Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2016

Ο ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΓΩ

Αποτέλεσμα εικόνας για Ο ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΓΩΖούμε εδώ πάνω σε αυτήν την Γη, στον κόσμο των ατομικών «Εαυτών». Κατοικούμε στην αυτοκρατορία των επτά δισεκατομμυρίων ξεχωριστών και απομονωμένων Εγώ, καθώς και στην περιοχή του Εγώ τείνουμε να ξεχνάμε το Θαύμα της Συνειδητότητας. Το Εγώ ακολουθεί μόνο τα δικά του όνειρα και τις φιλοδοξίες, και γι' αυτό πολύ συχνά πικραίνει ζωή μας.

Πρέπει να αντιμετωπίσουμε την πραγματικότητα: υπάρχει ένα τυραννικό «μικρό εγώ» μέσα στο κεφάλι του καθενός, και αυτό το μικρό εγώ γκρινιάζει και παραπονιέται όλη την ώρα. Είναι ένα δυσαρεστημένο, κτητικό εγώ που συχνά κάνει τη ζωή μας, μια δυστυχία. Είναι βέβαιον ότι αυτό το μικρό εγώ - ή, ακριβέστερα, αυτό που πιστεύουμε ότι είναι ο Εαυτός μας, το Εγώ μας - κουλουριασμένο σφιχτά στο πίσω μέρος του μυαλού μας, είναι υπεύθυνο για μια τεράστια ποσότητα παράλογης και άσκοπης ταλαιπωρίας και καταστροφής στην ιστορία της ανθρωπότητας.

Η Γέννηση του Εγώ
Το Εγώ, ως κέντρο οργάνωσης και ελέγχου της προσωπικότητάς μας, είναι υπεύθυνο για τη δημιουργία της ισορροπίας μεταξύ των ατόμων και του περιβάλλοντος τους. Σε αυτές τις προσπάθειες, το Εγώ βοηθιέται από δύο άλλα στοιχεία της προσωπικότητάς μας: Την Περσόνα (δηλαδή, την «προσωπικότητα ρόλο») και τη Σκιά. Αυτά τα δύο στοιχεία εκπληρώνουν μια προστατευτική λειτουργία, όπου η Περσόνα ελέγχει δυνητικά επιβλαβείς συνέπειες από τον εξωτερικό κόσμο, ενώ η Σκιά κάνει το ίδιο με τις απειλές που προέρχονται από το ασυνείδητο. Αυτά τα συστατικά μαζί αποτελούν την ταυτότητα του ατόμου.

Ένα μωρό δεν διαθέτει ακόμη προσωπικότητα, εγώ, ταυτότητα ξεχωριστή από τη μητέρα του. Για ένα μωρό, ο κόσμος είναι ένα μίγμα γεύσεων, φωνών, χρωμάτων, μορφών και εντυπώσεων, τα στοιχεία των οποίων είναι δυσδιάκριτα. Δεν υπάρχει Εαυτός και μη-Εαυτός, ένα μωρό εξακολουθεί να ζει σε μια ασυνείδητη ενότητα. Ως συνέπεια σωματικών αναγκών που πρέπει να ικανοποιηθούν, αναπόφευκτα συγκρούεται με τον εξωτερικό κόσμο, με την «πραγματικότητα», και η αρμονία μεταξύ του μωρού και του εξωτερικού κόσμου θα διαταραχθεί. Το μωρό μαθαίνει να περπατάει, και ο κόσμος ανοίγει για αυτό. Μαθαίνει να μιλάει, το οποίο θα ανοίξει την κοινωνική ζωή. Με αυτόν τον τρόπο, το μωρό θα αποσπαστεί σταδιακά από τη μητέρα, και ένα ξεχωριστός «Εαυτός» αναδύεται μέσα του, και κατ’ αυτόν τον τρόπο γεννιέται το Εγώ.

Με την απόκτηση της ικανότητας του λόγου, το παιδί ταυτίζεται όλο και περισσότερο με το όνομά του. «Ο μικρός Στήβ πεινάει!» - λέει το παιδί, και σταδιακά μαθαίνει την έννοια του «εγώ» και "δικό μου". Το παιδί όλο και περισσότερο πείθεται ότι όσο περισσότερα έχει και ότι όσο πιο συχνά επιβάλλει τη δική του βούληση, τόσο πιο ισχυρή η προσωπικότητα του θα είναι. Αυτός είναι ο τρόπος που το Εγώ αναδύεται, η προσοχή στρέφεται μακριά από το θαύμα και η συνειδητότητα βυθίζεται σε αυτό το όνειρο. Ο κόσμος γίνεται όλο και μεγαλύτερος για το παιδί, που αποκτά όλο και περισσότερα, και το Εγώ μεγαλώνει και γίνεται πιο δυνατό. Στη συνέχεια, ακολουθεί η ηλικία του νηπιαγωγείου, όταν το παιδί μαθαίνει να παίζει και να αναλαμβάνει ρόλους, διαμορφώνοντας έτσι και αναπτύσσοντας την Περσόνα, δηλαδή, την προσωπικότητα ρόλο, δημιουργώντας τις απαρχές των μασκών που πρόκειται να φορέσει αργότερα.

Στο υποσυνείδητο, η Σκιά διαμορφώνεται παράλληλα με τις μάσκες. Τα πρότυπα συμπεριφοράς που απορρίπτονται από τους ενήλικες στο περιβάλλον του παιδιού θα βυθιστούν στο υποσυνείδητο, καθώς αυτά τα πρότυπα έρχονται σε αντίθεση με το ρόλο και τη μάσκα του «καλού παιδιού». Αυτός είναι ο τρόπος που οι μέθοδοι της ασυνείδητης λειτουργίας του Εγώ παίρνουν σάρκα και οστά.

Η Άνοδος του Εγώ
Όταν το παιδί πάει στο σχολείο, μαθαίνει όλο και περισσότερα - συχνά ασυνείδητα - από τους ενήλικες, από τους γονείς, τους δασκάλους, και αναντίρρητα αποδέχεται όλα αυτά που του λέγονται από τους μεγάλους ανθρώπους που το παιδί θεωρεί παντογνώστες.

Όταν το παιδί μεγαλώσει, ταυτίζεται πλήρως με τις ιδέες, το όνομα και το φύλο του, με τις μάσκες που απέκτησε, τα προσόντα, τους τίτλους, την εργασία και την περιουσία του, μαθαίνει ιστορίες, και η προσωπική ιστορία της ζωής του θα είναι ένα μέρος του Εγώ του, αυξάνοντας το περιεχόμενο αυτού του Εγώ.

Και το Εγώ θέλει να έχει όλο και περισσότερα, θέλει να γίνεται όλο και πιο ισχυρό. Περισσότερη γνώση, περισσότερη πίστη, περισσότερο υλικό πλούτο. Το Εγώ θέλει να καταβροχθίζει περισσότερο και θέλει να το κάνει όλο και με περισσότερη αγωνία. Αυτός είναι ο τρόπος που το Εγώ γίνεται τύραννος και κυριαρχεί στη ζωή μας σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Το Eγώ ταυτίζεται με την ανθρώπινη ύπαρξη, ένα «ειδικό είδος» που έχει τα προνόμια της Γης όπου ζουν όλα τα πλάσματα, και οι άνθρωποι προορίζονται να υπερισχύουν όλων των άλλων πλασμάτων. Θέλουν να κατακτήσουν και να υποτάξουν τη φύση, μετά αποξενώνονται και διαχωρίζονται από τη φύση, αν και θα έπρεπε να αποτελούν οργανικό και αναπόσπαστο μέρος της - στην πραγματικότητα, πανομοιότυπο με αυτήν.

Το Εγώ (το οποίο δεν είναι παρά μια διανοητική παραγωγή, ένα σύστημα πεποιθήσεων) αντιμετωπίζει το βαθιά ριζωμένο, φυσικό πρόγραμμα της ζωής, τα ένστικτα, τα συναισθηματικά προειδοποιητικά σημάδια, και τα διώχνει μακριά, αντικαθιστώντας τα με νεύρωση, άγχος και μια κατάσταση burn out. Επιπλέον, σε κάποιες περιπτώσεις είναι ακόμη σε θέση να καταστρέψει και το άτομο με διάφορους τρόπους. Έρχεται επίσης αντιμέτωπο με τον εξωτερικό κόσμο ( «Ας κατακτήσουμε τη Γη!»).

Η εξόντωση των ειδών, η βία, οι πόλεμοι και οι οικολογικές καταστροφές δείχνουν την πορεία του ανθρώπου πάνω στη Γη. Οι τρομοκράτες, οι θρησκευτικοί φανταμενταλιστές, τα έθνη που κάνουν κατακτητικούς πολέμους, οι μανιακοί για δύναμη πολιτικοί και οι χωρίς αναστολές επιχειρηματίες - είναι όλοι εκπρόσωποι του υπερτροφικού Εγώ. Ολόκληρη η κουλτούρα και ο πολιτισμός μας έχουν στηριχθεί πάνω στο εγωιστικό και κτητικό Εγώ, και, όπως το Εγώ δημιούργησε τους θεσμούς της κοινωνίας, οι θεσμοί αυτοί είναι και οι εκφράσεις του Εγώ.

Η Πτώση του Εγώ
Οι κοινωνικές και οικολογικές κρίσεις που απειλούν την ανθρωπότητα και τη Γη μας, μας αναγκάζουν να κάνει μια επιλογή. Πρέπει να πάμε πέρα από προγράμματα του νου που κυριαρχείται από το Εγώ, γιατί αν αποτύχουμε να το κάνουμε αυτό, τελικά θα καταστρέψουμε τον εαυτό μας και ένα μεγάλο μέρος του κόσμου!

Ως εκ τούτου, το εγώ πρέπει να πέσει, καθώς είναι ενάντια στην εξελικτική ανάπτυξη της Συνειδητότητας. Η πτώση του Εγώ μπορεί να γίνει με δύο τρόπους: έναν όμορφο, αξιοπρεπή τρόπο ή έναν οδυνηρό, γεμάτο πόνο. Αλλά και οι δύο τρόποι θα μας οδηγήσουν στον ίδιο στόχο: το Θαύμα, την αφυπνισμένη Συνειδητότητα.

Είμαστε πολύ καλά εξοικειωμένοι με το γεμάτο πόνο ταξίδι. Μια βασική επιδίωξη του κάθε Εγώ είναι η ανάπτυξη, να γίνει μεγαλύτερη, ισχυρότερο και πιο σταθερό στον κόσμο των μορφών και των σχημάτων. Θέλει να έχει περισσότερα, να ανεβαίνει όλο και ψηλότερα στην ιεραρχική δομή του κόσμου, και θέλει να κατακτήσει όλο και περισσότερο έδαφος. Υπό την επήρεια των μορφών και σχημάτων, το Εγώ αφιερώνει όλη του την ενέργεια για να κάνει τις μορφές σταθερές, αγνοώντας το μόνο σταθερό νόμο των μορφών και σχημάτων: κάθε μορφή είναι παροδική, και τα πάντα υπόκεινται στη γέννηση και το θάνατο.

Το Εγώ σκοπεύει να ανυψώσει τις μορφές (συμπεριλαμβανομένης και της δικής του μορφής) στην αιωνιότητα, το οποίο είναι αδύνατο. Αυτή η πρόθεση του Εγώ θα είναι η πηγή όλων των παθημάτων, επειδή ο κόσμος του των μορφών και σχημάτων θα καταρρεύσει σαν πύργος από άμμο μετά από λίγο, μέχρι ο θάνατος να αρπάξει την τελευταία από τις μορφές: το σώμα του από αυτό. Ήρθε με άδεια χέρια από το Τίποτα, και κατά τον ίδιο τρόπο πρόκειται να επιστρέψει εκεί. Ο μόνος θησαυρός που θα μπορούσε να πάρει μαζί του είναι η εγρήγορση του, αλλά το Εγώ την θεωρεί άνευ αξίας στον κόσμο των μορφών και σχημάτων, καθώς δεν αποτελούσε μέσον για την αύξηση της τυραννικής εξουσίας το Εγώ.

Η Πνευματική Γέννηση
Ο καλύτερος, πιο ελκυστικός τρόπος που οδηγεί στην εκ νέου ανακάλυψη του Θαύματος, αρχίζει γύρω στα μέσα της ανθρώπινης ζωής, όταν το άτομο, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της εμπειρίας του, τείνει να αναγνωρίσει τους μηχανισμούς λειτουργίας του Εγώ και συνειδητοποιεί πόσο τυραννικό το Εγώ είναι. Το άτομο στη συνέχεια στρέφεται μακριά από μορφές και σχήματα προς έναν υπερβατικό κόσμο, ελεύθερο από μορφές. Αυτό είναι αυτό που ο πιο διάσημος ψυχολόγος, ο Carl Gustav Jung, αποκάλεσε η πνευματική γέννηση του ανθρώπου.

Η πνευματική γέννηση ξεκινά με την αναγνώριση που οι περισσότεροι άνθρωποι κάνουν μόνο στο κατώφλι του θανάτου: ότι η απομάκρυνση από το Θαύμα και η ταύτιση με τις μορφές και τα σχήματα είναι ο λόγος για όλα τα δεινά μας. Ένα άτομο που κάνει την αναγνώριση αυτή, σταδιακά εγκαταλείπει την ταύτιση του με τις μορφές και τα σχήματα, και αποτραβιέται από έναν κόσμο που στροβιλίζεται και επιστρέφει σε μια πιο ήσυχη περιοχή. Με αυτόν τον τρόπο θα είναι πιο έτοιμος για τον εαυτό του και το περιβάλλον του. Ο καθαρός ουρανός της Συνειδητότητας θα μολύνεται από όλο και λιγότερα σύννεφα, αφήνοντας έτσι χώρο για την επιστροφή στο Θαύμα της Συνειδητότητας.

Το Εγώ Επιδιώκει τον Διαχωρισμό, το Πνεύμα την Ενοποίηση και την Γιατρειά

Στο χώρο της Συνειδητότητας - την κατάσταση της καθαρής συνειδητότητας - το άτομο αναγνωρίζει και ξεκάθαρα βιώνει ότι το Εγώ είναι μια απάτη. Το Εγώ αποκαλεί τον εαυτό του πραγματικό και τον μόνο υπάρχοντα «Εαυτό», αν και δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα εννοιολογικό προϊόν, το συνεχώς μεταβαλλόμενο περιεχόμενο του χώρου της Συνειδητότητας που αποσπά την προσοχή μας από το να βιώσουμε την μόνη πραγματικότητα: το Θαύμα.

Το πνευματικό "νεογέννητο" στην καθαρή κατάσταση της συνειδητότητας, στο διαλογισμό, στην εγρήγορση της εστίασης στον εαυτό του, αναζητά και ψάχνει το παραπονεμένο και αλαζονικό, ακατάπαυστα φλύαρο Εγώ, μέσα στο μυαλό του, αλλά δεν το βρίσκει πουθενά. Το άτομο διαπερνά όλη τη διαδρομή μέχρι την πηγή αυτής της φωνής, αλλά όταν επιχειρεί να το αρπάξει, αυτό γλιστρά και εξαφανίζεται. Ο εσωτερικός μονόλογος, η φωνή του Εγώ σταματά και εξαφανίζεται, χάνεται μέσα στην ανυπαρξία, και το άτομο βιώνει ότι δεν υπάρχει άλλος «Εαυτός», εκτός από τη Συνειδητότητα. Το άτομο τότε αντιλαμβάνεται ότι το μόνο φυσικό φάρμακο κατά της παρανοϊκής υπερανάπτυξης του Εγώ είναι η εγρήγορση και η προσοχή.

Αυτή είναι η αρχή μιας ζωής διαφορετικής ποιότητας: το να βιώσεις το Θαύμα, που είναι η σωτηρία για όλη την ανθρωπότητα. Πρώτα ως προϊστορικοί άνθρωποι αναγνωρίσαμε τις σωματικές ανάγκες μας, κατά το Μεσαίωνα βιώσαμε ακραίες συγκινήσεις, στη σύγχρονη εποχή λατρεύουμε τη δύναμη του νου, και τώρα είμαστε στο κατώφλι μιας νέας περιόδου στην εξέλιξη. Αναγνωρίζουμε ότι πέρα από τη σφαίρα των αισθήσεων, των συναισθημάτων και των σκέψεων υπάρχει ένα άγρυπνο, προσεκτικό, τρυφερό, συνειδητό, πραγματικά «κάτι» - και αυτό το «κάτι», αυτό το Θαύμα είμαι εγώ. Αυτός είναι ο τρόπος που η ανθρώπινη φυλή, αφυπνιζόμενη στη Συνειδητότητα από το όνειρο του Εγώ, γεννιέται ξανά.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου