Δεν υπαρχει δυστυχια αλλη εκτος απο το συναισθημα. Ο φοβος, ο θυμος, το μισος, η ζηλεια, η απογοητευση, η απελπισια, το ανικανοποιητο, η ανυπομονησια, το παθος, η επιθυμια, η τσιγγουνια, η ανησυχια, η καταθλιψη, η δυσθυμια, η κακοκεφια και αλλα πολλα ειναι αυτα που βασανιζουν και προκαλουν ψυχικο πονο στον ανθρωπο.
Πολλοι θεωρουν την επιθυμια και το παθος ως καλα γιατι τους δινουν απολαυση, αλλα η απολαυση ειναι η αλλη οψη της δυστυχιας και ουσιαστικα η μητρα της δυστυχιας διοτι ολα τα αρνητικα συναισθηματα δεν ειναι τιποτα αλλο παρα τροποποιησεις της επιθυμιας της οποιας η φυση ειναι επισης συγκινησιακη.
Τα συναισθηματα ή καλυτερα οι συγκινησεις επαναλαμβανονται μηχανικα και ψυχαναγκαστικα μεσα στο ψυχισμο των ανθρωπων συμφωνα με τον προγραμματισμο του νου τους ο οποιος σχετιζεται με τις παραστασεις και τις εμπειριες των αισθησεων τους.
Καθε εξωτερικο ερεθισμα καθε εμπειρια των αισθησεων ειναι αιτια να εγερθουν πληθος συναισθηματικων αντιδρασεων στην πλειοψηφια τους αρνητικα. Το ιδιο προκαλει και η αναμνηση των εμπειριων των αισθησεων.
Οι ανθρωποι ζουν ως δουλοι των αισθητηριακων προσληψεων και των συγκινησιακων αντιδρασεων που προκυπτουν απ αυτες.
Μηχανικα επαναλαμβανονται μεσα τους συγκινησιακες καταστασεις των οποιων την φυση και την βαθυτερη αιτια αγνουν και πολυ περισσοτερο ειναι αδυναμοι να τις ελεγξουν και να απελεθυρωθουν απ αυτες. Τα αρνητικα συναισθηματα οι επιθυμιες και τα παθη ειναι το ασυνειδητο μερος του ψυχισμου.
Η πλειοψηφια των σκεψεων δημιουργειται απο τα συναισθηματα και για αυτο και οι σκεψεις ειναι μηχανικες και ασυνειδητες και συμφωνα με την φυση της συγκινησης ή του συναισθηματος που τις προκαλει.
Οι ανθρωποι δεν γνωριζουν να δημιουργουν συνειδητα την συναισθηματικη τους κατασταση. Εξ αιτιας της ελλειψης γνωσης, θελησης και εξασκησης μονο επιφανειακα μπορουν να επιρεασουν με καποιο τροπο τη ψυχικη τους διαθεση.
Η βαθυτερη αιτια της καταστασης αυτης ειναι οτι δεν ειναι σε συνειδητη επαφη με τον αληθινο τους Εαυτο ή Ψυχή οπως συνηθως λεμε την πνευματικη μας υποσταση.
Οταν καποιος δεν ειναι σε συνειδητη επαφη με την αληθινη του υποσταση ταυτιζεται πληρως με τις μορφες και με τις αισθητηριακες αντιληψεις και γινεται ερμαιο των εντυπωσεων και των νοητικων και συγκινησιακων αντιδρασεων που προκυπτουν απο αυτες και οι οποιες καταγραφονται στο υποσυνειδητο του ως τασεις και ελατηρια προγραμματισμενης συμπεριφορας. Και οχι μονο αυτο αλλα επιπλεον θεωρει αυτες τις μηχανικες αντιδρασεις ως Εαυτο του, δηλαδη θεωρει οτι ειναι αυτες οι αντιδρασεις ή στη καλυτερη περιπτωση οτι ειναι μερος του εαυτου του.
Στην πραγματικοτητα ομως εχει μπερδεψει τον Εαυτο του με τα οργανα εκφρασης του Εαυτου και τα περιεχομενα τους. Ο νους δηλαδη και μαλιστα ο κατωτερος (ενστικτωδης, σγκινησιακος κατωτερος νους) απο οργανο της συνειδητοτητας (που ειναι η αληθινη μας ταυτοτητα, αυτο που ειμαστε) μετατρεπεται σε αφεντικο δημιουργωντας την ψευδαισθηση οτι ειμαστε μια σωματο-νοητικη οντοτητα περιορισμενη στο σωμα. Αυτη η αισθηση οτι ειμαστε μια αποκωμενη απο το ολον ατομικη οντοτητα περιορισμενη στο σωμα ειναι αυτο που ονομαζομαι εγω.
Και παροτι το εγω ειναι πολυσχιδες και πολυπροσωπο εξ αιτιας της ταυτισης του εγω με το σωμα αλλα κυριως της ταυτισης του εγω με την συνειδητοτητα η οποια ειναι εννιαια και ομοιογενης δημιουργειται η ψευδαισθηση οτι και η φυση του εγω ειναι εννιαια και ατομικη ενω οπως προειπα ειναι πολυπροσωπη. Γι αυτο οι ελληνες στην αρχαιοτητα συμβολισαν το εγω με την μεδουσα και την λερναια υδρα που ηταν τερατα με πολλα κεφαλια. Καθε κεφαλι συμβολιζει καθε μια απο τις εκφρασεις του εγω.
Το εγω δηλαδη ειναι ενα συνολο επιθυμιων, παρορμησεων, τασεων, συγκινησεων, διαθεσεων, νοητικων πατρον, πεποιθησεων και αποψεων οι οποιες ειναι αποθηκευμενες στο υποσυνειδητο και ερχονται στην επιφανεια κατω απο συγκεκριμενες εξωτερικες συνθηκες και περιστασεις για να επαναλαβουν μηχανικα τα ιδια προτυπα συμπεριφορας.
Το εγω ή ορθοτερα τα εγω χρησιμοποιουν τις διαφορες σωματικες και νοητικες λειτουργιες για να εκφραστουν και να τραφουν με ενεργειες αναλογης δονησης με την δικη τους.
Για παραδειγμα θα αναφερω τα εγω της λαγνειας, της λαιμαργιας και της απληστιας που ειναι αυτα τα οποια μαζι με την υπερηφανεια και την ματαιοδοξια καταστρεφουν τα παντα τον πλανητη γη: ορυκτα, φυτα και ολα τα ζωντανα συμπεριλαμβανομενου και τον ανθρωπο.
Το εγω της λαγνειας χρησιμοποιει το νου για να σκεφτει και να φανταστει εικονες λαγνες, την διανοια για να βρει τροπους και μεθοδους ωστε να αποκτησει το αντικειμενο της επιθυμιας (ανδρα ή γυναικα αναλογα), ή να βρει αλλους τροπους να ικανοποιηθεί, οπως για παραδειγμα την πορνογραφια. Χρησιμοποιει δηλαδη η λαγνεια τα ματια για να δει λαγνες εικονες, τα αυτια για να ακουσει λαγνους ηχους και την σεξουαλικη ενεργεια την οποια διεγειρει μεσω της φαντασιας και των αισθητηριακων αντιληψεων και ετσι βιωνει την σεξουαλικη ηδονη.
Θα μου πειτε ευλογα, η σεξουαλικη απολαυση ειναι κατι μεμπτο, ειναι αμαρτια; Οχι βεβαια, αλλα εδω δεν μιλαω για την υγιη, σεξουαλικη επαφη και απολαυση. Μιλαμε για την λαγνεια η οποια ειναι μια ενεργειακη-νοητικη οντοτητα και η οποια διαστρεφει την φυσικη ροη και λειτουργια της σεξουαλικης ενεργειας, την μετατρεπει την σεξουαλικη ενεργεια σε ενα βαρυ σκοτεινο ενεργειακο πεδιο και την ταυτιζει με διαφορες φαντασιωσεις και αισθητηριακες αντιληψεις. Αυτη η λειτουργια της λαγνειας ειναι και η αιτια της παιδεραστιας, του αυνανισμου, της πορνογραφιας, των φετιχ, της ομοφυλοφιλιας, της κτηνοβασιας και ολων των σεξουαλικων διαστροφων που υπαρχουν.
Υπαρχουν πραγματα και πραξεις στον κοσμο που ειναι θεμιτα και ορθα και σε αρμονια με τους νομους της ζωης και το αντιθετο. Τα πρωτα φερνουν υγεια, αρμονια, αρμονικες σχεσεις, πνευματικη διαυγεια, ευτυχια, ειρηνη και ελευθερια. Τα δευτερα φερνουν αρρωστειες, δυστυχια, δυσαρμονια, διαμαχες, πολεμους για αυτο θα πρεπει να αποφευγονται.
Αλλα ακομη και τα πρωτα που ειναι ορθα και ωφελιμα θα πρεπει να γινονται με μετρο και με τον καταλληλο τροπο, αλλιως και αυτα μετατρεπονται αιτιες ασθενειας, σωματικης και ψυχικης, δυστυχιας και πονου.
Ας παρουμε τωρα για παραδειγμα την τροφη για να το καταλαβουμε καλυτερα. Υπαρχουν τροφες οι οποιες ειναι καλες για την υγεια μας και αλλες που ειναι βλαβερες. Σε γενικες γραμμες οι τροφες βιολογικης καλλιεργειας, οι φρεσκες, οι φυτικες, αυτες που ειναι της εποχης, οι φρεσκομαγειρεμενες ειναι οι καλυτερες για την υγεια. Αλλα ακομη και αυτες αν τις τρωμε σε μεγαλη ποσοτητα, αν τρωμε βιαστικα και ανησυχα, αν τρωμε πριν πεινασουμε τοτε θα γινουν βλαβερες για την υγεια μας. Επισης αν το χειμωνα που κανει κρυο αντι να τρωμε ζεστα φαγητα και τσαγια, τρωμε κρυα, τρωμε παγωτα και παγωμενα ποτα τοτε βλαπτουμε την υγεια μας. Ακομη και το νερο αν το πιναμε σε υπερβολικη ποσοτητα θα μας εκανε κακο.
Αλλα τι ειναι αυτο που ειναι η κυρια αιτια να παραβιαζουμε τους κανονες υγιεινης διατροφης. Τι αλλο η λαιμαργεια! Ειναι τοση δυνατη η παρορμηση της λαιμαργειας που ενω ξερουμε τι πειραζει την υγεια μας το τρωμε απλα και μονο για λιγη απολαυση ψευδαισθησιακη ή επειδη δεν μπορουμε να αντισταθουμε στην ορμη του ποθου για απολαυση μεσω της γευσης. Σε περιπτωση που αντισταθουμε (δοκιμαστε το αν θελετε) η επιθυμια (εδω στην μορφη της λαιμαργειας) γινεται μια ανυποφορη δυσαρεσκεια, ανυπομηνησια, μια πιεστικη ψυχαναγκαστικη κατασταση την οποια δεν αντεχουμε και θελουμε να απαλλαγουμε και γι αυτο ενδιδουμε τελικα στο εγω της λαιμαργειας. Ειναι αλλες φορες που ενω εχουμε φαει πολυ, (γλυκο για παραδειγμα), εχουμε χορτασει και δεν μας ευχαριστει πλεον να φαμε αλλο, η πιεση της λαιμαργειας παραμενει και ετσι ψυχαναγκαστικα συνεχιζουμε να τρωμε. Ειναι αυτο που λεμε το τρωμε και μας τρωει.
Ολοκληρωντας, οταν τρωμε μονο οταν πειναμε, οταν τρωμε το καταλληλο φαγητο, (αναλογα με τις συνθηκες, τις αναγκες μας και την ιδιοσυγκρασια μας) και με τον καταλληλο τροπο και χωρις ταυτιση και φαντασιωσεις, τοτε αυτη η πραξη ειναι σαττβικη (οπως λεγεται στην Αγιουρβεδα) ειναι υγιης, ωφελιμη και η ευχαριστηση ειναι φυσικη, ειναι δηλαδη αυτη που αντιστοιχει στη διαδικασια του φαγητου χωρις την παρεμβαση της λαιμαργειας.
Το ιδιο συμβαινει και με την σεξουαλικη επαφη και με ολες τις αλλες δρασηριοτητες που σχετιζονται με τις επαφες των αισθησεων αλλα και τις αλλες πτυχες της ζωης του ανθρωπου. Ιδιαιτερη σημασια εχει στην ζωη μας η σεξουαλικοτητα, ενας απο τους βασικοτερους παραγοντες που επιρεαζουν την σωματικη, την ψυχικη μας υγεια, αλλα και την πνευματικη μας αναπτυξη και τελειωση. Για αυτο το λογο χρειαζεται ορθη γνωση αλλα και εκπαιδευση ωστε να μπορεσει ο ανθρωπος να εχει μια αρμονικη και υγιη σεξουαλικη ζωη η οποια θα τον βοηθησει να αναπτυξει ολο το δυναμικο του σε συναισθηματικο, νοητικο επιπεδο, αλλα και να αφυπνιστει σε ανωτερα επιπεδα συνειδητοτητας και να φτασει στην πνευματικη φωτιση ή τελειωση.
Η αγιουρβεδα μας λεει οτι οι δρασεις και ο τροπος με τον οποιο εκτελουνται αυτες κατηγοριοποιουνται συμφωνα με τα τρια γκουνας ή ποιοτητες. Υπαρχει ο σαττβικος τροπος, ο ρατζασικος, ο ταμασικος και οι παραλλαγες που προκυπτουν απο την μιξη αυτων.
Συμφωνα λοιπον με τα γκουνας υπαρχουν οι σαττβικες τροφες, οι ρατζασικες και οι ταμασικες, καθως και ο σαττβικος τροπος να τρωμε, ο ρατζασικος και ο ταμασικος. Το ιδιο ισχυει για την σεξουαλικη επαφη. Υπαρχει ο σαττβικος τροπος να κανουμε ερωτα, ο ρατζασικος και ο ταμασικος. Επισης η ποιοτητα της σεξουαλικης ενεργειας μπορει να ειναι σαττβα, ρατζας ή ταμας αναλογα με την αγνοτητα και την πνευματικη κατασταση του ανθρωπου. Το ιδιο ισχυει ακομη και για τις θρησκειες ή τα δογματα αλλα και τον τροπο που εκτελει καποιος τις θρησκευτικες τελετες και πρακτικες.
Η λαγνεια, η λαιμαργεια λειτουργουν και σε συνδυασμο με αλλα εγω οπως της απληστιας, της τσιγγουνιας, της ζηλειας, της υπερηφανειας και ειναι η μητρα των αρνητικων συναισθηματων οπως ο θυμος, ο φοβος, η ανυπομονησια, η ανησυχια, ο εκνευρισμος, το μισος, η στεναχωρια, η καταθλιψη, η απελπισια, κ.λπ.
Τελος, ο εγωισμος, οι επιθυμιες και τα αρνητικα συναισθηματα ειναι ολα εκφρασεις του πολλαπλου εγω, το οποιο σαν ενας ιος εχει κρυσταλλοποιηθει και γιγαντωθει τους τελευταιους αιωνες στον ψυχισμο των γηινων δημιουργωντας ανειπωτο πονο και δυστυχια και σε προσωπικο αλλα και σε συλλογικο επιπεδο.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου