Ωστόσο, ακόμη και μετά την απομάκρυνση αυτών των μηχανικών παραγόντων, η στοματική αναπνοή συνεχίζεται στις περισσότερες περιπτώσεις λόγω της συνήθειας .
Το σύνδρομο της στοματικής αναπνοής χαρακτηρίζεται από ένα σύνολο σημείων και συμπτωμάτων, τα οποία μπορεί να υπάρχουν σε παιδιά που αντικαθιστούν έναν επαρκή και αποτελεσματικό τρόπο ρινικής αναπνοής από το στόμα για χρονικό διάστημα ίσο ή ανώτερο των έξι μηνών.
Διαταραχές ύπνου, μειωμένη απόδοση στο σχολείο και υπερκινητικότητα, είναι επιπλοκές που παρατηρούνται σε πολλά παιδιά και σχετίζονται με τις ρινικές αλλεργίες τους.(1) Στατιστικά, εάν ένα παιδί ροχαλίζει μέχρι την ηλικία των 8 ετών και παραμείνει χωρίς θεραπεία, υπάρχει πιθανότητα 80% να έχει μόνιμη μείωση της διανοητικής ικανότητας κατά 20%.(2)
Οι ειδικοί που αντιμετωπίζουν το σύνδρομο διάσπασης προσοχής σπάνια θεωρούν την ρινική απόφραξη ως αιτία, και δεν γνωρίζουν ότι η κατάσταση είναι πιθανώς αναστρέψιμη χωρίς την ανάγκη φαρμακευτικής αγωγής .(3)
Τα παιδιά που χρησιμοποιούν την στοματική αναπνοή παρουσιάζουν επίσης γνωστική εξασθένηση, υπερκινητική διαταραχή έλλειψης προσοχής(μνήμη, συγκέντρωση, προσοχή, μάθηση, χαμηλή αντίληψη ).(4)
Είναι καθοριστικής σημασίας για την ανάπτυξη και εξέλιξη των παιδιών η σωστή (ρινική) αναπνοή!
Πώς να βοηθήσετε τα παιδιά σας να αναπνεύσουν από τη μύτη
-Πείτε τους να πάρουν μια μικρή εισπνοή και να κάνουν μια ήσυχη εκπνοή
-Αμέσως να κλείσουν τη μύτη με τα δάχτυλα για να κρατήσουν την αναπνοή τους
-Καθώς κρατάν την αναπνοή ,να κουνάνε ήπια το σώμα ή το κεφάλι πάνω – κάτω
-Να κρατήσουν την αναπνοή όσο το δυνατόν περισσότερο – μέχρι να νιώσουν έντονη την ανάγκη για αέρα
-Να αφήσουν τη μύτη και να αναπνεύσουν μέσω αυτής όσο πιο ήρεμα μπορούν
-Να επαναλάβουν 6 φορές με διάλειμμα διάρκειας 30-60 δευτερολέπτων ανάμεσα σε κάθε επανάληψη.
-Πείτε τους να πάρουν μια μικρή εισπνοή και να κάνουν μια ήσυχη εκπνοή
-Αμέσως να κλείσουν τη μύτη με τα δάχτυλα για να κρατήσουν την αναπνοή τους
-Καθώς κρατάν την αναπνοή ,να κουνάνε ήπια το σώμα ή το κεφάλι πάνω – κάτω
-Να κρατήσουν την αναπνοή όσο το δυνατόν περισσότερο – μέχρι να νιώσουν έντονη την ανάγκη για αέρα
-Να αφήσουν τη μύτη και να αναπνεύσουν μέσω αυτής όσο πιο ήρεμα μπορούν
-Να επαναλάβουν 6 φορές με διάλειμμα διάρκειας 30-60 δευτερολέπτων ανάμεσα σε κάθε επανάληψη.
Συμβουλέψτε τα επίσης ως εξής:
Τι ονομάζεται καλή αναπνοή;
-Η καλή αναπνοή είναι ήσυχη
-Η καλή αναπνοή είναι ήρεμη
-Η καλή αναπνοή είναι αόρατη
-Η καλή αναπνοή γίνεται μέσω της μύτης
Τι ονομάζεται όχι και τόσο καλή αναπνοή;
-Καλή αναπνοή δεν είναι η αναπνοή μέσω του στόματος
-Καλή αναπνοή δεν είναι οι αναστεναγμοί και τα ρουθουνίσματα κατά τη διάρκεια της ξεκούρασης
-Η καλή αναπνοή δεν είναι ορατές κινήσεις του στήθους και της κοιλιάς
-Καλή αναπνοή δεν είναι η θορυβώδης αναπνοή
Αν η αναπνοή διδάσκονταν στα σχολεία θα βάζαμε την βάση για έναν νέο κόσμο!
Προσπαθούμε να αλλάξουμε τους πολιτικούς μας, να πολεμήσουμε την βία, να σώσουμε την γη από την απληστία κάποιων, όμως η αλήθεια είναι πως όλα αυτά θα αλλάξουν από την ρίζα, που είναι η ανύψωση της συνειδητότητας και η αλλαγή θα γίνει από τις γενιές που έρχονται ,γιατί η αναπνοή είναι συνειδητότητα και πνευματική εξέλιξη!
“Πιστεύουμε ότι το πρώτο και κυριότερο καθήκον είναι να δώσουμε στους ανθρώπους τις πληροφορίες για την ανακάλυψή μας, ώστε να σταματήσει η προπαγάνδα της βαθιάς αναπνοής από το ραδιόφωνο, την τηλεόραση και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και να ακυρωθεί η πρακτική της βαθιάς αναπνοής στα νοσοκομεία και τις κλινικές. Η πλήρης νίκη θα έρθει όταν ολόκληρος ο πολιτισμένος κόσμος συνειδητοποιήσει: Η βαθιά αναπνοή είναι η αρχή της απληστίας, είναι το χειρότερο από τα ανθρώπινα ελαττώματα. Αυτή είναι η πηγή σχεδόν όλων των προβλημάτων, η κύρια αιτία των ασθενειών και του θανάτου για τη συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπινων όντων.” – K. P. Buteyko
----------------------------------
Παραπομπές
1. Blaiss MS. Pediatric allergic rhinitis: physical and mental complications. Allergy Asthma Proc. 2008 Jan-Feb;29(1):1-6.
2. Owens JA (2009) Neurocognitive and behavioral impact of sleep disor20. dered breathing in children. Pediatric pulmonology 44: 417-422.
3. Catalano P, Walker J (2018) Understanding Nasal Breathing: The Key to Evaluating and Treating Sleep Disordered Breathing in Adults and Children. Curr Trends Otolaryngol Rhinol: CTOR-121.
4. Mouth breathing and its relationship to some oral and medical conditions authors: dr.c. barbara e. garcia triana, full professor, morphophysiology dept., coathors: dr. ahlam hibatulla ali, phd.,dr.c. ileana b. grau leon.;
Τι ονομάζεται καλή αναπνοή;
-Η καλή αναπνοή είναι ήσυχη
-Η καλή αναπνοή είναι ήρεμη
-Η καλή αναπνοή είναι αόρατη
-Η καλή αναπνοή γίνεται μέσω της μύτης
Τι ονομάζεται όχι και τόσο καλή αναπνοή;
-Καλή αναπνοή δεν είναι η αναπνοή μέσω του στόματος
-Καλή αναπνοή δεν είναι οι αναστεναγμοί και τα ρουθουνίσματα κατά τη διάρκεια της ξεκούρασης
-Η καλή αναπνοή δεν είναι ορατές κινήσεις του στήθους και της κοιλιάς
-Καλή αναπνοή δεν είναι η θορυβώδης αναπνοή
Αν η αναπνοή διδάσκονταν στα σχολεία θα βάζαμε την βάση για έναν νέο κόσμο!
Προσπαθούμε να αλλάξουμε τους πολιτικούς μας, να πολεμήσουμε την βία, να σώσουμε την γη από την απληστία κάποιων, όμως η αλήθεια είναι πως όλα αυτά θα αλλάξουν από την ρίζα, που είναι η ανύψωση της συνειδητότητας και η αλλαγή θα γίνει από τις γενιές που έρχονται ,γιατί η αναπνοή είναι συνειδητότητα και πνευματική εξέλιξη!
“Πιστεύουμε ότι το πρώτο και κυριότερο καθήκον είναι να δώσουμε στους ανθρώπους τις πληροφορίες για την ανακάλυψή μας, ώστε να σταματήσει η προπαγάνδα της βαθιάς αναπνοής από το ραδιόφωνο, την τηλεόραση και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και να ακυρωθεί η πρακτική της βαθιάς αναπνοής στα νοσοκομεία και τις κλινικές. Η πλήρης νίκη θα έρθει όταν ολόκληρος ο πολιτισμένος κόσμος συνειδητοποιήσει: Η βαθιά αναπνοή είναι η αρχή της απληστίας, είναι το χειρότερο από τα ανθρώπινα ελαττώματα. Αυτή είναι η πηγή σχεδόν όλων των προβλημάτων, η κύρια αιτία των ασθενειών και του θανάτου για τη συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπινων όντων.” – K. P. Buteyko
----------------------------------
Παραπομπές
1. Blaiss MS. Pediatric allergic rhinitis: physical and mental complications. Allergy Asthma Proc. 2008 Jan-Feb;29(1):1-6.
2. Owens JA (2009) Neurocognitive and behavioral impact of sleep disor20. dered breathing in children. Pediatric pulmonology 44: 417-422.
3. Catalano P, Walker J (2018) Understanding Nasal Breathing: The Key to Evaluating and Treating Sleep Disordered Breathing in Adults and Children. Curr Trends Otolaryngol Rhinol: CTOR-121.
4. Mouth breathing and its relationship to some oral and medical conditions authors: dr.c. barbara e. garcia triana, full professor, morphophysiology dept., coathors: dr. ahlam hibatulla ali, phd.,dr.c. ileana b. grau leon.;
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου