Κυριακή 16 Αυγούστου 2020

Ο ευαγγελισμός, ο «ποταπός ασπασμός» του αγγέλου, και η παράξενες συνθήκες της σύλληψης του Ιησού... κατά το απόκρυφο Ευαγγέλιο του Βαρθολομαίου

Όλως παραδόξως και τα δυο αυτάουρανοκατέβατα παιδιά, (Ιωάννης και Ιησούς) έπεσαν, στο ίδιο συγγενικό περιβάλλον! Μάλιστα το κακό τριτώνει, όταν από εξωβιβλικά κείμενα μαθαίνουμε ότι και η ίδια η Μαρία, ήταν ένα τέτοιο ουρανόσταλτο παιδί, μια και η μητέρα της η Άννα, ήταν κι αυτή στην εποχή της στείρα και άτεκνη, μέχρι που οι προσευχές της εισακούστηκαν και με παρόμοιο τρόπο απέκτησε την Μαρία!

Να τι μαθαίνουμε για την Άννα, την μητέρα της Μαρίας: «και είπε άγγελος Κυρίου, Άννα, Άννα, άκουσε ο Κύριος τις δεήσεις σου, θα συλλάβεις και θα γεννήσεις και θα ακουστεί το σπέρμα σου σε ολόκληρη την οικουμένη. Και είπε η Άννα. Ζει Κύριος. Αν γεννήσω, είτε άρρεν είτε θήλυ, θα το προσφέρω να υπηρετεί στον ναό... και γέννησε η Άννα και έδωσε (στο κοριτσάκι) το όνομα Μαρία. Μεγάλωνε δε η Μαρία στον ναό και ελάμβανε τροφή εκ χειρός αγγέλου» Πρωτευαγγέλιο Ιακώβου (2ος αι.μ.Χ.) 7.11-17.3.

Προσέξτε την τελευταία αυτή λεπτομέρεια που μας αποκαλύπτει ότι οι ιερείς μεγάλωναν το αφιερωμένο κοριτσάκι μέσα στο ναό1 και ελάμβανε τροφή μόνο από ειδικό πρόσωπο, που η αφιερωμένη μικρή Μαρία, διδάχθηκε να το αποκαλεί άγγελο!

Σε άλλο "ευαγγέλιο", που για δικούς τους λόγους, κάποιοι ονόμασαν απόκρυφο, διαβάζουμε ότι κατά την αναγγελία της σύλληψης, η Μαρία είχε μια εξαιρετικά τρυφερή εμπειρία σύλληψης, όταν ακόμα ζούσε μέσα στο ναό!

Σ’ αυτό το απόκρυφο επαναλαμβάνω ευαγγέλιο, η ίδια η Μαρία περιγράφει την εξαίσια εμπειρία της συνάντησής της με τον άγγελο της σύλληψης ως εξής: «Ως ήμην εν τω ναό του θεού λαμβάνουσα τροφήν εκ χειρός αγγέλου, (και σ’ αυτό το κείμενο επίσης, η μικρή Μαρία φαίνεται πεπεισμένη, ότι αυτός που της έφερνε την καθημερινή της τροφή, ήταν άγγελος!) μια των ημερών, εφάνημοι (άλλος) άγγελος ερχόμενος προς εμέ, ουκ έχων εν τη χειρί αυτού άρτον ή ποτήριον, καθώς ο πρίν ερχόμενος πρός με άγγελος, το δε πρόσωπον αυτού ην αχώρητον. (δηλαδή: μόλις ο "άγγελος" που της προσέφερε τροφή έφυγε, εμφανίστηκε ένας άλλος "άγγελος" του οποίου το πρόσωπο δεν πρόφτασε να δει) Και εξαίφνης ο ναός εράγισε, σεισμός έγινε και εγώ έπεσα επί το πρόσωπόν μου, μη φέρουσα την ιδέαν αυτού, (έπεσε μπρούμυτα χωρίς να προλάβει να δει το πρόσωπό του). «Ο δε (άγγελος) υπέβαλεν την χείρα αυτού και ήγειρέν με, και ανέβλεψα πρός τον ουρανόν (!) και ήλθεν νεφέλη δρόσου και εράντισέ με από κεφαλής έως ποδών, ο δε (άγγελος) με απέμαξε (με απεσπόγγισε) με τη στολή αυτού (ο άγγελος είχε ιδιαίτερη στολή… και μ’ αυτήν σκούπισε την δροσιά του ουρανού!) και είπεν μοι. Χαίρε κεχαριτωμένη, σκεύος εκλογής. Και (μετά την ουράνια δροσιά) επάταξεν την δεξιάν αυτού και εγένετο άρτος υπερμεγέθης (!) και έφαγεν αυτός και έδωκεν και εμοί. Και ιδού ποτήριον οίνου και έπιεν αυτός και έδωκεν και εμοί. (Δηλαδή μετά την "ουράνια δροσιά", έφαγαν ψωμί και ήπιαν και κρασί! ) Και είπεν μοι (ο άγγελος) αποστείλω σοι τον λόγον μου και συλλήψης υιόν και δι αυτού σωθήσεται πάσα η κτίσις. Ειρήνη σοι αγαπητή μου. Και αφανής εγένετο ("ο άγγελος") απ’ εμού, και εγένετο ο ναός καθώς ήν το πρότερον»2Ευαγγέλιο Βαρθολομαίου (3ος αι.μ.Χ.) 2.17-19.

Ούτε πραγματικός σεισμός λοιπόν είχε σημειωθεί, ούτε κανένα ρήγμα συνέβη στον ναό, την ώρα που εμφανίστηκε ο "άγγελος" με τις "δροσιές" της σύλληψης! Απ’ την τελευταία φράση της Μαρίας: «και εγένετο ο ναός καθώς ήταν το πρότερον», καταλαβαίνουμε ότι η νεαρή παρθένα, αφού έλαβε τροφή από τον πρώτο άγγελο, έπεσε σε κατάσταση "έκστασης" ακριβώς την στιγμή που μπροστά της εμφανιζόταν ο δεύτερος "άγγελος" ο αγγελιοφόρος της σύλληψης!

Δικαίως, αυτή η περιγραφή της σύλληψης παρέμεινε απόκρυφη, γιατί όπως όλοι καταλαβαίνουμε υπαινίσσεται, άλλες, διαφορετικές συνθήκες αναγγελίας και σύλληψης, μέσα στον ναό όπου μεγάλωνε αποκομμένη απ’ τον κόσμο η δωδεκάχρονη3 ανήλικη αφιερωμένη Μαρία!

Η περιγραφή αυτή, είναι στην ίδια ακριβώς γλώσσα γραμμένη με τα ευαγγέλια και τόσο αρχαία όσο και τα κανονικά ευαγγέλια! Παραμένει δε απόκρυφη και άγνωστη, γιατί όπως και ο τελευταίος από μας καταλαβαίνει, είναι πολύ πλουσιότερη σε τρυφερούς υπαινιγμούς φυσιολογικής σύλληψης, από οποιονδήποτε άλλον θρύλο, που παρουσιάζει την Μαρία να οσφραίνεται τον οποιονδήποτε κρίνο της σύλληψης!

Σύμφωνα λοιπόν με την ενδιαφέρουσα αυτή αφήγηση και η Μαρία ήταν "θεόδοτο" παιδί και συνεπώς δεσμευμένο, δηλαδή αφιερωμένο, στην υπηρεσία του ιερατείου. Γίνεται λοιπόν τώρα καλύτερα κατανοη­τό, το γιατί ζητήθηκε απ’ αυτήν και όχι από οποιαδήποτε άλλη κοπέλα, να αναλάβει τον συγκεκριμένο ρόλο της παρθενογένεσης! Η Μαρία ήταν παιδί του Ναού,4 αφιερωμένη δια βίου στον "θεό" (δηλαδή στην υπηρεσία του ιερατείου) και εξ αυτού υποχρεωμένη να αναθρέψει ένα τουλάχιστον τέτοιο παιδί, που δεν θα ήταν του συζύγου της, αλλά σπορά ουρανοκατέβατης "δροσιάς αγγέλου", ή επί το θεολογικότερον «αγιοπνευματική σπορά»!

Το εντελώς παράξενο, όσο κι αν αυτό ακούγεται εξωπραγματικό, είναι ότι ψήγματα παρόμοιων συνθηκών σύλληψης, με ενδείξεις σαρκικής επαφής "αγγέλου" και Μαρίας, απέμειναν και στην Καινή Διαθήκη! Το συγκεκριμένο εδάφιο, που υπαινίσσεται κάτι τέτοιο, αν και αιώνες τώρα είναι εκεί... δεν το γνωρίζει "κανένας" πιστός, αφού το παρασιωπούν επιμελώς όλες οι άλλες μεταφράσεις, εκτός από τα μόνα εγκεκριμένα απ’ την ανατολική ορθόδοξη εκκλησία κείμενα της Καινής Διαθήκης, που βρίσκουμε ενσωματωμένα με την Παλαιά Διαθήκη των εβδομήκοντα, (Ο΄) όπου διαβάζουμε: «και εισελθών (ο "άγγελος" Γαβριήλ) είπε: Χαίρε κεχαριτωμένη ο Κύριος μετά σου» Λουκ.1.28.

Μέχρις εδώ κανένα πρόβλημα. Περιέργως όμως, η Μαρία φαίνεται ότι ένιωσε κάτι περισσότερο από απλό χαιρετισμό, όπως στην άμεση συνέχεια, με την παράδοξη αντίδρασή της αφήνει το βιβλικό κείμενο να εννοηθεί: «η δε (Μαρία) επί τω λόγω (του Γαβριήλ) διεταράχθη και διελογίζετο ποταπός είη (είναι) ο ασπασμός5 ούτος» Λουκ.1.29.

Το κείμενο φαίνεται να διέσωσε μόνο την ταραγμένη αντί­δραση την μικρής Μαρίας, σε κάποιον ασπασμό... η ίδια όμως η πράξη του ασπασμού, περιέργως πουθενά δεν περιγράφεται! Ο Αθανάσιος Θεολόγος, γνωρίζοντας για τον ασπασμό αυτόν, γράφει: «όχι μόνο με ταραχή (αντέδρασε η Μαρία), αλλά και με διαλογισμούς και αμφιβολίες και τα παραπλήσια τούτων. Το δε αθρόον (αιφνίδιον) της αγγελικής εισόδου και το ξένον της όψεως και το ασύνηθες της συντυχίας (του συμβάντος)... εις δειλίαν ενέβαλε την Παρθένον»6 Οι λεγόμενοι εκκλησιαστικοί πατέρες λοιπόν, γνώριζαν την "λεπτομέρεια"... μόνο εμείς τα νομίζαμε αλλιώς!

Ο Ι. Χρυσόστομος συμπληρώνει: «επειδή τον ασπασμόν ήκουσεν... εταράχθη ζητούσα το ποταπόν του ασπασμού. Η δε εξέστη (αναστατώθηκε) την αισχύνην (την ντροπή) συλογιζόμενη και δεν περίμενε με όσα κι αν (θα) πει να πείσει κάποιους ότι δεν είναι από μοιχεία το γεγενημένον»7 Υπήρξε λοιπόν ένας τέτοιος αγγελικός "ασπασμός" και μάλιστα με "τρόπο" που αναστάτωσε έντονα την μικρή Μαρία! Κανένας όμως απλός χαιρετιστήριος ασπασμός, δεν μπορεί να φαίνεται ποταπός, αν δεν έχει κάτι επιπλέον!

Η λέξη «ποταπός», υπάρχει στο (μασοριτικό) βιβλικό κείμενο όπου διαβάζουμε: «το παιδίον θέλει αλαζονεύεσθαι προς τον γέροντα και ο ποταπός προς τον έντιμο».Ησαΐας 3.5. Η ίδια λοιπόν η λέξη ποταπός, αντιδιαστέλλεται προς την λέξη έντιμος, άρα εδώ τουλάχιστον εννοεί τον ανέντιμο. Το ίδιο εδάφιο στην Ο΄ λέει: «προσκόψει το παιδίον προς τον πρεσβύτην, (και) ο άτιμος προς τον έντιμον». Άρα κατά την εδώ βιβλική χρήση, «ποταπός» ξεκάθαρα σημαίνει ανέντιμος!

Στην μελέτη μας αυτή, συχνά έχουμε σταθεί σε παράξενες μετέωρες λέξεις και εκφράσεις του βιβλικού κειμένου, έχοντας την αίσθηση ότι εν γνώση κάποιων, αυτές παρέμειναν εκεί, για να επισημαίνουν στους μυημένους αναγνώστες της, κάτι περισσότερο απ’ αυτό που βλέπει ο απλός, αφελής, εξαπατημένος πιστός αναγνώστης. Ε λοιπόν, ακριβώς αυτή είναι μια τέτοια περίπτωση! Διαφορετικά τα περί ποταπού ασπασμού, θα μπορούσαν να είχαν εντελώς παραληφθεί απ’ την αφήγηση!

Η λέξη «ποταπός» έχει συγκεκριμένες ερμηνείες: «ποταπός, ποταπότης: τι λογής, ευτελής, ουτιδανός χαμερπής, μηδαμινός, τιποτένιος, πονηρός, μιαρός, κάκιστος, κακοήθης, κατάπτυστος, αγενής, φαύλος, αναξιοπρεπής, πρόστυχος» Λεξικό Ι. Σταματάκου.

Όποια ερμηνεία κι αν υιοθετήσετε, αφήνει σοβαρό υπόλοιπο υποψίας για τον λόγο της παραπανίσιας επαφής δια ποταπού "ασπασμού" του αγγέλου με την Μαρία! Έτσι η τελική απορία νομίζω είναι πλέον δικαιολογημένη: συνέλαβε όντως η Μαρία με υπερφυσικό τρόπο, ή ο «ποταπός ασπασμός» του απεσταλμένου (αγγέλου) είχε μεγαλύτερη συμμετοχή στην εγκυμοσύνη της Μαρίας απ’ το άγιο πνεύμα;

Είναι όντως σκανδαλώδες! Σε καμία άλλη βιβλική περίπτωση, άγγελος δεν ασπάζεται άνθρωπο... παρά μόνο στην περίπτωση της θεόσταλτης αυτής σύλληψης! Είναι εξοργιστικό! Ακριβώς στην περίπτωση εκείνη, που οποιοσδήποτε υπαινιγμός επαφής και οποιουδήποτε είδους "ασπασμός" έπρεπε να απουσιάζει, εκεί ακριβώς έχουμε την μοναδική περίπτωση μέσα στην Βίβλο, όπου "άγγελος" ασπάζεται μια νεαρή παρθένα που πρόκειται να συλλάβει κάποιο "θεόσταλτο" βρέφος! Και το χειρότερο, η περίπτωση αυτή αποκρύπτεται επιμελώς! Τι θέλετε λοιπόν να υποθέσει η αμφισβήτηση;

Ποιός ανόητος θα έβαζε έναν άγγελο να ασπαστεί και μάλιστα με ποταπό, (απροσδιόριστο) τρόπο, την πεντάμορφη (κεχαριτωμένη) μικρούλα Μαρία, πριν της αναγγείλει την μελλοντική της εγκυμοσύνη... αν δεν ήθελε με τον "ασπασμό" αυτό να υπονοήσει κάτι περισσότερο από απλή αναγγελία;

Είναι ηλίου φαεινότερο, ότι κάτι δεν πάει καλά στην περιγραφή, γι’ αυτό και τα περί ασπασμού, μας τα απέκρυψαν επιμελώς! Γι' αυτό, ποτέ και πουθενά, δεν ακούσατε να γίνεται λόγος γι’ αυτόν τον ασπασμό του Γαβριήλ στην Μαρία! Ακόμα και κατηχητές το αγνοούν! Γι’ αυτό και στην χιλιο-υμνολογημένη σκηνή του ευαγγελισμού της Μαρίας, ποτέ και πουθενά, δεν περιγράφεται αυτός ο αγγελικός ασπασμός, πολύ δε περισσότερο ο οποιοσδήποτε «ποταπός ασπασμός»!

Φαντάζεστε τη σχετική εικονογράφηση;

Και πραγματικά, αυτό που δικαιολογεί απολύτως τις ερωτήσεις μας αυτές, είναι κυρίως αυτή η πετυχημένη συνωμοσία της απόλυτης σιωπής, που αιώνες τώρα σκέπασε το συγκεκριμένο εδάφιο, (Λουκ.1.29) χωρίς ούτε ψίθυρος να έχει διαρρεύσει σ’ αυτήν την κατεύθυνση!

Είναι όντως εκπληκτικό! Τα εκατομμύρια των απανταχού της γης χριστιανών, δεν γνωρίζουν τίποτε για οποιονδήποτε ποταπό ασπασμό του αγγέλου προς την Μαρία, αν και είναι εκεί8(Λουκ.1.29) και μπορείτε να το διαβάσετε μόνοι σας!
-------------------------
1 Η έκφραση μπορεί να υπονοεί οποιοδήποτε χώρο στην αυλή του ναού!

2 Από το ευαγγέλιο του Βαρθολομαίου υπάρχουν αντίγραφα στα Λατινικά Κοπτικά και Ελληνικά. Τα αποσπάσματά είναι από το: Fragmenta evangelii Bartholomaei, A. Wilmart and E. Tisserant, N. Bonwetsch "Die apokryphen Fragen des bartholomauj" cod: 4,156.

3 «Η Μαρία έμενε στο ναό και έπαιρνε τροφή σαν περιστέρι από τα χέρια αγγέλου. Όταν έγινε δώδεκα χρονών... άκουσε μια φωνή να λέει: χαίρε κεχαριτωμένη...». Πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου 8ο και 9ο κεφάλαιο.

4 Τέτοιες γυναίκες υπήρχαν και: «δεν απεμακρύνετο εκ του ιερού». ο Λουκάς 2.37.

5 «Ασπάζομαι: υποδέχομαι ή αποχαιρετώ φιλοφρόνως, χαιρετίζω, εναγκαλίζομαι, περιπτύσσομαι, φιλώ, θωπεύω, χαϊδεύω» Λεξικό της αρχαίας Σταματάκου. «Ασπασμός: αγκάλιασμα, φίλημα» Λεξικό της αρχαίας Χάρη Πάτση

6 Αθανάσιος Εις το γενέθλιον του Προδρόμου και εις την Θεοτόκον 28.912.27.

7 Ι. Χρυσόστομος Υπόμνημα εις τον Άγιον Ματθαίον 57.45.20.

8 Αν στην δική σας βίβλο, δεν υπάρχει το συγκεκριμένο εδάφιο, μην εκπλαγείτε, απλά (όπως οι περισσότεροι Έλληνες), δεν έχετε την εγκεκριμένη απ’ την ορθοδοξία Βίβλο, αλλά ένα προτεσταντικό κακέκτυπο του Βάμβα, ο οποίος ουδέποτε υπήρξε ορθόδοξος!


ΔΕΣ:
  

2 σχόλια :

  1. ΠΕΣΤΑ ΜΕΓΑΛΕ! Μας έχουν ζαλίσει με τις μαλακισμένες και τις ψευδείς μαλακοπαραμυθολογίες τους εδώ και 2000 χρόνια κάνοντάς μας να ξεχάσουμε και να παραλλάξουμε την ιστορία μας και τον πολιτισμό μας με κλεμμένες μυθολογίες άλλων λαών, ενός κομπλεξικού λαού ετερόκλητων νομάδων της εποχής του χαλκού, χωρίς προϊστορία, πολιτισμό, επιστήμη, φιλοσοφία, τέχνες και θέατρο, με ζηλόφθονους και μισαλλόδοξους εθνοδιαλυτικούς σκοπούς έναντι όλων των άλλων λαών και πολιτισμών και ιδιαίτερα έναντι των ΠΑΜΜΕΓΙΣΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, που τα αποτελέσματα τα νιώθουμε στο έθνος μας 2000 χρόνια σε όλους τους τομείς της ύπαρξής μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΠΡΟΣΠΑΘΩΝΤΑΣ ΝΑ ΓΙΝΩ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΣ ΟΣΟ ΜΠΟΡΩ , ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΝΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΤΑΝ ΜΕ ΟΣΕΣ ΠΙΟ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΓΙΝΟΤΑΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΔΙΦΟΡΟΥΜΕΝΑ ΝΟΙΜΑΤΑ ΕΠΕΙΔΗ ΑΠΟ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΑΡΑΤΗΘΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΔΥΣΝΟΗΤΟ .

    ΑπάντησηΔιαγραφή