν μπορεί να συμβεί όταν έχουμε αποδεχτεί την αληθινή μας
Άτμητη και Άρρητη υπόσταση, Είμαστε Έμψυχα Ενεργειακά όντα, πέρα από σκέψεις,
λέξεις, συναισθήματα. Ένα πεδίο Ενέργειας, γι αυτό και η Κβαντική Θεωρία πρέπει
να σε απασχολεί, γιατί Κβάντα σημαίνει Πακέτο Ενέργειας. Ενέργεια = Δύναμη =
Ελευθερία. Αλλά η Ελευθερία χρειάζεται Ανεξαρτησία, διαφορετικά, απλώς
αυταπατάσαι.
Ενα πεδίο Ενέργειας που βρίσκεται σε συνεχή ανατάραξη-δράσης
ΑΙΤΙΑΣ><ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ, καθημερινά και είναι συν-μέτοχος σε χοτικά, τυχαία
συστήματα δημιουργίας. Γι αυτό και πρέπει να σε ενδιαφέρει και η Θεωρία του
Χάους με όλα τα συστήματα της, τους νόμους και τα καπρίτσια της.
Οι άνθρωποι στην υποβαθμισμένη κατάσταση, του “εγώ”, ζουν μια ζωή χωρίς
ύπαρξη, μια ζωή διασπασμένη, μέσα στην σαπίλα του κατακερματισμένου “εγώ”,
πονεμένη, μίζερη, μες την κακομοιριά. Κρύβονται μέσα σε ένα μίζερο γάμο, πίσω
από ευνουχισμένα από την γέννηση τους παιδιά, μέσα σε μια κακόμοιρη κοινωνία,
στην ψεύτικη ασφάλεια ενός ασήμαντου δουλικού μισθού, διαιωνίζοντας την φτώχια,
την μιζέρια, τον θάνατο και την κακομοιριά.
Το “εγώ” είναι ο απόλυτος κυρίαρχος, ο παντοδύναμος δικτάτορας του ορατού και
αόρατου κόσμου, φυσικού ή μεταφυσικού, γνωστού ή άγνωστου. Είναι ο θεός κάθε
δημιουργίας, είναι η εκδήλωση του δημιουργού, μέσα στο υλικό ολόγραμμα που
αποκαλούν δημιουργία. Το εγώ είναι ο δημιουργός του matrix. Για να είναι ο
δημιουργός, ικανός να δημιουργήσει μια δημιουργία πρέπει να μην ελέγχει το “εγώ”
του, να είναι ήδη παγιδευμένος μέσα σε αυτό. Τι κατάντια, είναι η κατάντια των
θεών, που τολμούν να λένε “ΕΓΩ ειμί το φως” ή το άλλο γελοίο “εγώ ειμί ο θεός”
και λοιπές γραφικότητες κατώτερων όντων.
Αν θέλεις να γίνεις ΚΑΤΕΡΓΑΡΗΣ, αν θέλεις να απολαύσεις Φώς, Άκτιστο Φως, αν
θέλεις Ανεξαρτησία, αν θέλεις να είσαι ολόκληρος και όχι χίλια κομμάτια, τώρα
είναι μια καλή στιγμή, δεν διαθέτεις άλλη στιγμή από το τώρα, να σταματήσεις να
είσαι φοβισμένος, να σταματήσεις να εξαρτάσαι, να είσαι υποβαθμισμένος, να είσαι
σκλάβος των δικών σου σκέψεων, αποφάσεων, επιλογών. Να σταματήσεις να είσαι
πρόβατο-αμνός-δούλος-υπάλληλος-πιστός-ψηφοφόρος-οπαδός, να ξαναγίνεις ΑΤΜΗΤΟΣ
και ΑΡΡΗΤΟΣ.
Γιατί αν δεν είσαι Άτμητος και Άρρητος, δεν είσαι άνθρωπος. Όχι ανεξάρτητος,
αλλά ούτε καν άνθρωπος.
«Οι σκέψεις είναι ζωντανές.
Δίνουν μορφή στον κόσμο, την πραγματικότητα και το
πεπρωμένο μας.
Οπότε το να σκεφτόμαστε θετικά είναι σημαντικό, καθόλου
αμελητέο…
Αν έχετε την ίδια σκέψη αρκετά συχνά και την κάνετε με
συναίσθημα,
με τον χρόνο αποκτά υλική μορφή.»
Petrene Soames
Αν είναι να πιστεύουμε τη σύγχρονη
φυσική,
τα όνειρα που ονομάζουμε αντιλήψεις της
εγρήγορσης έχουν την ίδια σχεδόν ομοιότητα
με την αντικειμενική
πραγματικότητα με αυτή που έχουν τα φανταστικά όνειρα του ύπνου
μας.
Μπέρναρντ Ράσελ
Το παράδοξο είναι μόνο μια
σύγκρουση της πραγματικότητας και της
αίσθησής μας
για το τί οφείλει να είναι η πραγματικότητα
Ρ.Φέυνμαν
Το πρόβλημα της
γλώσσας είναι πολύ σοβαρό. Αναζητούμε τρόπο να
εκφράσουμε και να
περιγράψουμε τη δομή και τη λειτουργία των ατόμων…
Αλλά,
στην κοινή γλώσσα είναι αδύνατο να μιλήσουμε για τα άτομα.»
Β.Χάιζενμπεργκ
Τοις
εγρηγορόσιν ένα και κοινόν κόσμον είναι, των δε κοιμωμένων έκαστος εις ίδιον
αποστρέφεσθαι
(Για τους ξύπνιους υπάρχει ένας και ο ίδιος κόσμος,
ενώ οι
κοιμισμένοι στρέφονται ο καθένας σε ένα δικό του, υποκειμενικό
κόσμο).
ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ
Λεξησαφήνιση του
Εγώ:
——————–
εγώ το [eγó] Ο (άκλ.)
: α. η συνείδηση της ατομικότητας:
Tο
~
δεν είναι παρά η συλλογή των αισθημάτων που δοκιμάζουμε και των αισθημάτων
που μας θυμίζει η μνήμη. β. (ψυχ.) στη θεωρία της
ψυχανάλυσης, το τμήμα της ανθρώπινης προσωπικότητας που βρίσκεται σε επαφή με
τον εξωτερικό κόσμο· (πρβ.
υπερεγώ).
γ. η ατομική
συνείδηση που έχει στραμμένη την προσοχή της στον εαυτό της με τρόπο
μεροληπτικό· (πρβ.
εγωισμός):
H ανθρώπινη ευγένεια κρύβει και
καταργεί το ~
. Πληγώθηκε το ~
του, ο εγωισμός του.
H
απόσταση από το ~
ως το εμείς είναι πολύ μεγάλη,από το άτομο στο
σύνολο. [λόγ. < αντων.
εγώ σημδ. αγγλ. ego (< λατ. ego) &
γερμ. das Ich]
———————–
εγωισμός ο
[eγoizmós]
: 1.η υπέρμετρη και αποκλειστική
αγάπη του ατόμου για τον εαυτό του, η οποία οδηγεί σε μια στάση αδιαφορίας για
τους άλλους και περιφρόνησης του κοινωνικού συμφέροντος· (πρβ.
εγωπάθεια,
εγωκεντρισμός, εγωλατρία). ANT αλτρουισμός, φιλαλληλία:
Tυφλός
~
. ||
Ο ~
του δεν τον αφήνει να δει το λάθος του, η
αλαζονεία του.
2. προσωπική φιλοτιμία, υπερηφάνεια·
αξιοπρέπεια:
Πληγώνω / θίγω τον εγωισμό κάποιου. Θίχτηκε ο ~
του. 3. (φιλοσ., παλαιότ.) σολιψισμός. || (ψυχ.) η φυσική
αγάπη του ατόμου προς τον εαυτό του.[λόγ. < γαλλ. égoïsme < λατ. ego `εγώ΄
-isme
= -ισμός]
———————–
εγωίσταρος ο
[eγoístaros] &
εγωισταράς ο [eγoistarás] θηλ.
εγωισταρού [eγoistarú]
:(προφ., μειωτ.) αυτός
που είναι υπέρμετρα εγωιστής.[
εγωιστ(ής) μεγεθ.
-αρος, -αράς·
εγωισταρ(άς) -ού]
————————
εγωιστής ο [eγoistís]
θηλ.
εγωίστρια [eγoístria]
: αυτός που αγα πά
υπέρμετρα και αποκλειστικά τον εαυτό του, και γι΄ αυτό αδιαφορεί και περιφρονεί
τους άλλους· (πρβ.
φίλαυτος). ANT αλτρουιστής:
Mεγάλος ~.
Πολύ ~
. ||
Είναι τόσο ~
που δεν πρόκειται να
παραδεχτεί το λάθος του, αλαζόνας.
εγωιστάκος ο YΠΟKΟΡ.
εγωίσταρος* ο &
εγωισταράς* ο θηλ.
εγωισταρού MΕΓΕΘ.[λόγ. < γαλλ. égoïste < égo(ïsme)
=
εγω(ισμός) -iste
= -ιστής· λόγ.
εγωισ(τής) -τρια· εγωισ(τής)
-άκος]
————————–
εγωιστικός -ή -ό [eγoistikós]
: (για συμπεριφορά, τρόπο κτλ.) που τον χαρακτηρίζει εγωισμός:
Εγωιστική συμπεριφορά / ενέργεια / σκέψη. Εγωιστικό ύφος / βλέμμα. Εγωιστικά
κίνητρα. εγωιστικά ΕΠIΡΡ:
Θέρεται πολύ
~
.[λόγ.
εγωιστ(ής) -ικός]
————————-
εγωκεντρικός
-ή -ό [eγokendrikós]
: (για πρόσ. και συμπεριφορά,
τρόπο κτλ.) που τον χαρακτηρίζει τάση εγωκεντρισμού: ~
χαρακτήρας.
Εγωκεντρική αντίληψη του κόσμου. εγωκεντρικά ΕΠIΡΡ.[λόγ.
< γαλλ. égocentrique < λατ. ego `εγώ΄ + centr(e) < αρχ.
κέντρ(ον) -ique
= -ικός]
————————-
εγωκεντρισμός ο [eγokendrizmós]
: 1.η τάση να αντιμετωπίζει κανείς τα πράγματα
σαν να υπήρχαν μόνο γι΄ αυτόν, σύμφωνα με τη δική του άποψη και τα δικά του
συμφέροντα· (πρβ.
εγωπάθεια, εγωλατρία, εγωισμός).
2.(ειδ. ψυχ.) η ψυχοπαθολογική τάση του ατόμου να ανάγει τα
πάντα στον εαυτό του.[λόγ. < γαλλ. égocentrisme < égocentr(ique)
=
εγωκεντρ(ικός) -isme
= -ισμός]
————————–
εγωλάτρης ο [eγolátris]
:υπερβολικά και παθολογικά εγωιστής· εγωπαθής.[λόγ.
εγώ (κατά τη σημ. της λ.
εγωιστής) +
-λάτρης]
—————————-
εγωλατρία η [eγolatría] (χωρίς πληθ.)
:υπερβολικός και παθολογικός εγωισμός· εγωπάθεια.[λόγ.
εγωλάτρ(ης) -ία]
—————————-