Έναν επαναστατικό κινητήρα δημιούργησαν οι Ισπανοί, ο οποίος παρά το γεγονός ότι χαρακτηρίζεται για την απλότητα της κατασκευής του, αποδίδει πολλαπλάσια ισχύ σε σχέση με έναν συμβατικό.
Μολονότι έχουν περάσει 50 χρόνια από την τελευταία φορά που ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης έφερε τη σφραγίδα μια ισπανικής εταιρείας, η κακή παράδοση των Ισπανών στον συγκεκριμένο τομέα πρόκειται σύντομα να σπάσει.
Και αυτό γιατί μια νεοφυής επιχείρηση, η οποία ιδρύθηκε το 2011 με μοναδικό σκοπό να αναδιατυπώσει τις βασικές αρχές λειτουργίας των κινητήρων εσωτερικής καύσης, βρίσκεται πλέον πολύ κοντά στο να περάσει στη γραμμή παραγωγής ένα μοτέρ ικανό να φέρει την επανάσταση στη παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Πρόκειται για την εταιρεία Innengine από την Γρανάδα, η οποία έχει εξελίξει ένα κινητήρα κυκλικής μορφής, η αρχιτεκτονική του οποίου θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι παραπέμπει στους αστεροειδείς κινητήρες των παλαιών αεροσκαφών.
Βέβαια στην προκειμένη περίπτωση οι θάλαμοι καύσης βρίσκονται τοποθετημένοι παράλληλα προς το έδαφος και μάλιστα σε τέσσερα αντικριστά ζεύγη.
O κύκλος καύσης είναι πολύ διαφορετικός από εκείνον ενός συμβατικού κινητήρα, ενώ στην αύξηση της αποδοτικότητάς του συμβάλλει και ο μεταβλητός λόγος συμπίεσης.
Ανάμεσα στα προσόντα του κινητήρα της Innengine είναι η απλότητα της κατασκευής του, η οποία διαμορφώνει ένα εξαιρετικά συμπαγές και ελαφρύ σύνολο.
Για του λόγου το αληθές, ο επαναστατικός κινητήρας των Ισπανών δεν ζυγίζει περισσότερα από 38 κιλά, διαθέτοντας διαστάσεις οι οποίες είναι κατά 70% μικρότερες από έναν αντίστοιχης απόδοσης συμβατικό κινητήρα.
Μιλώντας για τα χαρακτηριστικά απόδοσης, σύμφωνα με την ισπανική εταιρεία ο εν λόγω κινητήρας αποδίδει το τετραπλάσιο της ισχύς ενός συμβατικού, όντας συμβατός με την καύση εναλλακτικών καυσίμων (βλέπε υδρογόνου) και ιδιαίτερα πολιτισμένος στη λειτουργία του, μιας και οι κραδασμοί που παράγει κινούνται σε μηδενικά επίπεδα.
O επαναστατικός κινητήρας των Ισπανών διαθέτει την απαραίτητη ευελιξία ώστε να κατασκευαστεί σε τρεις τύπους και να υπηρετήσει πολλούς και διαφορετικούς ρόλους, όπως αυτόν της «γεννήτριας» σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο εκτεταμένης αυτονομίας.
Ξεκινώντας, λοιπόν, από τα 125 κ.εκ. μπορεί να φτάσει και τα 700 κ.εκ., μια διαμόρφωση η οποία αντιστοιχεί σε έναν συμβατικό-τετράχρονο κινητήρα 2,8 λίτρων.
Η παραγωγή του κινητήρα της Innengine είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει το τελευταίο τρίμηνο του 2023 και εντός της επόμενης χρονιάς, στο οπλοστάσιο της ισπανικής εταιρείας πρόκειται να προστεθούν και οι υπόλοιποι τύποι.
Το σχέδιο έχει δηλωθεί ως πατέντα από την εταιρεία ΙΝΝengine η οποία σκοπεύει στην εφαρμογή της σε όλων των ειδών τα οχήματα κατεβάζοντας τους ρύπους στο μηδέν.
Υπάρχουν πολλοί που πίνουν νερό στο όνομα των δίχρονων κινητήρων, η εφαρμογή των οποίων συρρικνώνεται τα τελευταία χρόνια κυρίως λόγω των αυξημένων ρύπων τους. Υπάρχουν και οι τετράχρονοι, οι οποίοι είναι πιο πολύπλοκοι από τους δίχρονους.
Όμως η ισπανική εταιρεία, INNengine από την ίδρυσή της το 2011 αποφάσισε να μετρήσει αλλιώς τους «χρόνους» των κινητήρων. Το όραμα του μηχανικού Juan Garrido Requena για κινητήρα ενός χρόνου με αντικρυστά τοποθετημένα πιστόνια. Δίνει σπινθήρα σε κάθε περιστροφή 180 μοιρών, κάτι που σημαίνει ότι δίνει διπλάσιες αναφλέξεις από τους δίχρονους και τετραπλάσιους από τους τετράχρονους. Μέχρι στιγμής η εταιρεία έχει καταθέσει πατέντα για δύο κινητήρες, ενός χρόνου, τους e-REX και REX-B. Ο e-REX είναι σχεδόν 38 κιλά και είναι ήδη αρκετά ισχυρός ώστε να μπορεί να κινήσει αυτοκίνητο η να εφαρμοστεί σε αεροπορικές μεταφορές.
Η INNengine «βλέπει» τον υβριδικό σχεδιασμό υδρογόνου - ρεύματος, ως το μελλοντικό σενάριο σε μεγάλο φάσμα οχημάτων. Είναι μικρός και ελαφρύς κάτι που αφήνει χώρο για ηλεκτρικά μοτέρ και μπαταρίες .τα σχέδια της INNengine για μηδενικές εκπομπές περιστρέφονται γύρω από το πράσινο υδρογόνο, που ακόμη όμως δεν είναι εφαρμόσιμο τεχνολογικά. Αλλά βέβαια χωρίς όραμα τίποτα δεν πάει μπροστά. Τέλος να προσθέσουμε ότι ο ενός χρόνου κινητήρας, εκτός από μηδενικές εκπομπές, έχει, όπως υποστηρίζει η εταιρεία και μηδενικούς κραδασμούς. Μία καινούρια γενιά κινητήρων θα ήταν κάτι συναρπαστικό όπως και να ‘χει.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου