Τετάρτη 24 Ιουνίου 2020

Πρέπει να πιστέψεις για να το δεις

Σε αυτό το άρθρο, θέλω να σας προσφέρω ορισμένα εργαλεία που θα σας βοηθήσουν να θέτετε αποτελεσματικά στόχους. Οι έννοιες και οι ιδέες αυτού του άρθρου ίσως αλλάξουν τον τρόπο που προσεγγίζετε τη ζωή.

Μία από τις ευρέως αποδεκτές πεποιθήσεις της κουλτούρας μας είναι ότι για να πιστέψουμε κάτι πρέπει να το δούμε με τα μάτια μας. Στην ουσία, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να είμαστε ρεαλιστές. «Πρέπει να το δω για να το πιστέψω». Ωστόσο, όπως είπαμε, οι άνθρωποι δεν λειτουργούν σύμφωνα με την αλήθεια, αλλά με το πώς την αντιλαμβάνονται,

Η αντίληψη της πραγματικότητας περιορίζει την επιτυχία


Οι άνθρωποι που για να πιστέψουν κάτι πρέπει να το δουν με τα μάτια τους ή που για να πάρουν κάποιο ρίσκο πρέπει να έχουν απτά στοιχεία δυσκολεύονται πολύ να εξελιχθούν και να αλλάξουν. Περνούν το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους περιμένοντας να συμβεί κάτι, αντί να το κάνουν εκείνοι να συμβεί.

Όσο μεγαλύτερη είναι η ικανότητά μας να χρησιμοποιούμε τη φαντασία μας, τόσο διεγείρουμε τη δημιουργική ενέργεια και ορμή μας. Ωστόσο, η χρήση της φαντασίας μας περιορίζεται από την αντίληψη που έχουμε για την πραγματικότητα. Όλοι έχουμε ορισμένους φυσικούς περιορισμούς στο πώς αντιλαμβανόμαστε την πραγματικότητα, αλλά μπορούμε να διευρύνουμε αυτή την αντίληψή μας. Δεν μας περιορίζει παρά μόνο αν της το επιτρέψουμε. Για να το αλλάξουμε αυτό, πρέπει να είμαστε διατεθειμένοι να εξετάσουμε κατά πόσο η αντίληψη της πραγματικότητας που έχουμε είναι περιορισμένη ή διαστρεβλωμένη.

Κάθε άνθρωπος αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα διαφορετικά. Γι’ αυτό και οι άνθρωποι είναι μοναδικοί. Παρότι αντιλαμβανόμαστε τον ίδιο κόσμο, ερμηνεύουμε διαφορετικά αυτό που βλέπουμε. Στον βαθμό που η συνειδητότητα ή η αντίληψή μας είναι περιορισμένες, το ίδιο ισχύει και για τις συνήθειες, τις σκέψεις και τις πράξεις μας. Η αντίληψή μας είναι απλά ο συνδυασμός όλων των εμπειριών, εντυπώσεων και στάσεων που έχουμε συσσωρεύσει από τη γέννα μας.

Συνοψίζοντας, μπορούμε να πούμε ότι η αντίληψή μας είναι η συνολική εμπειρία της ζωής μας και καθορίζει τη σαφήνεια με την οποία αντιλαμβανόμαστε και κατανοούμε οτιδήποτε την επηρεάζει.

Οτιδήποτε συμβαίνει στη ζωή μας περνάει μέσα από το φίλτρο της αντίληψής μας. Και έπειτα ενεργούμε ανάλογα με το τρέχον επίπεδο αντίληψης που διαθέτουμε. Αν η αντίληψή μας είναι λανθασμένη, τότε οι πράξεις μας θα είναι λανθασμένες. Επομένως, δεν είναι αυτό που γνωρίζουμε το οποίο μας δημιουργεί το πρόβλημα, αλλά αυτό που πιστεύουμε ότι γνωρίζουμε, ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι έτσι!

Κάθε απόφαση που λαμβάνουμε και κάθε ενέργεια που κάνουμε βασίζεται στο επίπεδο αντίληψης που διαθέτουμε τη δεδομένη στιγμή. Προκειμένου να αξιοποιήσουμε όλες τις δυνατότητές μας, πρέπει να προσπαθούμε συνεχώς να μεταβάλλουμε και να διευρύνουμε το επίπεδο της αντίληψής μας. Μία από τις λανθασμένες αντιλήψεις των περισσότερων ανθρώπων είναι ότι «πρέπει να το δεις για να το πιστέψεις».

Όμως, στην πραγματικότητα, το ότι δεν μπορούμε να δούμε κάτι δεν σημαίνει πως δεν υπάρχει. Ο λόγος που δεν βλέπουμε πιθανές ευκαιρίες ή λύσεις δεν είναι επειδή δεν υπάρχουν, αλλά επειδή δεν έχουμε ορίσει τι ψάχνουμε. Αντί να περιμένουμε να δούμε πρώτα κάτι για να το πιστέψουμε, πρέπει να θέσουμε τον στόχο μας προτού αλλάξει η πραγματικότητά μας. Όταν θέτουμε έναν στόχο, ο εγκέφαλος και ο νους μας συνεργάζονται και λειτουργούν ως φίλτρο, που μας βοηθάει να τον πετύχουμε.

Τι αναζητάτε;


Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να ρωτήσουμε: «Τι έχει αξία για μένα; Τι είναι σημαντικό ή πολύτιμο; Τι αναζητώ; Τι θέλω; Ποιο είναι το τελικό αποτέλεσμα που επιθυμώ;» Οι συγκεκριμένες ερωτήσεις και οι απαντήσεις τους παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην επιτυχία σας. Ο εγκέφαλος και ο νους σας δεν θα συνεργαστούν για να σας βοηθήσουν να πετύχετε τους στόχους σας μέχρι να κατανοήσουν ξεκάθαρα τι επιθυμείτε. Η πληροφορία δεν θα μεταδοθεί μέχρι να μπορείτε να απαντήσετε στην εξής ερώτηση: «Τι θέλω;»

Το σημαντικό που οφείλετε να κατανοήσετε είναι ότι πρέπει να γνωρίζετε τι επιθυμείτε προτού αντιληφθείτε πώς να το αποκτήσετε. Καθορίζοντας πρώτα ποια πράγματα έχουν αξία για εσάς, επιτρέπετε αυτομάτως στις σημαντικές πληροφορίες να περάσουν από το φίλτρο σας και να φτάσουν σε εσάς. Έτσι, θα αντιλαμβάνεστε περισσότερες πολύτιμες ευκαιρίες και πληροφορίες που θα σας βοηθήσουν να επιτύχετε τον στόχο σας γνωρίζοντας ακριβώς τι θέλετε να έχετε – τι σπίτι, τι δουλειά, τι αυτοκίνητο, τι εισόδημα, τι πελατολόγιο, τι σχέση, κ.λπ.

Ο μηχανισμός νου-εγκεφάλου φιλτράρει φυσικά τις πληροφορίες που δεν έχουν αξία για εμάς ή που δεν αποτελούν απειλή. Είναι σημαντικό να το κατανοήσετε αυτό. Οι πληροφορίες που δεν έχουν αξία για εσάς ούτε αποτελούν απειλή για την επιβίωσή σας δεν φτάνουν ποτέ σε εσάς. Φιλτράρονται αυτομάτως. Όπως τα φίλτρα για την ανεπιθύμητη αλληλογραφία που διαθέτει ο υπολογιστής σας, έτσι ο εγκέφαλος και ο νους συνεργάζονται και κρατούν μακριά χιλιάδες μηνύματα, επιτρέποντας να περάσουν μόνο εκείνα τα μηνύματα ή οι πληροφορίες που έχουν αξία για εσάς.

Αν επέτρεπαν σε όλες τις πληροφορίες να περάσουν, το νευρικό σύστημα θα υπερφορτωνόταν και δεν θα μπορούσε να επεξεργαστεί τα δεδομένα που λάμβανε. Προκειμένου να διασφαλίσουν την επιβίωσή σας, επιτρέπουν επίσης να περνούν οι πληροφορίες που σχετίζονται με απειλές σωματικού ή ψυχολογικού τύπου. Ανά πάσα στιγμή μάς κατακλύζουν άπειρες πληροφορίες.

Είναι, λοιπόν, αδύνατον να περάσουν όλες το φίλτρο. Πρέπει, επομένως, να καθορίσουμε τι ακριβώς θέλουμε. Αυτό θα επιτρέψει στον μηχανισμό εγκεφάλου-νου να επιλέξει τις πληροφορίες που έχουν πραγματική αξία για εμάς.

Οι σωστές πληροφορίες όταν τις χρειάζεστε


Μόλις προσδιορίσουμε τι θέλουμε, οι αντίστοιχες πληροφορίες θα αρχίσουν να περνούν από το φίλτρο της αντίληψής μας. Θυμηθείτε ότι επειδή δεν βλέπουμε κάτι δεν σημαίνει πως δεν υπάρχει, αλλά ότι απλώς μπλοκάρουμε όσες πληροφορίες δεν είναι σημαντικές για εμάς τη δεδομένη στιγμή. Το μπλοκάρισμα αυτό είναι φυσικό και πρόκειται για μηχανισμό προστασίας, γιατί διαφορετικά θα τρελαινόμαστε από τον όγκο των πληροφοριών. Ωστόσο, αν δεν τον ελέγξουμε, ο μηχανισμός αυτός μπορεί να περιορίσει τις δυνατότητές μας.

Ανά πάσα στιγμή υπάρχει τεράστια ποσότητα διαθέσιμων πληροφοριών που θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε οτιδήποτε επιθυμείτε. Ωστόσο, τα περισσότερα άτομα ή ομάδες (με τις επιχειρήσεις να εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία) προσπαθούν να επιλύσουν τα προβλήματα χωρίς να προσδιορίσουν πρώτα τι ακριβώς προσπαθούν να πετύχουν. Λαμβάνουν αποφάσεις με βάση τα δεδομένα ή τους πόρους που έχουν διαθέσιμους τη δεδομένη στιγμή. Έτσι, είναι φυσικό να πουν: «Δεν μπορούμε να το κάνουμε αυτό».

Δεν ξέρουμε πού θα βρεθούν τα χρήματα. Ποιος θα μας βοηθήσει; Μας λείπουν οι απαραίτητες προϋποθέσεις και ό,τι χρειάζεται για να τα καταφέρουμε» ή «Δεν έχουμε αρκετή εμπειρία σε κάτι τέτοιο».

Εστιάζοντας στο τελικό αποτέλεσμα


Ωστόσο, αυτό που θέλω να σας πω είναι ότι δεν χρειάζεται να γνωρίζετε όλες τις απαντήσεις. Μάλιστα, αν είχατε τις απαντήσεις σε όλα αυτά τα ερωτήματα, κατά πάσα πιθανότητα οι πληροφορίες θα λειτουργούσαν εναντίον σας τη δεδομένη στιγμή. Αυτό που χρειάζεται να γνωρίζετε είναι το εξής: Ποιο είναι το τελικό αποτέλεσμα; Πού θέλω να καταλήξω;

Τι θέλω να δημιουργήσω; Θέστε πρώτα τον στόχο, και τότε οι απαραίτητες πληροφορίες θα περάσουν από το φίλτρο σας. Όταν έχουμε όλες τις πληροφορίες από την αρχή χωρίς να έχουμε θέσει τον στόχο, ο νους μας μπερδεύεται και λειτουργεί εναντίον μας.

Να θυμάστε ότι το πρώτο πράγμα που φιλτράρεται δεν είναι οι πληροφορίες. Προτού φιλτράρει τις πληροφορίες, ο μηχανισμός νου-εγκεφάλου πρέπει πρώτα να έχει εστιάσει στον στόχο ή στο τελικό αποτέλεσμα. Μόλις καθοριστεί ο στόχος, όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για να επιτύχετε το τελικό αποτέλεσμα θα σας φανερωθούν. Μόνο όταν κάτι έχει αξία για εμάς ή απειλεί την ασφάλειά μας, θα αντιληφθούμε τις αντίστοιχες πληροφορίες. Για να συμβεί αυτό, πρέπει πρώτα να έχουμε έναν στόχο. Οι αποδοτικοί άνθρωποι που φέρνουν αποτελέσματα γνωρίζουν καλά το παρακάτω μυστικό: Πρέπει να το πιστέψεις για να το δεις. Όλοι οι άλλοι θέλουν να έχουν στοιχεία προτού πιστέψουν κάτι. Αλλά τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι.

Πρέπει πρώτα να πιστέψετε τον στόχο και ύστερα βλέπετε πώς θα τον πραγματοποιήσετε, γιατί μόνο τότε φτάνουν σε εσάς οι απαραίτητες πληροφορίες. Πρέπει, λοιπόν, να καθορίσετε τι έχει αξία για εσάς –τι είδους πελάτες, τι είδους σπίτι, τι είδους γνώση θέλετε να έχετε– προκειμένου να σας παρουσιαστεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου