Υπάρχουν πολλές καθημερινές ασυνείδητες και συνειδητές τεχνικές που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι ώστε να αφαιρούν ενέργεια από τους άλλους. Το βιβλίο “Ουράνια Προφητεία” έχει μία ωραία κατηγοριοποίηση αυτών των ρόλων. Είναι τέσσερις.
Ο πρώτος, είναι ο ρόλος του “θύματος”, μέσα από τον οποίο το άτομο προσπαθεί με τεχνικές του τύπου «λυπηθείτε με τον κακόμοιρο», ή «εγώ ο αδικημένος» κ.λπ., να τραβήξει την προσοχή των άλλων, άρα την ενέργεια τους. Συχνά οι ασθενείς έχουν τέτοια συμπεριφορά.
Ο δεύτερος, είναι ο ρόλος του “απόμακρου“, που δεν μιλάει πολύ, ή κάνει τον αδιάφορο, ή φεύγει (ώστε να τρέχουν πίσω του και να ασχολούνται μαζί του) προσπαθώντας να τραβήξει την προσοχή, άρα και την ενέργεια των άλλων.
Ο τρίτος, είναι ο ρόλος του “ανακριτή”, εκείνου δηλαδή που προσπαθεί να βάλει τον άλλον σε θέση απολογητική, να τον καταστήσει υπόλογο, να του αφαιρέσει δηλαδή την εξουσία, άρα και την ενέργεια του. Πολλοί γίνονται ανακριτικοί όταν προσπαθούν ασυνείδητα να απεκδυθούν τις ευθύνες τους. Επίσης ανακριτής είναι εκείνος που υποδεικνύει στους άλλους τα σφάλματα τους κάνοντας τους να νιώθουν “μικρότεροι”. Μία ακόμα ανακριτική τεχνική είναι να υποβάλει κανείς πολλές ερωτήσεις απαιτώντας απαντήσεις! Με αυτό τον τρόπο ένας “ανακριτής” σε “ρουφάει”.
Ο τέταρτος, είναι ο ρόλος του “τρομοκράτη“, ο οποίος με τη βία και με τις φωνές προσπαθεί να πάρει τον έλεγχο, με ψυχολογικούς εκβιασμούς κλπ. Συνήθως τα “θύματα” έλκουν “τρομοκράτες” και αντιστρόφως, ενώ οι “απόμακροι” έλκουν “ανακριτές” και αντιστρόφως. Κάποιος, ας πούμε, γίνεται δειλός γιατί φοβάται να αντιμετωπίσει έναν “τρομοκράτη” κάνοντας τον έτσι να τον τρομοκρατεί ακόμα περισσότερο. Ο “τρομοκράτης” προκαλεί περισσότερο στον άλλον τη συμπεριφορά του θύματος, και έτσι δημιουργείται μεταξύ τους ενεργειακή σχέση εξουσίας-ελέγχου, ένας δεσμός σαν ενεργειακά πλοκάμια μεταξύ των τριών κάτω chakras των εμπλεκομένων ατόμων. Ο “ανακριτής”, από την άλλη, απευθύνεται με ερωτήσεις στον “απόμακρο”, του τύπου «μα τι έχεις, πες μου, πες μου», όπως κάνουν πολλά ζευγαράκια μεταξύ τους. Κι έτσι τον κάνει ακόμα πιο απόμακρο.
Το ζητούμενο είναι να αναγνωρίσουμε αυτούς τους ρόλους, κι εμείς οι ίδιοι να μην παίρνουμε μέρος σε τέτοιους ανταγωνισμούς ενέργειας! Να μην κανακεύουμε, ας πούμε, έναν άρρωστο που συνεχώς κλαίγεται. Γιατί έτσι βολεύεται στην ασθένειά του και του αρέσει, πράγμα καθόλου τιμητικό για την ολότητα του εαυτού του. Ή, να μην ρωτάμε έναν απόμακρο συνεχώς τι έχει. Να διατηρούμε σε κάθε περίπτωση την αυτοπεποίθησή μας χωρίς να φοβόμαστε ότι ο άλλος μπορεί να παρεξηγηθεί. Και βεβαίως, να μην είμαστε ανακριτικοί για όσα λάθη νομίζουμε ότι βλέπουμε, ούτε να εμπλεκόμαστε σε ψυχολογικούς εκβιασμούς κλπ.
Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο είναι να έχουμε αυτοπεποίθηση. Να είμαστε στο κέντρο μας χωρίς να επηρεαζόμαστεαπό τις συμπεριφορές των άλλων οι οποίοι άλλοτε πάνε να μας “ψαρώσουν”, άλλοτε να μας θυμώσουν κλπ. Το ζήτημα δεν βρίσκεται στο να αποβάλλουμε ό,τι θεωρούμε αρνητικό, αλλά στο να δημιουργούμε εμείς διαρκώς θετικότητα. Με αυτό τον τρόπο, αν δεν ποτίζουμε τα ζιζάνια, αυτά απλώς θα μαραθούν!
Ακουλουθεί ένα μικρό απόσπασμα βίντεο από την ταινία “Η Ουράνια Προφητεία“, του συγγραφέα του βιβλίου και σκηνοθέτη της ταινίας, James Redfield, και αφορά τα Θέατρα Ελέγχου.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου