Σύμφωνα με τους Χαλδαϊκούς χρησμούς, το Σύμπαν αποτελείται απο τρείς κόσμους, που ο ένας είναι ενσωματωμένος μέσα στον άλλον :
Ο Εμπύριος κόσμος, ο χώρος του Θεού.
Ο Αιθέριος κόσμος, που συμπεριλαμβάνει, τα αστέρια και τους πλανήτες.
Ο Υλικός κόσμος, που είναι ο στοιχειώδης κόσμος, στον οποίο συμπεριλαμβάνεται ο γήινος κόσμος. Σε αυτόν συντελούνται η γέννηση και ο θάνατος και απο εδώ πρέπει η ψυχή να "δραπετεύσει" απο το σώμα, αφού εξαγνιστεί με την βοήθεια της επιστήμης και της θεουργίας. Στον κόσμο αυτό, η ψυχή πρέπει να παλέψει με δαίμονες στην προσπάθεια της να εξαγνιστεί."Όχημα" της ψυχής προσωρινή κατοικία της, είναι το σώμα.Όπως αναφέρει ο Μανέθων :
"Ότι ψυχή πυρ δυνάμει πατρός ούσα φάεινον.Αθάνατος τε μένει και ζωής δεσπότις έστι. Και ίσχει κόσμου πολλά πληρώματα κόλπων. Νου γάρ μίμημα πέλει, το δε τεχθέν έχει τι σώματος".
Οι Θεϊκές δυνάμεις αποτελούνται από :
Τον Πατέρα, ο οποίος είναι το Έν, η μονάδα, είναι η πηγή των Πάντων, ο ανώτατος θεός, το γενεσιουργό πύρ.
Την Δύναμη, η οποία βρίσκεται στο πλευρό του πατρός.
Τον Νου, τον οποίο ακολουθεί η δύναμη, κι έτσι έχουμε την αδιαχώριστη τριάδα : Πατήρ - Δύναμις - Νους .
Το δόγμα του Ζωροάστρη, στηρίζεται στην πίστη ότι δύο αρχές κυβερνούν τον κόσμο, το Καλό και το Κακό. Το Φως και το Σκότος. Εκπροσωπούνται αντίστοιχα απο τον Άχουρα Μάσδα και τον Αριμάν.Τα δύο αυτά στοιχεία βρίσκονται σε μια αέναη πάλη μεταξύ τους, αλλά νικητής είναι πάντοτε ο αγαθός Θεός. Έτσι, ο δυϊσμός είναι μόνο εξωτερικός, ενώ στην ουσία του ο ζωροαστρισμός ήταν ένας ανολοκλήρωτος μονοθεϊσμός.
Έρευνες των αρχαιολόγων μας πληροφορούν ότι, σύμφωνα με την μηδική θρησκεία, ο Άχουρα Μάσδα (Ωρομάσδης) είναι ο Μέγας Θεός, ο ανώτερος Άρχων των Θεοτήτων, ο δημιουργός του παραδείσου και της Γης, ο δημιουργός των ανθρώπων. Προίκισε τους ανθρώπους με χαρίσματα για να κατοικήσουν στη γη.
Οι άνθρωποι, οι πιστοί και οι αφοσιωμένοι αφ' ενός και οι ασεβείς και οι άδικοι αφ' ετέρου, ακολουθούν αντίστοιχα τον αγαθό και τον κακό θεό. Η ανταμοιβή των πρώτων είναι ο παράδεισος και των δεύτερων η συνεχής τιμωρία. Έργο των αγαθών ανθρώπων είναι να υπερασπίζονται τους αδύναμους και να βοηθούν τους φτωχούς. Μέσο για να "ολοκληρωθούν", είναι οι αγαθές σκέψεις, τα αγαθά λόγια, οι αγαθές πράξεις.
Η θρησκεία αυτή στηριζόταν σε αυστηρές αρχές θεουργίας. Απαγορεύονταν οι θυσίες, δηλαδή δεν επιτρεπόταν οι προσφορές αίματος, απαγορευόταν επίσης να καίγονται οι νεκροί, γιατί υπήρχε φόβος να αλλοιωθούν τα 3 ιερά στοιχεία: η γη, το πυρ και το ύδωρ.
Ο Ζωροαστρισμός διασώζεται μέσα απο τους Χαλδαϊκούς Χρησμούς, δηλαδή τα μαγικά λόγια των Χαλδαίων. Ο Μανέθων στο έργο του Μαγικά λόγια του Ζωροάστρου, παραθέτει την αρχή του Ζωροαστρισμού:
"Όπου πατρική μονάς εστί. Τάναη έστι μονάς...η δύο γεννά. Δυάς γάρ παρά τω δε κάθηται και νοεραίς αστράπτει τομαίς . Και το κυβερνάν τα πάντα, και τάττει έκαστον ού ταχθέν. Παντί γάρ εν κόσμω λάμπει τριάς ής μονάς Άρχει. Αρχή πάσης τιμήσεως ήδε η τάξις.
Ο Εμπύριος κόσμος, ο χώρος του Θεού.
Ο Αιθέριος κόσμος, που συμπεριλαμβάνει, τα αστέρια και τους πλανήτες.
Ο Υλικός κόσμος, που είναι ο στοιχειώδης κόσμος, στον οποίο συμπεριλαμβάνεται ο γήινος κόσμος. Σε αυτόν συντελούνται η γέννηση και ο θάνατος και απο εδώ πρέπει η ψυχή να "δραπετεύσει" απο το σώμα, αφού εξαγνιστεί με την βοήθεια της επιστήμης και της θεουργίας. Στον κόσμο αυτό, η ψυχή πρέπει να παλέψει με δαίμονες στην προσπάθεια της να εξαγνιστεί."Όχημα" της ψυχής προσωρινή κατοικία της, είναι το σώμα.Όπως αναφέρει ο Μανέθων :
"Ότι ψυχή πυρ δυνάμει πατρός ούσα φάεινον.Αθάνατος τε μένει και ζωής δεσπότις έστι. Και ίσχει κόσμου πολλά πληρώματα κόλπων. Νου γάρ μίμημα πέλει, το δε τεχθέν έχει τι σώματος".
Οι Θεϊκές δυνάμεις αποτελούνται από :
Τον Πατέρα, ο οποίος είναι το Έν, η μονάδα, είναι η πηγή των Πάντων, ο ανώτατος θεός, το γενεσιουργό πύρ.
Την Δύναμη, η οποία βρίσκεται στο πλευρό του πατρός.
Τον Νου, τον οποίο ακολουθεί η δύναμη, κι έτσι έχουμε την αδιαχώριστη τριάδα : Πατήρ - Δύναμις - Νους .
Το δόγμα του Ζωροάστρη, στηρίζεται στην πίστη ότι δύο αρχές κυβερνούν τον κόσμο, το Καλό και το Κακό. Το Φως και το Σκότος. Εκπροσωπούνται αντίστοιχα απο τον Άχουρα Μάσδα και τον Αριμάν.Τα δύο αυτά στοιχεία βρίσκονται σε μια αέναη πάλη μεταξύ τους, αλλά νικητής είναι πάντοτε ο αγαθός Θεός. Έτσι, ο δυϊσμός είναι μόνο εξωτερικός, ενώ στην ουσία του ο ζωροαστρισμός ήταν ένας ανολοκλήρωτος μονοθεϊσμός.
Έρευνες των αρχαιολόγων μας πληροφορούν ότι, σύμφωνα με την μηδική θρησκεία, ο Άχουρα Μάσδα (Ωρομάσδης) είναι ο Μέγας Θεός, ο ανώτερος Άρχων των Θεοτήτων, ο δημιουργός του παραδείσου και της Γης, ο δημιουργός των ανθρώπων. Προίκισε τους ανθρώπους με χαρίσματα για να κατοικήσουν στη γη.
Οι άνθρωποι, οι πιστοί και οι αφοσιωμένοι αφ' ενός και οι ασεβείς και οι άδικοι αφ' ετέρου, ακολουθούν αντίστοιχα τον αγαθό και τον κακό θεό. Η ανταμοιβή των πρώτων είναι ο παράδεισος και των δεύτερων η συνεχής τιμωρία. Έργο των αγαθών ανθρώπων είναι να υπερασπίζονται τους αδύναμους και να βοηθούν τους φτωχούς. Μέσο για να "ολοκληρωθούν", είναι οι αγαθές σκέψεις, τα αγαθά λόγια, οι αγαθές πράξεις.
Η θρησκεία αυτή στηριζόταν σε αυστηρές αρχές θεουργίας. Απαγορεύονταν οι θυσίες, δηλαδή δεν επιτρεπόταν οι προσφορές αίματος, απαγορευόταν επίσης να καίγονται οι νεκροί, γιατί υπήρχε φόβος να αλλοιωθούν τα 3 ιερά στοιχεία: η γη, το πυρ και το ύδωρ.
Ο Ζωροαστρισμός διασώζεται μέσα απο τους Χαλδαϊκούς Χρησμούς, δηλαδή τα μαγικά λόγια των Χαλδαίων. Ο Μανέθων στο έργο του Μαγικά λόγια του Ζωροάστρου, παραθέτει την αρχή του Ζωροαστρισμού:
"Όπου πατρική μονάς εστί. Τάναη έστι μονάς...η δύο γεννά. Δυάς γάρ παρά τω δε κάθηται και νοεραίς αστράπτει τομαίς . Και το κυβερνάν τα πάντα, και τάττει έκαστον ού ταχθέν. Παντί γάρ εν κόσμω λάμπει τριάς ής μονάς Άρχει. Αρχή πάσης τιμήσεως ήδε η τάξις.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου