Επιστήμονες από το πανεπιστήμιο του Jiaotong στην Κίνα δημιούργησαν μια πειραματική υπο κλίμακα διάταξη όπου θεωρητικά τουλάχιστον ένα τρένο μαγνητικής πρόωσης (maglev( θα μπορεί να αναπτύσσει την απίστευτη ταχύτητα των 2900 χ.α.ω.
Το τρένο θα κινείται μέσα σε μια τεχνητή σήραγγα σε συνθήκες πλησίον του κενού. Σήμερα το ταχύτερο τρένο τεχνολογίας maglev που χρησιμοποιείται για τη μεταφορά επιβατών μπορεί να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 431 χ.α.ω. ενώ ακόμη και αυτό το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας βρίσκεται στα 581 χ.α.ω.
Σύμφωνα με τον Δρ. Deng Zigang η τόσο σημαντική αύξηση της ταχύτητας που θεωρητικά μπορεί να πιάσει το τρένο οφείλεται στις συνθήκες κενού δεδομένης της απουσίας αεροδυναμικής αντίστασης.
«Σε ταχύτητες άνω των 400 χ.α.ω. το 83% της ενέργειας αναλώνεται στην υπερνίκηση της αεροδυναμικής αντίστασης» σημειώνει ο Κινέζος καθηγητής για να συμπληρώσει πως οποιοδήποτε επιπρόσθετο μέτρο για την υπερνίκηση αυτής της αντίστασης του αέρα το μόνο αποτέλεσμα που έχει είναι επιπλέον θόρυβος και δημιουργία δυσφορίας για τους επιβάτες, κάνοντας το ταξίδι όχι άνετο.
Στο πειραματικό μοντέλο των Κινέζων επιστημόνων η σήραγγα στην οποία κινείται το τρένο η ατμοσφαιρική πί3εση είναι κατά 10 φορές μικρότερη αυτή που υπάρχει στην επιφάνεια της θάλασσας κάνοντας μειώνοντας έτσι και την αεροδυναμική αντίσταση.
Η ταχύτητα αυτή δεν έχει επιτευχθεί καθώς το μήκος της σήραγγας που πειραματίζονται οι Κινέζοι επιστήμονες δεν επαρκεί για την επίτευξή της ο Deng όμως θεωρεί εάν αυτό μπορεί να αυξηθεί τότε η ταχύτητα του τρένου θα μπορεί να φτάσει και τα 2900 χ.α.ω. Υποθετικά με μια τέτοια ταχύτητα το ταξίδι από το Παρίσι στη Μόσχα θα μπορεί να διαρκεί μόλις 1 ώρα.
Το τρένο θα κινείται μέσα σε μια τεχνητή σήραγγα σε συνθήκες πλησίον του κενού. Σήμερα το ταχύτερο τρένο τεχνολογίας maglev που χρησιμοποιείται για τη μεταφορά επιβατών μπορεί να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 431 χ.α.ω. ενώ ακόμη και αυτό το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας βρίσκεται στα 581 χ.α.ω.
Σύμφωνα με τον Δρ. Deng Zigang η τόσο σημαντική αύξηση της ταχύτητας που θεωρητικά μπορεί να πιάσει το τρένο οφείλεται στις συνθήκες κενού δεδομένης της απουσίας αεροδυναμικής αντίστασης.
«Σε ταχύτητες άνω των 400 χ.α.ω. το 83% της ενέργειας αναλώνεται στην υπερνίκηση της αεροδυναμικής αντίστασης» σημειώνει ο Κινέζος καθηγητής για να συμπληρώσει πως οποιοδήποτε επιπρόσθετο μέτρο για την υπερνίκηση αυτής της αντίστασης του αέρα το μόνο αποτέλεσμα που έχει είναι επιπλέον θόρυβος και δημιουργία δυσφορίας για τους επιβάτες, κάνοντας το ταξίδι όχι άνετο.
Στο πειραματικό μοντέλο των Κινέζων επιστημόνων η σήραγγα στην οποία κινείται το τρένο η ατμοσφαιρική πί3εση είναι κατά 10 φορές μικρότερη αυτή που υπάρχει στην επιφάνεια της θάλασσας κάνοντας μειώνοντας έτσι και την αεροδυναμική αντίσταση.
Η ταχύτητα αυτή δεν έχει επιτευχθεί καθώς το μήκος της σήραγγας που πειραματίζονται οι Κινέζοι επιστήμονες δεν επαρκεί για την επίτευξή της ο Deng όμως θεωρεί εάν αυτό μπορεί να αυξηθεί τότε η ταχύτητα του τρένου θα μπορεί να φτάσει και τα 2900 χ.α.ω. Υποθετικά με μια τέτοια ταχύτητα το ταξίδι από το Παρίσι στη Μόσχα θα μπορεί να διαρκεί μόλις 1 ώρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου