Ο ΟΛΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
΄΄Ο άνθρωπος θα πρέπει να είναι απλώς άνθρωπος, ο άνθρωπος θα πρέπει να είναι απλώς ανθρώπινος -ολικός, πλήρης. Και μέσα από την ολικότητα αυτή θα εμφανιστεί ένα νέο είδος υγείας.΄΄
Η Ανατολή είναι εσωστρεφής, η Δύση είναι εξωστρεφής. Ο άνθρωπος είναι διχασμένος, ο άνθρωπος είναι σχιζοφρενής. Γι΄αυτό ακριβώς έχουν προέλθει από την Ανατολή όλοι οι μεγάλοι Δάσκαλοι και έχουν προέλθει από τη Δύση όλοι οι μεγάλοι επιστήμονες. Η Δύση ανέπτυξε την επιστήμη και ξέχασε τελείως την εσωτερική ψυχή΄ ασχολείται με την ύλη, αλλά έχει ξεχάσει την εσωτερική υποκειμενικότητα. Όλη της η εστίαση είναι πάνω στο αντικείμενο. Έτσι, όλοι οι μεγάλοι επιστήμονες είναι γεννημένοι στη Δύση.
Η Ανατολή έχει ενδιαφερθεί υπερβολικά για την εσωτερική ψυχή και έχει ξεχάσει την αντικειμενικότητα, την ύλη, τον κόσμο. Μεγάλοι θρησκευτικοί Δάσκαλοι αναπτύχθηκαν μέσα από τούτο, αλλά η κατάσταση αυτή δεν είναι καλή, δεν θα έπρεπε να είναι έτσι.
Ο άνθρωπος θα πρέπει να γίνει ένα.
Δεν θα πρέπει να επιτρέπεται πια στον άνθρωπο να είναι μονόπλευρος. Ο άνθρωπος θα πρέπει να αποτελεί ένα είδος ρευστότητας, ούτε εξωστρεφής ούτε εσωστρεφής. Ο άνθρωπος θα πρέπει να είναι ικανός να είναι και τα δυο μαζί. Το εσωτερικό και το εξωτερικό, αν ισορροπούνται, δίνουν τη μεγαλύτερη εκστατική εμπειρία.
Ο άνθρωπος που δεν γέρνει ούτε προς τον εσωτερικό χώρο υπερβολικά ούτε προς τον εξωτερικό χώρο υπερβολικά είναι άνθρωπος με ισορροπία. Θα είναι επιστήμονας και μύστης μαζί. Είναι κάτι που θα συμβεί, είναι κάτι που πρόκειται να συμβεί. Ετοιμάζουμε το έδαφος για τούτο. Θα ήθελα να δω έναν άνθρωπο που δεν είναι ούτε ανατολικός ούτε δυτικός, γιατί είναι άσχημο πράγμα να είσαι ανατολικός σε αντίθεση προς τον δυτικό. Να είσαι δυτικός σε αντίθεση προς τον ανατολικό είναι επίσης άσχημο,. Μας ανήκει ολόκληρη η γη και ανήκουμε σε ολόκληρη τη γη. Ο άνθρωπος θα πρέπει να είναι απλώς άνθρωπος, ο άνθρωπος θα πρέπει να είναι απλώς ανθρώπινος -ολικός, πλήρης. Και μέσα από την ολικότητα αυτή θα εμφανιστεί ένα νέο είδος υγείας.
Η Ανατολή έχει υποφέρει, η Δύση έχει υποφέρει. Η Ανατολή έχει υποφέρει΄ το βλέπεις αυτό παντού τριγύρω΄ τη φτώχια, την πείνα. Η Δύση έχει υποφέρει, το βλέπεις μέσα στον δυτικό νου΄ ένταση, άγχος, αγωνία. Η Δύση είναι πολύ φτωχή εσωτερικά, η Ανατολή είναι πολύ φτωχή εξωτερικά. Είναι κακή η φτώχια. Είτε είναι εσωτερική είτε είναι εξωτερική, δεν έχει σημασία, δεν πρέπει να επιτρέπεται να υπάρχει φτώχια.
Ο άνθρωπος πρέπει να είναι πλούσιος, εσωτερικά, εξωτερικά, και τα δυο.Ο άνθρωπος πρέπει να έχει πανδιάστατο πλούτο.
Για σκέψου έναν άνθρωπο που είναι ένας Αλμπερτ Αϊνστάιν και ένας Γκωτάμα Βούδας μαζί. Διαλογίσου πάνω στη δυνατότητα αυτή΄ είναι αυτό δυνατό. Μάλιστα, αν είχε ζήσει λίγο παραπάνω ο Αλμπερτ Αϊνστάιν, θα είχε μετατραπεί σε μύστη. Είχε αρχίσει να στρέφεται προς τον εσωτερικό χώρο, είχε αρχίσει να ενδιαφέρεται για το εσωτερικό μυστήριο. Πόσο καιρό μπορείς να διατηρήσεις το ενδιαφέρον σου για το εξωτερικό μυστήριο; Αν πραγματικά σε ενδιαφέρουν τα μυστήρια, τότε αργά ή γρήγορα θα σκοντάψεις πάνω στον εσωτερικό κόσμο επίσης.
Η δική μου αντίληψη είναι για ένα κόσμο που δεν είναι ούτε ανατολικός ούτε δυτικός, ούτε εσωτερικός ούτε εξωτερικός, ούτε εξωστρεφής ούτε εσωστρεφής -έναν κόσμο ισορροπημένο, πλήρη.
Δεν συνέβη όμως έτσι στο παρελθόν. Γι΄αυτό ακριβώς η ερώτησή σου έχει σημασία. Ρωτάς: ΄΄Γιατί προήλθαν από την Ανατολή όλοι οι μεγάλοι Δάσκαλοι;΄΄ Διότι η Ανατολή έχει εμμονή με τον εσωτερικό κόσμο σε αντίθεση προς τον εξωτερικό. Φυσικά, όταν ανά τους αιώνες έχεις εμμονή με τον εσωτερικό κόσμο, θα δημιουργήσεις έναν Βούδα, ένα Ναγκαρτζούνα, ένα Σάνκαρα, έναν Καμπίρ. Είναι φυσικό.
Αν έχεις εμμονή με τον εξωτερικό κόσμο σε αντίθεση προς τον εσωτερικό, θα δημιουργήσεις έναν Άλμπερτ Αϊνστάιν, έναν Έντινγκτον, έναν Έντισον, είναι φυσικό. Δεν είναι όμως αυτό καλό για την ολότητα του ανθρώπου. Κάτι λείπει. Ο άνθρωπος που έχει εσωτερική ανάπτυξη και δεν έχει μεγαλώσει εξωτερικά παραμένει παιδιάστικος εξωτερικά, παραμένει ανόητος εξωτερικά. Και το ίδιο ισχύει για τον άνθρωπο που έχει μεγαλώσει πολύ, που έχει γίνει ώριμος, πολύ ώριμος, σε ό,τι αφορά τα μαθηματικά και σε ό,τι αφορά τη φυσική και σε ό,τι αφορά τη χημεία, αλλά που δεν έχει καν γεννηθεί εσωτερικά, βρίσκεται ακόμη μέσα στη μητρική κοιλιά.
Αυτό είναι το μήνυμά μου προς εσένα: άφησε αυτά τα ημισφαίρια -Ανατολή και Δύση- και άφησε τα ημισφαίρια του εσωτερικού και του εξωτερικού κόσμου. Γίνε ρευστός. Άφησε την κίνηση, τη ροή, να είναι η ίδια η ζωή σου. Μείνε διαθέσιμος και στον εξωτερικό και στον εσωτερικό κόσμο..
Η αγάπη αποτελεί το πέρασμα για να βγεις έξω.
Έχει γίνει ένα, είναι ενοποιημένος. Για την ακρίβεια, έχει ψυχή.
΄΄Ο άνθρωπος θα πρέπει να είναι απλώς άνθρωπος, ο άνθρωπος θα πρέπει να είναι απλώς ανθρώπινος -ολικός, πλήρης. Και μέσα από την ολικότητα αυτή θα εμφανιστεί ένα νέο είδος υγείας.΄΄
Η Ανατολή είναι εσωστρεφής, η Δύση είναι εξωστρεφής. Ο άνθρωπος είναι διχασμένος, ο άνθρωπος είναι σχιζοφρενής. Γι΄αυτό ακριβώς έχουν προέλθει από την Ανατολή όλοι οι μεγάλοι Δάσκαλοι και έχουν προέλθει από τη Δύση όλοι οι μεγάλοι επιστήμονες. Η Δύση ανέπτυξε την επιστήμη και ξέχασε τελείως την εσωτερική ψυχή΄ ασχολείται με την ύλη, αλλά έχει ξεχάσει την εσωτερική υποκειμενικότητα. Όλη της η εστίαση είναι πάνω στο αντικείμενο. Έτσι, όλοι οι μεγάλοι επιστήμονες είναι γεννημένοι στη Δύση.
Η Ανατολή έχει ενδιαφερθεί υπερβολικά για την εσωτερική ψυχή και έχει ξεχάσει την αντικειμενικότητα, την ύλη, τον κόσμο. Μεγάλοι θρησκευτικοί Δάσκαλοι αναπτύχθηκαν μέσα από τούτο, αλλά η κατάσταση αυτή δεν είναι καλή, δεν θα έπρεπε να είναι έτσι.
Ο άνθρωπος θα πρέπει να γίνει ένα.
Δεν θα πρέπει να επιτρέπεται πια στον άνθρωπο να είναι μονόπλευρος. Ο άνθρωπος θα πρέπει να αποτελεί ένα είδος ρευστότητας, ούτε εξωστρεφής ούτε εσωστρεφής. Ο άνθρωπος θα πρέπει να είναι ικανός να είναι και τα δυο μαζί. Το εσωτερικό και το εξωτερικό, αν ισορροπούνται, δίνουν τη μεγαλύτερη εκστατική εμπειρία.
Ο άνθρωπος που δεν γέρνει ούτε προς τον εσωτερικό χώρο υπερβολικά ούτε προς τον εξωτερικό χώρο υπερβολικά είναι άνθρωπος με ισορροπία. Θα είναι επιστήμονας και μύστης μαζί. Είναι κάτι που θα συμβεί, είναι κάτι που πρόκειται να συμβεί. Ετοιμάζουμε το έδαφος για τούτο. Θα ήθελα να δω έναν άνθρωπο που δεν είναι ούτε ανατολικός ούτε δυτικός, γιατί είναι άσχημο πράγμα να είσαι ανατολικός σε αντίθεση προς τον δυτικό. Να είσαι δυτικός σε αντίθεση προς τον ανατολικό είναι επίσης άσχημο,. Μας ανήκει ολόκληρη η γη και ανήκουμε σε ολόκληρη τη γη. Ο άνθρωπος θα πρέπει να είναι απλώς άνθρωπος, ο άνθρωπος θα πρέπει να είναι απλώς ανθρώπινος -ολικός, πλήρης. Και μέσα από την ολικότητα αυτή θα εμφανιστεί ένα νέο είδος υγείας.
Η Ανατολή έχει υποφέρει, η Δύση έχει υποφέρει. Η Ανατολή έχει υποφέρει΄ το βλέπεις αυτό παντού τριγύρω΄ τη φτώχια, την πείνα. Η Δύση έχει υποφέρει, το βλέπεις μέσα στον δυτικό νου΄ ένταση, άγχος, αγωνία. Η Δύση είναι πολύ φτωχή εσωτερικά, η Ανατολή είναι πολύ φτωχή εξωτερικά. Είναι κακή η φτώχια. Είτε είναι εσωτερική είτε είναι εξωτερική, δεν έχει σημασία, δεν πρέπει να επιτρέπεται να υπάρχει φτώχια.
Ο άνθρωπος πρέπει να είναι πλούσιος, εσωτερικά, εξωτερικά, και τα δυο.Ο άνθρωπος πρέπει να έχει πανδιάστατο πλούτο.
Για σκέψου έναν άνθρωπο που είναι ένας Αλμπερτ Αϊνστάιν και ένας Γκωτάμα Βούδας μαζί. Διαλογίσου πάνω στη δυνατότητα αυτή΄ είναι αυτό δυνατό. Μάλιστα, αν είχε ζήσει λίγο παραπάνω ο Αλμπερτ Αϊνστάιν, θα είχε μετατραπεί σε μύστη. Είχε αρχίσει να στρέφεται προς τον εσωτερικό χώρο, είχε αρχίσει να ενδιαφέρεται για το εσωτερικό μυστήριο. Πόσο καιρό μπορείς να διατηρήσεις το ενδιαφέρον σου για το εξωτερικό μυστήριο; Αν πραγματικά σε ενδιαφέρουν τα μυστήρια, τότε αργά ή γρήγορα θα σκοντάψεις πάνω στον εσωτερικό κόσμο επίσης.
Η δική μου αντίληψη είναι για ένα κόσμο που δεν είναι ούτε ανατολικός ούτε δυτικός, ούτε εσωτερικός ούτε εξωτερικός, ούτε εξωστρεφής ούτε εσωστρεφής -έναν κόσμο ισορροπημένο, πλήρη.
Δεν συνέβη όμως έτσι στο παρελθόν. Γι΄αυτό ακριβώς η ερώτησή σου έχει σημασία. Ρωτάς: ΄΄Γιατί προήλθαν από την Ανατολή όλοι οι μεγάλοι Δάσκαλοι;΄΄ Διότι η Ανατολή έχει εμμονή με τον εσωτερικό κόσμο σε αντίθεση προς τον εξωτερικό. Φυσικά, όταν ανά τους αιώνες έχεις εμμονή με τον εσωτερικό κόσμο, θα δημιουργήσεις έναν Βούδα, ένα Ναγκαρτζούνα, ένα Σάνκαρα, έναν Καμπίρ. Είναι φυσικό.
Αν έχεις εμμονή με τον εξωτερικό κόσμο σε αντίθεση προς τον εσωτερικό, θα δημιουργήσεις έναν Άλμπερτ Αϊνστάιν, έναν Έντινγκτον, έναν Έντισον, είναι φυσικό. Δεν είναι όμως αυτό καλό για την ολότητα του ανθρώπου. Κάτι λείπει. Ο άνθρωπος που έχει εσωτερική ανάπτυξη και δεν έχει μεγαλώσει εξωτερικά παραμένει παιδιάστικος εξωτερικά, παραμένει ανόητος εξωτερικά. Και το ίδιο ισχύει για τον άνθρωπο που έχει μεγαλώσει πολύ, που έχει γίνει ώριμος, πολύ ώριμος, σε ό,τι αφορά τα μαθηματικά και σε ό,τι αφορά τη φυσική και σε ό,τι αφορά τη χημεία, αλλά που δεν έχει καν γεννηθεί εσωτερικά, βρίσκεται ακόμη μέσα στη μητρική κοιλιά.
Αυτό είναι το μήνυμά μου προς εσένα: άφησε αυτά τα ημισφαίρια -Ανατολή και Δύση- και άφησε τα ημισφαίρια του εσωτερικού και του εξωτερικού κόσμου. Γίνε ρευστός. Άφησε την κίνηση, τη ροή, να είναι η ίδια η ζωή σου. Μείνε διαθέσιμος και στον εξωτερικό και στον εσωτερικό κόσμο..
Η αγάπη αποτελεί το πέρασμα για να βγεις έξω.
Έχει γίνει ένα, είναι ενοποιημένος. Για την ακρίβεια, έχει ψυχή.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου