825 καὶ θεῶν παῖδες μακάρων, ἱερᾶς
χώρας ἀπορθήτου τ᾽ ἄπο, φερβόμενοι
κλεινοτάταν σοφίαν, αἰεὶ διὰ λαμπροτάτου
830 βαίνοντες ἁβρῶς αἰθέρος, ἔνθα ποθ᾽ ἁγνὰς
ἐννέα Πιερίδας Μούσας λέγουσι
ξανθὰν Ἁρμονίαν φυτεῦσαι·
835 τοῦ καλλινάου τ᾽ ἐπὶ Κηφισοῦ ῥοαῖς [αντ. α]
τὰν Κύπριν κλῄζουσιν ἀφυσσαμέναν
χώρας καταπνεῦσαι μετρίους ἀνέμων
840 ἡδυπνόους αὔρας· αἰεὶ δ᾽ ἐπιβαλλομέναν
χαίταισιν εὐώδη ῥοδέων πλόκον ἀνθέων
τᾷ Σοφίᾳ παρέδρους πέμπειν Ἔρωτας,
845 παντοίας ἀρετᾶς ξυνεργούς.
πῶς οὖν ἱερῶν ποταμῶν [στρ. β]
ἢ πόλις ἢ φίλων
πόμπιμός σε χώρα
τὰ παιδολέτειραν ἕξει,
850τὰν οὐχ ὁσίαν μέταυλον;
σκέψαι τεκέων πλαγάν,
σκέψαι φόνον οἶον αἴρῃ.
μή, πρὸς γονάτων σε πάντᾳ
πάντως ἱκετεύομεν,
855τέκνα φονεύσῃς.
πόθεν θράσος †ἢ φρενὸς ἢ [αντ. β]
χειρὶ τέκνων σέθεν†
καρδίᾳ τε λήψῃ
δεινὰν προσάγουσα τόλμαν;
860 πῶς δ᾽ ὄμματα προσβαλοῦσα
τέκνοις ἄδακρυν μοῖραν
σχήσεις φόνου; οὐ δυνάσῃ
παίδων ἱκετᾶν πιτνόντων
τέγξαι χέρα φοινίαν
865 τλάμονι θυμῷ.
χώρας ἀπορθήτου τ᾽ ἄπο, φερβόμενοι
κλεινοτάταν σοφίαν, αἰεὶ διὰ λαμπροτάτου
830 βαίνοντες ἁβρῶς αἰθέρος, ἔνθα ποθ᾽ ἁγνὰς
ἐννέα Πιερίδας Μούσας λέγουσι
ξανθὰν Ἁρμονίαν φυτεῦσαι·
835 τοῦ καλλινάου τ᾽ ἐπὶ Κηφισοῦ ῥοαῖς [αντ. α]
τὰν Κύπριν κλῄζουσιν ἀφυσσαμέναν
χώρας καταπνεῦσαι μετρίους ἀνέμων
840 ἡδυπνόους αὔρας· αἰεὶ δ᾽ ἐπιβαλλομέναν
χαίταισιν εὐώδη ῥοδέων πλόκον ἀνθέων
τᾷ Σοφίᾳ παρέδρους πέμπειν Ἔρωτας,
845 παντοίας ἀρετᾶς ξυνεργούς.
πῶς οὖν ἱερῶν ποταμῶν [στρ. β]
ἢ πόλις ἢ φίλων
πόμπιμός σε χώρα
τὰ παιδολέτειραν ἕξει,
850τὰν οὐχ ὁσίαν μέταυλον;
σκέψαι τεκέων πλαγάν,
σκέψαι φόνον οἶον αἴρῃ.
μή, πρὸς γονάτων σε πάντᾳ
πάντως ἱκετεύομεν,
855τέκνα φονεύσῃς.
πόθεν θράσος †ἢ φρενὸς ἢ [αντ. β]
χειρὶ τέκνων σέθεν†
καρδίᾳ τε λήψῃ
δεινὰν προσάγουσα τόλμαν;
860 πῶς δ᾽ ὄμματα προσβαλοῦσα
τέκνοις ἄδακρυν μοῖραν
σχήσεις φόνου; οὐ δυνάσῃ
παίδων ἱκετᾶν πιτνόντων
τέγξαι χέρα φοινίαν
865 τλάμονι θυμῷ.
***
ΧΟ. Από χρόνους παλαιούς και πανάρχαιουςτου Ερεχθέα οι απόγονοι ευδαίμονες,
825 τέκνα των μακάρων θεών,
χώρας ιερής και απόρθητης γέννημα,
με σοφία τρισένδοξη τρέφονται
830 και αβροβάδιστοι πάντα πορεύονται
στον λαμπρότατο μέσα αιθέρα,
εκεί όπου λένε πως κάποτε
οι εννέα Πιέριες Μούσες, οι πάναγνες,
την ξανθή Αρμονία εγέννησαν.
835 Ο λόγος λέει πως η Κύπρις
έλαβε νερό από τις ροές
του καλλίρροου Κηφισού
και πως, καθώς ανάσανε,
έπνευσαν πάνω από τη χώρα
840 ευλογημένες αύρες ηδύπνοες.
Έχοντας πάντα στην κόμη
στεφάνι από ανθισμένα ρόδα που ευωδιάζουν,
στέλνει, λένε, τους Έρωτες
να καθίσουν πλάι στη Σοφία,
τα δύο που όταν ενώνονται
845 μας χαρίζουν καθετί θαυμαστό και θεσπέσιο.
Πώς λοιπόν η πόλη των ιερών ποταμών
πώς η χώρα η φιλόξενη
θα δεχθεί στα χώματά της εσένα,
850 την ανόσια παιδοκτόνο;
Σκέψου όταν θα βυθίζεις το μαχαίρι στα παιδιά σου,
σκέψου τον φόνο που πας να πράξεις.
Προσπέφτοντας στα γόνατά σου σε ικετεύουμε
σε όλους τους ρυθμούς και με όλους τους τρόπους:
855 Μη σκοτώσεις τα παιδιά σου, μη!
Πού θα βρεις το σθένος της ψυχής,
πού τη δύναμη που θα σκληρύνει
το χέρι σου και την καρδιά σου,
όταν θα τολμήσεις το τρομερό;
860 Όταν το βλέμμα σου αντικρίσει τα παιδιά σου,
πώς θα πράξεις τον φόνο αδάκρυτη;
Όταν τα παιδιά θα γονατίζουν ικετεύοντας,
δεν θα μπορέσεις με αλύγιστη καρδιά
865 να βάψεις το χέρι σου με το αίμα τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου