Ο Ιησούς αναφέρεται στο Κοράνι σε 93 στίχους αλλά, ενώ πρόκειται για το ίδιο πρόσωπο που περιγράφεται στην Καινή Διαθήκη, οι διαφορές μεταξύ της εικόνας που μας δίνει η Βίβλος και αυτής που μας δίνει το Κοράνι είναι σημαντικές˙ και περιλαμβάνουν ιστορικές και θεολογικές ασυμβατότητες.
[στο τέλος του άρθρου μπορείτε να βρείτε τα σχετικά εδάφια του Κορανίου]
Της είπαν πως ο γιος της πρόκειται να κάνει θαύματα, όπως η γιατρειά τυφλών και λεπρών, η ανάσταση νεκρών και πως θα δώσει ζωή στα άψυχα, και ότι θα επικυρώσει τον Νόμο που έλαβαν από τον Θεό οι απόγονοι του Ισραήλ (εννοώντας τη Βίβλο, αν και η Καινή Διαθήκη θεωρείται από το Ισλάμ σαν παραφθορά των πραγματικών λόγων και έργων του Ιησού).
[στο τέλος του άρθρου μπορείτε να βρείτε τα σχετικά εδάφια του Κορανίου]
Το Ισλάμ θεωρεί τον Ιησού προφήτη, όχι γιο του Θεού, όπως θεωρεί τον Μωυσή και άλλους προηγούμενους του Μωάμεθ προφήτες που έστειλε ο Αλλάχ ή που τους έδωσε την κυριότητα για να κάνουν το έργο του. Καμία διάκριση δεν επιτρέπεται μεταξύ των προφητών, συμπεριλαμβανομένου και του Μωάμεθ (3.84). Αναφέρεται πως ο Ιησούς είναι σαν τον Αδάμ μπροστά στον Θεό –αυτός τον έπλασε, κι έπειτα είπε «Να γίνει», και έγινε. Ο Ιησούς συνήθως αναφέρεται ως «γιος της Μαρίας» (σε αντίθεση με το «γιος του Θεού» στον Χριστιανισμό), ή άλλοτε ως «απόστολος», «Μεσσίας», «προφήτης», «ενάρετος», «πνεύμα του Θεού» ή «λόγος του Θεού», ενώ υπάρχει πλήρης άρνηση της θεϊκής του φύσης όπως και της ύπαρξης της αγίας τριάδας «καθώς ένας μόνο είναι ο Θεός» (4.171). Το όνομά του στα Αραβικά είναι «Ίσα».
Το Κοράνι αρνείται την ίδια την πιθανότητα ο Θεός να έχει γιο, και όσοι υποστηρίζουν κάτι τέτοιο, όπως οι Εβραίοι για τον Έσδρα[1] και οι Χριστιανοί για τον Ιησού, είναι «βλάσφημοι», «άπιστοι» και «αχάριστοι» που λάτρεψαν περισσότερο τους ραβίνους και τον Μεσσία παρά τον Θεό. «Μοιάζουν με τους αρχαίους άπιστους. Ο Θεός ας τους καταστρέψει. Πόσα ψέματα λένε!» (9.30) Όποιος εξισώνει τον Θεό με άλλες θεότητες θα τιμωρηθεί. «Ο Μεσσίας δεν ταπεινώνει τον εαυτό του με το να αποκαλείται δούλος του Θεού» (4.172).
Όταν η μητέρα της Μαρίας γέννησε την κόρης της, έθεσε αυτήν και τους απογόνους της υπό την προστασία του Θεού. Ο Θεός δέχτηκε να αναλάβει την προστασία της Μαρίας, στην οποία έστελνε τροφή με θαυματουργικό τρόπο. Όταν έγινε γυναίκα, την επισκέφτηκαν άγγελοι και της είπαν πως επιλέχτηκε από τον Θεό, εφόσον ήταν «αγνή από κάθε κηλίδα» (3.42) (αλλού αναφέρεται ως «άσπιλη παρθένα», «ευσεβής» και «ενάρετη»), για να γεννήσει τον Μεσσία, ο οποίος θα διδάξει τους ανθρώπους από τη βρεφική ηλικία και όταν ανδρωθεί θα γίνει ενάρετος.
«Κύριε», απάντησε η Μαρία, «πώς μπορώ να αποκτήσω γιο, ενώ δεν έχω γνωρίσει άντρα;» Κι ο άγγελος απάντησε: «Έτσι ο Θεός δημιουργεί ό,τι Εκείνος θέλει. Λέει: ‘Ας γίνει’, και γίνεται». (3.47)
Της είπαν πως ο γιος της πρόκειται να κάνει θαύματα, όπως η γιατρειά τυφλών και λεπρών, η ανάσταση νεκρών και πως θα δώσει ζωή στα άψυχα, και ότι θα επικυρώσει τον Νόμο που έλαβαν από τον Θεό οι απόγονοι του Ισραήλ (εννοώντας τη Βίβλο, αν και η Καινή Διαθήκη θεωρείται από το Ισλάμ σαν παραφθορά των πραγματικών λόγων και έργων του Ιησού).
Ο Ζαχαρίας, ο κηδεμόνας της Μαρίας, ζήτησε διάδοχο από τον Θεό. Η Μαρία απομακρύνθηκε από το σπίτι της και οδηγήθηκε στο ναό της Ιερουσαλήμ όπου την επισκέφτηκε το πνεύμα του Θεού, ο αρχάγγελος Γαβριήλ, ο οποίος της είπε πως τον έστειλε ο Θεός για να της χαρίσει έναν «άγιο γιο» («εμφυσήσαμε ένα μέρος από το πνεύμα Μας» – 66.12). Έτσι, η Μαρία συνέλαβε, και αποσύρθηκε σε απομακρυσμένο μέρος όπου την έπιασαν οι πόνοι της γέννας κοντά σε μια χουρμαδιά. Η εμπειρία της γέννας, λοιπόν, είναι πολύ διαφορετική από αυτήν που βρίσκουμε στην Καινή Διαθήκη, αφού η Μαρία εδώ μένει μόνη της να αντιμετωπίσει τη δοκιμασία, χωρίς τη συντροφιά του Ιωσήφ, σε έρημο τοπίο και χωρίς μάγους να της φέρνουν δώρα. Μια «φωνή από κάτω» (άλλοι λένε πως εδώ εννοείται ο Θεός, άλλοι πιστεύουν πως πρόκειται για τη φωνή του Ιησού) την καθησύχασε για να υπομείνει τους πόνους της, και ο Θεός άνοιξε ένα ρυάκι κάτω από τα πόδια της. Όταν γύρισε στο σπίτι της με το βρέφος την κατηγόρησαν για ασέβεια και ακολασία. Την υπερασπίστηκε το βρέφος το ίδιο (ένα από τα θαύματα του Κορανίου), λέγοντας: «Είμαι δούλος του θεού και ο Κύριος μού χάρισε τη Βίβλο, κάνοντάς με προφήτη. Αποφάσισε να με ευλογεί και με διέταξε να προσεύχομαι και να κάνω ελεημοσύνες όσο ζω. Να σέβομαι τη μητέρα μου. Δεν θα μου επιτρέψει την ανυπακοή και την αθλιότητα. Ειρήνη θα με συνοδεύει και κατά τη γέννηση και κατά τον θάνατο και κατά την ανάστασή μου» (19.30-33). Ως «ανάσταση» εννοείται εδώ η ανάσταση όλων των ανθρώπων την Ημέρα της Κρίσης, καθώς το Κοράνι αρνείται πως ο Ιησούς αναστήθηκε όπως περιγράφει η Καινή Διαθήκη.
Οι εντολές του Θεού που δίδαξε ο Ιησούς στους ανθρώπους ήταν «Να λατρεύετε τον Θεό, τον Κύριό μου και Κύριό σας» (5.117) Ο Ιησούς στάλθηκε για να διδάξει την αλήθεια (19.34), την πραότητα και τη μεγαλοψυχία (57.27) και να γίνει παράδειγμα για τους απογόνους του Ισραήλ (43.59) ενώ κάλεσε όσους πίστεψαν να γίνουν βοηθοί του (61.14). Τα εδάφια 43.63-64 αναφέρουν: «Όταν ο Ιησούς εμφανίστηκε ανάμεσα στους ανθρώπους συνοδευόμενος από τα δικά Μας σημάδια, είπε: ‘Φέρνω σε εσάς τη σοφία και έρχομαι να εξηγήσω σε εσάς την αιτία των διαφωνιών σας. Να φοβάστε, λοιπόν, τον Θεό και να υπακούσετε σε μένα. Ο Θεός είναι ο Κύριος ο δικός μου και ο δικός σας. Η λατρεία σας προς Εκείνον είναι ο ίσιος δρόμος’». Στο 61.6 ο Ιησούς κάνει μια προφητεία για τη μελλοντική εμφάνιση του Μωάμεθ: «Απόγονοι του Ισραήλ, εγώ είμαι απόστολος του Θεού, σταλμένος προς εσάς για να επικυρώσω τον Μωσαϊκό Νόμο που στάλθηκε πριν από εμένα και να σας προαναγγείλω τον ερχομό κι άλλου αποστόλου, μετά από εμένα, του οποίου το όνομα θα είναι Αχμέτ (Ένδοξος)». «Ένδοξος» είναι μια από τις προσωνυμίες του Μωάμεθ (για την ακρίβεια, το όνομα ‘Αχμέτ’ στα αραβικά σημαίνει ‘ο πιο αξιέπαινος’ ή, αλλιώς, ‘ένδοξος’), και οι μουσουλμάνοι θεωρούν πως η αναφορά στη Βίβλο[2] στον ερχομό κάποιου «Παράκλυτο» αφορά ουσιαστικά τον «Περικλυτό» (=Ένδοξος =Μωάμεθ).
Για να σιγουρευτούν οι μαθητές του Ιησού για την αλήθεια των λόγων του, ζήτησαν ένα τραπέζι γεμάτο φαγητά. Ο Ιησούς προσευχήθηκε στον Θεό να ικανοποιήσει τις επιθυμίες των μαθητών του και ο Θεός συμφώνησε, απειλώντας με τιμωρία όποιον δεν πειστεί από αυτό το θαύμα: «Θα κατεβάσω το τραπέζι σε εσάς, αλλά αλίμονο σε όποιον δεν πιστέψει στο θαύμα τούτο. Θα ετοιμάσω για αυτόν το πιο σκληρό βασανιστήριο του κόσμου» (5.115).
Το ζήτημα του θανάτου του Ιησού στο Κοράνι είναι ακόμα θέμα συζήτησης, αφού η σύντομη αναφορά του κειμένου δίνει μια δυσνόητη περιγραφή: Οι οπαδοί των Γραφών, οι Εβραίοι, παραβίασαν τις εντολές του Θεού και, αφού συκοφάντησαν τη Μαρία, είπαν πως σκότωσαν τον γιο της. «Όχι, δεν τον σκότωσαν, δεν σταύρωσαν τον ίδιο, αλλά κάποιον άλλον που του έμοιαζε… Στην πραγματικότητα, αυτοί δεν σκότωσαν τον Ιησού, αλλά ο Θεός, με τη δύναμη και τη σοφία Του, τον ξαναπήρε κοντά Του» (4.157-158). Στην συνέχεια, ο Θεός κατηγορεί τους Εβραίους πως απομακρύνουν τους άλλους από τον δρόμο του Θεού και ότι, ασκώντας τοκογλυφία, τρώνε τις περιουσίες των ανθρώπων άδικα. Τους καταριέται και τους υπόσχεται τιμωρία την Ημέρα της Κρίσης.
Οι λόγιοι του Ισλάμ διαφωνούν για την ακριβή σημασία του κειμένου. Κάποιοι λένε πως κυριολεκτικά ο Θεός αντικατέστησε τον Ιησού με κάποιον άλλο που του έμοιαζε και πήρε τον Ιησού στο πλάι του (υπάρχει διαφωνία για το αν αυτό έγινε ενώ ο Ιησούς ήταν νεκρός ή όχι), ενώ άλλοι λένε πως εννοείται ότι ο «Ιησούς», εδώ, συμβολίζει τον «λόγο του Θεού», ο οποίος δεν μπορεί να καταστραφεί από ανθρώπους. Σε άλλο σημείο του Κορανίου περιγράφεται ο Θεός να λέει στον Ιησού: «Απομάκρυνα από κοντά σου τα απειλητικά χέρια των απογόνων του Ισραήλ» (5.110), και αλλού το Κοράνι αναφέρει: «Οι Εβραίοι επινόησαν δόλους εναντίον του Ιησού και ο Θεός επινόησε άλλους εναντίον τους. Ο Θεός, βεβαίως, είναι πιο ευφυής» (3.54). Στο 3.112 οι Εβραίοι φέρονται να μην πίστεψαν στις αποκαλύψεις του Θεού και να «θανάτωσαν τους προφήτες». Στο 3.181 απειλούνται από τον Θεό πως «θα δώσουν λόγο για τον άδικο φόνο των προφητών». Αντίστοιχες αναφορές βρίσκουμε και στο 2.91, στο 2.61, στο 3.21, στο 3.183 και στο 4.155.
Αν και οι αναφορές στον Ιησού είναι πολλές, λοιπόν, οι αφηγήσεις για τη ζωή του και της Μαρίας είναι λίγες, σύντομες και σκόρπιες στο ιερό κείμενο του Ισλάμ, ενώ οι διδαχές του αναφέρονται μόνο περιληπτικά. Έτσι, δεν μπορούμε να έχουμε πλήρη εικόνα για το πρόσωπό του βασιζόμενοι στο Κοράνι, αλλά είναι σίγουρο πως οι μουσουλμάνοι έχουν σε μεγάλη εκτίμηση τον (δικό τους) Ιησού, αφού εξισώνεται με τον Μωάμεθ και τους υπόλοιπους αποστόλους/προφήτες.
Υπάρχουν κι άλλες αναφορές στη γραμματεία του Ισλάμ σχετικά με τον Ιησού, στα «χαντίθ», δηλαδή στις μαρτυρίες για τα λεγόμενα, τις πράξεις και τις συνήθειες του προφήτη Μωάμεθ.
Σε αυτά, αναφέρεται (ενδεικτικά) πως μόνο ο Ιησούς και η Μαρία γεννήθηκαν χωρίς να τους αγγίξει ο Σατανάς (Abu Hurairah 4.199), πως όλοι οι απόστολοι είναι αδέρφια και η θρησκεία τους είναι η ίδια (Abu Hurairah 4.203), πως μία από τις διδασκαλίες του Ιησού ήταν να εξετάζουμε τις αμαρτίες των συνανθρώπων μας όχι σαν άρχοντες αλλά σαν υπηρέτες –να είμαστε ελεήμονες στους ασθενείς (αμαρτωλούς) και να δίνουμε ευχαριστίες στους υγιείς (Abdallah ibn al–Mubarak 3)-, πως δίδασκε ότι τέσσερις άξιες ιδιότητες των ανθρώπων είναι η σιωπή (η αρχή της λατρείας), η ταπεινότητα, ο ασκητισμός και η φτώχεια (Abdallah ibn al–Mubarak 13), πως ούτε ο Ιησούς ήξερε πότε θα έρθει η ημέρα της Κρίσης (Abdallah ibn al–Mubarak 5), πως, σύμφωνα με τον Ιησού, πρέπει να πασχίζουμε για χάρη του Θεού και όχι για το στομάχι μας, αποφεύγοντας τις υπερβολές (Abdallah ibn al–Mubarak 15) και πως, όταν ο Ιησούς αναλήφθηκε στον ουρανό, άφησε πίσω του ένα μάλλινο ένδυμα, μια σφεντόνα και δύο σανδάλια (Hammad ibn al–Sariyy 77).
Στο χαντίθ Bukhari 60.236 ο Ιησούς δηλώνει ανίκανος να παρέμβει μεταξύ πιστών και Θεού εκ μέρους των πρώτων κατά την ημέρα της Κρίσης για να τους συγχωρεθούν οι αμαρτίες και να μπουν στον Παράδεισο, και τους παραπέμπει στον Μωάμεθ, καθώς αυτός είναι ο μόνος που του έχουν συγχωρεθεί όλες οι αμαρτίες. Αυτό έρχεται σε πλήρη αντίφαση με τον Χριστιανισμό, όπου ο Ιησούς είναι αυτός που θα σώσει τους ανθρώπους.
Αλλού, στο Bukhari 43.656, ο Ιησούς αναφέρεται πως θα έρθει ως δίκαιος κριτής κατά τη μέρα της Κρίσης και «θα σπάσει σταυρούς, θα σκοτώσει γουρούνια και θα καταλύσει το Jizya». «Jizya» είναι ο φόρος υποτέλειας που Εβραίοι και Χριστιανοί είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν αν ζουν σε «μουσουλμανικά εδάφη». Εδώ εννοείται πως ο Ιησούς θα καταστρέψει τα ψεύτικα είδωλα λατρείας όπως ο σταυρός του Χριστιανισμού, θα εξαφανίσει το ζώο που ήταν αγαπητό στους Χριστιανούς και μισητό στους Μουσουλμάνους και ο φόρος υποτέλειας δεν θα ήταν πλέον χρήσιμος αφού όλος ο κόσμος θα αποδεχτεί το Ισλάμ εκείνη τη μέρα. Ο Ιησούς, λοιπόν, είναι «δίκαιος κριτής» επειδή θα τηρεί τη σαρία και θα κρίνει σύμφωνα με αυτήν. Αφού τα κάνει αυτά, θα σκοτώσει τον Dajjal και θα ζήσει για 40 χρόνια στη Γη πριν πεθάνει (Sunan Abu Dawud 37.4310). «Dajjal» είναι ο ψεύτικος μεσσίας στην ισλαμική εσχατολογία και πιστεύεται πως θα εμφανιστεί πριν τη μέρα της Κρίσης παριστάνοντας τον Μεσσία. Είναι το αντίστοιχο του Αντίχριστου και του Armilus (στον Εβραϊσμό).
Τα σχετικά εδάφια από το Κοράνι
Το Κοράνι (=ανάγνωσμα, αφήγηση, εξιστόρηση) είναι η αποκάλυψη του Αλλάχ (=Θεός) στον Προφήτη Μωάμεθ. Ομιλητής είναι σχεδόν εξολοκλήρου ο Αλλάχ, ο οποίος μιλάει είτε σε πρώτο πληθυντικό πρόσωπο είτε σε πρώτο ή τρίτο ενικό.
Παρακάτω βρίσκονται τα εδάφια όπου εμφανίζεται ο Ιησούς. Συμπεριέλαβα και όσα θεώρησα πως χρειάζονται για να παρουσιαστεί μια πλήρης ιστορία, όταν πρόκειται για αφήγηση γεγονότων.
2.87
«Δώσαμε στον Μωυσή τη Βίβλο, και πριν από αυτόν στείλαμε κι άλλον προφήτη. Δώσαμε στον Ιησού, στον γιο της Μαρίας, σημάδια ολοφάνερα της αποστολής του, ενισχύοντάς τον με το άγιο πνεύμα. Όσες φορές οι απόστολοι που στάλθηκαν από Εμάς κηρύττουν κάτι αντίθετο στη θέλησή σας, τους περιφρονείτε με αλαζονεία και άλλους τους χαρακτηρίζετε ψεύτες και άλλους τους φονεύετε.
2.116
Λένε: «Ο Θεός έχει γιο». Μακριά από τη δόξα Του η βλασφημία τούτη! Στον Θεό ανήκουν τα πάντα στους ουρανούς και στη γη˙ τα πάντα σε Εκείνον υπακούουν.
2.136
Πείτε τους: «Πιστεύουμε στον Θεό και σε ό,τι στάλθηκε σε εμάς από τον ουρανό˙ στον Αβραάμ, στον Ισμαήλ, στον Ιακώβ και στις φυλές και σ΄ ό,τι δόθηκε στον Μωυσή και στον Ιησού˙ σε ό,τι αποκαλύφθηκε στους προφήτες από τον Κύριο˙ καμιά διάκριση δεν κάνουμε μεταξύ όλων αυτών και είμαστε μουσουλμάνοι (υποταγμένοι στον Θεό)».
2.253
Ανυψώσαμε τους αποστόλους τον έναν μετά τον άλλον. Ανώτεροι όλων είναι αυτοί με τους οποίους συνδιαλέχθηκε ο Κύριος. Στείλαμε τον Ιησού, τον γιο της Μαρίας, με ολοφάνερα σημάδια, ενισχύοντάς τον με το άγιο πνεύμα. Αν ήθελε ο Κύριος, όσοι ήρθαν μετά από τους αποστόλους δεν θα αλληλοσκοτώνονταν, μετά την εμφάνιση των θαυμάτων. Άρχισαν όμως να συζητούν˙ άλλοι πίστεψαν και άλλοι έμειναν άπιστοι. Αν ήθελε ο Κύριος δεν θα είχαν αλληλοσφαχτεί. Ο Θεός, όμως, ενεργεί όπως Εκείνος θέλει.
3.21
Να αναγγείλεις πως θα έχουν τιμωρία επώδυνη εκείνοι που δεν πιστεύουν στις αποκαλύψεις του Θεού και θανάτωσαν άδικα τους προφήτες και όσους τους δίδασκαν τη δικαιοσύνη.
3.36
Όταν γέννησε, είπε: «Κύριε, γέννησα θυγατέρα (ο Θεός γνώριζε ότι γέννησε θυγατέρα, γιατί το αγόρι δεν είναι ίδιο με το κορίτσι) και το ονόμασα Μαρία. Θέτω αυτήν και τους απογόνους της υπό την προστασία Σου, για να τους φυλάς από τις πανουργίες του καταραμένου Σατανά».
3.37
Ο Κύριος δέχτηκε με ευμένεια αυτήν την προσφορά και έκανε να γεννήσει η Μαρία τέκνο σπουδαίο. Ο Ζαχαρίας ανέλαβε τη φροντίδα της Μαρίας και, όσες φορές πήγαινε να την επισκεφτεί στο κελί της, έβρισκε μέσα σε αυτό τροφή. «Από πού προέρχεται αυτή η τροφή;», ρώτησε. «Μου τη στέλνει ο Θεός», απάντησε η Μαρία. Ο Κύριος τρέφει γενναιόδωρα χωρίς λογαριασμό όποιον Εκείνος θέλει.
…..
3.45
«Μαρία», είπαν οι άγγελοι, «ο Θεός σού αναγγέλλει τον Λόγο Του. Ο Μεσσίας θα ονομαστεί γιος της Μαρίας, ένδοξος στον κόσμο τούτο και στον μελλοντικό, ένας από τον οίκο του Κυρίου.
3.46
«Θα διδάξει τους ανθρώπους από τη βρεφική του ηλικία κι έπειτα, όταν θα ανδρωθεί, θα είναι ένας από τους ενάρετους».
3.47
«Κύριε», απάντησε η Μαρία, «πώς μπορώ να αποκτήσω γιο, ενώ δεν έχω γνωρίσει άντρα;» Κι ο άγγελος απάντησε: «Έτσι ο Θεός δημιουργεί ό,τι Εκείνος θέλει. Λέει: «Ας γίνει», και γίνεται».
3.48
«Και θα του διδάξει τη Βίβλο, τη σοφία, τον Νόμο και το Ευαγγέλιο».
3.49
«Ο Ιησούς θα είναι απόστολος του Θεού στους απογόνους του Ισραήλ και θα τους πει: ‘Έρχομαι σε εσάς με τα σημάδια του Κυρίου σας˙ θα σχηματίσω ένα πτηνό από χώμα, θα φυσήξω σε αυτό πνοή και με τη δύναμη του Θεού θα λάβει ζωή. Θα θεραπεύσω τον εκ γενετής τυφλό και τον λεπρό, θα αναστήσω νεκρούς, με τη δύναμη του Θεού˙ θα σας πω τι φάγατε και τι κρατάτε κρυφό στο σπίτι σας. Όλα τούτα θα είναι θαύματα για εσάς, αν είστε πραγματικά πιστοί.’
3.50
‘Έρχομαι να επικυρώσω τον Νόμο που πριν από εμένα λάβατε. Θα επιτρέψω σε εσάς τη χρήση κάποιων απαγορευμένων πραγμάτων. Έρχομαι με ολοφάνερα σημάδια από τον Κύριό σας. Να Τον φοβάστε και να με υπακούτε’.
3.51
‘Αυτός είναι ο Κύριος ο δικός μου και ο δικός σας. Να Τον προσκυνάτε˙ Αυτός είναι ο ίσιος δρόμος’».
3.52
Όταν ο Ιησούς κατάλαβε την απιστία τους, αναφώνησε: «Ποιος θα είναι ο βοηθός μου στον δρόμο του Κυρίου;» «Εμείς», απάντησαν οι μαθητές του, «θα σε βοηθήσουμε στον δρόμο του Θεού κι εσύ θα ομολογήσεις πως είμαστε μουσουλμάνοι (υποταγμένοι στον Θεό)».
3.53
«Κύριέ μας, πιστεύουμε σε ό,τι μας έστειλες από τον ουρανό, και ακολουθούσαμε τον απόστολό Σου. Κατάταξε κι εμάς, Κύριε, στη χορεία των ομολογητών της πίστης».
3.54
Οι Εβραίοι επινόησαν δόλους εναντίον του Ιησού και ο Θεός επινόησε άλλους εναντίον τους. Ο Θεός, βεβαίως, είναι πιο ευφυής.
3.55
Είπε, λοιπόν, ο Κύριος: «Ιησού, Εγώ είμαι εκείνος που σου δίνει τον θάνατο και σε εξυψώνει μέχρι Εμένα˙ εκείνος που σε εξαγνίζει από τους άπιστους, που υψώνει τους οπαδούς σου πάνω από όσους δεν πιστεύουν, μέχρι την ημέρα της Κρίσεως. Στο τέλος, όλοι σε Μένα θα επιστρέψετε και Εγώ θα δικάσω τις μεταξύ σας διαφωνίες.
3.56
«Τους άπιστους θα τους τιμωρήσω με σκληρά βασανιστήρια, και σε τούτο τον κόσμο και στον άλλο, και δεν έχουν ποιον να τους βοηθήσει».
3.57
«Τους πιστούς θα τους ανταμείψω. Ο Θεός δεν αγαπά τους άδικους».
3.58
«Να οι σοφές παραγγελίες και οι οδηγίες που σου δίνουμε».
3.59
Ο Ιησούς ενώπιον του Θεού είναι σαν τον Αδάμ˙ ο Θεός τον Έπλασε από χώμα κι έπειτα είπε «Να γίνει» κι έγινε.
3.79
Μήπως είναι καλό ο άνθρωπος, στον οποίο ο Θεός έδωσε τη Βίβλο, τη σοφία και το χάρισμα της προφητείας, να λέει στους ανθρώπους: «Να λατρεύετε εμένα και τον Θεό[3]»; Όχι! Να λατρεύετε μόνο τον Θεό, αφού γνωρίζετε και μελετάτε τις Γραφές.
3.84
Να πεις: «Πιστεύουμε στον Θεό και σε ό,τι μας έστειλε εδώ κάτω, σε ό,τι έστειλε στον Αβραάμ και στον Ισμαήλ, στον Ισαάκ, στον Ιακώβ και στις δώδεκα φυλές˙ σε ό,τι αποκαλύφθηκε στον Μωυσή, στον Ιησού και στους προφήτες από τον Κύριό τους˙ καμία διάκριση δεν κάνουμε μεταξύ τους και είμαστε μουσουλμάνοι (υποταγμένοι στον Θεό)».
4.155
Αυτοί όμως παραβίασαν τη συμφωνία και αρνήθηκαν τα σημάδια Μας, θανάτωσαν άδικα τους προφήτες Μας και είπαν: «Οι καρδιές μας έγιναν σκληρές». Ναι, ο Θεός σφράγισε τις καρδιές τους˙ είναι άπιστοι και λίγοι από αυτούς πιστεύουν.
4.156
Και μέσα στην απιστία τους, συκοφάντησαν τη Μαρία.
4.157
Και είπαν: «Εμείς σκοτώσαμε τον Μεσσία Χριστό, τον γιο της Μαρίας, τον απόστολο του Θεού». Όχι, δεν τον σκότωσαν, δεν σταύρωσαν τον ίδιο, αλλά κάποιον άλλον που του έμοιαζε. Όσοι αμφισβήτησαν την άποψη αυτή, παρέμειναν κι οι ίδιοι γεμάτοι αμφιβολίες˙ δεν ήταν βέβαιοι γι’ αυτό, αλλά διατυπώνουν εικασίες. Στην πραγματικότητα, αυτοί δεν σκότωσαν τον Ιησού,
4.158
αλλά ο Θεός, με τη δύναμη και τη σοφία Του, τον ξαναπήρε κοντά Του.
4.159
Όλοι όσοι πιστεύουν στις Γραφές, θα πιστέψουν στον Ιησού πριν από τον θάνατό τους, Την ημέρα όμως της Ανάστασης, ο Ιησούς θα είναι μάρτυρας κατηγορίας τους.
4.160
Για να τιμωρήσουμε τους Εβραίους που απομακρύνουν τους άλλους από τον δρόμο του Θεού, τους απαγορεύσαμε κάποια αγαθά, τα οποία τους είχαν επιτραπεί.
4.161
Επειδή ασκούν την τοκογλυφία, που τους είχε απαγορευτεί, και επειδή τρώνε τις περιουσίες των ανθρώπων άδικα, προορίζουμε για τους άπιστους φριχτή τιμωρία.
4.163
Σου δώσαμε την αποκάλυψη, όπως τη δώσαμε και στον Νώε και στους προφήτες που ήρθαν μετά από αυτόν. Έτσι, δώσαμε την αποκάλυψη στον Αβραάμ, στον Ισμαήλ, στον Ισαάκ, στον Ιακώβ και στις φυλές, στον Ιησού, στον Ιώβ, στον Ιωνά, στον Ααρών και στον Σολομώντα˙ στον Δαβίδ δώσαμε το Ψαλτήρι.
4.171
Οπαδοί των Γραφών, μην ξεπερνάτε τα όρια της θρησκείας σας και μην αποδίδετε στον Θεό παρά μόνο την αλήθεια. Ο Μεσσίας Ιησούς, ο γιος της Μαρίας, είναι απόστολος του Θεού και ο λόγος του Θεού, τον οποίο έστειλε στη Μαρία, είναι πνεύμα το οποίο προέρχεται από Εκείνον. Να πιστεύετε, λοιπόν, στον Θεό και στους αποστόλους Του και να μη λέτε πως υπάρχει αγία τριάδα. Σταματήστε να το λέτε αυτό και θα ωφεληθείτε, καθώς ένας μόνο είναι ο Θεός. Δοξασμένο ας είναι το όνομα του Κυρίου! Ο Κύριος δεν έχει γιο. Όσα βρίσκονται ψηλά στους ουρανούς και χαμηλά στη γη ανήκουν μόνο σε Εκείνον. Η προστασία Του είναι αρκετή.
4.172
Ο Μεσσίας δεν ταπεινώνει τον εαυτό του με το να αποκαλείται δούλος του Θεού ούτε και οι άγγελοι που πλησιάζουν τον Θεό. Τους υπερόπτες και όσους θεωρούν υποτιμητικό να λατρεύουν τον Θεό, ο Κύριος θα τους μαζέψει όλους μαζί ενώπιόν Του.
5.17
Άπιστοι είναι όσοι λένε ότι ο Μεσσίας, ο γιος της Μαρίας, είναι Θεός. Πες τους: «Ποιος μπορεί να σταματήσει τον Θεό, αν θελήσει να καταστρέψει τον Μεσσία, τον γιο της Μαρίας, και τη μητέρα του και όλα τα όντα στη γη;» Ο Θεός είναι ο άρχοντας των ουρανών, της γης και των αιθέρων˙ δημιουργεί ό,τι Εκείνος θέλει και είναι παντοδύναμος.
5.45
[οφθαλμός αντί οφθαλμού]… Όσοι δεν δικάζουν σύμφωνα με τα Βιβλία που αποκαλύφθηκαν από ψηλά, είναι άδικοι.
5.46
Στα ίχνη εκείνων στείλαμε τον Ιησού, τον γιο της Μαρίας, για να επικυρώσει τον Μωσαϊκό Νόμο. Του δώσαμε το Ευαγγέλιο, το οποίο εμπεριέχει και την καθοδήγηση και το κήρυγμα προς όσους φοβούνται τον Κύριο.
5.72
Άπιστοι είναι όσοι λένε πως ο Μεσσίας, ο γιος της Μαρίας, είναι θεός: Ο Μεσσίας είπε: «Απόγονοι του Ισραήλ, να λατρεύετε τον Θεό, τον Κύριό μου και τον Κύριό σας». Σε όποιον εξισώνει τον Θεό με άλλες θεότητες, θα απαγορευτεί από τον ίδιο τον Κύριο η είσοδος στον Παράδεισο και θα οριστεί ως κατοικία του η φωτιά της Κόλασης. Δεν υπάρχει ελπίδα βοηθείας για τους τυράννους.
5.75
Ο Μεσσίας, ο γιος της Μαρίας, απλώς είναι απόστολος. Πριν από αυτόν ήρθαν άλλοι απόστολοι. Η μητέρα του ήταν ενάρετη. Έτρωγαν τροφή ανθρώπινη. Κοίτα πώς εξηγήσαμε σε αυτούς τις αποκαλύψεις Μας και πώς αυτοί παρεκτρέπονται.
5.78
Ο Θεός, μέσω του στόματος του Δαβίδ και του Ιησού του γιου της Μαρίας, καταράστηκε όσους απογόνους του Ισραήλ ήταν άπιστοι, θεωρώντας τους ανυπάκουους και προδότες
579
Που δεν σταματούν να κάνουν το κακό. Πόσο απαίσια είναι τα έργα τους!
5.109
Την ημέρα που ο Θεός θα συγκεντρώσει μπροστά Του όλους τους αποστόλους Του, θα τους ρωτήσει: «Ποια απάντηση πήρατε;» Κι εκείνοι θα απαντήσουν: «Εμείς δεν είμαστε σοφοί˙ μόνο Εσύ γνωρίζεις τα μυστικά και τα απόκρυφα».
5.110
Θα πει ο Θεός στον Ιησού: «Γιε της Μαρίας, θυμήσου τις ευεργεσίες Μου προς εσένα και τη μητέρα σου, όταν σε ενίσχυσα με το Άγιο Πνεύμα προκειμένου να μιλήσεις ενώπιον των ανθρώπων, και όταν ήσουν βρέφος στην κούνια σου και όταν μεγάλωσες. Σου δίδαξα τη Βίβλο, τη σοφία, τον Μωσαϊκό Νόμο και το Ευαγγέλιο. Έπλασες από χώμα ένα πτηνό και με την άδειά Μου θεράπευσες τον εκ γενετής τυφλό και τον λεπρό, με την άδειά Μου ανάστησες νεκρούς από τον τάφο. Απομάκρυνα από κοντά σου τα απειλητικά χέρια των απογόνων του Ισραήλ. Μέσα στα θαύματα που έκανες μπροστά στα μάτια τους, οι άπιστοι αναφώνησαν: «Όλα τούτα είναι καθαρή μαγεία».
5.111
«Όταν είπα προς τους μαθητές σου: «Πιστέψτε σε Μένα και στον δικό Μου απόστολο», αυτοί απάντησαν: «Πιστεύουμε και ομολογούμε ότι είμαστε μουσουλμάνοι (υποταγμένοι στον Θεό)».
5.112
Είπαν οι μαθητές στον Ιησού: «Γιε της Μαρίας, μπορεί ο Κύριός σου να κατεβάσει για εμάς από τον ουρανό ένα τραπέζι γεμάτο φαγητά;» Κι ο Ιησούς απάντησε: «Να φοβάστε τον Θεό, αν είστε ευσεβείς»
5.113
«Επιθυμούμε», είπαν οι μαθητές, «να κάτσουμε και να φάμε σε αυτό, και τότε θα σιγουρευτεί η καρδιά μας. Θα μάθουμε ότι εσύ μας δίδαξες την αλήθεια και θα είμαστε μάρτυρές σου».
5.114
Κι ο Ιησούς, ο γιος της Μαρίας, προσευχήθηκε στον Θεό και είπε: «Κύριε και Θεέ μου, κατέβασε από τον ουρανό ένα τραπέζι για να φάμε όλοι εμείς εδώ, από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο, και ας είναι τούτο απόδειξη της παντοδυναμίας Σου. Θρέψε μας Εσύ, ο τέλειος χορηγός της τροφής».
5.115
Κι ο Θεός είπε: «Θα κατεβάσω το τραπέζι σε εσάς, αλλά αλίμονο σε όποιον δεν πιστέψει στο θαύμα τούτο. Θα ετοιμάσω για αυτόν το πιο σκληρό βασανιστήριο του κόσμου».
5.116
Και είπε ο Θεός στον Ιησού, τον γιο της Μαρίας: «Είπες ποτέ εσύ στους ανθρώπους: «Θεωρήστε εμένα και τη μητέρα μου Θεό στη θέση του μοναδικού Θεού;» «Όχι, στο όνομα της δόξας Σου», απάντησε ο Ιησούς. «Πώς θα μπορούσα να πω κάτι που δεν είναι αλήθεια; Αν έλεγα κάτι τέτοιο, Εσύ δεν θα το ήξερες; Εσύ γνωρίζεις ό,τι κρύβεται στα βάθη της καρδιάς μου, εγώ όμως δεν ξέρω τι κρύβεται στα βάθη της δικής Σου˙ γιατί Εσύ γνωρίζεις τα μυστικά και τα απόκρυφα.
5.117
«Εγώ δεν τους δίδαξα τίποτ’ άλλο πέρα από τις εντολές Σου: «Να λατρεύετε τον Θεό, τον Κύριό μου και Κύριό σας». Όσο βρισκόμουν στη γη, μπορούσα να είμαι μάρτυρας κατηγορίας τους. Τώρα, όμως, που με πήρες κοντά Σου, Εσύ γνωρίζεις τα πάντα και είσαι μάρτυρας των πάντων.
5.118
«Έχεις το δικαίωμα να τους τιμωρήσεις, καθώς είναι δούλοι Σου˙ μπορείς όμως και να τους συγχωρήσεις, αφού είσαι παντοδύναμος και πάνσοφος».
5.119
Κι ο Θεός είπε: «Αυτή τη μέρα οι δίκαιοι θα απολαύσουν τα αγαθά των καλών τους πράξεων. Οι κήποι με τα τρεχούμενα νερά θα είναι η αιώνια κατοικία τους». Ο Θεός θα ευχαριστηθεί από αυτούς και αυτοί από τον Θεό. Αυτή θα είναι η απόλυτη ευτυχία.
5.120
Στον Θεό ανήκει η βασιλεία των ουρανών και τη γης και όλων όσων βρίσκονται μέσα τους. Αυτός είναι παντοδύναμος.
6.85
Ο Ζαχαρίας, ο Ιωάννης, ο Ιησούς και ο Ηλίας ήταν ενάρετοι.
9.30
Οι Εβραίοι λένε ότι ο Έσδρας είναι γιος του Θεού. Οι χριστιανοί υποστηρίζουν ότι ο Μεσσίας είναι γιος του Θεού. Να τι λόγια βγαίνουν από τα χείλη τους! Μοιάζουν με τους αρχαίους άπιστους. Ο Θεός ας τους καταστρέψει. Πόσα ψέματα λένε!
9.31
Λάτρεψαν περισσότερο ως θεό τους ραβίνους, τους ιερείς και τον Μεσσία, τον γιο της Μαρίας, στη θέση του ίδιου του Κυρίου, παρόλο που διαταράχτηκαν και οι μεν και οι δε να μην υπηρετούν κανέναν άλλο παρά μόνο τον Θεό, επειδή δεν υπάρχει άλλος θεός εκτός από Εκείνον. Μακριά από τη δόξα Του οι άλλες θεότητες με τις οποίες Τον εξισώνουν!
19.16
Μωάμεθ, να κάνεις λόγο μέσα στο Κοράνι για τη Μαρία, πώς αυτή απομακρύνθηκε από το σπίτι της και οδηγήθηκε στο ανατολικό μέρος του ναού.
19.17
Καλύφθηκε από πέπλο το οποίο την έκρυψε από τα μάτια των άλλων. Στείλαμε σε αυτήν το Πνεύμα Μας, το οποίο ενώπιόν της έλαβε ανθρώπινη μορφή[4].
19.18
Κι αυτή είπε: «Ζητώ κουράγιο από εσένα κοντά στον Πολυεύσπλαχνο˙ αν Τον φοβάσαι, [μη με πλησιάζεις]».
19.19
Κι αυτός απάντησε: «Είμαι απεσταλμένος του Κυρίου σου, ο Οποίος με έστειλε για να σου χαρίσω έναν άγιο γιο».
19.20
«Πώς θα γίνει αυτό;», πρόσθεσε η Μαρία, «αφού δεν έχω γνωρίσει άντρα και δεν έιμαι ακόλαστη;»
19.21
Κι εκείνος απάντησε: «Έτσι θα γίνει. Ο Κύριός σου το είπε κι αυτό είναι εύκολο για Μένα. Αυτό θα είναι σημάδι για τους ανθρώπους και απόδειξη της μεγαλοψυχίας Μας. Η απόφασή Μας ήδη αναγγέλθηκε».
19.22
Συνέλαβε, λοιπόν, τον γιο και αποσύρθηκε σε ένα απομακρυσμένο μέρος.
19.23
Την έπιασαν οι πόνοι της γέννας κοντά σε μια χουρμαδιά και αναφώνησε: «Μακάρι να πέθαινα και να ξεχαστώ για πάντα».
19.24 Μια φωνή όμως της φώναξε από κάτω[5]: «Μη στεναχωριέσαι, γιατί ο Κύριός σου άνοιξε ένα ρυάκι κάτω από τα πόδια σου.
19.25
Κούνα το κλαδί του δέντρου και ώριμοι χουρμάδες θα πέσουν μπροστά σου.
19.26
Φάε, πιες και δρόσισε τα μάτια σου[6]. Κι αν δεις κανέναν άνθρωπο, πες του: «Υποσχέθηκα νηστεία στον Πολυεύσπλαχνο˙ σήμερα δεν θα μιλήσω σε κανέναν»».
19.27
Κατευθύνθηκε προς το σπίτι της, φέρνοντας στην αγκαλιά της τον γιο της. Και της είπαν: «Μαρία, ανεξήγητο πράγμα έκανες.
19.28
Ω αδερφή του Ααρών[7], ο πατέρας σου δεν ήταν ασεβής ούτε η μητέρα σου ακόλαστη».
19.29
Η Μαρία τους έκανε νεύμα να ρωτήσουν το βρέφος. «Πώς», ρώτησαν, «μπορεί να μιλήσει προς εμάς ένα βρέφος που ακόμα είναι στην κούνια;»
19.30
«Είμαι δούλος του θεού», είπε το βρέφος, «και ο Κύριος μού χάρισε τη Βίβλο, κάνοντάς με προφήτη
19.31
Αποφάσισε να με ευλογεί και με διέταξε να προσεύχομαι και να κάνω ελεημοσύνες όσο ζω.
19.32
Να σέβομαι τη μητέρα μου. Δεν θα μου επιτρέψει την ανυπακοή και την αθλιότητα.
19.33
Ειρήνη θα με συνοδεύει και κατά τη γέννηση και κατά τον θάνατο και κατά την ανάστασή μου[8]».
19.34
Αυτός ήταν ο Ιησούς, ο γιος της Μαρίας, ο οποίος στάλθηκε για να διδάξει την αλήθεια και για τον οποίο γεννήθηκαν αμφιβολίες.
19.35
Ο Θεός δεν έχει παιδιά. Μακριά αυτή η βλασφημία! Όταν ο Θεός θέλει να κάνει κάτι, λέει: «Ας γίνει», και γίνεται.
19.88
Λένε: «Ο Πολυεύσπλαχνος έχει γιο».
19.89
Πραγματικά, αυτό που λένε είναι ασεβές!
19.90
Παραλίγο οι ουρανοί θα ράγιζαν με τον λόγο αυτό, η γη θα άνοιγε και τα βουνά θα γκρεμίζονταν,
19.91
αφού αποδίδουν γιο στον Πολυεύσπλαχνο.
19.92
Εκείνος δεν μπορεί να έχει γιο.
19.93
Όποιος βρίσκεται στους ουρανούς και στη γη είναι δούλος του Πολυεύσπλαχνου.
21.91
Στην άσπιλη παρθένα εμφυσήσαμε το πνεύμα Μας, κάνοντας την ίδια και τον γιο της σημάδι για όλον τον κόσμο.
23.50
Κάναμε τον γιο της Μαρίας και τη μητέρα του σημάδι για τους ανθρώπους, δίνοντας και στους δυο τους μια περίοπτη θέση για κατοικία, ασφαλή και γεμάτη από ρυάκια νερού.
33.7
Να θυμάσαι ότι συνεννοηθήκαμε με τους άλλους προφήτες και με σένα, με τον Νώε, με τον Αβραάμ, με τον Μωυσή και με τον Ιησού, τον γιο της Μαρίας, συνάπτοντας συμφωνία (διαθήκη) σταθερή,
33.8
για να ρωτά ο Θεός τους φίλους της αλήθειας, ενώ έχει ετοιμάσει σκληρή τιμωρία για τους άπιστους.
42.13
Όρισε για εσάς θρησκεία, την οποία σύστησε στον Νώε και την οποία αποκάλυψε σε σένα, Μωάμεθ, ενώ την είχε συστήσει και στον Αβραάμ, στον Μωυσή και στον Ιησού˙ έδωσε την εντολή Του με τα εξής λόγια: «Τηρήστε τη θρησκεία αυτή και μη χωριστείτε σε αιρέσεις». Για τους ειδωλολάτρες είναι ανυπόφορη η θρησκεία αυτή, στην οποία τους προσκαλείς. Ο Θεός επιλέγει όποιον Εκείνος θέλει για τη θρησκεία αυτή και οδηγεί σε αυτήν όποιον μετανοεί.
43.15
Ωστόσο, μερικοί από τους δούλους Του απέδωσαν στον Θεό παιδιά. Αλίμονο, ο άνθρωπος είναι αληθινά αχάριστος!
43.16
Μήπως ο Θεός επέλεξε ανάμεσα στα δημιουργήματά Του κάποιες κόρες[9], μήπως επέλεξε εσάς για παιδιά Του;
43.17
Ωστόσο, όταν αναγγέλλεται σε κάποιον από αυτούς η γέννηση κόρης η όψη του γίνεται σκυθρωπή και φαίνεται σαν πνιγμένος˙ παρ’ όλ’ αυτά, αποδίδουν κόρες στον Θεό.
43.45
Πρόσεξε αν τους αποστόλους που στάλθηκαν πριν από εσένα τους επιλέξαμε για θεούς που θα λατρεύονται στη θέση του Πολυεύσπλαχνου.
[στείλαμε τον Μωυσή και δεν τον πιστέψανε και προκάλεσαν την οργή Μας και τους εκδικηθήκαμε πνίγοντάς τους και κάνοντάς τους παράδειγμα για τους διαδόχους τους]
[3] Υπαινιγμός στη θεία φύση του Ιησού
[4] Για τους Μουσουλμάνους, ο αρχάγγελος Γαβριήλ είναι το Πνεύμα του Θεού.
[5] Πιθανώς η φωνή του αγίου βρέφους.
[6] Αραβική έκφραση που σημαίνει την παρηγοριά.
[7] Εννοεί ευσεβής, όπως ο Ααρών.
[8] Ο Μωάμεθ δεν παραδέχεται την ανάσταση του Ιησού στην παρούσα ζωή. Εδώ εννοείται η ανάστασή του κατά την ώρα της Κρίσεως, όταν όλοι οι άνθρωποι θα αναστηθούν.
[9] Οι Άραβες ειδωλολάτρες θεωρούσαν τους αγγέλους κόρες του Θεού.
[10] Στους Άραβες ειδωλολάτρες.
[11] Μία από τις προσωνυμίες του Μωάμεθ. Οι μουσουλμάνοι θεωρούν πως ο Παράκλητος που αναφέρει ο Ιησούς πως θα στείλει, είναι ο Περικλυτός (=Ένδοξος), δηλαδή ο Μωάμεθ.
[12] Με τη είσοδο του θείου πνεύματος στη Μαρία έγινε η σύλληψη του Ιησού. (Πνεύμα του Θεού οι μουσουλμάνοι ονομάζουν τον Γαβριήλ)
43.57
Αν προβάλουν στον λαό σου[10] ως παράδειγμα τον γιο της Μαρίας, αυτοί δεν θέλουν να ακούσουν τίποτα γι’ αυτόν.
43.58
Και λένε: «Οι θεότητές μας είναι πιο πολύτιμες από τον γιο της Μαρίας ή ο γιος της Μαρίας πιο πολύτιμος από τις θεότητές μας;» Αυτό το προβάλλουν μόνο και μόνο από εριστική διάθεση, καθώς έχουν την τάση προς τις φιλονικίες.
43.59
Ο Ιησούς είναι απλός δούλος Μας, τον οποίο ευεργετήσαμε και τον προβάλαμε ως παράδειγμα για τους απογόνους του Ισραήλ.
43.60
Αν θέλαμε, μπορούσαμε να δημιουργήσουμε στη θέση σας αγγέλους, για να σας διαδεχτούν πάνω στη γη.
43.61
Κάτι τέτοιο φανερώνει πως πλησιάζει ο ερχομός της ώρας της Κρίσεως. Μην αμφιβάλλετε λοιπόν, αλλά ακολουθήστε Με. Εγώ είμαι η σωστή κατεύθυνση.
43.62
Μη σας παραπλανά ο Σατανάς, ο κηρυγμένος εχθρός σας.
43.63
Όταν ο Ιησούς εμφανίστηκε ανάμεσα στους ανθρώπους συνοδευόμενος από τα δικά Μας σημάδια, είπε: «Φέρνω σε εσάς τη σοφία και έρχομαι να εξηγήσω σε εσάς την αιτία των διαφωνιών σας. Να φοβάστε, λοιπόν, τον Θεό και να υπακούσετε σε μένα.
43.64
Ο Θεός είναι ο Κύριος ο δικός μου και ο δικός σας. Η λατρεία σας προς Εκείνον είναι ο ίσιος δρόμος».
43.65
Οι διάφοροι αιρετικοί άρχισαν να διαφωνούν μεταξύ τους. Αλίμονο στους πονηρούς κατά την ημέρα της επώδυνης τιμωρίας!
43.66
Τι περιμένουν αυτοί; Μήπως περιμένουν την ώρα που αιφνιδιαστικά και απροσδόκητα θα τους χτυπήσει η τιμωρία;
43.67
Εκείνη την ημέρα κάθε δεσμός φιλίας θα σπάσει. Το εντελώς αντίθετο, όμως, θα συμβεί σε όσους φοβούνται τον Κύριο.
57.26
Στείλαμε τον Νώε και τον Αβραάμ και χαρίσαμε στους απογόνους τους το προφητικό χάρισμα και τις Γραφές. Μερικοί από αυτούς ακολουθούν τον ίσιο δρόμο, οι περισσότεροι όμως είναι ασεβείς.
57.27
Πάνω στα ίχνη τους στείλαμε και άλλους αποστόλους, όπως τον Ιησού, τον γιο της Μαρίας, στον οποίο δώσαμε το Ευαγγέλιο και βάλαμε στην καρδιά των μαθητών του την πραότητα και τη μεγαλοψυχία. Αυτοί μόνοι τους επινόησαν τον μοναχικό βίο. Εμείς τους είπαμε μόνο να ευχαριστούν τον Θεό, αλλά δεν τήρησαν ό,τι έπρεπε να τηρήσουν. Ανταμείψαμε όσους πίστεψαν, αλλά οι περισσότεροι ήταν ασεβείς.
61.6
Ο Ιησούς, ο γιος της Μαρίας, είπε στον λαό του: «Απόγονοι του Ισραήλ, εγώ είμαι απόστολος του Θεού, σταλμένος προς εσάς για να επικυρώσω τον Μωσαϊκό Νόμο που στάλθηκε πριν από εμένα και να σας προαναγγείλω τον ερχομό κι άλλου αποστόλου, μετά από εμένα, του οποίου το όνομα θα είναι Αχμέτ (Ένδοξος[11])». Και, όταν τους έδειξε ο Ιησούς διάφορα λαμπρά θαύματα, έλεγαν: «Αυτά είναι ολοφάνερη μαγεία».
61.14
Πιστοί, είστε βοηθοί του Θεού, όπως είπε ο Ιησούς, ο γιος της Μαρίας, στους αποστόλους του: «Ποιος είναι βοηθός μου;» «Εμείς είμαστε βοηθοί του Θεού», απάντησαν εκείνοι. Έτσι, κάποιοι από τους απογόνους του Ισραήλ πίστεψαν, και κάποιοι άλλοι έμειναν άπιστοι. Εμείς, όμως, ισχυροποιήσαμε τους πιστούς κατά των εχθρών τους και τους αναδείξαμε νικητές.
66.12
Και στη Μαρία, την κόρη του Ιωακείμ, η οποία παρέμεινε αγνή, εμφυσήσαμε ένα μέρος από το πνεύμα Μας[12]. Αυτή πίστεψε στα λόγια του Κυρίου της και στις αποκαλύψεις των Γραφών. Ήταν ευσεβής.
--------------------
[1] Πιστεύεται πως κάποιοι Εβραίοι της Υεμένης θεωρούσαν τον Έσδρα (Ezra) γιο του Θεού.
[2] Κατά Ιωάννη 14:15-17: «Αν με αγαπάτε, φυλάξτε τις εντολές μου. Και εγώ θα παρακαλέσω τον Πατέρα, και θα σας δώσει έναν άλλον Παράκλητο, για να μένει μαζί σας στον αιώνα, το Πνεύμα της αλήθειας, το οποίο ο κόσμος δεν μπορεί να λάβει, επειδή δεν το βλέπει ούτε το γνωρίζει· εσείς, όμως, το γνωρίζετε, επειδή μένει μαζί σας, και μέσα σας θα είναι.»
[3] Υπαινιγμός στη θεία φύση του Ιησού
[4] Για τους Μουσουλμάνους, ο αρχάγγελος Γαβριήλ είναι το Πνεύμα του Θεού.
[5] Πιθανώς η φωνή του αγίου βρέφους.
[6] Αραβική έκφραση που σημαίνει την παρηγοριά.
[7] Εννοεί ευσεβής, όπως ο Ααρών.
[8] Ο Μωάμεθ δεν παραδέχεται την ανάσταση του Ιησού στην παρούσα ζωή. Εδώ εννοείται η ανάστασή του κατά την ώρα της Κρίσεως, όταν όλοι οι άνθρωποι θα αναστηθούν.
[9] Οι Άραβες ειδωλολάτρες θεωρούσαν τους αγγέλους κόρες του Θεού.
[10] Στους Άραβες ειδωλολάτρες.
[11] Μία από τις προσωνυμίες του Μωάμεθ. Οι μουσουλμάνοι θεωρούν πως ο Παράκλητος που αναφέρει ο Ιησούς πως θα στείλει, είναι ο Περικλυτός (=Ένδοξος), δηλαδή ο Μωάμεθ.
[12] Με τη είσοδο του θείου πνεύματος στη Μαρία έγινε η σύλληψη του Ιησού. (Πνεύμα του Θεού οι μουσουλμάνοι ονομάζουν τον Γαβριήλ)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου