Μιας και εξ ορισμού τα «θεόπνευστα» Ευαγγέλια δεν γράφουν ασυναρτησίες και αυτές βρίσκονται στην κακοπιστία των άθεων, οφείλουμε να ξαναρίξουμε μια ματιά στις ιστορίες για την γέννηση του Ιησού.
Ιστορία πρώτη λοιπόν, του Ματθαίου, περιληπτικά:
Οι γονείς του Ιησού βρίσκονται στην Βηθλεέμ. Εκεί γεννιέται το βρέφος, εκεί έρχονται οι Μάγοι, εκεί τα παίρνει ο εβδομηντάχρονος γερο-Ηρώδης και σκέφτεται πως το βρέφος όταν μεγαλώσει μετά από καμια τριανταριά χρόνια θα του πάρει το θρόνο (ούτε εκατό χρόνων δεν θά 'ναι τότε ο Ηρώδης, πάνω στο άνθος της ηλικίας του), εκεί σκέφτεται να σκοτώσει τον μελλοντικό σφετεριστή κι αντί να στείλει δυο παλικάρια να παρακολουθήσουν τους Μάγους και να εκτελέσουν το βρέφος, οργανώνει ολόκληρα πογκρόμ και εκεί η θεϊκή οικογένεια φεύγει για την Αίγυπτο.
Το πως, τώρα, διέσχισαν καμμιά τριακοσαριά χιλιόμετρα, μέσα απ' την έρημο του Σινά, μια λεχώνα γυναίκα, ένα βρέφος κι ο γερο-Ιωσήφ είναι μια άλλη ιστορία. Οι μεγαλύτερες τερατολογίες γράφονται με τον απλούστερο τρόπο...
Γράφει ο Λουκάς, πως ο Ιωσήφ πήγε στην Βηθλεέμ για ν' απογραφεί, παίρνοντας μαζί του και την Μύριαμ. Τίποτα το παράξενο μέχρις εδώ για τον καλόπιστο και αδαή αναγνώστη. Η απόσταση όμως Ναζαρέτ-Βηθλεέμ, είναι γύρω στα 90 χιλιόμετρα -δηλαδή 180 χλμ. συνολικά, μια τουλάχιστον εβδομάδα ταλαιπωρίας με πεζοπορία, η «γαϊδουροπορία».
Ποιος άνθρωπος στον πλανήτη Γη θα υπέβαλε μια ΕΤΟΙΜΟΓΕΝΝΗ γυναίκα σε μια τέτοια δοκιμασία και για ποιον λόγο, μιας και οι γυναίκες ΔΕΝ απογράφονταν; Ποια γυναίκα ΕΤΟΙΜΟΓΕΝΝΗ, θα ξεκινούσε ένα τέτοιο ταξίδι; Γιατί δεν έμεινε η Μύριαμ στο σπιτάκι της, στο χωριουδάκι της, να γεννήσει το παιδάκι της κάτω απ την κληματαριά της αυλής της με τη βοήθεια των συγχωριανών της; Έτσι υποθέτω πως θα έκαναν οι άνθρωποι τότε όπως και τώρα. Προφανώς θα ήθελε παρέα ο…Ιωσήφ στον δρόμο. Νομίζω πως η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων έχει μεγαλύτερη λογική συνέπεια.
Ιστορία δεύτερη, του Λουκά:
Οι Εβραίοι είναι υποχρεωμένοι η απογραφούν στον τόπο τον οποίο γεννήθηκε ο προ χιλίων ετών τριακοστός προ-προ-προ-παππούς τους. Τι κουφή απογραφή είν' αυτή μην ρωτάτε. Πως ξέραν οι Εβραίοι τον τότε πρόγονο τους και μέχρι που θα πήγαιναν παρατώντας τα χωράφια και τα ζώα τους, μη ρωτάτε. Σημασία τώρα έχει, πως ο Ιωσήφ που μένει ήδη στη Ναζαρέτ, πετάγεται ν' απογραφεί στην Βηθλεέμ, γιατί εκεί είναι η καταγωγή του. Παίρνει δε μαζί του και την ετοιμόγεννη Μύριαμ. Ούτε εδώ ρωτάμε γιατί, κάνει ένα ταξιδάκι ενενήντα χιλιομέτρων κι εκεί στην Βηθλεέμ γεννά η Μύριαμ. Το ζεύγος μένει στην Βηθλεέμ μέχρι να ολοκληρώσει τα τελετουργικά της γέννησης και επιστρέφει στη Ναζαρέτ.
Τι σχέση έχουν οι ιστορίες;
Καμμία, αλλά βάσει του αρχικού μας αξιώματος, οι ιστορίες πρέπει να είναι αληθινές. Και οι δυο. Οπότε κάντε διάφορους συνδυασμούς για να χωρέσετε τη μια στην άλλη. Αν δεν βγαίνει ο αχταρμάς, μη στενοχωριέστε... Οι χριστιανοί απολογητές έχουν βγάλει την ερμηνεία βάσει της θεωρίας της «αλληλοσυμπληρώσεως» των ιστοριών.
Τι είναι αυτό;
Τίποτα, αλλά οι λέξεις αυτές ακούγονται ωραία στ' αφτιά και δίνουν και μια νότα «επιστημονικής» ερμηνείας, ή φαντασίας, για τους χαιρέκακους άθεους.
Εν τω μεταξύ, ο φουκαράς ο Ματθαίος που δεν έχει υπ' όψιν του ότι οι σύγχρονοι Σέρλοκ Χόλμς θεολόγοι, έβαλαν τον Λουκά να τον…συμπληρώνει, συνεχίζει ο αθεόφοβος τα τρελά του, προς μεγάλη τέρψη των κακεντρεχών άθεων.
Όταν λοιπόν το ζεύγος γυρνάει κάποτε από την Αίγυπτο, όπου είχε, όπως είπαμε, καταφύγει, που θα έπρεπε να πάει αφού διά της μεθόδου της «αλληλοσυμπληρώσεως», ο Λουκάς συμπληρώνει τον Ματθαίο; Μα,φυσικά στην Ναζαρέτ, όπου έμεναν σύμφωνα με τον Λουκά.
Αυτό όμως δεν το ήξερε ο «καημένος» ο Ματθαίος! Κι έτσι, όταν το ζεύγος επιστρέφει στην Ιουδαία, ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΠΟΥ ΝΑ ΠΑΕΙ! (ο κερατωμένος!)
Τελικά, δρόμο παίρνει δρόμο αφήνει, το ζεύγος μαζί με το νήπιο και, όπως γράφει ο Ματθαίος, εγκαθίσταται στην πόλη Ναζαρέτ…
Δεν γράφει βρε παιδί μου, ούτε καν στην πόλη τους, ούτε καν όπως θά 'πρεπε να γράψει «ΞΑΝΑΓΥΡΙΣΑΝ ΣΤΗ ΠΟΛΗ ΤΟΥΣ». Ψάχνονται οι άνθρωποι που να πάνε και τελικά καταλήγουν «σε μια πόλη, που την έλεγαν Ναζαρέτ».
Αφού όμως αποκλείεται κάποιος εκ των δυο ή και οι δυο να λένε άλλα αντ' άλλων και λένε αμφότεροι αλήθεια, τι συνέβη;
Το Αλτσχάιμερ κύριοι...
Ο καυτός ήλιος της ερήμου του Σινά, προκάλεσε κατ' αρχάς, μια παροδική αμνησία στην μητέρα του βρέφους, αλλά συνέτεινε στην επιδείνωση του αρχομένου Αλτσχάιμερ του γερο-Ιωσήφ. Έτσι, όταν ξαναβρέθηκαν στην Ιουδαία δεν γνώριζαν από που ήταν, ούτε που ήταν το σπίτι τους. Με την βοήθεια όμως της θείας πρόνοιας, η τυχαία επιλογή της Ναζαρέτ, τους έφερε στην πραγματική τους ιδιαίτερη πατρίδα!
Εκπληκτικό, δεν συμφωνείτε;
Η υποψία πως ο γερο-Ιωσήφ έπασχε εκ της νόσου, γίνεται βεβαιότητα απ' την μετέπειτα πλήρη σιγή των Ευαγγελίων περί του Ιωσήφ. Η παρουσία του δίκαιου αυτού ανθρώπου στα Ευαγγέλια σταματάει εκεί και πουθενά δεν ξαναεμφανίζεται. Οι αχάριστοι Ευαγγελιστές, ούτε καν ανέβασαν την ψυχή αυτού του αγαθού θετού πατέρα του Ιησού στους ουρανούς.
Κρίμα...
Ιστορία πρώτη λοιπόν, του Ματθαίου, περιληπτικά:
Οι γονείς του Ιησού βρίσκονται στην Βηθλεέμ. Εκεί γεννιέται το βρέφος, εκεί έρχονται οι Μάγοι, εκεί τα παίρνει ο εβδομηντάχρονος γερο-Ηρώδης και σκέφτεται πως το βρέφος όταν μεγαλώσει μετά από καμια τριανταριά χρόνια θα του πάρει το θρόνο (ούτε εκατό χρόνων δεν θά 'ναι τότε ο Ηρώδης, πάνω στο άνθος της ηλικίας του), εκεί σκέφτεται να σκοτώσει τον μελλοντικό σφετεριστή κι αντί να στείλει δυο παλικάρια να παρακολουθήσουν τους Μάγους και να εκτελέσουν το βρέφος, οργανώνει ολόκληρα πογκρόμ και εκεί η θεϊκή οικογένεια φεύγει για την Αίγυπτο.
Το πως, τώρα, διέσχισαν καμμιά τριακοσαριά χιλιόμετρα, μέσα απ' την έρημο του Σινά, μια λεχώνα γυναίκα, ένα βρέφος κι ο γερο-Ιωσήφ είναι μια άλλη ιστορία. Οι μεγαλύτερες τερατολογίες γράφονται με τον απλούστερο τρόπο...
Γράφει ο Λουκάς, πως ο Ιωσήφ πήγε στην Βηθλεέμ για ν' απογραφεί, παίρνοντας μαζί του και την Μύριαμ. Τίποτα το παράξενο μέχρις εδώ για τον καλόπιστο και αδαή αναγνώστη. Η απόσταση όμως Ναζαρέτ-Βηθλεέμ, είναι γύρω στα 90 χιλιόμετρα -δηλαδή 180 χλμ. συνολικά, μια τουλάχιστον εβδομάδα ταλαιπωρίας με πεζοπορία, η «γαϊδουροπορία».
Ποιος άνθρωπος στον πλανήτη Γη θα υπέβαλε μια ΕΤΟΙΜΟΓΕΝΝΗ γυναίκα σε μια τέτοια δοκιμασία και για ποιον λόγο, μιας και οι γυναίκες ΔΕΝ απογράφονταν; Ποια γυναίκα ΕΤΟΙΜΟΓΕΝΝΗ, θα ξεκινούσε ένα τέτοιο ταξίδι; Γιατί δεν έμεινε η Μύριαμ στο σπιτάκι της, στο χωριουδάκι της, να γεννήσει το παιδάκι της κάτω απ την κληματαριά της αυλής της με τη βοήθεια των συγχωριανών της; Έτσι υποθέτω πως θα έκαναν οι άνθρωποι τότε όπως και τώρα. Προφανώς θα ήθελε παρέα ο…Ιωσήφ στον δρόμο. Νομίζω πως η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων έχει μεγαλύτερη λογική συνέπεια.
Ιστορία δεύτερη, του Λουκά:
Οι Εβραίοι είναι υποχρεωμένοι η απογραφούν στον τόπο τον οποίο γεννήθηκε ο προ χιλίων ετών τριακοστός προ-προ-προ-παππούς τους. Τι κουφή απογραφή είν' αυτή μην ρωτάτε. Πως ξέραν οι Εβραίοι τον τότε πρόγονο τους και μέχρι που θα πήγαιναν παρατώντας τα χωράφια και τα ζώα τους, μη ρωτάτε. Σημασία τώρα έχει, πως ο Ιωσήφ που μένει ήδη στη Ναζαρέτ, πετάγεται ν' απογραφεί στην Βηθλεέμ, γιατί εκεί είναι η καταγωγή του. Παίρνει δε μαζί του και την ετοιμόγεννη Μύριαμ. Ούτε εδώ ρωτάμε γιατί, κάνει ένα ταξιδάκι ενενήντα χιλιομέτρων κι εκεί στην Βηθλεέμ γεννά η Μύριαμ. Το ζεύγος μένει στην Βηθλεέμ μέχρι να ολοκληρώσει τα τελετουργικά της γέννησης και επιστρέφει στη Ναζαρέτ.
Τι σχέση έχουν οι ιστορίες;
Καμμία, αλλά βάσει του αρχικού μας αξιώματος, οι ιστορίες πρέπει να είναι αληθινές. Και οι δυο. Οπότε κάντε διάφορους συνδυασμούς για να χωρέσετε τη μια στην άλλη. Αν δεν βγαίνει ο αχταρμάς, μη στενοχωριέστε... Οι χριστιανοί απολογητές έχουν βγάλει την ερμηνεία βάσει της θεωρίας της «αλληλοσυμπληρώσεως» των ιστοριών.
Τι είναι αυτό;
Τίποτα, αλλά οι λέξεις αυτές ακούγονται ωραία στ' αφτιά και δίνουν και μια νότα «επιστημονικής» ερμηνείας, ή φαντασίας, για τους χαιρέκακους άθεους.
Εν τω μεταξύ, ο φουκαράς ο Ματθαίος που δεν έχει υπ' όψιν του ότι οι σύγχρονοι Σέρλοκ Χόλμς θεολόγοι, έβαλαν τον Λουκά να τον…συμπληρώνει, συνεχίζει ο αθεόφοβος τα τρελά του, προς μεγάλη τέρψη των κακεντρεχών άθεων.
Όταν λοιπόν το ζεύγος γυρνάει κάποτε από την Αίγυπτο, όπου είχε, όπως είπαμε, καταφύγει, που θα έπρεπε να πάει αφού διά της μεθόδου της «αλληλοσυμπληρώσεως», ο Λουκάς συμπληρώνει τον Ματθαίο; Μα,φυσικά στην Ναζαρέτ, όπου έμεναν σύμφωνα με τον Λουκά.
Αυτό όμως δεν το ήξερε ο «καημένος» ο Ματθαίος! Κι έτσι, όταν το ζεύγος επιστρέφει στην Ιουδαία, ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΠΟΥ ΝΑ ΠΑΕΙ! (ο κερατωμένος!)
Τελικά, δρόμο παίρνει δρόμο αφήνει, το ζεύγος μαζί με το νήπιο και, όπως γράφει ο Ματθαίος, εγκαθίσταται στην πόλη Ναζαρέτ…
Δεν γράφει βρε παιδί μου, ούτε καν στην πόλη τους, ούτε καν όπως θά 'πρεπε να γράψει «ΞΑΝΑΓΥΡΙΣΑΝ ΣΤΗ ΠΟΛΗ ΤΟΥΣ». Ψάχνονται οι άνθρωποι που να πάνε και τελικά καταλήγουν «σε μια πόλη, που την έλεγαν Ναζαρέτ».
Αφού όμως αποκλείεται κάποιος εκ των δυο ή και οι δυο να λένε άλλα αντ' άλλων και λένε αμφότεροι αλήθεια, τι συνέβη;
Το Αλτσχάιμερ κύριοι...
Ο καυτός ήλιος της ερήμου του Σινά, προκάλεσε κατ' αρχάς, μια παροδική αμνησία στην μητέρα του βρέφους, αλλά συνέτεινε στην επιδείνωση του αρχομένου Αλτσχάιμερ του γερο-Ιωσήφ. Έτσι, όταν ξαναβρέθηκαν στην Ιουδαία δεν γνώριζαν από που ήταν, ούτε που ήταν το σπίτι τους. Με την βοήθεια όμως της θείας πρόνοιας, η τυχαία επιλογή της Ναζαρέτ, τους έφερε στην πραγματική τους ιδιαίτερη πατρίδα!
Εκπληκτικό, δεν συμφωνείτε;
Η υποψία πως ο γερο-Ιωσήφ έπασχε εκ της νόσου, γίνεται βεβαιότητα απ' την μετέπειτα πλήρη σιγή των Ευαγγελίων περί του Ιωσήφ. Η παρουσία του δίκαιου αυτού ανθρώπου στα Ευαγγέλια σταματάει εκεί και πουθενά δεν ξαναεμφανίζεται. Οι αχάριστοι Ευαγγελιστές, ούτε καν ανέβασαν την ψυχή αυτού του αγαθού θετού πατέρα του Ιησού στους ουρανούς.
Κρίμα...
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου