Μηχανικοί έχουν αποκαλύψει έναν ριζοσπαστικό νέο τρόπο για να σώζουν επιβάτες αεροπλάνων σε περίπτωση ανάγκης. Το σχέδιο δείχνει ένα αεροσκάφος με μία αφαιρούμενη καμπίνα η οποία μπορεί να αποσπάται.
Κατά τη διάρκεια της απογείωσης, της προσγείωσης ή της πτήσης, εάν χρειαστεί, η καμπίνα αποσπάται από το αεροπλάνο και προσγειώνεται με ασφάλεια σε έδαφος ή νερό – σώζοντας τη ζωή όλων των επιβαινόντων.
«Είναι δυνατόν πλέον να επιζήσεις από αεροπορικό ατύχημα», είπε στο LiveLeak ο Vladimir Tatarenko, μηχανικός αεροπορίας.
«Αν και οι μηχανικοί αεροσκαφών ανά τον κόσμο προσπαθούν να κάνουν τα αεροπλάνα πιο ασφαλή, δεν μπορούν να κάνουν κάτι για τον ανθρώπινο παράγοντα.»
Ο Tatarenko είναι ο ιθύνων νους πίσω από το σχέδιο και δουλεύει σε αυτό το πρότζεκτ τα τελευταία 3 χρόνια, σύμφωνα με τον Independent.
Αλεξίπτωτα τοποθετούνται στην οροφή της καμπίνας και απελευθερώνονται αμέσως όταν η καμπίνα αποσπάται από το αεροπλάνο.
Υπάρχουν επίσης κύλινδροι από καουτσούκ οι οποίοι φουσκώνουν για να μειώσουν την ισχύ πρόσκρουσης στο έδαφος ή το νερό, και φαίνονται αρκετά δυνατοί για να κρατήσουν την καμπίνα στον αέρα.
«Η υπάρχουσα τεχνολογία χρησιμοποιεί συνθετικά υλικά από άνθρακα και Kevlar για την άτρακτο, τα φτερά, τα πτερύγια καμπυλότητας, τα αερόφρενα, τα πτερύγια κλίσης και την ουρά, και θα χρησιμοποιηθεί στο σχέδιο», εξηγεί ο Tatarenko.
«Επιτρέπει την εξισορρόπηση του βάρους του συστήματος των αλεξίπτωτων.»
Το σχέδιο περιλαμβάνει έναν αποθηκευτικό χώρο που κρατάει τις αποσκευές των επιβατών κάτω από την καμπίνα, έτσι δε θα χαθούν οι αποσκευές τους αν η πτήση διαταραχτεί.
Ο Independent εξηγεί ότι οι θεατές που είδαν την επίδειξη στο βίντεο έχουν ανάμικτα συναισθήματα για την καινοτομία.
Κάποιοι υποστηρίζουν το καινοτόμο σχέδιο, ενώ άλλοι είναι σκεπτικοί και το θεωρούν ανεφάρμοστο.
Υπάρχουν κάποιες επιφυλάξεις σχετικά με την πιθανή επίδραση της ατράκτου στο υπόλοιπο αεροπλάνο, την πιθανότητα η καμπίνα να πέσει πάνω σε βουνά ή κτίρια, και το σχέδιο διαφυγής για τους πιλότους.
Κάποιος σχολίασε: «Από τις εκατομμύρια πτήσεις κάθε χρόνο, λιγότερο από 500 άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο σε όλο τον κόσμο από αεροπορικά ατυχήματα.»
«Δε φαίνεται αναποτελεσματικό.»
Ενώ ένας άλλο έχει επίσης ανησυχίες: «Αυτό το κόνσεπτ αποδυναμώνει σημαντικά την άτρακτο, επειδή τώρα υπάρχουν σύνδεσμοι και εξαρτήματα για να ενώνεται η άτρακτος και το σώμα μαζί, όταν παλαιότερα υπήρχε μια ολόκληρη άτρακτος που ενδυνάμωνε το αεροσκάφος.»
Ωστόσο, σε ένα ερωτηματολόγιο που δημιούργησε ο εφευρέτης βρήκε ότι το 95% των ανθρώπων θα αγόραζαν ένα ακριβότερο εισιτήριο για να έχουν ένα τέτοιο σύστημα ασφαλείας.
Αυτό δεν είναι το πρώτο σχέδιο που έχει φτιάξει ο Ουκρανός μηχανικός.
Πέρσι, ο Tatarenko έλαβε διπλώματα ευρεσιτεχνίας για μια εφεύρεση του – ένα σύστημα ασφαλείας με μια κάψουλα η οποία θα έσωζε τους επιβαίνοντες.
Η κάψουλα μπορεί να απελευθερώνεται μέσα σε δευτερόλεπτα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης μέσα από μία καταπακτή στο πίσω μέρος του αεροπλάνου.
Μόλις βγαίνει, δύο μηχανές πυρίτιδας παίρνουν τον έλεγχο να επιβραδύνουν την ταχύτητα και μετά ένα αλεξίπτωτο ανοίγει.
Αλλά, σύμφωνα με τον Tatarenko, δε θα μπορούσε να σώσει ζωές αν το αεροπλάνο εκραγεί εσωτερικά ή σε περίπτωση επίθεσης με πύραυλο.
Κατά τη διάρκεια της απογείωσης, της προσγείωσης ή της πτήσης, εάν χρειαστεί, η καμπίνα αποσπάται από το αεροπλάνο και προσγειώνεται με ασφάλεια σε έδαφος ή νερό – σώζοντας τη ζωή όλων των επιβαινόντων.
«Είναι δυνατόν πλέον να επιζήσεις από αεροπορικό ατύχημα», είπε στο LiveLeak ο Vladimir Tatarenko, μηχανικός αεροπορίας.
«Αν και οι μηχανικοί αεροσκαφών ανά τον κόσμο προσπαθούν να κάνουν τα αεροπλάνα πιο ασφαλή, δεν μπορούν να κάνουν κάτι για τον ανθρώπινο παράγοντα.»
Ο Tatarenko είναι ο ιθύνων νους πίσω από το σχέδιο και δουλεύει σε αυτό το πρότζεκτ τα τελευταία 3 χρόνια, σύμφωνα με τον Independent.
Αλεξίπτωτα τοποθετούνται στην οροφή της καμπίνας και απελευθερώνονται αμέσως όταν η καμπίνα αποσπάται από το αεροπλάνο.
Υπάρχουν επίσης κύλινδροι από καουτσούκ οι οποίοι φουσκώνουν για να μειώσουν την ισχύ πρόσκρουσης στο έδαφος ή το νερό, και φαίνονται αρκετά δυνατοί για να κρατήσουν την καμπίνα στον αέρα.
«Η υπάρχουσα τεχνολογία χρησιμοποιεί συνθετικά υλικά από άνθρακα και Kevlar για την άτρακτο, τα φτερά, τα πτερύγια καμπυλότητας, τα αερόφρενα, τα πτερύγια κλίσης και την ουρά, και θα χρησιμοποιηθεί στο σχέδιο», εξηγεί ο Tatarenko.
«Επιτρέπει την εξισορρόπηση του βάρους του συστήματος των αλεξίπτωτων.»
Το σχέδιο περιλαμβάνει έναν αποθηκευτικό χώρο που κρατάει τις αποσκευές των επιβατών κάτω από την καμπίνα, έτσι δε θα χαθούν οι αποσκευές τους αν η πτήση διαταραχτεί.
Ο Independent εξηγεί ότι οι θεατές που είδαν την επίδειξη στο βίντεο έχουν ανάμικτα συναισθήματα για την καινοτομία.
Κάποιοι υποστηρίζουν το καινοτόμο σχέδιο, ενώ άλλοι είναι σκεπτικοί και το θεωρούν ανεφάρμοστο.
Υπάρχουν κάποιες επιφυλάξεις σχετικά με την πιθανή επίδραση της ατράκτου στο υπόλοιπο αεροπλάνο, την πιθανότητα η καμπίνα να πέσει πάνω σε βουνά ή κτίρια, και το σχέδιο διαφυγής για τους πιλότους.
Κάποιος σχολίασε: «Από τις εκατομμύρια πτήσεις κάθε χρόνο, λιγότερο από 500 άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο σε όλο τον κόσμο από αεροπορικά ατυχήματα.»
«Δε φαίνεται αναποτελεσματικό.»
Ενώ ένας άλλο έχει επίσης ανησυχίες: «Αυτό το κόνσεπτ αποδυναμώνει σημαντικά την άτρακτο, επειδή τώρα υπάρχουν σύνδεσμοι και εξαρτήματα για να ενώνεται η άτρακτος και το σώμα μαζί, όταν παλαιότερα υπήρχε μια ολόκληρη άτρακτος που ενδυνάμωνε το αεροσκάφος.»
Ωστόσο, σε ένα ερωτηματολόγιο που δημιούργησε ο εφευρέτης βρήκε ότι το 95% των ανθρώπων θα αγόραζαν ένα ακριβότερο εισιτήριο για να έχουν ένα τέτοιο σύστημα ασφαλείας.
Αυτό δεν είναι το πρώτο σχέδιο που έχει φτιάξει ο Ουκρανός μηχανικός.
Πέρσι, ο Tatarenko έλαβε διπλώματα ευρεσιτεχνίας για μια εφεύρεση του – ένα σύστημα ασφαλείας με μια κάψουλα η οποία θα έσωζε τους επιβαίνοντες.
Η κάψουλα μπορεί να απελευθερώνεται μέσα σε δευτερόλεπτα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης μέσα από μία καταπακτή στο πίσω μέρος του αεροπλάνου.
Μόλις βγαίνει, δύο μηχανές πυρίτιδας παίρνουν τον έλεγχο να επιβραδύνουν την ταχύτητα και μετά ένα αλεξίπτωτο ανοίγει.
Αλλά, σύμφωνα με τον Tatarenko, δε θα μπορούσε να σώσει ζωές αν το αεροπλάνο εκραγεί εσωτερικά ή σε περίπτωση επίθεσης με πύραυλο.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου