Έστιν ουν βλακεία μίμησις πράξεως σπουδαίας και τελείας!
Οι ανθρώπινες σχέσεις βρίσκονται ομολογουμένως σε οικτρή κατάσταση. Αλλά πάντα έτσι ήταν να ανατρέξουμε πίσω. Το άχθος των προβλημάτων και της δυστυχίας που τα ανθρώπινα όντα πρέπει να υπομείνουν ως άτομα και ως μέλη οργανωμένων κοινωνιών , είναι ένα υποπροϊόν ,αυτού του ανόητου τρόπου με το οποίο οργανώθηκε η ζωή από τις απαρχές της.
Τα ανθρώπινα όντα μέσα σε όλα τα βάσανα τους έχουν να αντιμετωπίσουν ένα επιπλέον φορτίο που κανένα άλλο ον του ζωικού βασιλείου δεν έχει. Αυτό είναι μία ομάδα που είναι χειρότερη και από την μαφία, η οποία δεν διέπεται από κανονισμούς, αλλά κατορθώνει ωστόσο να δρά με άψογο συντονισμό, και με τέτοιο τρόπο , ώστε κάθε μέλος της να συμβάλλει δραματικά στην ενίσχυση και την αύξηση της αποδοτικότητας των δραστηριοτήτων όλων των μελών της.
ΤΟ ΔΟΚΙΜΙΟ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣΗ, ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΙΘΑΝΩΣ ΕΞΟΥΔΕΤΕΡΩΣΗΣΗ ΜΙΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΙΟ ΙΣΧΥΡΕΣ, ΣΚΟΤΕΙΝΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΠΟΥ ΠΑΡΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΥΗΜΕΡΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΤΥΧΙΑ.
1ος ΝΟΜΟΣ
Πάντα και νομοτελειακά όλοι υποτιμούν τον αριθμό των ηλιθίων ατόμων που κυκλοφορούν στην κοινωνία.
Εν πρώτοις, η θέση φαντάζει επουσιώδης ασαφής και τρομερά μικρόψυχη. Μία λεπτομερέστερη εξέταση ωστόσο αποκαλύπτει την εγκυρότητα του ισχυρισμού. Ανεξάρτητα από το πόσο μεγάλο μέγεθος εκτιμά κάποιος ότι έχει η ανθρώπινη ανοησία, επανειλημμένα και κατ’ εξακολούθηση θα ξαφνιάζεται από το γεγονός ότι:
α] Άνθρωποι που κάποτε θεωρούσε λογικούς και νοήμονες αποδεικνύονται αναίσχυντα ηλίθιοι
β] Μέρα με τη μέρα, με εντεινόμενη μονοτονία, παρενοχλείται στις δραστηριότητές του από ηλίθια άτομα που εμφανίζονται ξαφνικά και απρόσμενα στα πιο ακατάλληλα μέρη και στις πιο απίθανες στιγμές.
2ος ΝΟΜΟΣ
Η ηλιθιότητα είναι αναφαίρετο δικαίωμα όλων των ανθρώπινων ομάδων και κατανέμεται ομοιόμορφα σε όλη την κοινωνία σύμφωνα με μία σταθερή αναλογία
Οι πολιτισμικές τάσεις που στις μέρες μας είναι δημοφιλείς στη Δύση προκρίνουν μία ισότιμη προσέγγιση στη ζωή. Οι άνθρωποι αρέσκονται να θεωρούν τα ανθρώπινα όντα ως προϊόν μιας άρτια σχεδιασμένης μηχανής μαζικής παραγωγής. Ειδικά οι γενετιστές και οι κοινωνιολόγοι δείχνουν υπερβάλλοντα ζήλο στην προσπάθειά τους να αποδείξουν, μ’ έναν εντυπωσιακό εξοπλισμό επιστημονικών δεδομένων και διατυπώσεων, πως όλοι οι άνθρωποι είναι από φυσικού τους ίσοι και πως, αν κάποιοι είναι περισσότερο ίσοι από τους άλλους, αυτό οφείλεται στην ανατροφή και όχι στη φύση.
Διαχωρίζω τη θέση μου από αυτή τη γενικευμένη άποψη. Η εδραιωμένη πεποίθησή μου, που ενισχύεται από χρόνια παρατηρήσεων και πειραματισμών, είναι πως οι άνθρωποι δεν είναι ίσοι, πως ορισμένοι είναι ηλίθιοι και άλλοι όχι, και πως η διαφορά καθορίζεται από τη φύση και όχι από πολιτισμικούς συσχετισμούς ή παράγοντες. Κάποιος είναι ηλίθιος ακριβώς με τον τρόπο που κάποιος έχει κόκκινα μαλλιά. Ένας άνθρωπος ανήκει στο σύνολο των ηλιθίων, όπως ο καθένας ανήκει σε μια ομάδα αίματος. Ο ηλίθιος γεννιέται ηλίθιος λόγω Θείας Πρόνοιας.
Παρότι είμαι πεπεισμένος ότι υπάρχει το ποσοστό η των ανθρώπων που είναι ηλίθιοι και πως αυτό ισχύει λόγω γενετικών χαρακτηριστικών, δεν είμαι ένας αντιδραστικός ο οποίος προσπαθεί να επανεισαγάγει συγκαλυμμένα τον ταξικό ή φυλετικό διαχωρισμό. Πιστεύω ακράδαντα πως η ηλιθιότητα είναι αναφαίρετο δικαίωμα όλων των ανθρώπινων ομάδων και κατανέμεται ομοιόμορφα με μία σταθερή αναλογία. Αυτό το γεγονός εκφράζεται επιστημονικά με το Δεύτερο Βασικό Νόμο που αναφέρει πως:
«Η πιθανότητα να είναι ηλίθιο ένα συγκριμένο άτομο είναι ανεξάρτητη από οποιοδήποτε άλλο χαρακτηριστικό αυτού του ατόμου».
Τα ηλίθια άτομα έχουν την ίδια αναλογία και στο ανδρικό και στο γυναικείο φύλο.
Σ’ αυτό τον τομέα, φαίνεται πως η Φύση όντως ξεπέρασε τον εαυτό της. Είναι ευρέως γνωστό πως η Φύση κατορθώνει, μάλλον μυστηριωδώς, να διατηρεί σταθερή τη σχετική συχνότητα .
Εδώ όμως ας αποσαφηνίσουμε την έννοια της ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΗΛΙΘΙΟΤΗΤΑΣ.
Όλα τα άτομα χαρακτηρίζονται από διαφορετικού βαθμού προδιάθεση για κοινωνικοποίηση. Υπάρχουν όμως και ανθρωποι για τους οποίους η οποιαδήποτε επαφή με άλλους ανθρώπους αποτελεί επώδυνη αναγκαιότητα. Στο άλλο άκρο του φάσματος υπάρχουν και εκείνα τα άτομα που είναι αδύνατον να ζήσουν μόνα τους, και είναι διατεθειμένοι να ζουν ακόμη και με ανθρώπους που δεν συμπαθούν αρκεί να μην είναι μόνοι. Ανάμεσα σε αυτά τα δύο άκρα υπάρχει μία τεράστια ποικιλία ιδιοσυγκρασιών.
Ο συνηθισμένος τύπος ανθρώπου πάντως είναι αυτός που δεν αντέχει την μοναξιά. Το είπε και ο Αριστοτέλης άλλωστε «ο άνθρωπος είναι κοινωνικό όν».
Εκτός αυτού τόσα έξοδα δαπανώνται και τόσος χρόνος χαμένος σε ανιαρά πάρτυ και πληκτικές γιορτές.
3ος ΒΑΣΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ (Ο ΧΡΥΣΟΣ ΝΟΜΟΣ)
Τα ανθρώπινα όντα εντάσσονται σε 4 βασικές κατηγορίες.
ΑΝΗΜΠΟΡΟΙ, ΕΥΦΥΕΙΣ,ΚΑΚΟΠΟΙΟΙ, ΗΛΙΘΙΟΙ.
Ο ανήμπορος θα προβεί σε μία ενέργεια όπου θα υποστεί ζημία ενώ θα ωφελήσει τον άλλον.
Ο Ευφυής θα προβεί σε μία ενέργεια όπου θα ωφελήσει τον εαυτό του αλλά και τους άλλους.
Ο κακοποιός θα προβεί σε ενέργειες που θα ωφελήσει μόνο τον εαυτό του ενώ θα κάνει κακό σε άλλους και τέλος
Οι ενέργειες του ηλίθιου είναι πάντα εις βάρος των άλλων χωρίς όμως να ωφελούν και τον ίδιον.
Η καθημερινότητά μας απαρτίζεται συνήθως από γεγονότα όπου χάνουμε χρήματα, χρόνο, ενέργεια , την καλή μας διάθεση λόγω απροσδόκητων ενεργειών κάποιοι παράλογου πλάσματος που δεν έχει τίποτε να κερδίσει, και δεν υπάρχει καμμία λογική εξήγηση γιατί κάνει ότι κάνει. Η μάλλον υπάρχει μία εξήγηση ότι είναι ΗΛΙΘΙΟΣ.
Είναι σημαντικό όμως να γνωρίζουμε ότι οι πράξεις των περισσότερων ανθρώπων δεν χαρακτηρίζονται από συνέπεια. Κάτω από ορισμένες συνθήκες αντιδρά ευφυώς και σε άλλες αντιδρά αδύναμος. Η μόνη κατηγορία που είναι συνεπής είναι οι ηλίθιοι.
ΗΛΙΘΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΞΟΥΣΙΑ
Το καταστρεπτικό δυναμικό ενός ηλιθίου ατόμου συναρτάται από δύο παράγοντες. Πρώτα εξαρτάται από το γενετικό παράγοντα. Μερικά άτομα κληρονομούν εξαιρετικές δόσεις του γονιδίου της ηλιθιότητας και ελέω κληρονομικότητας ανήκουν εκ γενετής στην αριστοκρατία της ομάδας τους.
Ο δεύτερος παράγοντας που καθορίζει το δυναμικό ενός ηλιθίου σχετίζεται με την ισχύ και τις ευθύνες της θέσης που καταλαμβάνει στην κοινωνία. Και υπάρχουν πολλοί μεταξύ των γραφειοκρατών, πολιτικών, στρατηγών, αρχηγών κρατών χωρίς να ξεχάσουμε και τους θρησκευτικούς αξιωματούχους. Ανθρωποι των οποίων η καταστροφική τους δυνατότητα είχε αυξηθεί σημαντικά λόγω της θέσης εξουσίας που κατέχουν.
Το ερώτημα που κάθε λογικός άνθρωπος θέτει είναι
«ΠΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΗΛΙΘΙΑ ΑΤΟΜΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΟΥΝ ΝΑ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ»
Η τάξη και οι κάστες ήταν οι κοινωνικές ρυθμίσεις που σταθερά ευνοούσαν την προώθηση ηλίθιων ατόμων σε θέσεις εξουσίας στις περισσότερες κοινωνίες πριν την βιομηχανική επανάσταση. Η θρησκεία ήταν ακόμη ένα παράγοντας που συνέβαλλε στην επιδείνωση αυτού του φαινομένου.
Στον σύγχρονο βιομηχανικό κόσμο οι τάξεις και οι κάστες έχουν ξορκιστεί αλλά έχουν αντικατασταθεί από τα πολιτικά κόμματα, την γραφειοκρατία και αντί για θρησκεία έχουμε την δημοκρατία.
ΣΕ ΕΝΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΓΙΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΤΕΙ ΣΤΑΘΕΡΟ ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΩΝ ΗΛΙΘΙΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΙΣΧΥΡΩΝ.
Μην ξεχνάμε ότι με βάση τον 2ο νόμο το ποσοστό των ηλιθίων του εκλογικού σώματος, έτσι ώστε οι εκλογές να παρέχουν σε όλους αυτούς μια θαυμάσια ευκαιρία να βλάψουν όλους τους υπόλοιπους χωρίς αυτοί οι ίδιοι να κερδίσουν τίποτε. Το επιτυγχάνουν συμβάλλοντας στην συντήρηση του ποσοστού ηλιθίων μεταξύ αυτών που ανεβάζουν στην εξουσία.
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΗΛΙΘΙΟΤΗΤΑΣ
Δεν είναι δύσκολο να κατανοήσουμε ότι η κοινωνική και θεσμική ισχύς μεγεθύνει το καταστρεπτικό δυναμικό ενός ηλιθίου ανθρώπου.
ΠΟΥ ΣΥΝΙΣΤΑΤΑΙ Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΗΛΙΘΙΟΤΗΤΑΣ.
Στην ουσία οι ηλίθιοι είναι επικίνδυνοι γιατί οι λογικοί άνθρωποι δυσκολεύονται να συλλάβουν και να κατανοήσουν την παράλογη συμπεριφορά τους. Ένα ευφυές άτομο μπορεί να κατανοήσει την λογική ενός κακοποιού. Η συμπεριφορά ενός κακού ανθρώπου είναι κατακριτέα αλλά μπορεί ένας λογικός άνθρωπος να την προβλέψει και μπορεί να θωρακίσει έτσι τις άμυνες του. Με ένα Ηλίθιο άτομο αυτό είναι παντελώς αδύνατο.
ΕΝΑ ΗΛΙΘΙΟ ΑΤΟΜΟ ΠΟΥ ΣΕ ΚΑΤΑΤΡΕΧΕΙ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟ ΔΥΣΚΟΛΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΑΙ. ΕΙΣΑΙ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΣΤΟ ΕΛΕΟΣ ΤΟΥ.
Οι ενέργειες ενός ηλίθιου δεν διέπονται από λογική γι΄αυτό σε βρίσκουν απροετοίμαστο, και ακόμη και αν τον αντιληφθείς αδυνατείς να οργανώσεις μία λογική άμυνα γιατί πολύ απλά η επίθεση του στερείται κάθε λογικής.
Το γεγονός ότι οι δραστηριότητες και οι ενέργειες ενός ηλιθίου είναι απόλυτα αλλοπρόσαλλες και παράλογες δεν καθιστά προβληματική μόνο την άμυνα αλλά και την όποια αντεπίθεση.
Ο Σίλλερ έγραφε «ενάντια στην ηλιθιότητα ακόμη και οι θεοί αγωνίζονται μάταια»
Ο 4ος ΝΟΜΟΣ
Οι ανήμποροι άνθρωποι είναι λογικό να μην μπορούν να αντιμετωπίσουν ένα ηλίθιο. Το εκπληκτικό όμως είναι ότι και οι ευφυείς και οι κακοποιοί συχνά παραγνωρίζουν την καταστρεπτική δύναμη η οποία είναι σύμφυτη της ηλιθιότητας. Αυτό συμβαίνει γιατί και οι δύο αυτές κατηγορίες κάνουν το λάθος να ενδίδουν σε αισθήματα αυταρέσκειας και περιφρόνησης αντί να εκκρίνουν άμεσα επαρκείς ποσότητες αδρεναλίνης και να οργανώνουν τις άμυνες τους.
Εχουμε επίσης περιπτώσεις όπου ένας κακοποιός μπορεί να μπεί στον πειρασμό να χρησιμοποιήσει έναν ηλίθιο για να πετύχει τον σκοπό τους. Αυτός όμως ο χειρισμός αργά η γρήγορα θα έχει καταστροφικές συνέπειες, γιατί α) βασίζεται σε μία απόλυτη παρεξήγηση της στοιχειώδους φύσης της ηλιθιότητας και β) παρέχει στον ηλίθιο άτομο διευρυμένο πεδίο δράσης για εξάσκηση των χαρισμάτων του.
Οσο και αν κάποιοι τρέφουν ελπίδες πως μπορούν να χειραγωγήσουν τους ηλίθιους είναι αδύνατον να προβλεφθούν όλες οι πράξεις και οι αντιδράσεις τους.
«Οι μη ηλίθιοι άνθρωποι πάντα υποτιμούν την καταστροφική ισχύ των ηλιθίων ατόμων. Συγκεκριμένα οι μη ηλίθιοι συνέχεια παραβλέπουν πως η συναναστροφή και ο συγχρωτισμός με ηλίθια άτομα απαρέγκλιτα αποδεικνύεται μοιραίο λάθος , ανεξάρτητα από την χρονική στιγμή την τοποθεσία και τις συνθήκες.»
Μέσα στους αιώνες στην δημόσια αλλά και στην ιδιωτική ζωή αναρίθμητα άτομα δεν έδωσαν την πρέπουσα σημασία σε αυτόν τον νόμο και αυτή η αβλεψία έχει στοιχίσει στην ανθρωπότητα ανυπολόγιστες απώλειες.
5ος ΝΟΜΟΣ
«Ο ΗΛΙΘΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΕΠΙΚΎΝΔΥΝΟ ΕΙΔΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥ,ΠΙΟ ΕΠΙΚΎΝΔΥΝΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΚΟΠΟΙΟ»
Ο ηλίθιος προκαλεί ζημιές χωρίς κανένα όφελος για κανέναν , συνεπώς η κοινωνία ως σύνολο ζημιώνεται.
Σε χώρες που προοδεύουν το ποσοστό των ηλιθίων ατόμων είναι αναπόφευκτο αλλά έχει όμως και ένα ασυνήθιστο υψηλό ποσοστό ευφυών ανθρώπων που καταφέρνουν να αντισταθμίσουν τις ζημιές.
Σε χώρες όμως όπου έχουν πάρει την κάτω βόλτα το ποσοστό των ηλιθίων μπορεί να είναι το ίδιο, αλλά σημειώνεται μία δραματική εξάπλωση ποσοστού κακοποιών με καλπάζουσα ηλιθιότητα ,μεταξύ αυτών που είναι στην εξουσία, και ένα μεγάλο ποσοστό ανήμπορων ατόμων σε όσους δεν έχουν εξουσία.
Αυτές οι μεταβολές στην σύνθεση ενός πληθυσμού ενισχύουν την καταστροφική δύναμη των ηλιθίων και η παρακμή είναι αναπόφευκτη. Η Χώρα πάει κατά διαόλου
ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ Η βλακεία είναι μεταδοτική. Το πλήθος, δηλαδή, συμπεριφέρεται με περισσότερο βλακώδη τρόπο από τα μεμονωμένα άτομα που το συνθέτουν. Αυτό εξηγεί γιατί ολόκληροι λαοί μπορούν εύκολα να χειραγωγηθούν, ώστε να επιδιώκουν τρελούς σκοπούς. Αυτό το φαινόμενο είναι ιδιαίτερα γνωστό στην ψυχολογία. Η συναισθηματική μετάδοση, που είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα της ομάδας, μειώνει την κριτική ικανότητα. Παρατηρείται τότε η «πόλωση της λήψης αποφάσεων»: επιλέγεται η πιο απλή λύση,που συνήθως είναι και η λιγότερο έξυπνη.
Γ. Η χρησιμότητα των Βλακών.Απ όλα όσα έχουμε αναφέρει μέχρι στιγμής εύκολα συνάγεται ότι η βλακεία είναι επικίνδυνη, καταστρεπτική και πιθανόν ανίκητη. Γιατί κανείς όμως δεν έχει κάνει έστω και το παραμικρό εναντίον της; Καμιά μελέτη στον κόσμο δεν ασχολείται με το πρόβλημα, κανένα ιατρικό ερευνητικό κέντρο δεν αναζητά τα αίτια ή την θεραπεία της. Μήπως κατά κάποιο τρόπο η βλακεία και οι φορείς της είναι κοινωνικά χρήσιμοι; Ναι σε μια κοινωνία βλάκων, οι βλάκες φυσικά και είναι χρήσιμοι, με τους έξυπνους, συνήθως, να είναι αντικοινωνικοί.
Κι αν αποδειχθεί ότι είναι αδύνατον να σώσουμε τον εαυτό μας από την ηλιθιότητα που μας περιβάλλει, τουλάχιστον μπορούμε να πάρουμε την εκδίκησή μας περιγελώντας την;
Οι ανθρώπινες σχέσεις βρίσκονται ομολογουμένως σε οικτρή κατάσταση. Αλλά πάντα έτσι ήταν να ανατρέξουμε πίσω. Το άχθος των προβλημάτων και της δυστυχίας που τα ανθρώπινα όντα πρέπει να υπομείνουν ως άτομα και ως μέλη οργανωμένων κοινωνιών , είναι ένα υποπροϊόν ,αυτού του ανόητου τρόπου με το οποίο οργανώθηκε η ζωή από τις απαρχές της.
Τα ανθρώπινα όντα μέσα σε όλα τα βάσανα τους έχουν να αντιμετωπίσουν ένα επιπλέον φορτίο που κανένα άλλο ον του ζωικού βασιλείου δεν έχει. Αυτό είναι μία ομάδα που είναι χειρότερη και από την μαφία, η οποία δεν διέπεται από κανονισμούς, αλλά κατορθώνει ωστόσο να δρά με άψογο συντονισμό, και με τέτοιο τρόπο , ώστε κάθε μέλος της να συμβάλλει δραματικά στην ενίσχυση και την αύξηση της αποδοτικότητας των δραστηριοτήτων όλων των μελών της.
ΤΟ ΔΟΚΙΜΙΟ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣΗ, ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΙΘΑΝΩΣ ΕΞΟΥΔΕΤΕΡΩΣΗΣΗ ΜΙΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΙΟ ΙΣΧΥΡΕΣ, ΣΚΟΤΕΙΝΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΠΟΥ ΠΑΡΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΥΗΜΕΡΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΤΥΧΙΑ.
1ος ΝΟΜΟΣ
Πάντα και νομοτελειακά όλοι υποτιμούν τον αριθμό των ηλιθίων ατόμων που κυκλοφορούν στην κοινωνία.
Εν πρώτοις, η θέση φαντάζει επουσιώδης ασαφής και τρομερά μικρόψυχη. Μία λεπτομερέστερη εξέταση ωστόσο αποκαλύπτει την εγκυρότητα του ισχυρισμού. Ανεξάρτητα από το πόσο μεγάλο μέγεθος εκτιμά κάποιος ότι έχει η ανθρώπινη ανοησία, επανειλημμένα και κατ’ εξακολούθηση θα ξαφνιάζεται από το γεγονός ότι:
α] Άνθρωποι που κάποτε θεωρούσε λογικούς και νοήμονες αποδεικνύονται αναίσχυντα ηλίθιοι
β] Μέρα με τη μέρα, με εντεινόμενη μονοτονία, παρενοχλείται στις δραστηριότητές του από ηλίθια άτομα που εμφανίζονται ξαφνικά και απρόσμενα στα πιο ακατάλληλα μέρη και στις πιο απίθανες στιγμές.
2ος ΝΟΜΟΣ
Η ηλιθιότητα είναι αναφαίρετο δικαίωμα όλων των ανθρώπινων ομάδων και κατανέμεται ομοιόμορφα σε όλη την κοινωνία σύμφωνα με μία σταθερή αναλογία
Οι πολιτισμικές τάσεις που στις μέρες μας είναι δημοφιλείς στη Δύση προκρίνουν μία ισότιμη προσέγγιση στη ζωή. Οι άνθρωποι αρέσκονται να θεωρούν τα ανθρώπινα όντα ως προϊόν μιας άρτια σχεδιασμένης μηχανής μαζικής παραγωγής. Ειδικά οι γενετιστές και οι κοινωνιολόγοι δείχνουν υπερβάλλοντα ζήλο στην προσπάθειά τους να αποδείξουν, μ’ έναν εντυπωσιακό εξοπλισμό επιστημονικών δεδομένων και διατυπώσεων, πως όλοι οι άνθρωποι είναι από φυσικού τους ίσοι και πως, αν κάποιοι είναι περισσότερο ίσοι από τους άλλους, αυτό οφείλεται στην ανατροφή και όχι στη φύση.
Διαχωρίζω τη θέση μου από αυτή τη γενικευμένη άποψη. Η εδραιωμένη πεποίθησή μου, που ενισχύεται από χρόνια παρατηρήσεων και πειραματισμών, είναι πως οι άνθρωποι δεν είναι ίσοι, πως ορισμένοι είναι ηλίθιοι και άλλοι όχι, και πως η διαφορά καθορίζεται από τη φύση και όχι από πολιτισμικούς συσχετισμούς ή παράγοντες. Κάποιος είναι ηλίθιος ακριβώς με τον τρόπο που κάποιος έχει κόκκινα μαλλιά. Ένας άνθρωπος ανήκει στο σύνολο των ηλιθίων, όπως ο καθένας ανήκει σε μια ομάδα αίματος. Ο ηλίθιος γεννιέται ηλίθιος λόγω Θείας Πρόνοιας.
Παρότι είμαι πεπεισμένος ότι υπάρχει το ποσοστό η των ανθρώπων που είναι ηλίθιοι και πως αυτό ισχύει λόγω γενετικών χαρακτηριστικών, δεν είμαι ένας αντιδραστικός ο οποίος προσπαθεί να επανεισαγάγει συγκαλυμμένα τον ταξικό ή φυλετικό διαχωρισμό. Πιστεύω ακράδαντα πως η ηλιθιότητα είναι αναφαίρετο δικαίωμα όλων των ανθρώπινων ομάδων και κατανέμεται ομοιόμορφα με μία σταθερή αναλογία. Αυτό το γεγονός εκφράζεται επιστημονικά με το Δεύτερο Βασικό Νόμο που αναφέρει πως:
«Η πιθανότητα να είναι ηλίθιο ένα συγκριμένο άτομο είναι ανεξάρτητη από οποιοδήποτε άλλο χαρακτηριστικό αυτού του ατόμου».
Τα ηλίθια άτομα έχουν την ίδια αναλογία και στο ανδρικό και στο γυναικείο φύλο.
Σ’ αυτό τον τομέα, φαίνεται πως η Φύση όντως ξεπέρασε τον εαυτό της. Είναι ευρέως γνωστό πως η Φύση κατορθώνει, μάλλον μυστηριωδώς, να διατηρεί σταθερή τη σχετική συχνότητα .
Εδώ όμως ας αποσαφηνίσουμε την έννοια της ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΗΛΙΘΙΟΤΗΤΑΣ.
Όλα τα άτομα χαρακτηρίζονται από διαφορετικού βαθμού προδιάθεση για κοινωνικοποίηση. Υπάρχουν όμως και ανθρωποι για τους οποίους η οποιαδήποτε επαφή με άλλους ανθρώπους αποτελεί επώδυνη αναγκαιότητα. Στο άλλο άκρο του φάσματος υπάρχουν και εκείνα τα άτομα που είναι αδύνατον να ζήσουν μόνα τους, και είναι διατεθειμένοι να ζουν ακόμη και με ανθρώπους που δεν συμπαθούν αρκεί να μην είναι μόνοι. Ανάμεσα σε αυτά τα δύο άκρα υπάρχει μία τεράστια ποικιλία ιδιοσυγκρασιών.
Ο συνηθισμένος τύπος ανθρώπου πάντως είναι αυτός που δεν αντέχει την μοναξιά. Το είπε και ο Αριστοτέλης άλλωστε «ο άνθρωπος είναι κοινωνικό όν».
Εκτός αυτού τόσα έξοδα δαπανώνται και τόσος χρόνος χαμένος σε ανιαρά πάρτυ και πληκτικές γιορτές.
3ος ΒΑΣΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ (Ο ΧΡΥΣΟΣ ΝΟΜΟΣ)
Τα ανθρώπινα όντα εντάσσονται σε 4 βασικές κατηγορίες.
ΑΝΗΜΠΟΡΟΙ, ΕΥΦΥΕΙΣ,ΚΑΚΟΠΟΙΟΙ, ΗΛΙΘΙΟΙ.
Ο ανήμπορος θα προβεί σε μία ενέργεια όπου θα υποστεί ζημία ενώ θα ωφελήσει τον άλλον.
Ο Ευφυής θα προβεί σε μία ενέργεια όπου θα ωφελήσει τον εαυτό του αλλά και τους άλλους.
Ο κακοποιός θα προβεί σε ενέργειες που θα ωφελήσει μόνο τον εαυτό του ενώ θα κάνει κακό σε άλλους και τέλος
Οι ενέργειες του ηλίθιου είναι πάντα εις βάρος των άλλων χωρίς όμως να ωφελούν και τον ίδιον.
Η καθημερινότητά μας απαρτίζεται συνήθως από γεγονότα όπου χάνουμε χρήματα, χρόνο, ενέργεια , την καλή μας διάθεση λόγω απροσδόκητων ενεργειών κάποιοι παράλογου πλάσματος που δεν έχει τίποτε να κερδίσει, και δεν υπάρχει καμμία λογική εξήγηση γιατί κάνει ότι κάνει. Η μάλλον υπάρχει μία εξήγηση ότι είναι ΗΛΙΘΙΟΣ.
Είναι σημαντικό όμως να γνωρίζουμε ότι οι πράξεις των περισσότερων ανθρώπων δεν χαρακτηρίζονται από συνέπεια. Κάτω από ορισμένες συνθήκες αντιδρά ευφυώς και σε άλλες αντιδρά αδύναμος. Η μόνη κατηγορία που είναι συνεπής είναι οι ηλίθιοι.
ΗΛΙΘΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΞΟΥΣΙΑ
Το καταστρεπτικό δυναμικό ενός ηλιθίου ατόμου συναρτάται από δύο παράγοντες. Πρώτα εξαρτάται από το γενετικό παράγοντα. Μερικά άτομα κληρονομούν εξαιρετικές δόσεις του γονιδίου της ηλιθιότητας και ελέω κληρονομικότητας ανήκουν εκ γενετής στην αριστοκρατία της ομάδας τους.
Ο δεύτερος παράγοντας που καθορίζει το δυναμικό ενός ηλιθίου σχετίζεται με την ισχύ και τις ευθύνες της θέσης που καταλαμβάνει στην κοινωνία. Και υπάρχουν πολλοί μεταξύ των γραφειοκρατών, πολιτικών, στρατηγών, αρχηγών κρατών χωρίς να ξεχάσουμε και τους θρησκευτικούς αξιωματούχους. Ανθρωποι των οποίων η καταστροφική τους δυνατότητα είχε αυξηθεί σημαντικά λόγω της θέσης εξουσίας που κατέχουν.
Το ερώτημα που κάθε λογικός άνθρωπος θέτει είναι
«ΠΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΗΛΙΘΙΑ ΑΤΟΜΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΟΥΝ ΝΑ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ»
Η τάξη και οι κάστες ήταν οι κοινωνικές ρυθμίσεις που σταθερά ευνοούσαν την προώθηση ηλίθιων ατόμων σε θέσεις εξουσίας στις περισσότερες κοινωνίες πριν την βιομηχανική επανάσταση. Η θρησκεία ήταν ακόμη ένα παράγοντας που συνέβαλλε στην επιδείνωση αυτού του φαινομένου.
Στον σύγχρονο βιομηχανικό κόσμο οι τάξεις και οι κάστες έχουν ξορκιστεί αλλά έχουν αντικατασταθεί από τα πολιτικά κόμματα, την γραφειοκρατία και αντί για θρησκεία έχουμε την δημοκρατία.
ΣΕ ΕΝΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΓΙΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΤΕΙ ΣΤΑΘΕΡΟ ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΩΝ ΗΛΙΘΙΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΙΣΧΥΡΩΝ.
Μην ξεχνάμε ότι με βάση τον 2ο νόμο το ποσοστό των ηλιθίων του εκλογικού σώματος, έτσι ώστε οι εκλογές να παρέχουν σε όλους αυτούς μια θαυμάσια ευκαιρία να βλάψουν όλους τους υπόλοιπους χωρίς αυτοί οι ίδιοι να κερδίσουν τίποτε. Το επιτυγχάνουν συμβάλλοντας στην συντήρηση του ποσοστού ηλιθίων μεταξύ αυτών που ανεβάζουν στην εξουσία.
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΗΛΙΘΙΟΤΗΤΑΣ
Δεν είναι δύσκολο να κατανοήσουμε ότι η κοινωνική και θεσμική ισχύς μεγεθύνει το καταστρεπτικό δυναμικό ενός ηλιθίου ανθρώπου.
ΠΟΥ ΣΥΝΙΣΤΑΤΑΙ Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΗΛΙΘΙΟΤΗΤΑΣ.
Στην ουσία οι ηλίθιοι είναι επικίνδυνοι γιατί οι λογικοί άνθρωποι δυσκολεύονται να συλλάβουν και να κατανοήσουν την παράλογη συμπεριφορά τους. Ένα ευφυές άτομο μπορεί να κατανοήσει την λογική ενός κακοποιού. Η συμπεριφορά ενός κακού ανθρώπου είναι κατακριτέα αλλά μπορεί ένας λογικός άνθρωπος να την προβλέψει και μπορεί να θωρακίσει έτσι τις άμυνες του. Με ένα Ηλίθιο άτομο αυτό είναι παντελώς αδύνατο.
ΕΝΑ ΗΛΙΘΙΟ ΑΤΟΜΟ ΠΟΥ ΣΕ ΚΑΤΑΤΡΕΧΕΙ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟ ΔΥΣΚΟΛΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΑΙ. ΕΙΣΑΙ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΣΤΟ ΕΛΕΟΣ ΤΟΥ.
Οι ενέργειες ενός ηλίθιου δεν διέπονται από λογική γι΄αυτό σε βρίσκουν απροετοίμαστο, και ακόμη και αν τον αντιληφθείς αδυνατείς να οργανώσεις μία λογική άμυνα γιατί πολύ απλά η επίθεση του στερείται κάθε λογικής.
Το γεγονός ότι οι δραστηριότητες και οι ενέργειες ενός ηλιθίου είναι απόλυτα αλλοπρόσαλλες και παράλογες δεν καθιστά προβληματική μόνο την άμυνα αλλά και την όποια αντεπίθεση.
Ο Σίλλερ έγραφε «ενάντια στην ηλιθιότητα ακόμη και οι θεοί αγωνίζονται μάταια»
Ο 4ος ΝΟΜΟΣ
Οι ανήμποροι άνθρωποι είναι λογικό να μην μπορούν να αντιμετωπίσουν ένα ηλίθιο. Το εκπληκτικό όμως είναι ότι και οι ευφυείς και οι κακοποιοί συχνά παραγνωρίζουν την καταστρεπτική δύναμη η οποία είναι σύμφυτη της ηλιθιότητας. Αυτό συμβαίνει γιατί και οι δύο αυτές κατηγορίες κάνουν το λάθος να ενδίδουν σε αισθήματα αυταρέσκειας και περιφρόνησης αντί να εκκρίνουν άμεσα επαρκείς ποσότητες αδρεναλίνης και να οργανώνουν τις άμυνες τους.
Εχουμε επίσης περιπτώσεις όπου ένας κακοποιός μπορεί να μπεί στον πειρασμό να χρησιμοποιήσει έναν ηλίθιο για να πετύχει τον σκοπό τους. Αυτός όμως ο χειρισμός αργά η γρήγορα θα έχει καταστροφικές συνέπειες, γιατί α) βασίζεται σε μία απόλυτη παρεξήγηση της στοιχειώδους φύσης της ηλιθιότητας και β) παρέχει στον ηλίθιο άτομο διευρυμένο πεδίο δράσης για εξάσκηση των χαρισμάτων του.
Οσο και αν κάποιοι τρέφουν ελπίδες πως μπορούν να χειραγωγήσουν τους ηλίθιους είναι αδύνατον να προβλεφθούν όλες οι πράξεις και οι αντιδράσεις τους.
«Οι μη ηλίθιοι άνθρωποι πάντα υποτιμούν την καταστροφική ισχύ των ηλιθίων ατόμων. Συγκεκριμένα οι μη ηλίθιοι συνέχεια παραβλέπουν πως η συναναστροφή και ο συγχρωτισμός με ηλίθια άτομα απαρέγκλιτα αποδεικνύεται μοιραίο λάθος , ανεξάρτητα από την χρονική στιγμή την τοποθεσία και τις συνθήκες.»
Μέσα στους αιώνες στην δημόσια αλλά και στην ιδιωτική ζωή αναρίθμητα άτομα δεν έδωσαν την πρέπουσα σημασία σε αυτόν τον νόμο και αυτή η αβλεψία έχει στοιχίσει στην ανθρωπότητα ανυπολόγιστες απώλειες.
5ος ΝΟΜΟΣ
«Ο ΗΛΙΘΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΕΠΙΚΎΝΔΥΝΟ ΕΙΔΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥ,ΠΙΟ ΕΠΙΚΎΝΔΥΝΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΚΟΠΟΙΟ»
Ο ηλίθιος προκαλεί ζημιές χωρίς κανένα όφελος για κανέναν , συνεπώς η κοινωνία ως σύνολο ζημιώνεται.
Σε χώρες που προοδεύουν το ποσοστό των ηλιθίων ατόμων είναι αναπόφευκτο αλλά έχει όμως και ένα ασυνήθιστο υψηλό ποσοστό ευφυών ανθρώπων που καταφέρνουν να αντισταθμίσουν τις ζημιές.
Σε χώρες όμως όπου έχουν πάρει την κάτω βόλτα το ποσοστό των ηλιθίων μπορεί να είναι το ίδιο, αλλά σημειώνεται μία δραματική εξάπλωση ποσοστού κακοποιών με καλπάζουσα ηλιθιότητα ,μεταξύ αυτών που είναι στην εξουσία, και ένα μεγάλο ποσοστό ανήμπορων ατόμων σε όσους δεν έχουν εξουσία.
Αυτές οι μεταβολές στην σύνθεση ενός πληθυσμού ενισχύουν την καταστροφική δύναμη των ηλιθίων και η παρακμή είναι αναπόφευκτη. Η Χώρα πάει κατά διαόλου
ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ Η βλακεία είναι μεταδοτική. Το πλήθος, δηλαδή, συμπεριφέρεται με περισσότερο βλακώδη τρόπο από τα μεμονωμένα άτομα που το συνθέτουν. Αυτό εξηγεί γιατί ολόκληροι λαοί μπορούν εύκολα να χειραγωγηθούν, ώστε να επιδιώκουν τρελούς σκοπούς. Αυτό το φαινόμενο είναι ιδιαίτερα γνωστό στην ψυχολογία. Η συναισθηματική μετάδοση, που είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα της ομάδας, μειώνει την κριτική ικανότητα. Παρατηρείται τότε η «πόλωση της λήψης αποφάσεων»: επιλέγεται η πιο απλή λύση,που συνήθως είναι και η λιγότερο έξυπνη.
Γ. Η χρησιμότητα των Βλακών.Απ όλα όσα έχουμε αναφέρει μέχρι στιγμής εύκολα συνάγεται ότι η βλακεία είναι επικίνδυνη, καταστρεπτική και πιθανόν ανίκητη. Γιατί κανείς όμως δεν έχει κάνει έστω και το παραμικρό εναντίον της; Καμιά μελέτη στον κόσμο δεν ασχολείται με το πρόβλημα, κανένα ιατρικό ερευνητικό κέντρο δεν αναζητά τα αίτια ή την θεραπεία της. Μήπως κατά κάποιο τρόπο η βλακεία και οι φορείς της είναι κοινωνικά χρήσιμοι; Ναι σε μια κοινωνία βλάκων, οι βλάκες φυσικά και είναι χρήσιμοι, με τους έξυπνους, συνήθως, να είναι αντικοινωνικοί.
Κι αν αποδειχθεί ότι είναι αδύνατον να σώσουμε τον εαυτό μας από την ηλιθιότητα που μας περιβάλλει, τουλάχιστον μπορούμε να πάρουμε την εκδίκησή μας περιγελώντας την;
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου