Ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι άνθρωποι ξοδεύουν περισσότερα χρήματα σε υλικά αγαθά, αλλά η συναισθηματική ανταμοιβή είναι χαμηλότερη, έναντι των εξόδων για μια ''άυλη'' εμπειρία.
Η αγορά εμπειριών καθιστά τους Αμερικανούς πιο ευτυχισμένους σε σχέση με την αγορά υλικών αγαθών, όπως αυτοκίνητα. Ωστόσο, τείνουν να επιλέγουν τα δεύτερα, λόγω της λανθασμένης πεποίθησης ότι παρέχουν μεγαλύτερη αξία, σύμφωνα με νέα έρευνα.
Ερευνητές ρώτησαν ανθρώπους πριν και μετά τις αγορές τους και ανακάλυψαν ότι οι εμπειρίες –όπως ένα ταξίδι το Σαββατοκύριακο-τους έκαναν περισσότερο ευτυχισμένους και αποτελούσαν καλύτερη χρήση των χρημάτων σε σχέση με τα υλικά αγαθά.
Ο ερευνητής Ryan Howell, του San Francisco State University, δήλωσε ότι οι άνθρωποι γνωρίζουν και προβλέπουν με ακρίβεια ότι οι εμπειρίες θα τους κάνουν πιο ευτυχισμένους.
Υποεκτιμούν τη χρηματική αξία που θα αποκομίσουν από μια εμπειρία. Ακόμα και αν κάποιος τους πει ότι οι εμπειρίες θα τους κάνουν πιο ευτυχισμένους, ακόμα θεωρούν ότι τα υλικά αγαθά αποτελούν καλύτερη αξία.
Μέρος της αιτίας είναι ότι οι εμπειρίες προσφέρουν μόνο αναμνήσεις, ενώ οι άνθρωποι γνωρίζουν την πραγματική αξία των υλικών αγαθών, δήλωσε ο Howell, που έχει πραγματοποιήσει εκτεταμένη έρευνα στις αγορές και την ευτυχία.
Τείνουμε να συσχετίζουμε την οικονομική αξία με τα πράγματα. ‘’Αγόρασα αυτό το αυτοκίνητο, στοιχίζει 8.000 δολάρια’’, εξήγησε. Είναι δύσκολο να υπολογίσουμε την οικονομική αξία που θα θέταμε στις αναμνήσεις μας.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, η σημασία της έρευνας εκτείνεται πέρα από τα ψώνια.
Η ευτυχία δεν είναι κάποια φευγαλέα, θετική αίσθηση που έχουμε για ένα λεπτό, δήλωσε ο Howell.
Υπάρχουν σημαντικά οφέλη της ευτυχίας. Οι εταιρίες επιθυμούν να είναι ευτυχισμένοι οι εργαζόμενοί τους, καθώς έτσι γίνονται πιο παραγωγικοί. Οι γιατροί θέλουν να είναι ευτυχισμένοι οι ασθενείς τους, γιατί έτσι είναι πιο υγιείς. Θα πρέπει να προσπαθήσουμε να εξακριβώσουμε πώς θα βοηθήσουμε ανθρώπους να μεγιστοποιήσουν την ευτυχία τους, λόγω του οφέλους που τη συνοδεύει, κατέληξε ο ειδικός.
Η έρευνα δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο περιοδικό ‘’Journal of Positive Psychology.’’
Η αγορά εμπειριών καθιστά τους Αμερικανούς πιο ευτυχισμένους σε σχέση με την αγορά υλικών αγαθών, όπως αυτοκίνητα. Ωστόσο, τείνουν να επιλέγουν τα δεύτερα, λόγω της λανθασμένης πεποίθησης ότι παρέχουν μεγαλύτερη αξία, σύμφωνα με νέα έρευνα.
Ερευνητές ρώτησαν ανθρώπους πριν και μετά τις αγορές τους και ανακάλυψαν ότι οι εμπειρίες –όπως ένα ταξίδι το Σαββατοκύριακο-τους έκαναν περισσότερο ευτυχισμένους και αποτελούσαν καλύτερη χρήση των χρημάτων σε σχέση με τα υλικά αγαθά.
Ο ερευνητής Ryan Howell, του San Francisco State University, δήλωσε ότι οι άνθρωποι γνωρίζουν και προβλέπουν με ακρίβεια ότι οι εμπειρίες θα τους κάνουν πιο ευτυχισμένους.
Υποεκτιμούν τη χρηματική αξία που θα αποκομίσουν από μια εμπειρία. Ακόμα και αν κάποιος τους πει ότι οι εμπειρίες θα τους κάνουν πιο ευτυχισμένους, ακόμα θεωρούν ότι τα υλικά αγαθά αποτελούν καλύτερη αξία.
Μέρος της αιτίας είναι ότι οι εμπειρίες προσφέρουν μόνο αναμνήσεις, ενώ οι άνθρωποι γνωρίζουν την πραγματική αξία των υλικών αγαθών, δήλωσε ο Howell, που έχει πραγματοποιήσει εκτεταμένη έρευνα στις αγορές και την ευτυχία.
Τείνουμε να συσχετίζουμε την οικονομική αξία με τα πράγματα. ‘’Αγόρασα αυτό το αυτοκίνητο, στοιχίζει 8.000 δολάρια’’, εξήγησε. Είναι δύσκολο να υπολογίσουμε την οικονομική αξία που θα θέταμε στις αναμνήσεις μας.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, η σημασία της έρευνας εκτείνεται πέρα από τα ψώνια.
Η ευτυχία δεν είναι κάποια φευγαλέα, θετική αίσθηση που έχουμε για ένα λεπτό, δήλωσε ο Howell.
Υπάρχουν σημαντικά οφέλη της ευτυχίας. Οι εταιρίες επιθυμούν να είναι ευτυχισμένοι οι εργαζόμενοί τους, καθώς έτσι γίνονται πιο παραγωγικοί. Οι γιατροί θέλουν να είναι ευτυχισμένοι οι ασθενείς τους, γιατί έτσι είναι πιο υγιείς. Θα πρέπει να προσπαθήσουμε να εξακριβώσουμε πώς θα βοηθήσουμε ανθρώπους να μεγιστοποιήσουν την ευτυχία τους, λόγω του οφέλους που τη συνοδεύει, κατέληξε ο ειδικός.
Η έρευνα δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο περιοδικό ‘’Journal of Positive Psychology.’’
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου